Dan moet je uitspraken als "Echter sterven er wel mensen aan de avondklok, of ja, de avondklok is net de druppel die de coronaemmer deed overlopen" niet brengen, immers tonen statistieken aan (tenminste voor 22 januari) dat het aantal zelfmoorden niet hoger is dan 2019. En dit zijn gewoon harde cijfers, ik merk dat deze persoon regelmatig "quotes" die elke onderbouwing ontbreekt in het forum gooit als de waarheid. En ik vertrouw deze cijfers, heb geen aanleiding om dergelijke cijfers niet te vertrouwen maar ik kan geen cijfers vinden van na 22 januari. Ik zie de uitspraak meer als een gevoel uiten dan iets wat feitelijk klopt.Jablan schreef: ↑17 feb 2021 20:10Je vraagt het onmogelijke, Sylvester. Cijfermateriaal hierover bestaat uit losse meldingen of hoogrekeningen op basis van extrapolatie. Ze zijn net zo betrouwbaar als de onderbouwing voor de avondklok (want vertrouw geen enkele statistiek, die je niet zelf hebt vervalst).sylvesterb schreef: ↑17 feb 2021 19:26En zoals wel vaker bij je uitspraken heb je ergens een bron hiervan?
Bron: https://nos.nl/artikel/2365475-meer-thu ... oding.html
Discussie over het nut/noodzaak van de maatregelen is er altijd. Zijn we onterecht bang voor de Engelse variant of hebben we door de hard lock-down voorkomen?
Wat is het effect van de avondklok en was het noodzakelijk? Als de avondklok effect heeft is het niet aantoonbaar, maar we kunnen moeilijk de helft van NL onder aan avondklok gooien en de andere helft niet.
Zoals een wetenschapper laatst ook zei is dat als je een foutieve keuze maakt dit meteen heel ernstige gevolgen kan hebben, op het moment dat je realiseert dat het de foute keus was is er geen weg meer terug.