LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik heb het hele artikel wel kunnen lezen op mijn tablet.
Pandemieen hebben door de eeuwen heen miljoenen en miljoenen slachtoffers gemaakt.
En vooral ook onder de armen.
Het verschil met nu is de razendsnelle communicatie en de paniek slaat toe.
Misschien moet de mens eens gaan omdenken .....
de enorme veestapel en pluimvee en huisdieren , het zijn gastheren.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
07 apr 2020 23:10
Na Italië, Spanje, Verenigde Staten is Frankrijk het vierde land, dat meer dan 10.000 overledenen meldt.
In Parijs is het nu écht stil op de straten. Zelfs buitensporten mag alleen maar tussen bepaalde uren.
De maatregelen daar zijn enorm aangescherpt.

Als ik op de Corona wereldkaart kijk is het zo bizar dat Corona nu echt overal heerst.
Hoe is dit virus in vredesnaam nog in te dammen wereldwijd??
Miljoenen wereldwijd zijn of worden besmet. Of je overlijdt of je geneest en hebt antistoffen maar overlijdt alsnog misschien wel binnen korte tijd omdat deze IC behandelingen enorm invalideren .
Maar hoe krijg je dit virus voorgoed uit de hele wereld ?

Ook in Afrika gaat het nu slecht ;
denk ook aan de vluchtelingenkampen in Turkije, in Griekenland ...
wanneer het daar verder uitbreekt en nog velen gaan muiten en er vandoor gaan, begint het weer.

In Wuhan mogen ze er weer op uit, maar ik vrees dat die open vieze markten met levende have en slachtpartijen gewoon weer zullen beginnen.
Dat is hun brood, hun leven.
En dan komt er misschien wel weer een ander virus vrij ....
Ik zie werkelijk niet hoe je 6-7 miljard mensen nu Coronavrij gaat krijgen.
Dit zal nmm wel eens jaren kunnen duren ( zei ze somber 😟 ).

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
08 apr 2020 08:17
Dat sommige totaal niet ter zake kundige journalisten er vervolgens mee aan de haal gingen, en vooral onzekerheid zaaiden bij de kijkers, is totaal niet handig. De minister gaf aan dat deze oa via bluetooth kunnen werken, en dan die hart van Nederland journaliste; "moeten mensen hiervoor ook GPS aanzetten?". Serieus, trek de perskaart van die trut in, en school haar om tot po-leegster in het ziekenhuis, zodat ze nog een simpele echte bijdrage aan de maatschappij kan leveren.
Wellicht ben ik de enige die de vraagt durft te stellen….maar wat was er nu zo dom aan die vraag?

De journalist stelt ook vragen zodat het publiek antwoord krijgt, dat maakt vragen naar de bekende weg legitiem.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
08 apr 2020 12:06
sjohie schreef:
08 apr 2020 08:17
Dat sommige totaal niet ter zake kundige journalisten er vervolgens mee aan de haal gingen, en vooral onzekerheid zaaiden bij de kijkers, is totaal niet handig. De minister gaf aan dat deze oa via bluetooth kunnen werken, en dan die hart van Nederland journaliste; "moeten mensen hiervoor ook GPS aanzetten?". Serieus, trek de perskaart van die trut in, en school haar om tot po-leegster in het ziekenhuis, zodat ze nog een simpele echte bijdrage aan de maatschappij kan leveren.
Wellicht ben ik de enige die de vraagt durft te stellen….maar wat was er nu zo dom aan die vraag?

De journalist stelt ook vragen zodat het publiek antwoord krijgt, dat maakt vragen naar de bekende weg legitiem.
Ze vraagt iets, waarvan de persoon aan wie ze de vraag stelt, letterlijk in de zin ervoor zei, dat ze in een verkennende fase zijn, en dat het moment, de persco, niet het gremium was voor technisch-inhoudelijke vragen. Dat dan vervolgens doodleuk wél vragen, vind ik kansloos tijd verspillen van drukbezette politici, en geilen op eigen exposure. Dus daarom vind ik het een domme vraag, en ja ik ken de uitdrukking "domme vragen bestaan niet", maar van een professioneel vragenstelster, verwacht ik toch wel zoveel oplettendheid dat ze de zin die de geïnterviewde direct voor haar vraagr uitsprak, nog wel tot zich kan nemen.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
08 apr 2020 12:30
Ze vraagt iets, waarvan de persoon aan wie ze de vraag stelt, letterlijk in de zin ervoor zei, dat ze in een verkennende fase zijn, en dat het moment, de persco, niet het gremium was voor technisch-inhoudelijke vragen.
OK, dat plaatst de vraag in een andere context. En ja, er zijn persconferenties van Rutte die ik mis.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan, ik ben stiekem wel een beetje jaloers op die schapen. Ik zou er alles voor hebben om nu de kroeg in te duiken en weer even lam te zijn.

Overigens er positief nieuws vanuit het RIVM. Van Dissel heeft aangegeven dat ze verwachten dat de piek eind april is en dat ze gaan proberen om de benodigde IC-capaciteit op 1 juni weer onder het normale peil te hebben.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Het RIVM meldt 147 nieuwe Nederlandse Corona slachtoffers erbij, dat zijn er meer dan een week geleden op woensdag, en 308 patienten moesten worden opgenomen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

BL2 schreef:
08 apr 2020 15:21
Het RIVM meldt 147 nieuwe Nederlandse Corona slachtoffers erbij en 308 patienten moesten worden opgenomen.
Wat is eigenlijk het nut van deze vermelding. Iedereen ziet of hoort toch het nieuws, of krijgt die push berichten?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

@Nijogeth:Wij ook, maar begin maart waren we al te ziek om nog te reizen, anders hadden we alles opgepakt en daar in quarantaine gezeten. Momenteel mag je alleen met een geldige reden de woonplaats verlaten - politie controleert streng, maar verleent ook service: ze brengen de boodschappen aan huis, in dorpen / gehuchten zonder winkels.

IC-capaciteit onder het normale peil? Zal wel moeten, want het saldo overwerk schiet de hoogte in deze weken. Defensie mag hun verplegers veel langer uitlenen, vermoed ik.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De benodigde IC-capaciteit is eigenlijk altijd onder de werkelijke IC-capaciteit. Je moet toch een beetje ruimte houden. Normaal was dat 1100 ofzo en men wil dus dat voor 1 juni er minder dan 1100 bedden op IC's bezet zijn. Mogelijk een haalbare kaart, nu klaarblijkelijk de daling qua netto opnames is ingezet (-16 vandaag, uiteraard maar 1 dag, maar wel in lijn met de afgelopen dagen).

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

tttlocke schreef:
07 apr 2020 17:18
Obelix1 schreef:
07 apr 2020 16:59
Santo Antão Corona vrij, 0,0 doden geen opname`s. Gewoon Spic en Span ook weer vandaag, al weken lang. Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.
Stoere praat.
Dat deden er wel meer.
Moesten ze later toch een beetje bijstellen.
Bijstellen? Een beetje? klopt, wordt niet anders gedaan.

Mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus en milde klachten hadden, zijn daarna niet automatisch immuun. RIVM-baas Jaap van Dissel zei woensdag in een briefing in de Tweede Kamer dat er een groep is die mogelijk geen immuniteit opbouwt na milde coronaklachten

Heel Nederland dacht van wel, maar moet de realiteit toch bijstellen zegt Jaap. Dus het virus moet eerst goed hebben huis gehouden zodat je op de I.C. komt te liggen, knap je daar van op krijg je het certificaat ,,virus bestendig deel 1,,

Jongens, wat ben ik blij dat op Santo Antào en de andere eilanden de pleuris niet uitbreekt, we willen alleen immuun worden door de vaccinatie. Vandaag alles kalm hier, de regering helpt de mensen in donkere tijden. Electra, water, telecom facturen hoeven niet betaald te worden en de winkels blijven open voor levensbehoeften.

Veel respect voor deze regering die de mensen beschermen voor dit vreselijke virus. En de economie ....ach stond toch op een laag pitje, Kaapverdianen/Afrikanen weten niet beter om te overleven. Ik leer er enorm van in ieder geval, het laat de andere kant van het leven zien.
We zijn hier allemaal solidair aan de ouderen die velen kinderen hebben opgevoed, voor mij en mijn vrouw komt die tijd ook, en dan staan familie en kinderen vanzelfsprekend voor ons klaar.

Ja, culturen verschillen enorm.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar Obelix, gaan ze dat nog een jaar volhouden is dan de vraag (want dat is de prognose voor het vinden van een vaccin)? Laat staan anderhalf tot 2 jaar (het vaccin moet ook nog op grote schaal gemaakt en verspreid worden), dat gaat ze toch niet lukken? En, hoe gaan die vaccins daar komen, daar zal toch contact met de buitenwereld voor nodig zijn?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
08 apr 2020 15:28
Wat is eigenlijk het nut van deze vermelding. Iedereen ziet of hoort toch het nieuws, of krijgt die push berichten?
Goede vraag. ik vind die dagelijkse melding zonder de rest vooral bangmakerij.
Completer.
Positief geteste personen 20.549, dat is +969 en dit aantal zou de komende weken veel harder moeten stijgen dan de rest, omdat er meer getest wordt. Overigens hoop ik, dat ook de test op anti-stoffen, snel breed beschikbaar is.
Ziekenhuisopnames 7.735, dat is +308 en hier missen we het aantal personen, dat het ziekenhuis heeft verlaten.
Overleden personen 2.248, het zijn er 147 meer van gisteren.
In deze getallen diverse aanvullingen over de periode 15 maart tot twee dagen geleden. Dat valt de laatste week sowieso op: met name bij de sterfgevallen komen de meldingen met vertraging binnen bij het rivm. Het zijn nooit cijfers over de afgelopen 24 uur, ook al blijft de NOS hardnekkig vasthouden aan de dagscores, terwijl nu.nl wel naar de datum van overlijden kijkt.

Over de vele besmettingen verpleeghuizen: dit zijn wel de plekken, waar meer getest werd dan elders.
Laatst gewijzigd door Jablan op 08 apr 2020 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Ja, dat is volgens mij ook het grote probleem waar die landen mee te maken krijgen. Ik zou niet weten hoe dat allemaal in zijn werk gaat zal moeten gaan. Kaapverdië is dan wel weer een verdragsland van Nederland misschien dat het via die weg aangevoerd kan worden, maar Nederland wacht er natuurlijk ook op.

Het is dus allemaal niet zo gemakkelijk, maar dat weet iedereen intussen wel. In deze landen willen ze chaos vermijden en de kalmte bewaren. Daarom kiezen ze waarschijnlijk voor lockdown maar dit kan ook niet eeuwig duren natuurlijk.

Wat ik denk wat er zal gebeuren is dat de lockdown op een gegeven moment wordt opgeheven en het normale leven weer hervat. Bij vliegvelden en havens zulke zeer strenge maatregelen getroffen worden t.a.v. iedereen. Er zal gewoon gecontroleerd worden..hoe dat er uit gaat zien weet ik niet, maar het zal zeker gebeuren. Misschien kom je alleen het land binnen met een medische keuring wat geldig is voor een visum termijn.

Dat was nu precies het probleem op Sào Vicente met de Chinese, het was geen man. De dochter kwam uit America in Februari op bezoek bij haar moeder. Ze had het virus maar wist het niet, moeder kwam er dus een paar dagen later achter.

Ik denk juist dat de regering dit gaat indammen en uitsluiten, want zo gebeurd het eigenlijk gewoon. We gaan het afwachten Nijogeth, maar de oplossing komt en daar ga ik vanuit.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Obelix1 schreef:
08 apr 2020 18:05


Ik denk juist dat de regering dit gaat indammen en uitsluiten, want zo gebeurd het eigenlijk gewoon. We gaan het afwachten Nijogeth, maar de oplossing komt en daar ga ik vanuit.

Tuurlijk, het waait gewoon weg, wat een verhaal zeg :lol:

Geef mij Nederland maar.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Obelix1 schreef:
08 apr 2020 16:50
tttlocke schreef:
07 apr 2020 17:18
Obelix1 schreef:
07 apr 2020 16:59
Santo Antão Corona vrij, 0,0 doden geen opname`s. Gewoon Spic en Span ook weer vandaag, al weken lang. Mijn doelstelling is ruim en breed bereikt, mis mijn hond wel in Africa en we kunnen er niet heen.
Stoere praat.
Dat deden er wel meer.
Moesten ze later toch een beetje bijstellen.
Bijstellen? Een beetje? klopt, wordt niet anders gedaan.

Mensen die besmet zijn geweest met het coronavirus en milde klachten hadden, zijn daarna niet automatisch immuun. RIVM-baas Jaap van Dissel zei woensdag in een briefing in de Tweede Kamer dat er een groep is die mogelijk geen immuniteit opbouwt na milde coronaklachten

Heel Nederland dacht van wel, maar moet de realiteit toch bijstellen zegt Jaap. Dus het virus moet eerst goed hebben huis gehouden zodat je op de I.C. komt te liggen, knap je daar van op krijg je het certificaat ,,virus bestendig deel 1,,

Jongens, wat ben ik blij dat op Santo Antào en de andere eilanden de pleuris niet uitbreekt, we willen alleen immuun worden door de vaccinatie. Vandaag alles kalm hier, de regering helpt de mensen in donkere tijden. Electra, water, telecom facturen hoeven niet betaald te worden en de winkels blijven open voor levensbehoeften.

Veel respect voor deze regering die de mensen beschermen voor dit vreselijke virus. En de economie ....ach stond toch op een laag pitje, Kaapverdianen/Afrikanen weten niet beter om te overleven. Ik leer er enorm van in ieder geval, het laat de andere kant van het leven zien.
We zijn hier allemaal solidair aan de ouderen die velen kinderen hebben opgevoed, voor mij en mijn vrouw komt die tijd ook, en dan staan familie en kinderen vanzelfsprekend voor ons klaar.

Ja, culturen verschillen enorm.
Zeg je hier nu eigenlijk dat die fantastische regering selectief beschermt en de eilanden die wel besmettingen hebben gewoon links hebben laten liggen?

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jablan schreef:
08 apr 2020 18:04
Lady1234 schreef:
08 apr 2020 15:28
Wat is eigenlijk het nut van deze vermelding. Iedereen ziet of hoort toch het nieuws, of krijgt die push berichten?
Goede vraag. ik vind die dagelijkse melding zonder de rest vooral bangmakerij.
Completer.
Positief geteste personen 20.549, dat is +969 en dit aantal zou de komende weken veel harder moeten stijgen dan de rest, omdat er meer getest wordt. Overigens hoop ik, dat ook de test op anti-stoffen, snel breed beschikbaar is.
Ziekenhuisopnames 7.735, dat is +308 en hier missen we het aantal personen, dat het ziekenhuis heeft verlaten.
Overleden personen 2.248, het zijn er 147 meer van gisteren.
In deze getallen diverse aanvullingen over de periode 15 maart tot twee dagen geleden. Dat valt de laatste week sowieso op: met name bij de sterfgevallen komen de meldingen met vertraging binnen bij het rivm. Het zijn nooit cijfers over de afgelopen 24 uur, ook al blijft de NOS hardnekkig vasthouden aan de dagscores, terwijl nu.nl wel naar de datum van overlijden kijkt.

Over de vele besmettingen verpleeghuizen: dit zijn wel de plekken, waar meer getest werd dan elders.
En mensen op de IC zelfs afgenomen, voor het eerst. Maar je kan beter alleen de doden noemen ( zo lang die nog in het straatje passen ). Anders kun je al dat geroep om een lockdown namelijk niet meer verantwoorden. Overigens lijkt het erop dat we nu gelijktijdig met Italië voorbij de piek zijn terwijl we later begonnen zijn en zij wel een lockdown hebben gehad ( en nog hebben ). Vooralsnog ( kan altijd nog bijgesteld worden natuurlijk 😉 ) trek ik de conclusie dat een volledige lockdown onnodig is en was en niets meer had geholpen dan we nu hebben gehad.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat is het nut van de maatregelen voor overleden patiënten die de IC verlaten?

Obelix1
Berichten: 768
Lid geworden op: 23 apr 2019 17:59
Locatie: Africa

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Obelix1 »

Zeg je hier nu eigenlijk dat die fantastische regering selectief beschermt en de eilanden die wel besmettingen hebben gewoon links hebben laten liggen?
Welke eilanden hebben dan besmettingen, bron graag.

angel1978
Berichten: 10953
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lady1234 schreef:
08 apr 2020 19:09
Wat is het nut van de maatregelen voor overleden patiënten die de IC verlaten?
Geen idee, waarom vraag je dat?

Gesloten