LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

Het was een vraag, geen vergelijking.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Zie mijn reactie dan maar als een antwoord.

eetcafe
Berichten: 65
Lid geworden op: 18 okt 2020 11:58

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door eetcafe »

zouden dan andere stoffen dat niet kunnen?
Ik heb het over andere stoffen en niet een virus, dat was mijn vraag.
Een andere stof wat niet eens uit de Sahara hoeft te komen maar dicht in de buurt bijvoorbeeld waar veel virusdeeltjes aanwezig zijn. Deze stoffen zouden de drager kunnen zijn van een virus bij veel wind, en kunnen overdragen. Dus een andere stof draagt de virus.

Ik weet niet hoe snel dat zou kunnen gaan en bij welke windsnelheden, maar er zijn genoeg stoffen die dat misschien zouden kunnen overbrengen. Dragers maar dan geen mensen, dat kunnen misschien ook wel weer insecten, vlinders, dieren zijn. Een vlieg die de weg kwijt is en Pietje heeft geprikt, en daarna dacht...die vind ik ook lekker.

Als je corona hebt en je knuffelt jouw hond, zou die dan niet besmet zijn. Of de kat? Geef die dan ook maar mondkapjes.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

eetcafe schreef:
25 okt 2020 17:04


Als je corona hebt en je knuffelt jouw hond, zou die dan niet besmet zijn. Of de kat? Geef die dan ook maar mondkapjes.
Nou nee hoor, dat gaat niet voor dit soort dieren op.

Laat je niet gek maken. Het virus is er maar er worden zoveel verhalen bij gemaakt.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

eetcafe schreef:
25 okt 2020 17:04
zouden dan andere stoffen dat niet kunnen?
Ik heb het over andere stoffen en niet een virus, dat was mijn vraag.
Een andere stof wat niet eens uit de Sahara hoeft te komen maar dicht in de buurt bijvoorbeeld waar veel virusdeeltjes aanwezig zijn. Deze stoffen zouden de drager kunnen zijn van een virus bij veel wind, en kunnen overdragen. Dus een andere stof draagt de virus.
Je hebt het dus wél over het virus.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.hartvannederland.nl/top-nie ... 8zz9fQqxbk

Ach ja, hoezo zijn het de jongeren niet? Wat een gajes.

16again
Berichten: 16101
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
25 okt 2020 17:56
https://www.hartvannederland.nl/top-nie ... 8zz9fQqxbk

Ach ja, hoezo zijn het de jongeren niet? Wat een gajes.
Als je legaal niet mag feesten, dan verdwijnt dat in de illegaliteit. Wat we sinds de drooglegging al kunnen weten.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Tja, dan moeten ze ook niet zeuren dat de horeca nog langer dicht blijft. Dank je wel jeugd.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
25 okt 2020 13:05
Lowieze schreef:
25 okt 2020 12:45
Laten we nou ook weer niet alle jongeren over één kam scheren en beweren dat jongeren vroeger niks uithaalden :D .
Ik kan me de krakersrellen nog goed herinneren hoor, ging ook met grof geweld.
:lol: ik ook. Wij waren ook geen brave Hendrikjes. :D
Maar de wereldwijde massale protesten zoals nu en al zo lang dat zag je toch niet.
Het was de aanzet uiteindelijk tot WOII .

En nu? We vliegen de hele wereld over en nemen overal vandaan ziekteverwekkers mee.
Al die migrantenstromen nu ook....
Kort en goed, ik ben totaal niet verrast of verbaasd, dit kon je verwachten.
Wat een onzin!
Dat protesten wo2 veroorzaakten.
Of begrijp ik het verkeerd?
En dat over die migrantenstromen???
Of begrijp ik dat ook verkeerd?

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Vanmiddag even bij de Ikea in Utrecht een douchegordijn opgehaald en rondgekeken om ideeën op te doen, met name voor de keuken. Wat dat betreft ben ik wel geslaagd.

Maar het was druk, erg druk... voor mijn gevoel voornamelijk met mensen die niet voor de fun aan het rondlopen waren, maar mensen die echt serieus bezig zijn met verbouwen/inrichten/herinrichten. Voor een groot deel 30-50-ers. Geen idee hoe het elders is. Kan het zijn dat mensen, in navolging van de 1e golf, proberen hun activiteiten te verleggen omdat sommige dingen nu niet kunnen? Of dat ze zich voorbereiden op veel strengere maatregelen, in die zin dat als het zover is, dat ze voor voorlopig genoeg omhanden hebben?

Het is een open vraag, ik weet het niet. Het kan interessant zijn om, in het kader van massapsychologie of zoiets, toch een beetje te volgen.

ZeerPrivé
Berichten: 5445
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

reggie2 schreef:
25 okt 2020 17:56
https://www.hartvannederland.nl/top-nie ... 8zz9fQqxbk

Ach ja, hoezo zijn het de jongeren niet? Wat een gajes.

Nog meer gajes die zich nergens wat van aan trekken
https://www.ad.nl/rotterdam/kerk-trekt- ... ~a35e6941/

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
25 okt 2020 18:27
moederslink schreef:
25 okt 2020 13:05
Maar de wereldwijde massale protesten zoals nu en al zo lang dat zag je toch niet.
Het was de aanzet uiteindelijk tot WOII .

En nu? We vliegen de hele wereld over en nemen overal vandaan ziekteverwekkers mee.
Al die migrantenstromen nu ook....
Kort en goed, ik ben totaal niet verrast of verbaasd, dit kon je verwachten.
Wat een onzin!
Dat protesten wo2 veroorzaakten.
Of begrijp ik het verkeerd?
En dat over die migrantenstromen???
Of begrijp ik dat ook verkeerd?
Je begrijpt het denk ik niet goed of kijkt er anders tegenaan. Dat kan.
In de crisisjaren voor WOII was er oa chaos, honger, werkloosheid en armoede .
Mensen waren wanhopig , net als nu. De pl*** brak uit.....

Migrantenstromen nemen zeker ook ziektes mee , niet alleen migranten, maar ook reizigers die de hele wereld overvliegen , dat schreef ik ook.
De migranten nu zitten opgepropt in vieze onhygiënische kampen , het is logisch dat daar ziektes door uitbreken en meegenomen worden.

In Afrika bv sterven mensen momenteel massaal aan de mazelen, dat was hier uitgeroeid, maar steekt de kop weer op.
Ebola .... ook uit Afrika meegekomen.

Begrijp het goed, ik heb niet alleen migranten weggezet als ziektebrengers , sowieso alle reizigers.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
25 okt 2020 18:14
Tja, dan moeten ze ook niet zeuren dat de horeca nog langer dicht blijft. Dank je wel jeugd.
Wil je dit soort taferelen niet, dan zou je dus juist de horeca open moeten gooien. Dan heb je een gecontroleerde omgeving. Dit gaat alleen maar erger worden, naarmate men dit langer laat duren. Het is namelijk een geforceerde sluiting, waarvoor geen steun was onder het grootste deel van de jongeren. Wil je dat ze luisteren, dan zul je ze als regering toch echt aan moeten horen en met ze mee willen denken, anders gaan dit soort taferelen alleen maar breder gezien worden.

Maar de regering voelt zich voorlopig toch te goed om zich af te vragen wat de verschillende groepen in de samenleving nou zelf vinden van de maatregelen.

En Scharrelschipper, de oorzaak van de tweede wereldoorlog is wel degelijk te zoeken in de ontevredenheid onder de Duitse bevolking. Ze zijn namelijk heel hard aangepakt in Versailles met allemaal maatregelen, waardoor ze in de financiële crisis in de jaren twintig nog harder werden getroffen dan andere landen. Van daaruit is de ontevredenheid ontstaan en die is door Hitler gebruikt om het volk achter zich te krijgen door met goede propaganda een gezamenlijke vijand aan te duiden (onder andere de Joden). Toen Hitler aan de macht was, heeft ie met gigantische investeringen een beeld gegeven dat zijn visie de juiste was, waardoor er heel lang veel steun is geweest.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Er hoeft maar weer één gek te zijn die al het gefrustreerde volk opjut en met propaganda een ' betere wereld " belooft.
Extreem rechts is booming :evil:

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Ik had het dus goed begrepen.
Oke, maar n.m.m. was er een racistische machtswellusteling die op de onvrede van de meute inspeelde en ze erg genoeg ook in grote getale mee kreeg.
En een bepaalde bevolkingsgroep kreeg de schuld van alle ellende, en nu krijgen de migranten die schuld? oke de reizigers dan.
Als je zegt: globalisering geeft een hoop ellende, mee eens.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

@Scharrelschipper: typ je antwoord na deze code: [ / quote ], dan gaat het direct goed. Of laat de quote weg en geef in je reactie aan waar je op reageert. Hierboven mist de ] op einde van de quote.
Bob Schurkjens schreef:
24 okt 2020 21:01
Karel van Wolferen
Voor mij de volgende, die moeite heeft alle veranderingen bij te houden.
16again schreef:
25 okt 2020 00:21
Sterfte van misschien 2 % van de bevolking, en dan waren we er in 1 maand vanaf geweest.
Witte Angora heeft het bijbehorende beeld al geschetst. Na die ene maand zou het onderling wantrouwen extreem hoog zijn, de productieketens overal onderbroken en duurt het jaren voordat er weer iets van een normaal ontstaat. (Je hoeft alleen naar oorlogsgebieden te kijken voor ondersteunend bewijs.)
Brahms schreef:
25 okt 2020 08:48
Dat Nijogeth alles bagatelliseert rond deze corona pandemie is zo langzamerhand wel bekend hier.
Op mij komt deze ervaringsdeskundige over als iemand, die het beste uit de situatie probeert te maken, ondanks dat alles tegenzit. Hij sluit zeker niet de ogen voor de werkelijkheid.
Lowieze schreef:
25 okt 2020 11:53
Gezonder leven geldt natuurlijk ook voor jongeren. Hoeveel jongeren hebben tegenwoordig geen overgewicht/obesitas?
Als ik daar tijdens lunchpauzes op doorvraag, is het een combinatie van erfelijkheid, gemak en opvoeding in de reacties.
De erfelijke component: het aantal vetcellen in je lichaam wordt bepaald door de voeding in de eerste levensjaren en daarmee de aanleg voor overgewicht.
Gemak: het gedeeltelijk of helemaal 'klaar om te eten' aanbod in de supermarkten groeit en groeit.
Opvoeding: wie leert thuis gezond te koken?
eetcafe schreef:
25 okt 2020 17:04
Een andere stof wat niet eens uit de Sahara hoeft te komen maar dicht in de buurt bijvoorbeeld waar veel virusdeeltjes aanwezig zijn. Deze stoffen zouden de drager kunnen zijn van een virus bij veel wind, en kunnen overdragen. Dus een andere stof draagt de virus. [...] Als je corona hebt en je knuffelt jouw hond, zou die dan niet besmet zijn. Of de kat? Geef die dan ook maar mondkapjes.
Huisdieren kunnen Sars-CoV2 oplopen, net als nertsen, hamsters, tijgers. Er zijn de afgelopen maand genoeg voorbeelden langsgekomen in het nieuws.
Bij het eerste verwissel je bacteriën met virussen.
Een bacterie is een zelfstandig organisme met DNA, heeft alleen voedingsstoffen nodig om zich te vermenigvuldigen (klonen). Bij ideale omstandigheden, bijvoorbeeld aan boord van een schip of vliegtuig, kan een bacterie probleemloos rondreizen zonder hulp van buitenaf.
Een virus heeft de cellen van een levende gastheer nodig om zich te vermenigvuldigen, daarvoor neemt het en lichaamscel over en maakt gebruik van de eigenschap 'celdeling' om zichzelf te kopiëren. Over grote afstanden reizen lukt alleen als de gastheer zelf reist. De genetische code van een virus is het instabiele RNA, de kopieën wijken licht af van het origineel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
25 okt 2020 19:13
Er hoeft maar weer één gek te zijn die al het gefrustreerde volk opjut en met propaganda een ' betere wereld " belooft.
Extreem rechts is booming :evil:
Er zijn al gekken genoeg:-) de corona gekkies die alles ontkennen.
Nu met nieuwe maatregelen maar eens de jongeren aanpakken met dat domme gefeest. Daar is geen enkele excuses voor.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Zag net dat ik racistisch verkeerd geschreven had.
Overigens,en ook off topic,in Frankrijk is de definitie hiervan ook van toepassing op de p*** hebben aan b.v. Belgen,Duitsers of Hollanders.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
25 okt 2020 19:44
Spanje gaat in het hele land een avondklok en gedeeltelijke maar behoorlijke strenge lockdown invoeren tot 6 mei 2021.
Er zijn twee vaccins zover dat in december waarschijnlijk al begonnen kan worden met geven aan grote groepen mensen.
Spanje: het gaat om een administratieve maatregel, waardoor de regio's zelf kunnen beslissen over een lockdown.
Met de vaccins: hopelijk is het echt waar en niet te mooi om waar te zijn.

scharrelschipper
Berichten: 1822
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
25 okt 2020 19:07
reggie2 schreef:
25 okt 2020 18:14
Tja, dan moeten ze ook niet zeuren dat de horeca nog langer dicht blijft. Dank je wel jeugd.
Wil je dit soort taferelen niet, dan zou je dus juist de horeca open moeten gooien. Dan heb je een gecontroleerde omgeving. Dit gaat alleen maar erger worden, naarmate men dit langer laat duren. Het is namelijk een geforceerde sluiting, waarvoor geen steun was onder het grootste deel van de jongeren. Wil je dat ze luisteren, dan zul je ze als regering toch echt aan moeten horen en met ze mee willen denken, anders gaan dit soort taferelen alleen maar breder gezien worden.

Maar de regering voelt zich voorlopig toch te goed om zich af te vragen wat de verschillende groepen in de samenleving nou zelf vinden van de maatregelen.

En Scharrelschipper, de oorzaak van de tweede wereldoorlog is wel degelijk te zoeken in de ontevredenheid onder de Duitse bevolking. Ze zijn namelijk heel hard aangepakt in Versailles met allemaal maatregelen, waardoor ze in de financiële crisis in de jaren twintig nog harder werden getroffen dan andere landen. Van daaruit is de ontevredenheid ontstaan en die is door Hitler gebruikt om het volk achter zich te krijgen door met goede propaganda een gezamenlijke vijand aan te duiden (onder andere de Joden). Toen Hitler aan de macht was, heeft ie met gigantische investeringen een beeld gegeven dat zijn visie de juiste was, waardoor er heel lang veel steun is geweest.
Ik verwoordde het wat korter maar ben het er mee eens.
De reden voor de grote bijval van Adolf was onvrede en armoe.
Maar (ook weer off topic) dat was niet zijn drijfveer.

Gesloten