LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Minder verkeersongelukken? Reken maar van wel. In Frankrijk heeft een verzekeraar al een soort bonusregeling aangekondigd, las ik een paar dagen geleden al.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Obelix1 schreef:
07 apr 2020 16:59
Santo Antão Corona vrij, 0,0 doden geen opname`s. Gewoon Spic en Span ook weer vandaag, al weken lang. Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.
Stoere praat.
Dat deden er wel meer.
Moesten ze later toch een beetje bijstellen.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

angel1978 schreef:
07 apr 2020 17:04
Obelix1 schreef:
07 apr 2020 16:59
Santo Antão Corona vrij, 0,0 doden geen opname`s. Gewoon Spic en Span ook weer vandaag, al weken lang. Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.

Goed om te weten waar je naar toe moet als Corona 2 uitbreekt, hier zit je zo veilig als wat. Winkels hebben alles wat je nodig hebt, niet duwen en dringen maar gewoon netjes wachten op 2 mtr. afstand.

Zuivere informatie uit de eerste hand.
Inmiddels zijn de Kaapverdische eilanden corona vrij dus al beperkt tot 1 eilandje.. benieuwd hoe mooi dat eilandje blijft als iedereen daarheen zou willen.. met een huidig inwonersaantal van een groot Nederlands dorp
Dat schrijf ik nergens, alleen dat Santo Antão virusvrij is en dat is een feit, we zullen zien hoe dat in de toekomst zich ontwikkeld.

Er zijn nog 8 andere eilanden waar ik niet alles up to date van weet, sorry daarvoor. Maar als u zegt dat deze eilanden niet Corona vrij zijn, dan vraag ik u om een bron. Ben dan ook wel zeer benieuwd welke eilanden dan Corona besmet zijn. Dan hoef ik daar natuurlijk niet naar toe :lol:

Ik lees het van u, dank u.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
07 apr 2020 16:59
Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.


Die laat je gewoon achter?? bij ons is de hond een gezinslid, die overal mee naar toe gaat.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Cultuurverschillen, daarom liggen we ook steeds in de knoop. Het is een pitbull voor bewaking en de familie zorgt goed voor haar.

Ik kon haar niet meenemen, de vliegtuigmaatschappij deed er vervelend over.

Next.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
07 apr 2020 18:03
.

Ik kon haar niet meenemen, de vliegtuigmaatschappij deed er vervelend over.

Next.


Never , nooit dat wij zonder hond weg zouden gaan. Inderdaad...….heel veel verschillen. Nederland is zo slecht nog niet :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

De reistopics met 'ik wil mijn geld terug' moe? Goed nieuws van Lufthansa.

Het vliegverkeer is zo goed als stilgevallen en Lufthansa kijkt voorzichtig vooruit. Nee, als alle beperkingen eraf zijn, dan verwacht de directie nog steeds minder passagiers. De A380-s worden geconserveerd en dochter Germanwings wordt opgeheven. Germanwings? Ja, die bestaat nog en voerde vluchten voor andere maatschappijen uit. Het was onhandig van het personeel om rond de jaarwisseling te staken.

Lufthansa is de eerste, dit soort meldingen zullen elkaar steeds sneller opvolgen en dan weet je wat hier komt: Help, ik heb een voucher, maar de vlucht is twee keer zo duur geworden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Sja, de vliegmaatschappij moet de schade toch ergens van bekostigen. Dan maak je gewoon de tickets een stuk duurder. Zeker als er ook al minder passagiers aan boord stappen, omdat die ook al geen geld meer hebben doordat ze een te lange periode minder inkomsten hebben.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
07 apr 2020 15:04
Niet "makkelijk" bedoeld, maar zou dit niet de beste uitkomst (ik wil niet "oplossing" schrijven) voor beiden zijn?
Inderdaad, eigenlijk heel “troostrijk” dat met haar nu verder niet gesleept hoeft te worden naar een verzorgingstehuis of zo.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Na Italië, Spanje, Verenigde Staten is Frankrijk het vierde land, dat meer dan 10.000 overledenen meldt.

Verder overal in Europa hetzelfde onderwerp: de apps voor je mobiel. Het basisontwerp om iemand te melden, dat hij/zij in de buurt van een Corona-patiënt is geweest, is onder een open licentie vrijgegeven, voldoet aan GDPR, alleen gegevens zoals apparaatnummers/telefoonnummers/GPS-positie worden 14 dagen lang bewaard.

In Israel blijkt nu, dat de staat al veel langer het gebruik van mobieltjes bewaakt en daar gaat het echt om alles, wat je ermee doet. Uit hetzelfde land een voorbeeld van een bewoonster van een hoekhuis in Tel Aviv, die verplicht opgehokt zit, omdat op straat - direct naast haar tuin - een besmet persoon heeft gelopen.

Wie zou zoiets installeren en gebruiken?


Waar mensen binnenblijven en het rustig is, komen de dieren dichterbij. We kregen foto's uit onze andere woonplaats binnen. Totaal mensenlege straten, de sneeuw is weer weggesmolten, en een paar schapen onderweg van het eerste café naar het cultuurcentrum.
Wel een veilige route, want ook de wolven rennen nu door de tuinen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar als je nu geen snertphone hebt, kun je die app ook niet gebruiken. Moeten die mensen dan maar verplicht 24/7 thuis blijven, nee toch?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
07 apr 2020 23:16
Maar als je nu geen snertphone hebt, kun je die app ook niet gebruiken. Moeten die mensen dan maar verplicht 24/7 thuis blijven, nee toch?
Tijdens de persconferentie werd er alleen maar gezegd dat ze kijken naar die apps, meer niet. Dat sommige totaal niet ter zake kundige journalisten er vervolgens mee aan de haal gingen, en vooral onzekerheid zaaiden bij de kijkers, is totaal niet handig. De minister gaf aan dat deze oa via bluetooth kunnen werken, en dan die hart van Nederland journaliste; "moeten mensen hiervoor ook GPS aanzetten?". Serieus, trek haar perskaart in en laat haar een ander beroep zoeken.

Over dingen als verplicht thuisblijven als je geen smartphone zou hebben, is letterlijk helemaal niks gezegd.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2020 16:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Verwoording ietsje minder fel gemaakt

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan ben ik toch blij dat ik met al mijn (gebrek aan) kennis van moderne communicatiemiddelen nooit journalist geworden ben. Geen idee waar ik een cursus 'po-leger' zou kunnen vinden... ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Minister mag er achter aan.
Alleen via de blauwe tanden technologie worden andere mobieltjes, binnen 2 meter afstand, opgepakt en de gegevens 14 dagen bewaard. De rest gaat via sms of app-berichten. Meer niet.

Het is nog nergens in gebruik, omdat het om een basiskit gaat, die bedrijven / overheden / instellingen zelf in een app moeten inbouwen.
Het ding is alleen effectief, als er massaal getest wordt. DE zwakke plek in Nederland.

Zelf heb ik de bluetooth alleen aanstaan als het werkelijk nodig is, anders uit en als hij uit staat, worden mijn gegevens niet opgepakt, tenminste niet via deze techniek.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

witte angora schreef:
07 apr 2020 16:30
Eerlijk gezegd ben ik er niet zeker van hoe het lijstje gelezen moet worden, BL2. Waar ik het vandaan haalde begon het met 115 en eindigde het met `175. Maar in mijn herinnering waren het er gisteren 115. Dus dan moet het lijstje andersom gelezen worden: de bovenste het meest recent, en de onderste het verst in het verleden.

Desalniettemin, als het gemiddelde 162 is, en op twee dagen zijn er 164 en 166 doden te betreuren, dan kun je moeilijk spreken over een afname. Ook niet echt over een duidelijke toename, dat is ook wel weer zo.
En hier dan maar weer een realistischer beeld van de cijfers.. gecorrigeerd.
snip_20200408094326.png
(63.24 KiB) 307 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
08 apr 2020 08:38
Minister mag er achter aan.
Alleen via de blauwe tanden technologie worden andere mobieltjes, binnen 2 meter afstand, opgepakt en de gegevens 14 dagen bewaard. De rest gaat via sms of app-berichten. Meer niet.

Het is nog nergens in gebruik, omdat het om een basiskit gaat, die bedrijven / overheden / instellingen zelf in een app moeten inbouwen.
Het ding is alleen effectief, als er massaal getest wordt. DE zwakke plek in Nederland.

Zelf heb ik de bluetooth alleen aanstaan als het werkelijk nodig is, anders uit en als hij uit staat, worden mijn gegevens niet opgepakt, tenminste niet via deze techniek.
Er zijn grofweg 4 verschillende methodes om mobiele telefoons te volgen, de via bluetooth genoemde techniek door de minister gisteren, is er slechts eentje van. Het is ook zonder bluetooth áán, bijvoorbeeld mogelijk om in een supermarkt, dus niet eens buiten met GPS dekking, tot de meter nauwkeurig, dus op schap-niveau, telefoons, en dus mensen, te volgen. Dat is beproefde techniek, en zo in te zetten in deze geplande apps, mochten ze dat willen. Ze hoeven dus geen nieuwe technieken hiervoor uit te vinden, en voor zover dat nodig zou zijn geweest, is dat al in het VK, en bijvoorbeeld in Zuid-Korea gedaan, waar dit soort apps al in test, of gebruik zijn.

En zoals wel vaker, wordt dat "app-verhaal" lekker uit de context getrokken, want de minister hamerde er gisteren meerdere keren op, dat voorafgaand aan dit soort dingen, de testcapaciteit opgeschaald moet, en ook gaat, worden.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aardig artikel in Trouw over hoe pandemieën soms de loop van de geschiedenis bepalen.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Erthanax schreef:
08 apr 2020 11:01
Aardig artikel in Trouw over hoe pandemieën soms de loop van de geschiedenis bepalen.
Is helaas alleen te lezen als je abonnee bent.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jammer. Ik had het uitgeprobeerd in een andere browser, daar leek het wel te kunnen.

angel1978
Berichten: 10945
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Werkt ook. Wellicht niet als je al 3 artikelen gelezen hebt gratis, maar dan kun je cookies weggooien of in private of incognito browser gebruiken.

Gesloten