LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik word een beetje misselijk van al die zogenaamde feestvierders.

Jammer genoeg heeft de politie niet voldoende man kracht om dat hele zooitje te beboeten.

En straks jammeren om de complete lock down.

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Het mooie is dat mensen zeggen dat als iedereen zich netjes aan de regels houden, dat we er dan sneller vanaf zijn. Maar wat is de logica erachter? Het is niet zo dat corona dan ineens verdwijnt, maar als we ons niet aan de regels houden, dan blijft het bestaan. Het enige wat er gebeurt als iedereen zich aan de regels houdt, dat we blijven jojo'en.

Ook mooi zijn de mensen die proberen de schuld van de horeca sluiting te leggen bij de mensen die zich in de horeca niet aan de regels hielden. Ook onzin, want de enige reden voor de sluiting van de horeca is dat animatieteam in Den Haag. Die hadden de keus om de horeca niet te sluiten, maar deden dit wel. Maar niemand die iets zegt over de scholen, waar de regels door de meesten nog slechter gevolgd worden.

Uiteindelijk moeten we hier mee blijven leven. Ik ga mijn sociale leven nog steeds niet aan de wilgen hangen, omdat er een of ander animatieteam is dat zegt dat we even geen plezier meer mogen hebben. En dat allemaal vanwege een virus dat ik al lang heb gehad. Misschien dat dat paspoort wat de vliegmaatschappijen wilden ingevoerd kan worden voor het dagelijks leven.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Als de werkende jongeren, snotneuzen genoemd hier op het forum, het niet goed doen. Wie doen het dan wel goed? Ik wil werken, ik kan werken maar ze verbieden het omdat de gezondheid van o.a. ouderen belangrijker is dan economie. Ik zit in te teren als een gek, en hoe lang nog.

Ik ga nadenken, ik ben immuun.

Chefstef
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 sep 2020 15:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Chefstef »

eetcafe schreef:
26 okt 2020 22:01
Als de werkende jongeren, snotneuzen genoemd hier op het forum, het niet goed doen. Wie doen het dan wel goed? Ik wil werken, ik kan werken maar ze verbieden het omdat de gezondheid van o.a. ouderen belangrijker is dan economie. Ik zit in te teren als een gek, en hoe lang nog.

Ik ga nadenken, ik ben immuun.
Precies dit. Jongeren moeten aan het werk voor de economie. Er gaat echt een extreme crisis aankomen, maar mensen lijken zich dat nog niet helemaal te beseffen.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

eetcafe schreef:
26 okt 2020 22:01
Als de werkende jongeren, snotneuzen genoemd hier op het forum, het niet goed doen. Wie doen het dan wel goed? Ik wil werken, ik kan werken maar ze verbieden het omdat de gezondheid van o.a. ouderen belangrijker is dan economie. Ik zit in te teren als een gek, en hoe lang nog.

Ik ga nadenken, ik ben immuun.
Van mijn kinderen en kleinkinderen werkt iedereen, dus waarom zou u niet kunnen werken?

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
26 okt 2020 22:30
Van mijn kinderen en kleinkinderen werkt iedereen, dus waarom zou u niet kunnen werken?
Ook dit keer ga ik geen antwoord krijgen op mijn vraag....
Volgens het CBS zijn er 400.000 werkelozen, zijn er ook 400.000 vacatures, omdat uw nageslacht werk heeft?
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/38 ... n-augustus

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ach, laat die jongeren toch feesten. Als we volle kerken en moskeeen tolereren dan dit ook maar. Ik neem er nog een, proost.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zij hadden werk en hebben dat nog steeds en twee daarvan zijn zelfs nog ZZP-er.

En die werkelozen waren er eerder ook al.

Maar van mij mag iedereen zich klem zuipen en het ziekenhuis in feesten.

Ze doen maar, enig verstand ontbreekt tenslotte, dus wat moet je met die figuren. Compleet overbodig. Want hun “sociale leven” gaat voor alles.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
26 okt 2020 23:48
Zij hadden werk en hebben dat nog steeds en twee daarvan zijn zelfs nog ZZP-er.
Dan hadden ze ook werk in de juiste sector. In toerisme/horeca vielen flinke klappen
Lady1234 schreef:
26 okt 2020 23:48
En die werkelozen waren er eerder ook al.
Dat laatste is aantoonbaar onjuist
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2020/38 ... n-augustus
Bij de grafiek werkeloosheid en ww uitkeringen, kun je tabel openen
Werkeloosheid aug2020 = 426.000 aug2019=321.000
Ik kies exact 1 jaar, om seizoensinvloeden buiten de deur te houden
Bijna 100.000 extra werkelozen sinds Corona. En de door NOW regelingen verborgen werkeloosheid volgt nog.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
26 okt 2020 23:48
Maar van mij mag iedereen zich klem zuipen en het ziekenhuis in feesten. Ze doen maar, enig verstand ontbreekt tenslotte, dus wat moet je met die figuren. Compleet overbodig. Want hun “sociale leven” gaat voor alles.
Dat is ergens ook ons dilemma: wat moedigen we aan en wat remmen we af? Live anderen zien, dingen samen doen, is goed voor de sociale vaardigheden en het opbouwen van een netwerk / vriendengroep voor het leven. De beperkingen verstoren die ontwikkeling. Het is schipperen en elke keer opnieuw afwegen.

Een complete lockdown met ophokplicht jaagt de alcoholverkoop overigens flink aan.

witte angora
Berichten: 30775
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
27 okt 2020 09:17
Een complete lockdown met ophokplicht jaagt de alcoholverkoop overigens flink aan.
Kan een 'normale' menselijke reactie zijn. Een alternatief is: anticiperen op wat mogelijk komen gaat. Bespreek als ouders met de jongeren hoe ze straks hun tijd zinvol in kunnen vullen, en tref vast voorbereidingen.

Eerder deze week schreef ik al over de drukte bij de Ikea, waarbij ik een open vraag stelde: zouden mensen zich nu aan het oriënteren zijn om hun huis tijdens een komende lockdown te herinrichten?

Die vraag is eigenlijk geïnspireerd op wat je in het voorjaar zag: mensen konden/mochten niks, en iedereen ging tegelijkertijd de zolder, schuur en alles opruimen, waardoor er lange rijen bij de gemeentewerven stonden.

Kennelijk zoeken veel mensen toch zinvolle bezigheden, in plaats van zich klem te zuipen omdat ze niet naar het café kunnen.

Lowieze
Berichten: 6591
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees op een ander forum dat er best veel mensen zijn die zich al zo’n 4x hebben laten testen op corona, alleen omdat ze wat verkouden waren zonder koorts te hebben. Dat is toch helemaal de bedoeling niet? Geen wonder dat die teststraten zo overvol zijn.
En hoe gaat dat straks in de winter als nog veel meer mensen verkouden worden? Je kunt het toch even aanzien, ik vind het wel een beetje hysterisch om gelijk te laten testen als je aan het snotteren bent.

EricaNL
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2020 10:19

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door EricaNL »

Ik zie dat veel mensen een uv licht sterilisatie machine kopen om o.a. hun mobiel te reinigen. Ik heb ook wel interesse in zo’n apparaat maar ik vroeg me af hoe effectief ze zijn en welke het beste werkt.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Radar »

Een aantal berichten verwijderd. Graag de discussie inhoudelijk voortzetten. Het is gebruikers niet toegestaan om in bijdragen op de man te spelen richting mede-forumgebruikers, of om mede-forumgebruikers te provoceren. Groetjes ^TI

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

EricaNL schreef:
27 okt 2020 10:26
Ik zie dat veel mensen een uv licht sterilisatie machine kopen om o.a. hun mobiel te reinigen. Ik heb ook wel interesse in zo’n apparaat maar ik vroeg me af hoe effectief ze zijn en welke het beste werkt.
Daar zou ik dan als ik jou was een nieuw topic over openen. Het is een totaal ander onderwerp dan Corona.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
27 okt 2020 09:28
Kennelijk zoeken veel mensen toch zinvolle bezigheden, in plaats van zich klem te zuipen omdat ze niet naar het café kunnen.
Dat denk ik eerlijk gezegd ook. Tuincentra doen dacht ik ook goede zaken.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

In een cafë kan je ook eten.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

eetcafe schreef:
27 okt 2020 13:30
In een cafë kan je ook eten.
Wat een diepe waarheid. Ik ben er stil van.
J. Deltoer schreef:
26 okt 2020 23:20
Als we volle kerken en moskeeen tolereren dan dit ook maar.
:lol: Vertel eens, waar worden die precies getolereerd?

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Doe eens gezellig en ga lekker met de vrouw naar een cafë waar excellent culinair gekookt wordt, daar wordt je zeker stil van met een goed glas wijn erbij. Even dat corona en werkritme vergeten en gewoon van sociale pleziertjes van het leven genieten. Dat is toch het leven, genieten!

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Over een tweede keer besmet worden gesproken...

Ik lees net dit verhaal waarin een (jong) iemand op LinkedIN over haar tweede besmetting vertelt (met een link naar dit achterliggend artikel over hoe de eerste keer in haar gezin beleefd is).

De eerste besmetting was in maart, de tweede in oktober, en er is zo te lezen geen sprake van zware bijkomende ziekten.

Gesloten