LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
28 feb 2021 13:12


En wat betreft dat slapen in de nacht. Het zal je verbazen hoeveel mensen normaal gesproken op vrijdagavond en zaterdagavond niet voor 24.00 in bed liggen. Misschien een idee om als het weer mag eens op zo'n dagen een centrum van een stad of groot dorp op te zoeken en gezellig een drankje te gaan doen. Er gaat waarschijnlijk een wereld voor je open.
Ik woon in een stad een hele grote stad zelfs en ik ben echt niet van gisteren en sowieso ben ik nooit voor 24.00 uur op mijn bed.

Het valt mij op dat jij aan de ene kant dingen niet begrijpt/wil begrijpen maar ondertussen gewoon aan het feesten bent, dan snap ik dat geklaag van je niet zo .

Dat mensen nu niet bij de supermarkt met alcohol blijven hangen is een groot feest voor mensen die er last van hadden.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dus als ik zelf lak aan bepaalde regels heb, dan mag ik volgens jou niet van mening zijn dat bepaalde regels totaal onzinnig zijn?

En ik moet heel eerlijk zeggen dat ik buiten Koningsdag nog nooit mensen met drank bij de supermarkt heb zien hangen. Wel op andere plekken, maar daar heeft zo'n alcoholverbod weinig vat op, volgens mij.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Om het bij het positieve te houden. Er is wel een heel groot voordeel aan de avondklok. Doordat er nu meer mensen blijven slapen dan normaal, heb je meer mensen die de dag erna kunnen helpen met opruimen. Normaal ben ik op zondag een uurtje bezig met het schoonmaken van mijn appartement, inclusief stofzuigen en dweilen. Dat was vandaag in een kwartiertje gedaan voordat de dames weer terug naar huis gingen. Ideaal!

16again
Berichten: 16104
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

angel1978 schreef:
28 feb 2021 11:07
Nee jose2501, je bent wappie omdat je vindt dat viruswaarheid zinvolle dingen zegt.
De huidige trend is om andersdenkenden als "w-woord" weg te zetten.
Wat ook iets zegt over de gebruikers van dat w-woord.
Geldt het w-woord ook voor rechters, die viruswaarheid in eerste instantie gelijk geven?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Jose2501 schreef:
28 feb 2021 11:43
angel1978 schreef:
28 feb 2021 11:07
Nee jose2501, je bent wappie omdat je vindt dat viruswaarheid zinvolle dingen zegt.em
Over de avondklok hebben ze in ieder geval zinvoller dingen gezegd dan jou inbreng op dit forum.
Die hele avondklok en al wat met Corona te maken heeft interesseert Dhr. Engel helemaal niets.
Dhr. Engel is er alleen maar in geïnteresseerd om de Overheid dwars te zitten, ongeacht om welke Overheid het ook gaat en dat is ingegeven vanuit familie gebeurtenissen vanuit het verleden.
En zolang er maar genoeg ontkenners, ziende blind en horende doof, achter hem aanhollen zal hij tot het gaatje doorgaan met procederen.
De huisadvocaat spint hier denkelijk goed garen mee en geef hem eens ongelijk.
Laatst gewijzigd door scontra op 28 feb 2021 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
28 feb 2021 12:48
Nijogeth schreef:
28 feb 2021 12:41
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat .....

Vreemd dat jij in de nacht iets waarneemt, meestal slaapt een mens in de nacht.
Dromen ?
Dromen zijn bedrog en wie dat ontkent die droomt zijn eigen droom in fantasialand ! :wink:

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Die "juridisch adviseur" Jeroen Pols is geen advocaat omdat hij een mooi strafblad heeft.

De voorzieningenrechter is natuurlijk geen dwaallicht of wappie. Zij heeft onder grote tijdsdruk een gemotiveerde uitspraak gedaan. Het gerechtshof heeft na zorgvuldige overweging een andere, gemotiveerde uitspraak gedaan.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:
28 feb 2021 14:38
reggie2 schreef:
28 feb 2021 12:48
Nijogeth schreef:
28 feb 2021 12:41
Laten we eens bekijken wat momenteel wel mag. Vannacht ben ik er bijvoorbeeld achter gekomen dat .....

Vreemd dat jij in de nacht iets waarneemt, meestal slaapt een mens in de nacht.
Dromen ?
Dromen zijn bedrog en wie dat ontkent die droomt zijn eigen droom in fantasialand ! :wink:
Is a dream a lie if it don't come true, or is it something worse?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jose2501 schreef:
01 mar 2021 11:44
Voor die mensen die door corona maatregelen in de problemen zijn gekomen heeft de Nationale Ombudsman een meldpunt geopend. (...)
Uw formulering is veel te breed. Het gaat specifiek om zzp'ers en toegang tot gemeentelijke schuldhulpverlening:
Nationale Ombudsman schreef:Daarom start de Nationale ombudsman dit jaar een grootschalig onderzoek. In hoeverre worden zzp'ers ruimhartig toegelaten tot de gemeentelijke schuldhulpverlening?

Erthanax
Berichten: 9682
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jose2501 schreef:
01 mar 2021 14:49
Als we u toch niet hadden @erthanax 😁👍
Ik moet er niet aan denken :D!
(Overigens vind ik het geen slechte zaak dat de Nationale Ombudsman hier de vinger preventief aan de pols houdt.)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

BL2 schreef:
23 feb 2021 21:26
Met een iets mindere stortvloed aan tekst jablan bereik je hetzelfde of meer. Waar haal je de tijd vandaan. Die hebben vele niet om het allemaal te lezen :) :)
Dan lezen ze het niet. Tijd creëert mijn geest door gedoseerd te reageren, want veel dingen gaan niet in minder woorden dan ik nu gebruik.
Lady1234 schreef:
23 feb 2021 21:34
Maar gelukkig heeft Jablan inside information. . Dat moet wel in een stortvloed.
Yeah. :P
PeterPeters1966 schreef:
23 feb 2021 22:27
Je onderschat ZML. Het is niet de eerste keer dat een uitzending van ZML een flinke impact heeft gehad.
Deze serie Zondag Met Lubach vind ik vrij tam.
Nijogeth schreef:
25 feb 2021 08:25
Tja, er is niet veel anders, als het hele sociale leven, alle hobby's en het seksleven door de overheid in de kliko zijn gegooid.
Gecondoleerd. Of heeft de kliko nu ineens sociaal contact met andere kliko's?
scontra schreef:
25 feb 2021 11:05
Maar ook nu zal het allemaal weer goedkomen en het zou een flink stuk sneller gaan als ze de discipline maar zouden kunnen/willen opbrengen om zich nog een paar maanden aan de voorgestelde maatregelen zouden houden.
Dat blijft moeilijk als je klein behuisd bent of in het precovidium thuis vooral een plek was om te slapen.
Avondklok:
witte angora schreef:
26 feb 2021 11:56
Een dreigende dijkdoorbraak kun je soms al dagen van tevoren aan zien komen, waarmee je dus voldoende tijd hebt om maatregelen te treffen. Sterker nog: die kun je op voorhand al treffen. Kijk maar eens naar de Waalkade in Nijmegen. Overigens gaan de wappies in cassatie; maar ik vermoed zo dat ze ook dat gaan verliezen.
Cassatie is een logische stap, want waar de rechterlijke macht diametraal beslist, moet de Hoge Raad als Steen der Wijzen optreden.
fonsflons schreef:
26 feb 2021 17:27
Sinds de lockdown krijgt mijn vrouw beduidend minder slaap. Ze klaagt iedere morgen tegen vriendinnen: vannacht alweer geen been dicht gedaan.
Bijwerking van Sildanefil?
Nijogeth schreef:
26 feb 2021 17:35
Ik heb het meer over het feit dat er hier werd gezegd dat mensen die het coronavirus al gehad hebben zich niet zo druk moeten maken over het hele coronagebeuren en zich met andere dingen bezig moeten houden.
En of je wilt of niet, Corona beheerst nog steeds alles, veel andere dingen zijn er niet.
Nijogeth schreef:
27 feb 2021 18:38
Haha, de zorg in Frankrijk ligt aardig op zijn gat. Hebben daar het zorgpersoneel ingeënt met AstraZeneca en die zitten nu veelal ziek thuis. Daar moest toch wel een lachje vanaf na alle opmerkingen vanuit de overheden dat de meeste mensen niets zouden merken van de bijwerkingen.
Mijn zusje werd overigens ook flink ziek van AstraZeneca, terwijl ze al corona heeft gehad.
Slechte organisatie, want de bijwerkingen of reacties op het vaccin zijn bekend. AstraZeneca geeft na de 1e, BionTech en Moderna geven na de 2e prik de sterkste reactie en daarom was het advies om niet al het personeel tegelijk te laten vaccineren, maar in groepen, liefst voor een paar vrije dagen ...

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
27 feb 2021 22:41
Het verhaal is helder. Maar het vaccinatieprogramma wordt er niet duidelijker van. Elke week is er wel iets.
Ik las in de Telegraaf dat meer dan de helft van het AstraZeneca vaccin blijft liggen. Mensen willen dat niet. En nu weer maar 1 prik. Terwijl steeds werd aangegeven dat de 2e prik zeker nodig was. En nu zou 1 prik voldoende zijn.
Ik vind dat hele slechte communicatie.
Die mensen van 1 prik zijn de korte termijn denkers. Als je dat zou doen, moet iedereen uiteindelijk drie keer dat ritueel ondergaan.
AstraZeneca is slachtoffer van zichzelf. Ontwikkeling i.s.m. universiteiten betekent veel publicaties over kleine aspecten, omdat de wetenschapswereld wordt afgerekend op publicaties. Het heeft veel ruis opgeleverd. Verder is het vaccin onder druk versneld toegelaten, pas nu komen de data over de groep 65 jaar en ouder beschikbaar. Daar blijkt het goed te werken en in tegenstelling tot de andere vaccins geen meldingen over onverwacht groepssterven bij extreem kwetsbare ouderen.
Tijd werkt weer in het voordeel van AstraZeneca. Juist omdat alles wordt onderzocht en gepubliceerd, zal vanzelf de werkzaamheid van dit vaccin veel hoger worden - de 70% was bij toelating, de laatste cijfers uit het VK gaan boven de 90%. Meest overtuigend is dit: nergens zijn gevaccineerde mensen met Covid19 in het ziekenhuis opgenomen.
Voor de rest gaat het vaccineren net zo snel als het gaat. Zodra 50% van de bevolking een vaccin heeft gekregen, komt het oude normaal weer in zicht. Misschien sneller, want met geschat meer dan 2 miljoen mensen, die het al hebben gehad, zou je effect moeten zien twee weken nadat ongeveer 7 miljoen mensen hun eerste prik hebben gehad.
Lowieze schreef:
28 feb 2021 08:16
Die eerste zin moet u even uitleggen. Er is al bijna een jaar bekend dat kinderen ook besmet kunnen raken, dus wat heeft de regering daarmee te maken?
Een jaar geleden zat de NL-Regering nog in de ontkenningsfase. Kinderen kregen geen Covid19, alleen heel misschien in uitzonderlijke gevallen. Kuch. Hoest.
Pas sinds december is duidelijk, dat ook peuters en kleuters het virus overbrengen (Lockdown in Engeland: scholen open, verder alles dicht, toch een virusexplosie).
Lowieze schreef:
28 feb 2021 10:54
Jose2501 schreef:
28 feb 2021 10:44
Rutte en zijn regering zijn verantwoordelijk voor een beleid dat heel veel mensen in de problemen heeft gebracht. De vaccinatiestrategie wordt elke week veranderd. Onderbouwing van sommige maatregelen is totaal onduidelijk. Enz.
U denkt toch niet dat een beleid van bijv. Wilders of Baudet mensen in deze tijd veel goeds zou hebben gebracht?
De namen zijn niet interessant, wel de achtergrond van de beslissers/machthebbers. Angela Merkel is van oorsprong een bèta-wetenschapster en zij begrijpt de taal van de medici, kan het ook goed vertalen in gewone woorden en op die manier iedereen bereiken. Hadden we in de regering ook maar 1 of 2 ministers gehad met een medische achtergrond, zouden er zeker minder fouten zijn gemaakt. (Zie sleeplijst voor een kort overzicht) Afgezien van dit punt: overal in Europa groeit het ongeduld en daalt het vertrouwen in de maatregelen ... omdat er geen einde aan komt.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
02 mar 2021 13:57
Die mensen van 1 prik zijn de korte termijn denkers. Als je dat zou doen, moet iedereen uiteindelijk drie keer dat ritueel ondergaan.
Er is niets mis met korte termijn-denken, zeker als -zoals hier- duidelijk is dat de lange termijn niet vergeten wordt. Als de winst van de korte termijn groter is dan het nadeel op lange termijn, dan is dat een prima keuze.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Als het doel is om op korte termijn van de beperkingen af te komen, was een andere keuze veel slimmer geweest: na het zorgpersoneel van jong naar oud vaccineren. Minste kosten, meeste effect, vanwege het aantal persoonlijke contacten en de bijdrage aan de economie.

Onder de huidige vaccinatiestrategie zit je lang met beperkingen en 1x prikken betekent later in het jaar nog meer bijkomende kosten, omdat er extra vaccins nodig zijn voor een volledige ronde.

De actuele vaccins zijn toegelaten onder de conditie: twee keer prikken met drie of vier weken ertussen. Daar moet je niet vanaf willen wijken, want dat is zelf voor God spelen of zelf voor een dokter spelen en kijk naar wie dit voorstellen: allemaal mensen, die hun eigen belangengroepje wat sneller door de vaccinatiestraat willen krijgen.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het duurt echt nog een tijdje voordat alle ouderen gevaccineerd zijn. En vergeet de wat jongere niet met een chronische ziekte, zijn ook nog niet gevaccineerd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
02 mar 2021 14:58
De actuele vaccins zijn toegelaten onder de conditie: twee keer prikken met drie of vier weken ertussen . Daar moet je niet vanaf willen wijken, want dat is zelf voor God spelen of zelf voor een dokter spelen en kijk naar wie dit voorstellen: allemaal mensen, die hun eigen belangengroepje wat sneller door de vaccinatiestraat willen krijgen.
Exact, vandaar mijn scepsis dan ook. Ik wil mijn inenting nemen , maar dan géén 6 weken bv willen wachten op de tweede prik.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

De actuele vaccins zijn toegelaten onder de conditie
Ik weet vrij zeker dat dit geen conditie voor toelating is geweest.

angel1978
Berichten: 10959
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
02 mar 2021 15:05
Nu de ouderen steeds minder besmet raken omdat ze gevaccineerd zijn, de ziekenhuisbezetting daalt, het aantal stervenden ook daalt gooit het RIVM de volgende troef op tafel om de maatregelen toch te laten bestaan. De R-waarde stijgt.

Bron: RIVM
Ach het gegoochel begint weer.

De ziekenhuisbezetting daalt helemaal niet ( stijging van 1375 naar 1444 )
IC bezetting is met 4 toegenomen
R-getal is toegenomen
besmettingen zijn toegenomen
Sterfte is toegenomen ( van 21 naar 66 ) sinds gisteren..

de tekst die je daar quote heb je letterlijk van het RIVM?

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kwam deze tegen.....is met NL ondertiteling. Mooi bedacht, los ervan of de cijfers kloppen is het overdenken waard.


https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 6178752240

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Teunbosseman schreef:
02 mar 2021 15:35
Mooi bedacht, los ervan of de cijfers kloppen is het overdenken waard.
Statistiek gevisualiseerd. Daarover schreef Mark Twain ooit al...
Afbeelding
De mm's zullen vast kloppen. Maar de eraan verbonden conclusies in het filmpje zijn daardoor niet ook ineens kloppend.

Gesloten