Coronavirus - algemeen topic

Moneyman

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 10:44
Moneyman schreef:
28 feb 2021 10:23
Jose2501 schreef:
28 feb 2021 09:18
Er worden continue fouten gemaakt door Rutte. Niet alleen in het verleden. Regeren en besturen doe je in overleg en niet om het iedereen naar de zin te maken maar wat het beste is voor iedereen. Zeker nu het kabinet demissionair is hoor je iedereen erbij te betrekken.
Zo heerlijk makkelijk kritiek geven dit.
Daar is een forum voor. Je mening geven.
Gelukkig wel. Daarom kan ik aangeven dat ik jouw mening volslagen onzinnig vind.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 11:05

Nee maar waarom denkt u dat ik dat denk? Omdat ik vraagtekens heb bij het corona beleid van deze regering?
Dan ben je wappie of Wilders aanhanger?
Dat vind ik nou kinderachtig @lowiese
Het is geen antwoord, maar oké, dat mag u vinden.
U zegt dat de regering Rutte heel veel mensen in de problemen heeft gebracht.
Welk beleid van u sinds februari 2020 zou dat dan niet hebben gedaan?

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

angel1978 schreef:
28 feb 2021 11:07
Nee jose2501, je bent wappie omdat je vindt dat viruswaarheid zinvolle dingen zegt.em
Over de avondklok hebben ze in ieder geval zinvoller dingen gezegd dan jou inbreng op dit forum.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja.. kijk je eigen inbreng eens kritisch terug zou ik zeggen..

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 feb 2021 10:57
16again schreef:
28 feb 2021 10:55
Als onze regering zo goed was, dan waren ze niet demissionair.
Wat hebben 3 kabinetten Rutte voor woningnood betekent?
Waarom zou je ook een keer bij het topic blijven toch?
Wellicht herken je het patroon niet.
Het is ook de regering die ervoor gezorgd heeft met bezuinigingen op de zorg, dat we zo'n beetje het laagst aantal IC bedden per 100.000 inwoners hebben, van heel Europa.

angel1978

Ik herken jouw patroon zeker.. elke keer uitweiden over iets anders en andere dingen erbij trekken.

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Lowieze schreef:
28 feb 2021 11:39
Jose2501 schreef:
28 feb 2021 11:05

Nee maar waarom denkt u dat ik dat denk? Omdat ik vraagtekens heb bij het corona beleid van deze regering?
Dan ben je wappie of Wilders aanhanger?
Dat vind ik nou kinderachtig @lowiese
Het is geen antwoord, maar oké, dat mag u vinden.
U zegt dat de regering Rutte heel veel mensen in de problemen heeft gebracht.
Welk beleid van u sinds februari 2020 zou dat dan niet hebben gedaan?
Er zijn weinig beleidsmakers in andere landen die andere keuzes hebben gemaakt. In Europa heeft zover ik weet Zweden als enige land voor een openhouden van winkels en horeca gekozen met beperkte lockdown. En gaat best wel goed daar op dit moment.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 12:06

Er zijn weinig beleidsmakers in andere landen die andere keuzes hebben gemaakt. In Europa heeft zover ik weet Zweden als enige land voor een openhouden van winkels en horeca gekozen met beperkte lockdown. En gaat best wel goed daar op dit moment.
Toch lees ik dit over Zweden: “Men is er in Zweden wel in geslaagd om heel wat te bereiken zonder het af te dwingen", zegt Hoogleraar Scandinavistiek en Noord-Europakunde aan de Universiteit Gent Godelieve Laureys. Ze haalt aan dat veel mensen zijn overgeschakeld op thuiswerken en dat ook de horeca de afgelopen maanden op een lager pitje draaide. "Maar het dodental in Zweden is proportioneel gezien tien keer groter dan in de andere Scandinavische landen. Dat is uiteraard gewoon de rekening die men gepresenteerd krijgt voor een veel liberaler beleid."

Ten opzichte van Nederland, Duitsland en België doet Zweden het dan weer niet zo slecht, maar die vergelijking gaat volgens Laureys niet helemaal op omdat de bevolkingsdichtheid in Zweden veel lager is. “
Bron vrt.be.

Tja, of de nabestaanden nou ook vinden dat het daar veel beter is gegaan....

angel1978

En of ze zelf nu vinden en vonden dat ze het zoveel beter hebben gedaan?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat bezorgers van lachgas gewoon een ontheffing van de avondklok hebben. Wat ik me wel afvraag, waarom zou dat niet kunnen voor een biertaxi? Wat is eigenlijk sowieso het nut van het aanhouden van die regel dat na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en je het niet op zak mag hebben?

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 feb 2021 12:41
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat bezorgers van lachgas gewoon een ontheffing van de avondklok hebben. Wat ik me wel afvraag, waarom zou dat niet kunnen voor een biertaxi? Wat is eigenlijk sowieso het nut van het aanhouden van die regel dat na 20.00 geen alcohol meer verkocht mag worden en je het niet op zak mag hebben?
Wat dacht je van de vele zuipfeestjes die er de afgelopen tijd zijn geweest? Ook dat die gasten niet blijven hangen met hun drank bij de winkels in de buurt. Tja.....als ze zich niet volwassen kunnen gedragen moet het helaas opgelegd worden.

Vreemd dat jij in de nacht iets waarneemt, meestal slaapt een mens in de nacht.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
28 feb 2021 11:49
angel1978 schreef:
28 feb 2021 10:57
16again schreef:
28 feb 2021 10:55
Als onze regering zo goed was, dan waren ze niet demissionair.
Wat hebben 3 kabinetten Rutte voor woningnood betekent?
Waarom zou je ook een keer bij het topic blijven toch?
Wellicht herken je het patroon niet.
Een patroon maakt niet de woningnood ontopic.

Nijogeth

reggie2 schreef:
28 feb 2021 12:48
Nijogeth schreef:
Wat dacht je van de vele zuipfeestjes die er de afgelopen tijd zijn geweest? Ook dat die gasten niet blijven hangen met hun drank bij de winkels in de buurt. Tja.....als ze zich niet volwassen kunnen gedragen moet het helaas opgelegd worden.

Maar denk je niet dat als je een feestje geeft, dat je dan wel van tevoren voor drank zorgt? Dan heeft die maatregel daarop geen effect. Hooguit helpt het tegen het bijkopen van drank als het op is. Maarja, het zou toch niets uit moeten maken, want de mensen aanwezig zijn er toch tot half 5.

En ja, diezelfde avondklok zorgt er ook voor dat niemand kan blijven hangen rond de supermarkten, dus is ook om die reden die regel, dat er na 8 uur geen alcohol verkocht mag worden of op zak mag hebben, vrij nutteloos.

En wat betreft dat slapen in de nacht. Het zal je verbazen hoeveel mensen normaal gesproken op vrijdagavond en zaterdagavond niet voor 24.00 in bed liggen. Misschien een idee om als het weer mag eens op zo'n dagen een centrum van een stad of groot dorp op te zoeken en gezellig een drankje te gaan doen. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 feb 2021 13:12

En wat betreft dat slapen in de nacht. Het zal je verbazen hoeveel mensen normaal gesproken op vrijdagavond en zaterdagavond niet voor 24.00 in bed liggen. Misschien een idee om als het weer mag eens op zo'n dagen een centrum van een stad of groot dorp op te zoeken en gezellig een drankje te gaan doen. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open.
Ik woon in een stad een hele grote stad zelfs en ik ben echt niet van gisteren en sowieso ben ik nooit voor 24.00 uur op mijn bed.

Het valt mij op dat jij aan de ene kant dingen niet begrijpt/wil begrijpen maar ondertussen gewoon aan het feesten bent, dan snap ik dat geklaag van je niet zo .

Dat mensen nu niet bij de supermarkt met alcohol blijven hangen is een groot feest voor mensen die er last van hadden.

Nijogeth

Dus als ik zelf lak aan bepaalde regels heb, dan mag ik volgens jou niet van mening zijn dat bepaalde regels totaal onzinnig zijn?

En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik buiten Koningsdag nog nooit mensen met drank bij de supermarkt heb zien hangen. Wel op andere plekken, maar daar heeft zo'n alcoholverbod weinig vat op, volgens mij.

Nijogeth

Om het bij het positieve te houden. Er is wel een heel groot voordeel aan de avondklok. Doordat er nu meer mensen blijven slapen dan normaal, heb je meer mensen die de dag erna kunnen helpen met opruimen. Normaal ben ik op zondag een uurtje bezig met het schoonmaken van mijn appartement, inclusief stofzuigen en dweilen. Dat was vandaag in een kwartiertje gedaan voordat de dames weer terug naar huis gingen. Ideaal!

16again

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
Nee jose2501, je bent wappie omdat je vindt dat viruswaarheid zinvolle dingen zegt.
De huidige trend is om andersdenkenden als "w-woord" weg te zetten.
Wat ook iets zegt over de gebruikers van dat w-woord.
Geldt het w-woord ook voor rechters, die viruswaarheid in eerste instantie gelijk geven?

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 11:43
angel1978 schreef:
Nee jose2501, je bent wappie omdat je vindt dat viruswaarheid zinvolle dingen zegt.em
Over de avondklok hebben ze in ieder geval zinvoller dingen gezegd dan jou inbreng op dit forum.
Die hele avondklok en al wat met Corona te maken heeft interesseert Dhr. Engel helemaal niets.
Dhr. Engel is er alleen maar in geïnteresseerd om de Overheid dwars te zitten, ongeacht om welke Overheid het ook gaat en dat is ingegeven vanuit familie gebeurtenissen vanuit het verleden.
En zolang er maar genoeg ontkenners, ziende blind en horende doof, achter hem aanhollen zal hij tot het gaatje doorgaan met procederen.
De huisadvocaat spint hier denkelijk goed garen mee en geef hem eens ongelijk.
Laatst gewijzigd door scontra op 28 feb 2021 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
28 feb 2021 12:48
Nijogeth schreef:
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat .....

Dromen ?
Dromen zijn bedrog en wie dat ontkent die droomt zijn eigen droom in fantasialand ! :wink:

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die "juridisch adviseur" Jeroen Pols is geen advocaat omdat hij een mooi strafblad heeft.

De voorzieningenrechter is natuurlijk geen dwaallicht of wappie. Zij heeft onder grote tijdsdruk een gemotiveerde uitspraak gedaan. Het gerechtshof heeft na zorgvuldige overweging een andere, gemotiveerde uitspraak gedaan.

Gesloten