LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch zijn sommige ziekenhuizen de reguliere zorg alweer aan het afschalen. Oftewel: er worden nu alweer keuzes gemaakt welke zorg wel, en welke zorg niet of later geleverd wordt.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

witte angora schreef:
06 okt 2020 10:32
Toch zijn sommige ziekenhuizen de reguliere zorg alweer aan het afschalen. Oftewel: er worden nu alweer keuzes gemaakt welke zorg wel, en welke zorg niet of later geleverd wordt.
Misschien moeten ze op dat dashboard eens laten zien hoeveel gewone ziekenhuisbedden door Corona patiënten worden bezet, ipv dat continue geilen op het aantal bezette IC bedden. Dat laatste kunnen ze door voortschrijdend inzicht aardig temperen, en de verblijfsduur er óp is ook veel korter daardoor, maar de pijn wordt nu een niveau lager geleden.

witte angora
Berichten: 30564
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door witte angora »

Bedoel je zoiets, sjohie?
Er liggen nu 975 coronapatiënten in het ziekenhuis, van wie er 190 op de intensive care liggen en 785 op verpleegafdelingen. Een aantal ziekenhuizen heeft daarom besloten om een deel van de reguliere niet-noodzakelijke zorg uit te stellen.

Bron: https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/artikel ... uisopnames

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
06 okt 2020 10:22
Ach, die mensen die klagen over Nederland profiteren toch ook weer wel van de goede zorg bij een besmetting met het virus.
Pardon? Goede zorg? Daar hebben we iets andere ervaringen mee.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En kritiek op figuren die alles aan hun laars lappen en nog blijven klagen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Kwam net bij een vriend op Facebook onderstaand nieuwsbericht tegen. Vond t gewoon knap dat iemand zoveel aluhoedjestriggerwoorden in één alinea kwijt kan :mrgreen:
3 september 2020 maakt de technologische ontwikkelingstak van het Pentagon, DARPA*, de Bill & Melinda Gates Foundation bekent dat ze samen met het tech-bedrijf Profusa, de ontwikkeling van een implanteerbare nanotech biosensor van hydrogel (stof vergelijkbaar met een zachte contactlens) ontwikkelen. Deze biosensor, die kleiner is dan een rijstkorrel, wordt samen met het vaccin tegen Covad-19 geïnjecteerd vlak onder de huid, waarna de nanotech biosensor met het lichaam samensmelt. De nanotech-component zorgt ervoor dat via het snelle 5G-netwerk, alle informatie over jezelf, je lichaam en je gezondheid op afstand kan worden gecontroleerd. De biosensor, die ook informatie en opdrachten kan ontvangen, zal naar verwachting begin 2021 door de FDA (de Food and Drug Administration), worden goedgekeurd. Precies op tijd voor de geplande wereldwijde Covid-19 vaccinatiecampagne.
Voor de liefhebbers is hier de hele tekst te vinden:
https://de-ware-wereld.nl/2020/09/09/sc ... NIfP6isxcc

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Aha. Volgens De Ware Wereld maken die organisaties iets "bekent". Dan weet ik al bijna genoeg.

Meiklokje
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 aug 2018 14:10

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Meiklokje »

@Moneyman: dat is een maatje te groot voor mij. Ben net pas toe aan mijn eerste Bio armband :lol:

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Hartstikke handig, hoef je geenidentiteitspapieren meer mee te nemen. 😁😳😁

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Toch makkelijk. Kan de dokter mij zelf bellen voor een afspraak als ik klachten heb.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zojuist in de supermarkt, veel meer mensen met mondkapje dan zonder. RIVM altijd gezegd dat het onzin is. Volgend Van Dissel zou alleen het dragen van een medisch mondkapje in de publieke ruimte een heeel klein beetje effect hebben.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Veel mensen zijn blijkbaar verstandig genoeg om te beseffen dat vele kleine beetjes toch een hoop verschil kunnen maken.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Toch nog even een kleine aanvulling op een aantal reacties in dit gesloten topic: het statement dat de vrijheid van godsdienst niet in het geding komt als je niet naar de kerk kunt gaan, is simpelweg onjuist.

Ik schreef:
Iedereen mag iets vinden van de de vraag of je naar de kerk wilt gaan, zeker in deze tijd. Maar of men het nu leuk vindt of niet, er is nu eenmaal vrijheid van godsdienst in Nederland - en dat maakt dat dit soort uitzonderingen er gewoon zijn - en mogen zijn.
En daarop kwamen de volgende reacties:
metusalah schreef: Dit heeft niets te maken beperking van de vrijheid van godsdienst. Bidden kan je ook thuis doen en niemand die je tegen houdt. Het mag ook nog steeds met anderen maar niet in een hele grote groep (tenminste, dat wordt geadviseerd). Dit is een vals argument wat ik vaker tegen kom. Je hebt ook nog steeds vrijheid van meningsuiting maar liever niet in een grote groep.
J. Deltoer schreef: En inderdaad, de grondwet komt niet in het geding wanneer je de kerk tijdelijk niet meer kunt bezoeken.
Om te zien dat deze standpunten niets meer zijn dan een persoonlijke en onjuiste mening, hoef je zelfs niet eens verder te kijken dat de tekst van...:

- de grondwet (artikel 6):
1. Ieder heeft het recht zijn godsdienst of levensovertuiging, individueel of in gemeenschap met anderen, vrij te belijden, behoudens ieders verantwoordelijkheid volgens de wet.
2. De wet kan ter zake van de uitoefening van dit recht buiten gebouwen en besloten plaatsen regels stellen ter bescherming van de gezondheid, in het belang van het verkeer en ter bestrijding of voorkoming van wanordelijkheden.
Vrij vertaald:
In eenvoudig Nederlands
In Nederland is iedereen vrij om zijn godsdienst of levensovertuiging te kiezen. En iedereen is vrij om te laten zien wat zijn godsdienst of levensovertuiging is. Dit mag je alleen doen of samen met anderen. Binnen de muren van een gebouw, maar ook daar buiten. Dit laatste mag alleen als je je houdt aan de andere artikelen van de Grondwet en aan andere wetten.
- de Universele verklaring van de rechten van de mens (artikel 18):
Een ieder heeft recht op vrijheid van gedachten, geweten en godsdienst; dit recht omvat tevens de vrijheid om van godsdienst of overtuiging te veranderen, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften.
- het Internationaal verdrag inzake burgerrechten en politieke rechten (IVBPR, artikel 18):
1. Een ieder heeft het recht op vrijheid van denken, geweten en godsdienst. Dit recht omvat mede de vrijheid een zelf gekozen godsdienst of levensovertuiging te hebben of te aanvaarden, alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen, zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of levensovertuiging tot uiting te brengen door de eredienst, het onderhouden van de geboden en voorschriften, door praktische toepassing en het onderwijzen ervan.
2. Op niemand mag dwang worden uitgeoefend die een belemmering zou betekenen van zijn vrijheid een door hemzelf gekozen godsdienst of levensovertuiging te hebben of te aanvaarden.
3. De vrijheid van een ieder zijn godsdienst of levensovertuiging tot uiting te brengen kan slechts in die mate worden beperkt als wordt voorgeschreven door de wet en noodzakelijk is ter bescherming van de openbare veiligheid, de orde, de volksgezondheid, de goede zeden of de fundamentele rechten en vrijheden van anderen.
Kortom; of je het nu terecht vindt of niet: dat de vrijheid van godsdienst mede omvat het houden van een eredienst met anderen in een gebouw, staat buiten kijf.

Tot slot werd er nog dit geschreven:
zeerprive schreef: Vrijheid van godsdienst betekent voor mij niet dat je je niet aan de geldende regels hebt te houden.
Hier ben ik het zeer mee eens. Het punt is alleen dat kerken zich volledig aan de geldende regels (én adviezen!) hielden en houden...

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Mooi. Ik hoor het op dit moment in de 2e kamer van Van der Staay....
Scheit aan corona, wij gaan gewoon door.
Pfff en dan moet ik een mondkapje dragen in de supermarkt

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
07 okt 2020 14:08
Veel mensen zijn blijkbaar verstandig genoeg om te beseffen dat vele kleine beetjes toch een hoop verschil kunnen maken.
Ja, ik zag ze ook, bij meer dan de helft. Maar daar waar ik geen mondkapje draag en een beetje op de afstand let bij mensen met een mondkapje, zag ik er zo een paar met een mondkapje op geen afstand meer houden. En dat was dus waar men bang voor was.

Maar geloof me, als ik anderen met een mondkapje zie, dan houd ik gewoon afstand. Die geven het wat mij betreft duidelijk aan dat ze dat willen. Vandaar dat ik al langer pleit aangeeft dat het misschien een idee is dat mensen in de risicogroep gewoon een fel geel hesje aan doen op openbare plaatsen, zodat ook duidelijk is dat er rekening met ze gehouden moet worden.

Want als het niet opvalt, dan denk ik er eigenlijk ook gewoon niet echt aan. Ik ben er namelijk niet echt mee bezig, die maatregelen in publieke ruimtes. De maatregelen die mij persoonlijk raken, daar ben ik veel meer mee bezig.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik denk dat we de Bacchuscultus weer moeten opstarten. Gebedslocaties genoeg om de god Bacchus te kunnen eten, want iedere kroeg voldoet. Onze gebeden zullen bestaan uit drinkgelagen en orgies, om in de trant van de Bacchanalen door te gaan en zo onze God te eren. Lichamelijk contact is hier een belangrijk onderdeel van en zonder kunnen wij ons geloof niet belijden.

Maar zonder gekheid, het is natuurlijk gewoon idioot dat er nog steeds uitzonderingen gemaakt worden voor het geloof. Ze moeten gewoon als de rest worden behandeld. Wil het geloof dat niet, dan heffen we die wet om ze vrijheid te geven toch gewoon op, worden kerken bedrijven en mogen ze belasting gaan betalen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
07 okt 2020 14:50
Ik denk dat we de Bacchuscultus weer moeten opstarten. Gebedslocaties genoeg om de god Bacchus te kunnen eten, want iedere kroeg voldoet. Onze gebeden zullen bestaan uit drinkgelagen en orgies, om in de trant van de Bacchanalen door te gaan en zo onze God te eren. Lichamelijk contact is hier een belangrijk onderdeel van en zonder kunnen wij ons geloof niet belijden.
Niets nieuws onder de zon.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Alleen is de Bacchuscultus wel iets dat meer historie heeft dan dat verzinsel. Dat krijg je er waarschijnlijk eerder door.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik meld me aan voor dit geloof.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zul je zien dat de overheid dan maatregelen neemt alleen tegen dit geloof, want ze durven niet tegen de klassieke geloofsovertuigingen in te gaan, want ja, dat zijn nog veel te veel mensen en dus veel te veel stemmen.

Gesloten