LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

De eerste besmetting met het westnijl virus is een feit. Ook dit viru s kan zeer ernstige gevolgen hebben.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Viktorbrandsma schreef:
15 okt 2020 14:34
Ik kan online nergens een duidelijk antwoord vinden. dus stel ik de vraag hier maar:
Hoe wordt corona nu behandeld in de ziekenhuizen? niet met HCQ toch?
Nee, niet met HCQ. Op deze pagina van het RIVM staat dat een arts remdesivir of dexamethason kan voorschrijven. Op die pagina staat ook een link naar de medicamenteuze behandelopties volgens de SWAB.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
15 okt 2020 19:45
De eerste besmetting met het westnijl virus is een feit. Ook dit viru s kan zeer ernstige gevolgen hebben.
Ja , dus dat wordt slapen onder een klamboe 😒 .
En overdag het mondkapje.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
15 okt 2020 16:44
Ik bedoel meer een finishlijn, wanneer we hier gewoon weer normaal kunnen doen. We willen toch dat we corona verslaan, maar als dit nog langer duurt is het toch gewoon altijd een nederlaag. Als een simpel virusje meer dan een half jaar het normale leven al kan aanvallen, wat zijn we dan in godsnaam aan het doen geweest de laatste eeuw?
Laatste eeuw? Tussen het handel drijven door elkaar de kop inslaan, ideologieën aanhangen, narcisten als politicus kiezen en verder de levensverwachting van iedereen bijna verdubbelen, onderwijs breed toegankelijk maken en het najagen van 'meer, meer, meer' gemak en luxe in het leven.

Hoe lang het nog gaat duren? Reken op minstens een jaar. Duitse regering heeft een paar steunmaatregelen verlengd tot en met juni 2021 en de verwachte komst van een vaccin is al een half jaar opgeschoven, van dit najaar naar 2e kwartaal volgend jaar.

Wat had je vroeger willen doen of leren, waar je nooit aan toe bent gekomen? Zoek afleiding met dingen, die je alleen kunt doen en waar je nu opeens tijd voor hebt. Maak anders een weekrooster met wat je op welke dag wilt doen. Anderen hebben vast en zeker nog meer ideeën, hoe je dit vol gaat houden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
15 okt 2020 19:19
mh73 schreef:
15 okt 2020 18:14
Waar kunnen we aan het eind van dit verhaal nog naartoe voor een biertje na het werk, als het gros van de horeca failliet is? In welk museum, welk pretpark, theater, bioscoop, noem maar op, kunnen we straks nog terecht? Kunnen we nog wel op vakantie, of ligt de hele reisbranche op zijn kont? Hoeveel kleine (en grote) ondernemers gaan hierdoor ten onder?
Zie het net als een bosbrand. Zodra die voorbij is, ontluikt er weer nieuw groen op de verkoolde resten van het oude bos.
Totdat die bosbrand eeuwenlang blijft doorbranden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

kuklos schreef:
15 okt 2020 19:24
mh73 schreef:
15 okt 2020 18:14
.........
want dit is eindig, dit is een situatie die voorbij gaat.

Maar is dat wel zo?
Ja, het is eindig. Na meerdere uitbraken van de pest en ook na de Spaanse griep werd het leven weer normaal. Dat zal ook nu gebeuren.

Het enige waar ik twijfel bij heb is of we hiervan leren. Of we nu stappen gaan zetten om toekomstige pandemieën te voorkomen. Of we stappen gaan zetten om economische crises voortaan beter aan te pakken.
Maar wat moeten we er van leren? Er is schijnbaar geen manier om met een pandemie om te gaan. Ook 100 jaar geleden waren de gevolgen van de maatregelen om de Spaanse griep tegen te gaan aardig zwaar en hebben uiteindelijk tot heel veel doden geleid. Ook toen was quarantaine het enige wat men voor handen had.

In 100 jaar tijd is er nog steeds niet bedacht hoe we nou beter om kunnen gaan met zoiets. Zeker ook omdat er schijnbaar geen behoefte aan is geweest.

Overigens krom dat we als Nederland de slechtse verhouding van ziekenhuisbedden en ic-bedden van Europa hebben, maar dat we dat ook al hadden voordat men in 2015 besloten had dat we van 42000 ziekenhuisbedden naar 35000 moesten en van 1900 IC-bedden naar 1200. Als je toch onderaan dat lijstje staat, dan moet je toch even nadenken of het wel goed gaat?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

In Born word een BMW vestiging gesloten... ook Mini is daar in productie maar bij meer thuiswerken zijn die niet meer nodig.

Ook kantoren komen leeg dus snel ombouwen tot woonruimte, want leegstand is nog erger.

De wereld blijft veranderen en is nog nooit voorspelbaar geweest.
In 1988 voorspelde niemand de val van de Muur... en paar jaren later de val van Sovjet Unie.

Net als ik altijd anders doe dan U denkt, Murphy noemen ze mijn wel eens... alles zal anders lopen dan U denkt..
en anders lopen, pak wel de E bike!
Dit volgens sommige onschuldige griepje is wel een variatie op oude Sars virus die toen erg mee viel. en nu niet helaas.

Ooit wilde de PVV alle gezichtsbedekking verbieden... maar als ik zie wat voor kapjes ik al tegen kwam.
De bivakmuts werd verboden maar met Zonnebril en kapje op?

Net als dit stuk hier, het kan dus alle kanten op.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
13 okt 2020 10:50
Verwachting voor dit jaar is 170 miljoen extra doden als gevolg van honger en corona
Dan moeten ze haast gaan maken.
Volgens onderstaande site is wereldbevolking dit jaar tot vandaag gegroeid met 64 miljoen mensen.
Bestaande uit 110 miljoen geboortes, minus 46 miljoen doden.
https://www.worldometers.info/nl/

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien kunt u wel een cursus gaan volgen op een gebied dat u interesseert. Verzet uw zinnen een beetje.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

16again schreef:
15 okt 2020 22:04
Jablan schreef:
13 okt 2020 10:50
Verwachting voor dit jaar is 170 miljoen extra doden als gevolg van honger en corona
Dan moeten ze haast gaan maken.
Volgens onderstaande site is wereldbevolking dit jaar tot vandaag gegroeid met 64 miljoen mensen.
Bestaande uit 110 miljoen geboortes, minus 46 miljoen doden.
https://www.worldometers.info/nl/
Ik denk dat dat 17 miljoen moet zijn.

Lowieze
Berichten: 6543
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lady1234 schreef:
15 okt 2020 19:45
De eerste besmetting met het westnijl virus is een feit. Ook dit viru s kan zeer ernstige gevolgen hebben.
Op NU.nl:
“Het westnijlvirus komt voor onder vogels en wordt overgebracht door muggen, die zich voeden via de besmette vogels. Vervolgens besmetten de muggen weer andere vogels. Mensen kunnen ziek worden van het virus, maar spelen bij de verspreiding ervan geen rol. "Het virus wordt niet van mens naar mens of van mens naar dier overgebracht", meldt het RIVM. Het RIVM wijst er daarnaast op dat het muggenseizoen ten einde loopt en dat de kans op besmetting minimaal is.
De meeste mensen worden niet ziek van een infectie. Volgens het RIVM krijgt 80 procent helemaal geen klachten en ervaart de rest milde symptomen. "Wel kan ongeveer 1 procent van de mensen die worden besmet een ernstige neurologische ziekte krijgen, zoals een hersenontsteking." “

Het lijkt allemaal wel mee te vallen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Het is gelukkig qua besmettingsgevaar van een totaal andere orde dan het Corona-virus, maar áls je het krijgt, kunnen de gevolgen wel heel ernstig zijn.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Mag ik straks op vakantie het Spoetnik 5 Vaccin kopen?

Ik zie een prijs van R. 849.- of ruim €10,- en helpt het dan werkelijk?
Onze gratis Griep prik is tenslotte ook niet gratis, maar niemand die de echte prijs wist tot nu toe.

Door zowel zieken uit China te halen en helpen in Italy hadden ze als een van de eerste materiaal en een aangepaste Sars anti virus gemaakt?

Ik lees in de Pravda en Izvestia nauwelijks over bijwerkingen, fout prikken en stijve arm is ergste wat vaak voorkwam.
Dankzij een plicht bij de staats scholen zijn er alleen nog op Privé scholen nog enkele besmette.
Zorg sector en Politie en Militairen lijken gezond te blijven of ze waren vooraf al besmet...

Ik hoop straks immuun te worden voor Mark Rutte of Donald Trump.

Radar
Site Admin
Berichten: 5506
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Ja oke, nu is het klaar. Volgens mij hebben we genoeg kansen gegeven, maar als je dit soort volstrekt onbegrijpelijke berichten blijft posten is de maat op een gegeven moment vol. Al helemaal als er na twee bans van een maand nog steeds niks is veranderd. Er zitten vast geen slechte intenties achter, maar deze bijdragen komen dit forum echt niet ten goede, en we moeten ergens een grens trekken. Geen tijdelijke ban dit keer, maar een permanente. Groet en alvast een fijn weekend, Radar ^YB

sake1987

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sake1987 »

Dan wordt voormalige stofzuiger wedergeboren als komkommer straks weer herrezen met een nieuwe naam.
En aan zijn bijdrage en taalgebruik gaan wij hem weer herkennen

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Komkommertijd schreef:
15 okt 2020 21:23
In Born word een BMW vestiging gesloten... ook Mini is daar in productie maar bij meer thuiswerken zijn die niet meer nodig.
Nee, dat is niet juist. Nedcar in Born bouwt auto's op contract voor andere fabrikanten, tot 2023 hebben ze een contract met BMW voor oa Mini's. Het is geen eigen fabriek van BMW, en ze gaan ook (nog) niet dicht. Wat wel gebeurd, als ze voor 2023 geen nieuwe klanten voor hun productiecapaciteit kunnen vinden, is dat er dan van de ~5000 medewerkers, erg veel ontslagen zullen worden. Eigenaar VDL, een familiebedrijf, is een van de weinige Nederlandse bedrijven die actief werken om hoogwaardig productiewerk in Nederland te behouden, dus die zullen er alles aan doen, om nieuwe opdrachtgevers te werven. Het is geen beursgenoteerde club haaien die ten koste van de medewerkers alleen maar meer winst en bonussen willen. Helaas lopen zij ook tegen de corona-malaise in de autowereld aan. Dat is ook een van de hoofdredenen voor BMW om dit zo te doen trouwens.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Brahms »

De strenge Corona maatregelen gaan zeker tot in december 2020 duren, meld het RIVM.
Heb ik iets gemist, wat is er streng ?
Dat je vrijblijvend een mondkapje op moet ? Dat je vrijblijvend niet op vakantie moet. Of dat je alcohol voor 19.59 uur moet kopen ?

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Brahms schreef:
17 okt 2020 13:37
Heb ik iets gemist, wat is er streng ?
Sporten in teamverband stopgezet. Dat is behoorlijk streng.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Horecabedrijven failliet dwingen te gaan met alle gevolgen voor toeleveranciers en economie, vind ik best streng. Als ik het zo lees ligt de IC over 2 maanden ook nog niet vol, dus het zal allemaal wel mee gaan vallen. Probleem is denk ik vooral dat we bij lange na niet door heb hoe hoog het aantal besmettingen in de eerste lockdown was en dat we nu doen alsof het extreem veel is, terwijl het waarschijnlijk toen nog erger was. Er liggen nu nog steeds geen 400 mensen op de IC, terwijl vorige toch echt de noodklok werd geluid.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Om dat even te verduidelijken, die Ernst Kuipers dacht 3 weken geleden dat er binnen een week 400-700 mensen op de IC zouden liggen vanwege corona. Die heeft zich even verkeken zeg. Blijkt maar weer dat zelfs de mensen die de kennis moeten hebben, eigenlijk totaal niets weten. Maar wel steeds strengere maatregelen willen en dan gek vinden dat mensen zich er niet naar gedragen.

Overigens denk ik dat er wel een goede reden is voor de stijgende cijfers sinds begin september. Aangezien nu blijkt dat al op meer dan de helft van de middelbare scholen corona is ontdekt, denk ik dat het openen van de scholen een natuurlijke werking heeft gehad op de verspreiding van Corona. De jeugd onderling verspreidt het dan op school, krijgen geen klachten, nemen het mee naar huis, ouders krijgen lichte klachten en laten zich testen. Of ouders nemen het mee naar hun werk en verspreiden het daar verder. Op die manier kom je ook wel op het overgrote deel besmettingen thuis en op het werk.

Overigens is het in dat geval wel risicovol dat juist diezelfde jongeren vaak ook de vakken vullen in de supermarkt.

Gesloten