LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
02 jun 2020 11:16
Het speelt nú n.a.v de dood van die zwarte Amerikaan.
Het zijn opgekropte emoties
Ik begrijp de woede goed en er kan niet gewacht worden tot Corona weg is uit de wereld.
Heb je mijn andere reacties ook gelezen?
Het speelt nu in de VS, een land waar een hardnekkig institutioneel racisme bestaat binnen de politiekorpsen. Als je de intonatie hoort, van die vrouw die de politie belde omdat ze dacht dat een zwarte man betaalt had met een vals briefje van 20 dollar, dan wist die vrouw waar ze die donkere man aan bloot ging stellen. Als je weet dat het dus ging om een mogelijk vals berichtje van 20 dollar, dan is die politie inzet, en hoe ze zich gedragen, finaal buiten proportie. Ze hadden nl ook de beschikking over tasers en traangas, los van dat ze een fysiek overwicht hadden met z'n vieren.

Dat men in sympathie hier in Nederland mee wenst te demonstreren is een nobel iets, maar hier in Nederland is de urgentie niet zo groot, dat daarmee de coronaregels maar aan de laars moeten kunnen worden gelapt, of dat "organisatoren" zich van hun extra verantwoordelijkheid tijdens deze pandemie kunnen verschonen, met wat digitale dooddoeners als die zinnetjes op Facebook over het dragen van een masker, of thuisblijven als je je niet lekker voelt, en wijzen naar de RIVM richtlijnen. Die gaven een aantal van een paar honderd op, waarop Halsema besloot om dit toe te staan, want zoveel mensen kunnen wel 1,5m uit elkaar staan op de dam. Vervolgens liep het gierend uit de klauwen, en daarbij mogen we wat mij betreft wel wat langer en harder kijken naar de organisatoren, die hun kont uit elke vorm van verantwoordelijkheid draaien, dan alleen naar Halsema.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Ik denk dat Halsema nooit de intentie heeft gehad om 'de regels' te handhaven, vanwege de aard van de demonstratie.
Het zou kunnen dat het kennelijke doel van die demonstratie het juist voor haar onmogelijk maakte te voorkomen of te handhaven, laat staan in te grijpen.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

tttlocke schreef:
02 jun 2020 11:59
Ik denk dat Halsema nooit de intentie heeft gehad om 'de regels' te handhaven, vanwege de aard van de demonstratie.
Het zou kunnen dat het kennelijke doel van die demonstratie het juist voor haar onmogelijk maakte te voorkomen of te handhaven, laat staan in te grijpen.
Ik denk dat haar sympathie voor de aard zeker heeft bijgedragen. Dat zal er wellicht voor gezorgd hebben dat ze meer toe heeft gestaan dan de bedoeling was. Toen bleek dat het er uiteindelijk ver overheen ging, was ht te laat.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De organisatie achter het protest heeft het kennelijk zelf nog niet helemaal begrepen. Inzake het komende protest in Den Haag:
Gaan ze mensen wegsturen als er te veel demonstranten komen? ‘Daarover zijn we nog in overleg’, zegt Ommen.
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~b4c890c9/

Als je je zo opstelt, zie ik het wel komen van ME-optreden.

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
02 jun 2020 11:42
Ik verafschuw die rellen en plunderingen daar in Minneapolis!
Maar we hebben het hier toch over de vreedzame demonstratie op de Dam?
Misschien is dat wel vreedzaam verlopen dankzij de burgemeester.
Wat had er kunnen gebeuren als een witte BOA een gekleurde man beboet voor 400,- ?

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Andersom zou er niets gebeuren?

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

begint wel behoorlijk offtopic te worden

marnix
Berichten: 814
Lid geworden op: 02 nov 2005 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door marnix »

Lady1234 schreef:
02 jun 2020 12:07
Andersom zou er niets gebeuren?
Ik vermoed dat er dan niets gebeurt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dan maar weer terug naar Corona :
als ik de beelden zie van de horeca gisteren , is daar niet echt overal 1.5 meter afstand gehouden . Ook de bediening loopt overal dwars doorheen.
In Volendam was het als vanouds ook weer erg druk. Geen 1.5 meter afstand!

Ik zelf heb zo het idee dat men het sowieso zélf wel uitmaakt.
Men is de maatregelen zat. Ik denk dat de " kwetsbaren" onder ons wel thuis blijven, dat zou alleen maar verstandig zijn.
Corona is nog steeds wereldwijd onder ons , maar men wordt onvoorzichtiger en laconieker.

Ik wacht met spanning de komende weken af , of het virus weer is opgelaaid.
We moeten niet alleen naar Nederland kijken. Er wordt straks ook weer volop gevlogen dus waarom zo boos worden op deze demonstratie en mevr Halsema?
Dan moet je ook boos worden op het toerisme, de luchtvaart, het OV e.d.
Er is al zoveel losgelaten , is dat wijs?

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad, terug naar on-topic maar weer. Even een herhaling van dit bericht:
witte angora schreef:
02 jun 2020 11:28
Inmiddels is er een meldpunt Corona en OV geopend, zie link hieronder.

Wat ik me afvraag: wat wordt er met die meldingen gedaan? Worden er meer treinen en/of bussen ingezet als treinen en bussen structureel te vol zijn? Worden gegevens gepubliceerd zodat je als reiziger kunt bepalen op welke trajecten er - doorgaans - veel of weinig reizigers zijn, zodat je zelf kan beslissen of en wanneer je het OV pakt, of dat je naar een andere manier van vervoer omziet?

https://www.rover.nl/ovklacht/meldpunt-corona-en-ov

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

witte angora schreef:
02 jun 2020 12:38
Wat ik me afvraag: wat wordt er met die meldingen gedaan? Worden er meer treinen en/of bussen ingezet als treinen en bussen structureel te vol zijn? Worden gegevens gepubliceerd zodat je als reiziger kunt bepalen op welke trajecten er - doorgaans - veel of weinig reizigers zijn, zodat je zelf kan beslissen of en wanneer je het OV pakt, of dat je naar een andere manier van vervoer omziet?
Rover Meldpunt. Binnengekomen klachten worden gebruikt om een overzicht te krijgen èn ze worden direct doorgezet naar de vervoerders.

Vandaag alleen lege bussen gezien. Of de enkele passagier zat verstopt achter de reclame-ramen.

Lady1234
Berichten: 27070
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De quarantaine adviezen zullen ook wel niet worden opgevolgd door de demonstranten.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

deze had ik nog niet gezien, maar het klinkt hoopgevend:

https://wnl.tv/2020/05/15/nederlands-me ... schikbaar/

16again
Berichten: 16077
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
02 jun 2020 14:21
deze had ik nog niet gezien, maar het klinkt hoopgevend:

https://wnl.tv/2020/05/15/nederlands-me ... schikbaar/
Met gemeenschapsgeld ontwikkeld, en de farmaceuten slepen het grote geld er straks mee binnen.

Nijogeth
Berichten: 9952
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, je zou toch haast zeggen dat ze een Nederlands bedrijf gaan zoeken die dat kan gaan maken en distribueren. Dan gaat de overheid samen met dit bedrijf een prijs bepalen, waar de overheid dan in het buitenland een kleine marge extra op doet, waardoor het bedrijf zijn deel krijgt en de overheid er ook wat aan over kan houden, zodat een deel van het geld wat de laatste tijd over de balk is gesmeten ook weer terug komt.

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
02 jun 2020 15:38
angel1978 schreef:
02 jun 2020 14:21
deze had ik nog niet gezien, maar het klinkt hoopgevend:

https://wnl.tv/2020/05/15/nederlands-me ... schikbaar/
Met gemeenschapsgeld ontwikkeld, en de farmaceuten slepen het grote geld er straks mee binnen.
Heb je interesse in een medicijn of wil je eraan verdienen?

angel1978
Berichten: 10935
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
02 jun 2020 15:44
Ja, je zou toch haast zeggen dat ze een Nederlands bedrijf gaan zoeken die dat kan gaan maken en distribueren. Dan gaat de overheid samen met dit bedrijf een prijs bepalen, waar de overheid dan in het buitenland een kleine marge extra op doet, waardoor het bedrijf zijn deel krijgt en de overheid er ook wat aan over kan houden, zodat een deel van het geld wat de laatste tijd over de balk is gesmeten ook weer terug komt.
Ik denk niet dat onze industrie in staat is om het snel genoeg op grote schaal te maken.
Volgens mij wordt het sowieso in India gemaakt voor zover ik begrepen heb.

Erthanax
Berichten: 9663
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

In Bilthoven is in april nog een onderzoeksinstituut gered, de vaccinproductie was eerder al verkocht, zie bv de Biltsche Courant.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door tttlocke »

Volgens mij duurt het jaren voordat een nieuw geneesmiddel goedgekeurd is. Significante werking moet zijn aangetoond én het middel moet veilig genoeg bevonden zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
02 jun 2020 12:21
Dan maar weer terug naar Corona :
als ik de beelden zie van de horeca gisteren , is daar niet echt overal 1.5 meter afstand gehouden . Ook de bediening loopt overal dwars doorheen.
In Volendam was het als vanouds ook weer erg druk. Geen 1.5 meter afstand!

Ik zelf heb zo het idee dat men het sowieso zélf wel uitmaakt.
Men is de maatregelen zat. Ik denk dat de " kwetsbaren" onder ons wel thuis blijven, dat zou alleen maar verstandig zijn.
Corona is nog steeds wereldwijd onder ons , maar men wordt onvoorzichtiger en laconieker.

Ik wacht met spanning de komende weken af , of het virus weer is opgelaaid.
We moeten niet alleen naar Nederland kijken. Er wordt straks ook weer volop gevlogen dus waarom zo boos worden op deze demonstratie en mevr Halsema?
Dan moet je ook boos worden op het toerisme, de luchtvaart, het OV e.d.
Er is al zoveel losgelaten , is dat wijs?
Omdat het weer kon, zijn we gisteren, carpe diem, lekker gaan lunchen met alle toeters en bellen. Die horeca-ondernemer stelde elke keer netjes de 5 vragen, en bij 5x negatief antwoord, mochten mensen pas mee nadat men de handen met van die desinfecterende gel had schoongemaakt. De tafels werden stuk voor stuk schoongemaakt terwijl je keek, en de afstanden waren eerder 2, dan 1½ meter. Ook kon je aangeven of je het glas etc zelf wilde pakken, of dat zij het wel op tafel zetten, en zo verder. Zag er prima georganiseerd uit moet ik bekennen.

Gesloten