Coronavirus - algemeen topic

BL2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
En als je dan ziet wat die cardiologen allemaal meenemen naar hun werk !

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
06 feb 2021 18:50
Volgens mij zijn de cijfers, zoals voorspeld, weer aan het stijgen. Logisch ook als je ziet hoe druk het overal is.
Net terug van zeer essentiële reis, staanplaatsen in de trein, werkelijk niet te geloven.
Elke dag?? een reis die essentiël is?

Je kan ook overal een "horror" van maken , mensen kunnen moeilijk alles laten. Waarom zie ik dan in de bussen oh zo weinig mensen ? althans als de bus langs gaat , want ik ga nooit met de bus.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 17:43
Lady1234 schreef:
06 feb 2021 16:02
@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?
Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.
Das een drogreden. Dat er mensen zijn die vinden dat het voor hen niet geldt, betekent niet dat het geen nut heeft. Verreweg de meeste mensen houden zich immers wél aan de regels.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

BL2 schreef:
Als ik, op basis van eerdere informatie, de juiste trein heb naar de juiste stad: Die stad bestaat nu eenmaal uit volk dat God nog gebod kent. Mensen zijn daar nogal eigenzinnig en trekken zich weinig tot niets van de mening van een ander aan. Dat is gelukkig lang niet overal zo.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 feb 2021 19:04
Nijogeth schreef:
Lady1234 schreef:
06 feb 2021 16:02
@nijogeth

U houdt die feestjes thuis toch nog steeds?
Wat dan direct bevestigd dat het nut van een avondklok er niet echt is. Mensen werken er wel omheen.
Das een drogreden. Dat er mensen zijn die vinden dat het voor hen niet geldt, betekent niet dat het geen nut heeft. Verreweg de meeste mensen houden zich immers wél aan de regels.
De meeste jongeren tussen 20 en 25 gaan nu door tot half 5.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
06 feb 2021 19:30
Moneyman schreef:
Nijogeth schreef:

Ik snap jou niet hoor. Ene kant loop je te klagen dat er niks is, en hier bevestig je weer dat de jongeren lak aan de regels hebben.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
Moneyman schreef:
Nijogeth schreef:

En die avondklok was dus om jongeren binnen te houden? Dat lukt dan uitstekend ja.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
Gemist? Dit hele weekend minder treinen in verband met aangekondigde sneeuw. Overigens roepen je berichten een vraag op: als jij in de file staat, waarom doe je de essentiële reizen met de trein?
sake1987 schreef:
06 feb 2021 17:23
Als het vaccineren geen resultaat behaald, wordt laten uitrazen de enige optie.
Het Ikea-model?
scharrelschipper schreef:
06 feb 2021 16:29
Als iets echt kwakzalverij is moet dat natuurlijk niet gepromoot worden. En ik dacht niet dat ik daar mee bezig was. Naar mijn mening wordt dat door sommigen iets te snel zo bestempeld,en daar stoor ik me aan, meer was het niet.
Het probleem zit ergens anders. De vitamine C promotors geloven heilig in die aanpak en staan niet open voor de reguliere geneeskunde, overigens ook niet voor de eerste experimentele medicijnen voor mensen, die op dit moment Covid19 hebben.

De extra doses vitamine D om over de hele breedte voldoende weerstand op te bouwen, is al lang een bewezen feit.
Nijogeth schreef:
Ik ben er erg voor om hier niet meer over jong of oud te spreken. Wie feest wil vieren, gaat door tot einde nachtklok of gewoon tot de zondagsbrunch, ongeacht de leeftijd. Bij invoering van de avondklok werden jongeren als argument gebruikt en na een paar dagen was al duidelijk, dat de avondklok eerder ervoor zorgt, dat de bezoekbeperking thuis effect heeft. Het treft precies de leeftijdsgroep 50-70 jaar, die dacht, dat maatregelen voor anderen gelden, Corona alleen bij anderen op bezoek komt en hun verjaardag gewoon met de hele familie gevierd kon worden.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
06 feb 2021 20:07
Het probleem zit ergens anders. De vitamine C promotors geloven heilig in die aanpak en staan niet open voor de reguliere geneeskunde, overigens ook niet voor de eerste experimentele medicijnen voor mensen, die op dit moment Covid19 hebben.

De extra doses vitamine D om over de hele breedte voldoende weerstand op te bouwen, is al lang een bewezen feit.
Helemaal mee eens.

Jablan schreef:
(...) Ik ben er erg voor om hier niet meer over jong of oud te spreken. (...)
Helemaal mee eens.

Jablan schreef:
[De avondklok]treft precies de leeftijdsgroep 50-70 jaar, die dacht, dat maatregelen voor anderen gelden, Corona alleen bij anderen op bezoek komt en hun verjaardag gewoon met de hele familie gevierd kon worden.
Hier snap ik dan weer niets van. Afgezien van de spanning met de voorgaande opmerking, vind ik dit een onnodige en onzinnige generalisatie, die ook nog eens niet correct is.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Oftewel:

De mensen die zich toch niet aan de regels houden, werken hier ook wel omheen. Hier is geen maatregel tegen te nemen ( behalve opsluiten achter tralies ).

De groep die zich toch al aan de regels hield, daar was de maatregel onnodig voor.

Het is die tussengroep ( die de randjes van het toelaatbare opzocht ) die hierdoor geraakt wordt. Laat dat nu mijns inziens een best grote groep zijn. Als daar de maatregel voor helpt, prima wat mij betreft.

BL2

Jablan schreef:
....als jij in de file staat, waarom doe je de essentiële reizen met de trein......
Gaat je eigenlijk niets aan, maar is financieel net iets gunstiger. En op langere afstanden wel zo relaxt (als de dagjesmensen, grootouders en ongure types welke warm willen zitten thuis blijven).

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
Ehm... “de meeste”...?

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik heb veel collega’s en leerlingen in die leeftijd groep, die hebben echt geen tijd om door te zakken.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
06 feb 2021 20:32
Jablan schreef:
....als jij in de file staat, waarom doe je de essentiële reizen met de trein......
Gaat je eigenlijk niets aan, maar is financieel net iets gunstiger. En op langere afstanden wel zo relaxt (als de dagjesmensen, grootouders en ongure types welke warm willen zitten thuis blijven).
Toch weer ikke, ikke, ikke. Jammer. Je hebt de beschikking over een alternatief, daarmee vervalt je recht om over de andere treinreizigers een mening te hebben of te mopperen over volle treinen met staanplaatsen. De trein is voor jou geen essentieel vervoermiddel.
Moneyman schreef:
06 feb 2021 20:48
Nijogeth schreef:
Ehm... “de meeste”...?
De jonge medemenschen, die de volgende dag geen verplichtingen hebben :wink:

Hier was nog een follow-up op:
Jablan schreef:
25 jan 2021 16:05
Zag net op het koffiekanaal van mijn werk, dat de eerste relschoppers van gisteren nu zijn ontslagen. Dit was bij een klant, die zijn eigen mensen herkende op de beelden.
Het is geëindigd met vier ontslagen en twee keer in dienst blijven onder voorwaarden, waarvoor ze heel stil en braaf hebben getekend.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Denken geen verplichtingen te hebben.

BL2

Jablan schreef:
06 feb 2021 21:42
De trein is voor jou geen essentieel vervoermiddel.
Ken we elkaar. Hoe kom je erbij, je schrijft maar wat.
Veroordelen van andere is wat veel ikke ikke ikke.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
06 feb 2021 20:48
Nijogeth schreef:
Ehm... “de meeste”...?
Sorry, voor iedereen die ik ken is er niets veranderd, behalve de eindtijd. Al gaan sommigen ook gewoon om 3 uur naar huis, omdat na 2 weken wel bekend is waar hier de politie staat. Waardoor ik nu lekker kan gaan slapen.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
07 feb 2021 00:22
Jablan schreef:
06 feb 2021 21:42
De trein is voor jou geen essentieel vervoermiddel.
Ken we elkaar. Hoe kom je erbij, je schrijft maar wat.
Veroordelen van andere is wat veel ikke ikke ikke.
Jouw teksten zijn vooral heel veel ikke ikke ikke.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ik heb mijn man een beetje zitten uitlachen, toen hij na een paar weken klaagde over het thuiswerken. Nu mijn winkel dicht is vanaf half december merk ik pas wat het is. Waar mijn man nog zijn gewone werktijden heeft, hoef ik enkel nog de webshop bestellingen te doen. Weg ritme, weg sociale contacten. Er zijn dagen dat ik pas om 11 uur uit de veren ben. Wat maakt het uit?
Manlief is nu bijna een jaar thuis, dochterlief ook alweer twee maanden en de ander anderhalve maand. Wat het zo ellendig maakt is het gebrek aan afwisseling. Alle dagen zijn hetzelfde. En daarbij het gebrek aan perspectief. Het contact met collega's gaat eigenlijk alleen over de wederzijdse precaire financiële situaties, het in de steek gelaten worden door de overheid. Ik vind er echt geen klap meer aan zo.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ja dat is zo mh73, het wordt een sleur. Elke dag lijkt op de andere.
Daar klaagt iedereen over.
Niet de moed opgeven hoor, dit gaat ook weer voorbij.

Gesloten