LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

witte angora schreef:
04 okt 2020 21:55
Arme Melania.

Hoe dat zo? Ze is overduidelijk stapelgek op die man, hoor. :lol:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar Trump + een Trump-kloon is wel een beetje veel van het 'goede'.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
04 okt 2020 21:55
Arme Melania.
Ja, als je partner overlijdt, is dat triest.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

De President is jl. vrijdag opgenomen en heeft nu al een toertje in een auto rond het ziekenhuis gemaakt om zijn fans te plezieren.
Geen Covid-19 ???
Denkelijk eerder een politieke stunt om de aandacht af te leiden van hetgeen er echt in het land met de onbegrensde mogelijkheden aan de hand is.
Trump is blijkbaar tot alles in staat om zijn herverkiezing mogelijk te maken en het klootjesvolk huppelt er vrolijk en tevreden achteraan. :mrgreen:

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
04 okt 2020 20:35
Er zal heus niet over Trumps toestand gelogen worden?
We zijn weer een dag verder en nu blijkt, dat vrijdag-zaterdag de situatie optimistischer is voorgesteld dan de werkelijkheid.

Het heeft wel een voordeel, dat deze president zo vaak in de publiciteit is: je kunt aan zijn ogen precies zien, vanaf wanneer hij besmet was. Terugbladerend door zijn optredens kom ik op ruim een week.
Jose2501 schreef:
04 okt 2020 20:24
Waarom zou hierover gelogen worden?
Angst voor verlies van de verkiezingen, van de opgebouwde machtsposities.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik moet zeggen dat ik waarschijnlijk een van de weinigen ben die durft te zeggen dat Trump helemaal niet zo verkeerd is. Trump is in mijn ogen wel een president die duidelijk is ten opzichte van het buitenland. Veel meer dan anderen.

Hij durft met Noord-Korea om tafel te zitten (de eerste Amerikaanse president ooit), durft zich in de kwestie Israël te gooien en dat werpt in die regio ook vruchten af nu verschillende landen daar de relatie met Israël aanhalen. In mijn ogen is dat de manier om die landen tot elkaar te brengen.

Niet om zogenaamd democratie af te dwingen met oorlogen gebaseerd op leugens. Jarenlang hebben de Verenigde Staten alleen maar rotzooi gecreëerd in dat gebied, omdat men daar per se democratie moest hebben en niet accepteren dat daar nog een ander beeld bestaat. Libië is een gigantisch drama geweest, Afghanistan en Irak zijn ondertussen weer aan het proberen op te bouwen, maar de inval in Irak is wel de oorzaak van het ontstaan van IS. Men pakte Assad aan, waardoor het land instabiel werd en IS daar zich kon uitbreiden.

Nee, wat dat betreft denk ik dat Trump internationaal wel veel meer rust heeft gebracht. Over zijn nationale politiek durf ik niet te oordelen, daar heb ik te weinig gedetailleerde kennis van.

Ik hoop dat ie zich snel weer op zijn campagne kan focussen, want Biden aan de macht, dat lijkt me nou ook weer niet zo geweldig.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Over het harder optreden jegens China zijn veel mensen het wel eens, echter doet hij dat, zonder een compleet strijdplan met duidelijke stip aan de horizon. Wat betreft zijn hetze tegen Huawei, daar zit een zuiver financieel motief achter, want itt 3- en 4G, liggen de bulk van de patenten voor 5G, bij niet Amerikaanse bedrijven. Er is dankzij Snowden en oa ArsTechnica, bewijs dat de NSA zgn core-routers, zegmaar wat Telco's gebruiken om het internet mogelijk te maken, kaapten onderweg vanuit fabrieken naar opslaglocaties, en even voorzagen van wat extra hardware. Alle beschuldigingen op dat vlak, zijn terug te voeren op een rechts-conservatieve Amerikaanse Think-tank. En dan heb ik het nog niet een over zijn geopolitieke mes in de rug van de Koerden, of zijn alles behalve verbindende gedrag als je kijkt naar de rassenpolitiek in de VS. zijn nepotisme, het strafbare misbruik van ambstmiddelen voor eigen herverkiezing, en zijn frequente verblijf in eigen resorts, waar de secret service de volle mep voor betaald, hebben we het dan nog maar even niet over.

Dus ik deel je mening niet, hij is een geopolitieke nachtmerrie, hij stuntelt en rampestampt maar wat, en heeft weinig tot geen van zijn verkiezingsbeloften uitgevoerd.

En zijn handelen van de pandemie is alleen al genoeg voor een aanklacht in Den Haag.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
05 okt 2020 12:09
Hij durft met Noord-Korea om tafel te zitten (de eerste Amerikaanse president ooit).
Andere presidenten wilde niet in gesprek met het regime in Noord Korea omdat de dictator daar zijn bevolking onmenselijk behandeld. En wat heeft hij met het bezoek bereikt?
Nijogeth schreef:
05 okt 2020 12:09
Durft zich in de kwestie Israël te gooien en dat werpt in die regio ook vruchten af nu verschillende landen daar de relatie met Israël aanhalen. In mijn ogen is dat de manier om die landen tot elkaar te brengen.
De vraag is welke rol Trump hierin zelf heeft gespeeld, maar de situatie is redelijk stabiel daar. Echter was het wel Trump die de situatie verergerde om tegen alle afspraken in de ambassade te verplaatsen.
Nijogeth schreef:
05 okt 2020 12:09
Niet om zogenaamd democratie af te dwingen met oorlogen gebaseerd op leugens. Jarenlang hebben de Verenigde Staten alleen maar rotzooi gecreëerd in dat gebied, omdat men daar per se democratie moest hebben en niet accepteren dat daar nog een ander beeld bestaat. Libië is een gigantisch drama geweest, Afghanistan en Irak zijn ondertussen weer aan het proberen op te bouwen, maar de inval in Irak is wel de oorzaak van het ontstaan van IS. Men pakte Assad aan, waardoor het land instabiel werd en IS daar zich kon uitbreiden.
Maar het was Trump die de verzetroepen keihard liet vallen omdat hij de troepen terug trok. Hiermee heeft hij zichzelf en de VS tot zeer onbetrouwbare partner gemaakt.
Nijogeth schreef:
05 okt 2020 12:09
Nee, wat dat betreft denk ik dat Trump internationaal wel veel meer rust heeft gebracht. Over zijn nationale politiek durf ik niet te oordelen, daar heb ik te weinig gedetailleerde kennis van.
Met Noord Korea en zijn kinderlijke Twitter berichten heb ik me wel zorgen gemaakt. En rust is er ook niet echt maar landen vertrouwen de VS niet meer als bondgenoot. Immers heeft Trump wel bewezen gefixeerd te zijn op de nationale belangen van de VS.
Nijogeth schreef:
05 okt 2020 12:09
Ik hoop dat ie zich snel weer op zijn campagne kan focussen, want Biden aan de macht, dat lijkt me nou ook weer niet zo geweldig.
Het blijft triest dat de democraten enkel een kandidaat als Biden kan vinden. Maar de vele leugens van Trump en complotten om hem heen, zoals het achterhouden van steun voor Oekraïne als zij niet meewerkte aan het belasten van zijn politieke tegenstander vind ik ronduit eng. Ik heb goede hoop dat de Amerikanen dit ook gaan inzien.

Dat hij nu getroffen wordt door Corona vind ik vervelend voor hem, maar is gewoon het gevolg dat hij zich niet aan de maatregelen houdt.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Sylvesterb, jouw eerste reactie is in mijn ogen wat problemen veroorzaakt in de wereld. Wij hebben ergens bepaald wat mensenrechten zijn en kapitalisme en een democratie de enige juiste manier zijn om een land te besturen. Dat in andere landen en culturen daar andere ideeën over zijn, dat wil niet zeggen dat je geen contact met die landen moet hebben, want dan creëer je alleen maar aversie.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

Dit topic gaat toch over CORONA

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Meiklokje »

"Arts (spokesman) geeft in een verklaring van het Witte Huis aan dat hij zich versproken heeft met zijn eerdere uitspraak dat 72 uur geleden al de diagnose was gesteld dat president positief was", d.w.z. dat Trump niet woensdag al positief getest was maar echt pas vrijdagochtend en dus niet in de tussenliggende tijd nog tig mensen heeft kunnen besmetten. Ik zeg "wie gelooft wordt zalig".... Waarschijnlijk is Trump wel echt ziek anders was deze arts vast al op staande voet ontslagen, dat is al meerdere keren om mindere redenen gebeurd.

Uitspraak van een van de andere artsen "een dag heeft 24 uur, en dan heb je de hele nacht nog”, zonder woorden verder

(NB: als dit een dubbelpost is alvast sorry, ben aan het worstelen met mijn nieuwe foon :? )

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Trump zorgt er wel voor dat hij hier weer een voordeel uit haalt, zal mij niks verbazen dat dit erg in zijn voordeel uitpakt.
En zijn tegen kandidaat tsja, hadden die democraten nu niet iets beters kunnen vinden?

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Als de corona niet al te ernstig is, wint Trump hiermee de verkiezingen.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Het blijft voor sommigen moeilijk te verteren dat The Donald president is van de VS. Voor mij maakt het niet uit wie daar de macht heeft, maar door het dagelijkse anti Trump item in het NPO journaal en andere politiek correcte deugprogrammas hoop ik dat hij herverkozen wordt.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens is die Ernst Kuipers ook wereldvreemd. Hij vindt dat er opgeschaald moet worden met maatregelen, omdat de maatregelen van vorige week zijn nut niet hebben. Maar volgens mij is iedere keer gezegd dat we de gevolgen van maatregelen pas na 2 weken gaan zien, dus misschien moet ie maar even geduld gaan hebben.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lubach teruggekeken en ik vroeg mij af, of de redactie hier vorige week heeft meegelezen. ^^

Sake vroeg zich af of HIV (aids) niet als pandemie geldt. De verspreiding is scheef verdeeld over de wereld. In Afrika is HIV wel een volksziekte, in andere landen alleen onder bepaalde groepen. Daarom heeft de WHO er geen pandemie over uitgeroepen.

Trump. Het enige, waar ik mij aan erger, is de onnodige zendtijd voor de man. Zou in Nederland bijv. de halve regering of het koningshuis besmet zijn geraakt, dan zou dat nog steeds minder minuten / woorden in het nieuws opleveren dan het feit, dat de president van de VS is opgenomen, nu weer losgelaten uit zijn ziekenhuis. De wereld is veranderd, het zwaartepunt verschoven en voor Nederland zijn de andere 26 EU-landen op de lange termijn veel belangrijker.

Of er meer maatregelen nodig zijn? Geen idee. Als ik de afgelopen 8 dagen langs laat komen, dan zie ik vooral ego's om voorrang strijden en een regering, die weinig zelf durft, voor elke stap een duw nodig heeft. Heel anders dan in de andere landen in Europa.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De president van Amerika is voor de wereld natuurlijk belangrijker dan het koningshuis in Nederland.

En we weten al dat u vindt dat het in de andere landen van Europa beter geregeld is dan in Nederland. Niets nieuws.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat laatste heb ik deze keer niet gezegd ;-)

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Och, in Nederland is het fantastisch geregeld. Kijk maar eens naar het aantal besmettingen van gisteren en vergelijk dat met andere landen. Enkel de plekken 1-12 (uitgezonderd plek 10) en plek 24 kennen meer besmettingen.

Heerlijk land waar mensen de vrijheid hebben zelf te bepalen aan welke wetten, regels en adviezen ze zich wel of niet houden.

https://www.worldometers.info/coronavirus/

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
06 okt 2020 08:46
Och, in Nederland is het fantastisch geregeld. Kijk maar eens naar het aantal besmettingen van gisteren en vergelijk dat met andere landen. Enkel de plekken 1-12 (uitgezonderd plek 10) en plek 24 kennen meer besmettingen.

Heerlijk land waar mensen de vrijheid hebben zelf te bepalen aan welke wetten, regels en adviezen ze zich wel of niet houden.

https://www.worldometers.info/coronavirus/
Ach, die mensen die klagen over Nederland profiteren toch ook weer wel van de goede zorg bij een besmetting met het virus.

Gesloten