LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Niet alleen hier, overal leeft de discussie, omdat de productiecapaciteit nu eenmaal beperkt is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
12 feb 2021 02:36
Jose2501 schreef:
11 feb 2021 21:43
Ik denk dat Hubert Bruls burgemeester van Nijmegen en voorzitter van de regionale veiligheidsraden heeft gedacht eerst maar voor zichzelf te zorgen. Die man is zo ontzettend dik die komt gemakkelijk aan een BMI van 40 +.

Het is ook wel beetje krom dat mensen die meestal lak hebben aan een gezonde leefstijl nu beloond worden met een vervroegde vaccinatie. Al begrijp ik de Gezondheidsraad wel. En juich het toe deze beslissing. Als daar tegenover komt te staan dat de maatregelen snel versoepeld worden en snel alles weer naar normaal kan.
Ongepast, ongefundeerd en stigmatiserend.


Juist , dat zijn meestal de grootste schreeuwers die het gelijk aan hun kant moeten hebben. Misschien zelf niet maatje 36 :-)

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
08 feb 2021 22:34
Hoe hebben ze dat in Australië en Nieuw Zeeland gemanaged ? Daar is alles klaar , begreep ik.
Ook op een eiland is dit nauwelijks in de hand te houden:
https://nos.nl/collectie/13840/artikel/ ... alian-open

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
12 feb 2021 10:58
Niet alleen hier, overal leeft de discussie, omdat de productiecapaciteit nu eenmaal beperkt is.
Als ik eens naar de tussenstand in de vaccinatierace kijk, dan wordt er hier vooral gediscussieerd, en in andere landen vooral geprikt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zag wel een leuk bericht van de GGD voorbijkomen op nieuwspaal. Iedereen krijgt prio-1 voor het vaccineren, maar ze vragen wel begrip voor het feit dat eea gepland moet worden, en dus niet iedereen tegelijk gevaccineerd kan worden.

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

16again schreef:
12 feb 2021 11:31
Als ik eens naar de tussenstand in de vaccinatierace kijk, dan wordt er hier vooral gediscussieerd, en in andere landen vooral geprikt.
Bron Van Dale: gezocht op het woord: polderen.
pol·de·ren (polderde, heeft gepolderd)
1
(Nederland) proberen om door overleg de problemen op te lossen

:)

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
12 feb 2021 12:15
@Moneyman Eerst dacht ik dat je gelijk had maar na het toch nog eens te hebben bekeken had ik het toch wel goed gelezen:
Snáp je wel wat je leest? zowel het stukje wat ik citeerde als wat jij citeert zegt hetzelfde. De groep Downers loopt simpelweg een groter risico. En dat is het antwoord op de vraag waar je mee begon. Moeilijker is het niet.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
12 feb 2021 12:15
Ik vind het prima hoor dat deze mensen ook hieronder vallen maar dat andere mensen met onderliggende ziektes niet horen bij de groep die de Gezondheidsraad beschrijft en mensen met syndroom van Down wel vind ik wel opmerkelijk.
Het advies staat hier https://www.gezondheidsraad.nl/document ... eca-vaccin, de motivatie is vast wel uit de voetnoten te halen.

Petorret84
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jan 2011 21:15

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Petorret84 »

Onbegrijpelijk dat AstraZenica toegediend wordt/gaat worden op mensen ouder dan 55 jaar.
Dit vaccin is NIET getest op mensen > 55 jaar.

Niemand praat hierover en heb totaal geen berichten hierover gehoord in de Nederlandse pers.
In bv Spanje wordt dit vaccin NIET gebruikt in deze leeftijds-groep.

Wie kan hierop reageren. Misschien kan de redactie van RADAR dit verder uitzoeken ?????

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Petorret84 schreef:
12 feb 2021 12:35
Onbegrijpelijk dat AstraZenica toegediend wordt/gaat worden op mensen ouder dan 55 jaar.
Dit vaccin is NIET getest op mensen > 55 jaar.

Niemand praat hierover en heb totaal geen berichten hierover gehoord in de Nederlandse pers.
In bv Spanje wordt dit vaccin NIET gebruikt in deze leeftijds-groep.

Wie kan hierop reageren. Misschien kan de redactie van RADAR dit verder uitzoeken ?????


Ik denk dat die wel iets beters hebben te doen.

Ga er maar vanuit dat ze weten wat ze doen met die vaccinaties, trouwens je mag weigeren hoor.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
12 feb 2021 12:33
Jose2501 schreef:
12 feb 2021 12:15
@Moneyman Eerst dacht ik dat je gelijk had maar na het toch nog eens te hebben bekeken had ik het toch wel goed gelezen:
Snáp je wel wat je leest? zowel het stukje wat ik citeerde als wat jij citeert zegt hetzelfde. De groep Downers loopt simpelweg een groter risico. En dat is het antwoord op de vraag waar je mee begon. Moeilijker is het niet.
Mijn lezing: de groep Downers is oververtegenwoordigd in andere groepen, die wel een verhoogd risico lopen.

Wat mij betreft zou het volstaan die andere groepen voorang te verlenen,
Waar je dan gelijk de meest kwetsbare Downers meepakt ipv alle Downers

Lowieze
Berichten: 6594
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Petorret84 schreef:
12 feb 2021 12:35
Onbegrijpelijk dat AstraZenica toegediend wordt/gaat worden op mensen ouder dan 55 jaar.
Dit vaccin is NIET getest op mensen > 55 jaar.

Niemand praat hierover en heb totaal geen berichten hierover gehoord in de Nederlandse pers.
In bv Spanje wordt dit vaccin NIET gebruikt in deze leeftijds-groep.

Wie kan hierop reageren. Misschien kan de redactie van RADAR dit verder uitzoeken ?????
Ik ben het er wel mee eens dat er nog veel onduidelijkheid over is, dat geeft helaas weinig vertrouwen.
https://www.nu.nl/uitleg-over-het-coron ... rvoor.html

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
12 feb 2021 12:51
Moneyman schreef:
12 feb 2021 12:33
Jose2501 schreef:
12 feb 2021 12:15
@Moneyman Eerst dacht ik dat je gelijk had maar na het toch nog eens te hebben bekeken had ik het toch wel goed gelezen:
Snáp je wel wat je leest? zowel het stukje wat ik citeerde als wat jij citeert zegt hetzelfde. De groep Downers loopt simpelweg een groter risico. En dat is het antwoord op de vraag waar je mee begon. Moeilijker is het niet.
Mijn lezing: de groep Downers is oververtegenwoordigd in andere groepen, die wel een verhoogd risico lopen.

Wat mij betreft zou het volstaan die andere groepen voorang te verlenen, Waar je dan gelijk de meest kwetsbare Downers meepakt ipv alle Downers
Dat is geen logische keuze. Als je acteert vanuit risico-beheersing, pak je het liefst de groep die de grootste risico's loopt. De groep Downers is door de verhoudingsgewijs grote aanwezigheid van diverse kritische kwalen kwetsbaarder dan een groep longpatienten, of een groep obese mensen, om maar eens wat te noemen. Je elimineert dan meer risico als je eerst die groep pakt, en daarna de rest van de risicogroepen waar de downers deel van uitmaken.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
12 feb 2021 12:59
Precies zo lees ik het ook op de website.
Inmiddels zou je toch wel antwoord moeten hebben op je vraag waar je de discussie mee begon:
Jose2501 schreef:
12 feb 2021 09:21
Maar waarom mensen met het syndroom van Down daarbij horen? Waarschijnlijk omdat die de maatregelen niet begrijpen en zo verspreiders kunnen worden? Andere reden kan ik niet bedenken. Want zij lopen geen groter risico toch?

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door joep873 »

Jose2501 schreef:
12 feb 2021 12:51
Joep dat gaat over toepassing van Astrazenecavaccin. Niet specifiek over zwaarlijvigen en mensen met Downsyndroom.
Dan moet je toch verder lezen dan de titel.

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
12 feb 2021 13:05
Dat is geen logische keuze. Als je acteert vanuit risico-beheersing, pak je het liefst de groep die de grootste risico's loopt. De groep Downers is door de verhoudingsgewijs grote aanwezigheid van diverse kritische kwalen kwetsbaarder dan een groep longpatienten, of een groep obese mensen, om maar eens wat te noemen. Je elimineert dan meer risico als je eerst die groep pakt, en daarna de rest van de risicogroepen waar de downers deel van uitmaken.
Ik snap je toelichting op die keuze. Maar het twistpunt blijft of het nu echt zo logisch is om vaccin capaciteit te gebruiken voor Downers die helemaal niet tot bovenliggende risico groepen behoren. Non-Downers , die ook tot meerdere risicogroepen behoren moeten hierdoor langer wachten.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
12 feb 2021 13:38
Maar het twistpunt blijft of het nu echt zo logisch is om vaccin capaciteit te gebruiken voor Downers die helemaal niet tot bovenliggende risico groepen behoren. Non-Downers , die ook tot meerdere risicogroepen behoren moeten hierdoor langer wachten.
Ik snap niet zo de behoefte om daar een twistpunt van te maken. Ik denk dat degenen die erover moeten beslissen, meer en betere informatie hebben dan jij en ik.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Petorret84 schreef:
12 feb 2021 12:35
Onbegrijpelijk dat AstraZenica toegediend wordt/gaat worden op mensen ouder dan 55 jaar.
Dit vaccin is NIET getest op mensen > 55 jaar.
Niemand praat hierover en heb totaal geen berichten hierover gehoord in de Nederlandse pers.
In bv Spanje wordt dit vaccin NIET gebruikt in deze leeftijds-groep.
Wie kan hierop reageren. Misschien kan de redactie van RADAR dit verder uitzoeken ?????
De EMA heeft dit vaccin toegelaten voor de leeftijdsgroep 18-64 jaar.
In het fase drie onderzoek zaten te weinig mensen van 65 jaar of ouder, waardoor er geen eenduidige conclusies mogelijk zijn voor de werking bij deze groep. Dat is het standpunt van de EMA, er is aanvullend onderzoek nodig voor een algemene toelating.
In België en Spanje is de overheid nog iets voorzichtiger. Daar is de leeftijdsgrens verlaagd naar 55 jaar.

Onbegrijpelijk is het allemaal niet, wel goed voor verwarring en twijfel.

Aan de onderkant zie je hetzelfde. De farmaceuten hebben hun middelen getest met proefpersonen vanaf 14 jaar. Het ene land gebruikt een ondergrens van 18, het andere van 16. Hier is de onderliggende verklaring, dat met 14 of 15 jaar sommigen nog het pre-puberale immuunsysteem hebben.

BL2
Berichten: 4837
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Hoera ! Corona is voorbij !

Wat een super goed idee, de winkels open om af te halen.
In ons overdekte winkelcentrumpje is het al maanden niet meer zo druk geweest. Grote drommen mensen staan bij de winkels, welke op hun beurt veel koopwaar voor de deur hebben staan. De schoenmaker, de telecomwinkel, de viswinkel, alles gewoon open.
Vreemd dat de besmetting cijfers weer stijgen.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door gosewijn »

De schoenmaker is en mag gewoon open zijn :wink:

Gesloten