LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jablan schreef:
23 nov 2020 19:02
Steeds meer onderzoek wijst uit, dat het masker in beide richtingen bescherming biedt. Nederland behoort tot het hardnekkige soort 'ik wil dat niet waar hebben' en de besmettingscijfers zijn er dan ook naar.
Een mooi voorbeeld van de 'effectiviteit' van mondkapjes (let op de foto): https://www.hln.be/buitenland/alle-prod ... a85d3fa54/
Met mondkapje op elkaars handen vastpakken. Dit illustreert perfect het probleem met mondkapjes: het geeft veel mensen de waan dat het een magisch schild om hen heen projecteert, waardoor ze maatregelen die wel effectief zijn, zoals afstand houden, negeren.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik geloof nou niet echt dat die foto in die situatie illustratief is voor het punt wat je maakt.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Moneyman schreef:
24 nov 2020 12:05
Ik geloof nou niet echt dat die foto in die situatie illustratief is voor het punt wat je maakt.
Hoezo?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Wereldwijd zie je bv mensen mét mondkapje op met duizenden tegelijk protesteren en dicht opeen gedromd. Dan helpt zo.n kapje uiteraard voor geen meter.
Of je laat alles los of je volgt de maatregelen , dus ook afstand van elkaar houden.
Voor mij is dat zo simpel als 1+1 ....2 is.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

D34M0N schreef:
24 nov 2020 12:15
Moneyman schreef:
24 nov 2020 12:05
Ik geloof nou niet echt dat die foto in die situatie illustratief is voor het punt wat je maakt.
Hoezo?
Omdat dat beeld iets zegt over een heel specifiek, beladen moment, en niets over het veronderstelde "magische schild" wat mensen zouden ervaren dankzij mondkapjes.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat er dan nog eencorona patiënt levend het ziekenhuis verlaat. Onbegrijpelijk.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat is expres zo geregeld omdat anders de begrafenisondernemers overbelast raken.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jose2501 schreef:
24 nov 2020 13:50
@jark heeft het nogal overdreven en provocerend opgeschreven vermoed ik. Maar op Amerikaanse zenders wordt regelmatig aangehaald dat in Amerika artsen een extra bonus krijgen voor een geregistreerde overleden coronapatiënt.
Van metaal in een vaccin heb ik nooit iets gehoord of gelezen. Behalve dan in nepnieuwsberichten.
Welke Amerikaanse zenders? Het gerenommeerde persbureau Bloomberg (toch niet bepaald in de linkse hoek hoek) heeft bv dit bericht. Let vooral ook op het citaat als inleiding boven het artikel:
Boolburg schreef:AMA calls remarks ‘malicious, outrageous’ and ‘misguided’

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
24 nov 2020 13:50
Van metaal in een vaccin heb ik nooit iets gehoord of gelezen. Behalve dan in nepnieuwsberichten.
Aanwezigheid van oa aluminium in een vaccin is gewoon een vaststaand feit.
De echte vraag is, of dat schadelijk is. Wat niet het geval lijkt te zijn:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bcdcfaef/

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Rare jongens, die Amerikanen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jose2501 schreef:
24 nov 2020 13:50
(...)
Maar op Amerikaanse zenders wordt regelmatig aangehaald dat in Amerika artsen een extra bonus krijgen voor een geregistreerde overleden coronapatiënt.
Ik denk dat dat écht anders zit : nl een bonus voor de zorg én de registratie.
Niet een bonus voor iedere overledene , ik denk dat je dát niet bedoelt :?

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

De bijna ex president verspreidde dit verhaal, zonder ook maar enig bewijs daarvoor te hebben. Hij is natuurlijk ook niet in zijn eerste leugen gestikt.
“De artsenorganisatie American Medical Association (AMA) is woedend over de uitspraken van Trump. "De suggestie dat artsen, midden in een gezondheidscrisis, te veel Covid-patiënten tellen, of liegen om hun zakken te vullen, is schandalig en volledig misplaatst." “


Jark
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 okt 2018 01:56

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jark »

Erthanax schreef:
24 nov 2020 10:38
Onzin en leugenachtig nepnieuws verdient in mijn ogen geen platform. Afgezien van de onzinnige geruchten die in het bericht genoemd worden, is ook de bron volgens mij gelogen. Daarom vraag ik naar het specifieke programma, al verwacht ik niet dat daar een duidelijk antwoord op komt.
Maakt mij niet wat u denkt of schrijft...

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jark schreef:
24 nov 2020 16:31
Erthanax schreef:
24 nov 2020 10:38
Onzin en leugenachtig nepnieuws verdient in mijn ogen geen platform. Afgezien van de onzinnige geruchten die in het bericht genoemd worden, is ook de bron volgens mij gelogen. Daarom vraag ik naar het specifieke programma, al verwacht ik niet dat daar een duidelijk antwoord op komt.
Maakt mij niet wat u denkt of schrijft...
... maar het feit dat je je stelling van vannacht verder niet onderbouwt, zegt me wel genoeg.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
24 nov 2020 14:42
@erthanax ik lees en hoor dat op CNN en espagnol. En is normale gang van zaken begrijp ik daaruit.

Edit: in dat artikel wordt niet ontkend dat artsen een extra bonus krijgen. Wel dat ze een dode express verkeerd registreren om die bonus te verkrijgen
Al die idiote spookverhalen verder verspreiden, dat schiet echt op.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Het artikel 'Artsen in loondienst een oplossing voor de perverse productieprikkel? Is van 30 juli en alleen van toepassing op het Nederlandse zorgsysteem.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat “probleem” is al meer dan 30 jaar onderwerp van gesprek en zal nog wel zo’n tijd duren.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door D34M0N »

Moneyman schreef:
24 nov 2020 12:39
Omdat dat beeld iets zegt over een heel specifiek, beladen moment, en niets over het veronderstelde "magische schild" wat mensen zouden ervaren dankzij mondkapjes.
Dat beeld zegt: "Kijk ons eens alle voorschriften negeren, maar we hebben wel een mondkapje op, want dat beschermt ons op magische wijze tegen virusoverdracht via huid op huid contact."
Ik zie niet in waarom de situatie in Hongkong een reden is om voor de internationale pers zo'n ongelooflijk slecht voorbeeld te geven.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

D34M0N schreef:
24 nov 2020 11:59
(...)
Met mondkapje op elkaars handen vastpakken. Dit illustreert perfect het probleem met mondkapjes: het geeft veel mensen de waan dat het een magisch schild om hen heen projecteert, waardoor ze maatregelen die wel effectief zijn, zoals afstand houden, negeren.
D34M0N schreef:
24 nov 2020 22:59
Dat beeld zegt: "Kijk ons eens alle voorschriften negeren, maar we hebben wel een mondkapje op, want dat beschermt ons op magische wijze tegen virusoverdracht via huid op huid contact."
Nee dat zegt dit beeld niet , ik zie dat anders:
dit beeld geeft een stuk solidariteit weer op dat specifieke moment, het geeft nl nergens aan :
" kijk wij dragen een mondkapje en het kapje beschermt ons wel .....terwijl we elkaars hand vasthouden " .
Dat het niet slim is is evident!

Maar bij de massale protesten wereldwijd zie je het wel: wel een mondkapje dragen maar met duizenden tegelijk dicht op elkaar lopen.
Zouden die lui dan allemaal denken : ik draag een mondkapje dus ik ben beschermd ?
Hoe dom ben je dan bezig wanneer je daar tussen loopt :roll: .

Er zijn 5 regels waar we ons sowieso aan moeten houden:
- mondkapjes dragen en
- afstand houden en
- was steeds je handen en
- bij je ziek voelen, thuis blijven en
- ben je besmet, ga in quarantaine.

Gesloten