LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb erover gelezen op internet en op tv gezien.
Hopelijk wordt dit dóórgezet naar iedere ziekenhuis waar deze patiënten liggen.
Het was niet zo , tot nú toe.
En als ik dan die enorme aantallen kisten zie, gaat dat wel door mij heen.

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Het verzorgingstehuis waar ik voor werk, zit op slot. Geen bezoek meer en niemand naar buiten. Video bellen ingesteld om toch contact met de familie te hebben, er staan containers bij de ingang waar de was wordt gehaald en gebracht ( voor familie die zelf wast) en voor boodschappen. Wat het ergste is, dat als er iemand op sterven ligt de familie er maar met 2 personen zeer beperkt bij mag.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Terwijl op 12 maart een Italiaanse verpleegkundige al waarschuwde voor een ramp. Bron: NOS.
Terwijl het aantal slachtoffers in Italië inmiddels is opgelopen tot meer dan 10.000. Bron: NOS/Johns Hopkins Univ.
Terwijl Steve Kasspedis, IC-arts in New York, zegt: "It's hell. Biblical. I kid you not. People come in, they get intubated, they die, just like on repeat." Bron: NOS.
Terwijl vier dagen geleden al meer dan 300 patiënten uit Brabantse ziekenhuizen werden verplaatst om de situatie beheersbaar te houden. Bron: Brabants Dagblad
Terwijl in Nederland het uiterste geprobeerd wordt om het aantal ic-bedden te vergroten, beademingsapparatuur te regelen en aan goede mondkapjes te komen. Bron: Volg gewoon het nieuws maar.

Terwijl dat allemaal aan de hand is schrijft Kees2850 hier op het forum:
Kees2850 schreef:
26 mar 2020 22:47
[Nederlandse IC-artsen] hebben de infusen met hoog gedoseerde vitamine C nog niet ontdekt. Maar komt wel goed nu ze in New York daar wel mee werken. Daar heb ik wel vertrouwen in.
"Ze in New York"? Dat blijkt te gaan om welgeteld een (1, één) arts, op basis van een bericht in een rioolkrant (dat overigens herhaaldelijk is overgenomen in andere kranten, zonder enige toevoeging of controle. Precies zoals Nick Davies van The Guardian beschrijft in Flat Earth News/Gebakken lucht, dat elke journalist wel kent).

En welke concrete resultaten behaalt die ene arts? Nou, deze:
Daily Mail schreef:'The patients who received vitamin C did significantly better than those who did not get vitamin C,' he said. 'It helps a tremendous amount, but it is not highlighted because it's not a sexy drug.' Bron: Daily Mail.
Hoeveel patiënten? Welke verbetering? Leven ze nu nog? Geen idee.
Heeft hij zijn collega's bij andere ziekenhuizen op de hoogte gebracht? Of gouverneur Cuomo? Het lijkt er niet op.

Op basis van dit flutbericht, en op basis van een onderzoek dat loopt in Wuhan, China, waarvan de resultaten op zijn vroegst in september verwacht worden maar die Kees2850 kennelijk al kent, heeft hij daar "wel vertrouwen in."

Gewoon infusen met een flinke overdosis vitamine C en zelfs de zwaarste patiënten genezen. Net als vrijwel alle jongeren. Het zijn immers eigenlijk alleen oudjes met onderliggend lijden die kreperen. Gewoon open die scholen. Niks om je druk over te maken. Gewoon een flink griepje. Dat is het beeld dat hij oproept. En dat is het beeld dat ik bestrijd.

Spuugzat ben ik die kliek van dwaallichten en kwakzalvers, die de dodelijke ernst van deze wereldwijde crisis steeds weer bagatelliseren.

Want Goethe schreef het al:
Goethe schreef:Am Morgen sind wir am klügsten, aber auch am sorglichsten; denn auch die Sorge ist eine Klugheit, wiewohl nur eine passive. Die Dummheit weiß von keiner Sorge.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 11:36
...Want het virus is overal aanwezig...
Hoe kom je daarbij?? dacht zelf: (bijna) alleen in door besmette mensen uitgehoestte druppeltjes en op oppervlakken, waar die met hun handen aangezeten hebben?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Het ia moeilijk genoeg als je hoort dat de kinderen en kleinkinderen ziek zijn maar je mag niemand opzoeken om jezelf te beschermen. En dan die kwakzalvers die New York genezen met vitamine C. Al meer doden dan in Nederland zonder vitamine C.
Stuur die bewijzen maar rechtstreeks naar Trump. Die gelooft je!

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Theotrucker schreef:
29 mar 2020 12:05
Het ia moeilijk genoeg als je hoort dat de kinderen en kleinkinderen ziek zijn maar je mag niemand opzoeken om jezelf te beschermen. En dan die kwakzalvers die New York genezen met vitamine C. Al meer doden dan in Nederland zonder vitamine C.
Stuur die bewijzen maar rechtstreeks naar Trump. Die gelooft je!
Trump is een op de en top zakenman, dat snapt hij. Dit probleem gaat zijn pet ver te boven, dit kan hij beter aan een ander delegeren en zich stil houden.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 12:03
@erthanax je levert weer een mooie positieve bijdrage aan al die mensen die in de ziekenhuizen liggen met het corona virus.
U bent weer lekker inhoudelijk. Direct op de man spelen. Bah. Wees gerust, ik ga u niet melden.
En ik ga niet opnieuw links geven naar bewijzen van effectiviteit van infusen met hoog gedoseerde vitamine C. Die heb ik al enkele malen hier gegeven.
Bewijzen? Die zijn er niet. Nog niet, misschien.
Dat jij dat maar niks vindt prima.
Dat ik en met mij de Chinese 'RIVM' en een aantal artsen op IC's in New York dat wel als een aanvullende effectieve behandeling zien mag hier in Nederland ook gezegd worden lijkt mij.
De volgorde van partijen vind ik opmerkelijk.
De Chinese overheid heeft een maand lang alles onder de pet trachten te houden en artsen monddood gemaakt. Nu de fiolen worden uitgegoten (Openbaringen 16) weten ze ineens hoe het moet.
Een aantal artsen op ic's in New York? Op welke artsen (meervoud) doelt u? Op alleen Andrew Weber, toch?
En nu noemt u het ineens een "aanvullende" behandeling. Verzet u de doelpalen weer tijdens de discussie.

U mag zeggen wat u wilt. U mag het hier nog schrijven ook. En ik mag ongefundeerde kwakzalverij blijven bestrijden. Met argumenten, en zonder geringschattende opmerkingen over "onze Kees2850" of mopperende oudjes die je maar moet vergeven.
Goethe schreef menig aardig regeltje, maat Lukas kon er ook wat van. Mijn leestekst vandaag is Lukas 23:34. Het is er zo ongeveer de tijd van het jaar voor.

Jasper45
Berichten: 266
Lid geworden op: 24 mei 2015 07:46

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jasper45 »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 12:05
Jasper45 schreef:
29 mar 2020 11:45
Kees2850 schreef:
29 mar 2020 11:36
...Want het virus is overal aanwezig...
Hoe kom je daarbij?? dacht zelf: (bijna) alleen in door besmette mensen uitgehoestte druppeltjes en op oppervlakken, waar die met hun handen aangezeten hebben?
Ik bedoel dat het virus te veel verspreid is dat het niet meer geëlimineerd kan worden. Het zal steeds weer de kop opsteken.
Kijk op de herhaling van Buitenhof van vandaag een professor, die stelt, dat het virus 'in clusters' actief is en dat 'we' die moeten identificeren en aanpakken.
Wat dus iets anders is dan b.v. alleen maar alles en iedereen vaccineren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Kees, misschien wordt het de hoogste tijd om nu eens achterover te leunen en eens te zeggen :
" misschien vergis ik mij, ik weet het eigenlijk ook niet allemaal " en het verder aan de deskundigen overlaten en zelf net als iedereen je adem inhouden, niets meer zeggen en hopen dat deze ramp een keer over gaat. Of schuif aan aan de tafel bij OP1 .


Als jouw VIT C verhaal zou kloppen dan was dit per direct en wereldwijd toegepast en in het nieuws geweest, want dan is dat groot nieuws want baat het niet het schaadt ook niet. :x

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren gereageerd op een fauteuil op Marktplaats. Ongelooflijk mooi ding op de foto, prijs valt alleszins mee, dus een bod gedaan. Bod werd geaccepteerd, of ik even via Ideal wilde betalen, dan zouden ze hem buiten neer zetten, en dan kon ik hem ophalen.

Dat dacht ik dus niet, vooraf betalen voor een stoel die ik niet gezien of uitgeprobeerd heb. 'Ja, maar wij laten vanwege Corona niemand binnen'. Prima, dan gaat het niet door.

Ook weer zo'n keerzijde van de huidige pandemie. Of ik die mensen geloof? Welnee.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
29 mar 2020 13:35
Gisteren gereageerd op een fauteuil op Marktplaats. Ongelooflijk mooi ding op de foto, prijs valt alleszins mee, dus een bod gedaan. Bod werd geaccepteerd, of ik even via Ideal wilde betalen, dan zouden ze hem buiten neer zetten, en dan kon ik hem ophalen.

Dat dacht ik dus niet, vooraf betalen voor een stoel die ik niet gezien of uitgeprobeerd heb. 'Ja, maar wij laten vanwege Corona niemand binnen'. Prima, dan gaat het niet door.

Ook weer zo'n keerzijde van de huidige pandemie. Of ik die mensen geloof? Welnee.
Ik vind dit eigenlijk heel verstandig van die mensen.
Hoe had u de overdracht dan voor u gezien?
Het lijkt me trouwens op dit moment veel beter om helemaal maar geen afspraken te maken via Marktplaats.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

extra nieuws :
-Spanje 838 doden extra , totaal nu in Spanje 6528 doden
-baby in VS overleden aan Corona
-een 49 jarige gevangene overleden in de gevangenis in de VS aan Corona
-ruim 2000 doden in de VS
-ruim 900 mensen op de IC in Nederland
-Coronadoden in Italië boven de 10.000
-Brabantse broers ( 31 en 28 ) in Coronacoma
-honderden vluchtelingen in Beieren in quarantaine
-in België 431 doden, 4138 in het ZH , 867 op de IC

ik vind dit nu zo surrealistisch allemaal, net of we in een film zitten.
Wat een onwerkelijke wereld waarin we zitten . Zo ongekend en nieuw en wat niemand ooit eerder heeft meegemaakt met een ' griepje ' :shock:
Laatst gewijzigd door moederslink op 29 mar 2020 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gooi die vitamine C maar in het kwakzalvers topic bij genezen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
29 mar 2020 14:13
ik vind dit nu zo surrealistisch allemaal, net of we in een film zitten. Wat een onwerkelijke wereld waarin we zitten . Zo ongekend en nieuw en wat niemand ooit eerder heeft meegemaakt met een ' griepje ' :shock:
Het belangrijkste voor deze weken: positief blijven en improviseren maar! Ontdek de wereld opnieuw.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Aanstaande woensdag zijn de eerste 1000 doden te betreuren in Nederland. Dat even uitzetten naar de piek in eind mei, dat is nog 2 volle maanden elke dag een stijging, dan kan je daar een heel droevige berekening op los laten. Er komen nog duizenden en duizenden doden bij als er NU niet heel hard wordt ingegrepen !

Helaas kan ik niet positiver zijn, het zal de harde realiteit zijn !

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gisteren geluk een leuke avond gehad met wat vrienden. Was een stuk leuker geweest als we ook nog even de kroeg in konden duiken om wat mislukte versierpogingen te ondernemen, maar helaas zit dat er niet in. Ik verwacht dat de maatregelen tot 6 april in eerste instantie met 2 weken verlengd gaan worden.

Persoonlijk denk ik dat een aantal dingen te makkelijk onder de tafel worden geschoven en in mijn ogen op hetzelfde niveau als fysieke gezondheid moeten staan in deze crisis. In mijn ogen worden de economie, de lange termijn, maar ook de geestelijke gezondheid aardig ver weg geschoven, maar zijn deze net zo belangrijk als het bestrijden van het virus. We proberen de ene crisis te verhelpen, maar creëren zo wel weer volgende crisissituaties en dat lijkt me ook niet de bedoeling te zijn. Op de lange termijn lijken de huidige maatregelen alleen maar een averechts effect te hebben.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 13:34
Het wordt ook wereldwijd al mondjesmaat toegepast, zelfs in Nederland weet ik uit betrouwbare bronnen. En is advies van Chinese Gezondheidsautoriteiten op basis van hun ervaringen in Wuhang en andere Chinese ziekenhuizen.

Ik heb er heel veel meer over op mijn website maar dat vinden jullie maar niets, maar hier om jullie gerust te stellen dat het geen kwakzalversadvies is een artikel uit The Lancet:

“Rescue therapy with high-dose vitamin C can also be considered.”

Bron: https://bibliotheek.ortho.nl/wp-content ... taminC.pdf
Onderzoek is prima en in dit geval van levensbelang. Dat juich ik alleen maar toe. Aan niet nader genoemde betrouwbare bronnen heeft niemand wat. (Interne bronnen bij NS of Prorail had ook niemand wat aan, als ik me goed herinner.)

Het citaat dat u aanhaalt uit The Lancet is helemaal geen advies; het staat bijna helemaal aan het eind van het artikel, als voorlaatste van een opsomming van kanttekeningen. Dat artikel gaat helemaal niet over het toedienen van vitamine C, het gaat over beademing. Voor de andere forumleden even de titel en de eerste alinea:
The Lancet schreef:Treatment for severe acute respiratory distress syndrome from COVID-19
In The Lancet Respiratory Medicine, Kollengode Ramanathan and colleagues1 provide excellent recommendations for the use of extracorporeal membrane oxygenation (ECMO) for patients with respiratory failure from acute respiratory distress syndrome (ARDS) secondary to coronavirus disease 2019 (COVID-19). The authors describe pragmatic approaches to the challenges of delivering ECMO to patients with COVID-19, including training health-care personnel, resolving equipment and facilities issues, implementing systems for infection control and personal protection, providing overall support for health-care staff, and mitigating ethical issues. They also address some of the anticipated challenges with local and regional surges in COVID-19 ARDS cases; although there has been an increase in hospitals with the capacity to provide ECMO, the potential demand might exceed the available resources. Furthermore, some health-care systems offer advanced therapies such as ECMO but lack a coordinated
local, regional, or national referral protocol.
U komt elke keer met iets anders op de proppen en geeft zelden of nooit antwoord op concrete kritische vragen. Zo is het lastig discussiëren.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Van de overleden baby in de VS met de coronabesmetting is niet vastgesteld dat dit door het virus komt. Er moet nog een uitgebreid onderzoek plaatsvinden wat de exacte doodsoorzaak is.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Je hoort er niet zo gek veel over maar ik denk bv ook aan al die honderden instellingen .
Psychiatrie, gehandicapten etc etc.
Ook voor deze bewoners is de realiteit bitter __ geen verlof, geen bezoek en beperkende maatregelen.

Ook zijn er mantelzorgers die voor voor hun demente ouder ( bv in hun huis ) zorgen , die niet meer naar een dagopvang kunnen , het allemaal niet snappen en kwaadaardig worden.
Het water staat deze mantelzorgers aan de lippen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

BL2 schreef:
29 mar 2020 14:25
Er komen nog duizenden en duizenden doden bij als er NU niet heel hard wordt ingegrepen !
Dit suggereert het bestaan van een oplossing….die er m.i. niet is

Gesloten