Coronavirus - algemeen topic

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
20 feb 2021 11:55
scontra schreef:
20 feb 2021 11:48

Als er niet was bezuinigd, dan had uw en mijn maandelijkse premiebijdrage er heel anders uitgezien dan heden ten dage het geval is.
Misschien wel, misschien niet. Ik vraag me dan wel af waar nu ineens al die miljarden vandaan komen voor alle financiële steun.
Volgens mij weet je daar al het antwoord op..

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lowieze schreef:
20 feb 2021 11:47

Als je ziet hoeveel er op de zorg bezuinigd is door de kabinetten Rutte in de afgelopen jaren, dan hadden ze toch wel e.e.a. kunnen verwachten. Zeker omdat het aantal ouderen in die jaren ook is toegenomen.

Dat klopt , maar om dan te zeggen dat je binnen een jaar mensen kan opleiden......komt wel meer bij kijken.

sake1987

Ongelezen bericht door sake1987 »

reggie2 schreef:
20 feb 2021 12:22
Lowieze schreef:

Als je ziet hoeveel er op de zorg bezuinigd is door de kabinetten Rutte in de afgelopen jaren, dan hadden ze toch wel e.e.a. kunnen verwachten. Zeker omdat het aantal ouderen in die jaren ook is toegenomen.

Dat klopt , maar om dan te zeggen dat je binnen een jaar mensen kan opleiden......komt wel meer bij kijken.
Ik leid al jaren mensen op die willen omscholen tot helpende +, deze opleiding duurt een jaar.
Als je bijvoorbeeld mensen hebt die een horeca opleiding hebben, dit zijn mensen die er al aan gewend zijn met mensen te werken en ze te bedienen. Ook heeft de horeca in zijn opleiding een zwaar hygiëne programma.
Als deze mensen gemotiveerd zijn, hebben ze zo de opleiding en kunnen ze aan een bed staan. De verpleegkundigen hoeven dit werk dan niet te doen en kunnen zich toeleggen op de verpleegtechnische handelingen.

Waar een wil is is een weg.

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

scontra schreef:
Jose2501 schreef:
20 feb 2021 10:36

Corruptie is voor mij ook dat er achter de schermen "iets" geregeld wordt.
Als je de instemming Volksvertegenwoordigers in de Tweede kamer onder de noemer "iets geregeld" en 'corrupt' plaatst, dan is niets meer geloofwaardig.
Nee @Scontra dat bedoel ik niet met "iets geregeld". En dat weet jij ook best.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Effe een lockdown update. Het mooie weer houd niemand binnen, file vanaf Zoetermeer tot aan Scheveningen hoor ik net.
Verder laat ik de trein voor mijn essentiële reis maar schieten. In de dubbeldekker zitten ze zelf op de trappen zo vol !

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
20 feb 2021 15:20
Effe een lockdown update. Het mooie weer houd niemand binnen, file vanaf Zoetermeer tot aan Scheveningen hoor ik net.
Verder laat ik de trein voor mijn essentiële reis maar schieten. In de dubbeldekker zitten ze zelf op de trappen zo vol !
Als mensen die zelf een auto hebben, nou eens niet het openbaar vervoer zouden pakken... misschien scheelt dat alweer.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
20 feb 2021 15:20
Dat hoeft ook helemaal niet, je zou wel gek zijn als je binnen blijft met dit prachtige weer. Zolang je maar afstand houdt buiten. Ik ben ook weggeweest met mijn gezin en hond wezen wandelen , inderdaad op de weg was het druk. Maar buiten hou je gewoon afstand.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
20 feb 2021 16:02
Als mensen die zelf een auto hebben, nou eens niet het openbaar vervoer zouden pakken... misschien scheelt dat alweer.
Als mensen nu eens meer het openbaar vervoer zouden nemen, dan staan er ook niet zoveel files ;)

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je een essentiële reis kan laten schieten moet je je afvragen of die wel zo essentieel was.

BL2

angel1978 schreef:
20 feb 2021 17:27
Als je een essentiële reis kan laten schieten moet je je afvragen of die wel zo essentieel was.
Gelukkig ging er na 10 minuten nog één Angel. Zelfs in Coronatijd rijden de treinen volop, betaald van heeel veeel belastingcentjes.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het doet me toch een beetje denken aan wat lang geleden ene P. Fortuyn zei:
"Ik zal niet zeggen dat Nederland vol is, maar wel behoorlijk druk. In mijn ogen zelfs een beetje te druk", tijdens zijn inauguratiespeech bij Leefbaar Nederland.

Bron: https://www.pimfortuyn.com/pim-fortuyn/ ... im-fortuyn

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
20 feb 2021 18:28
Het doet me toch een beetje denken aan wat lang geleden ene P. Fortuyn zei
Gunst, in de Troonrede van 1950 stond dat Nederland al zo vol dreigde te worden, dat de emigratie flink bevorderd moest worden:
H.M. de Koningin schreef:De sterke bevolkingsgroei en de beperktheid van de beschikbare grond blijven krachtige bevordering der emigratie eisen.

Toen telde Nederland ongeveer 10 miljoen inwoners, volgens het CBS.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Een van mijn oudooms heeft dus zeer braaf gedaan wat er gezegd werd: die ging naar Canada. Samen met zijn vrouw en dochters.

Misschien dat er tzt toch maar weer eens gekeken moet worden naar wat wenselijk is. Bijbouwen, bijbouwen en bijbouwen, of toch stimuleren dat mensen, ongeacht hun afkomst, elders een plekje zoeken waar veel meer ruimte is. Als de bevolking tot 1/3 van het huidige totaal is ingekrompen heb je aanzienlijk kans dat je niet meer hoeft te lezen dat het overal te druk is zo gauw het zonnetje schijnt.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor een mooi bedragje verhuis ik graag naar een of ander tropisch eiland.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Zweden is nog wel ruimte. En het coronabeleid wat relaxter. Qua taal interessante overeenkomsten met de onze en onze ooster- en westerburen.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

sake1987 schreef:
20 feb 2021 08:33
Hoe is het toch mogelijk dat we ons als makke schapen al een jaar laten gijzelen. Eerst de zorg kapot bezuinigd en dan komt er een pandemie en moet alles op slot om diezelfde zorg te ontlasten. [...] Ik zeg open met strenge voorwaarden
Dat is het herstelplan van de afgelopen week.
Jose2501 schreef:
19 feb 2021 22:15
Hoe kun je nu als burger nog vertrouwen hebben in zo'n regering?
Heeft de regering dan vertrouwen in de burger?
Nee, niet happen, retorische vraag

Ik geloof, dat deze toe is aan een update. Laatste keer kwam hij op 3 augustus langs en de afgelopen 6 maanden hadden alles in zich.
Sleeplijst voor later, ooit, als alles achter de rug is schreef:
  1. Betere communicatie met burgers. => voorbeelden: NS/Dagjesmensen, Mondkapjes/OV, Oproep Rutte aan jongeren, maximum aantal personen in een ruimte of buiten
  2. Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
  3. Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
  4. Te weinig capaciteit, overal, met onmogelijke morele dilemma's als gevolg
  5. Minstens net zoveel standaard Intensieve Zorg-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
  6. Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
  7. Reguliere zorg onbeperkt door laten gaan. Speciale ziekenhuizen voor epidemie-patiënten
  8. Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
  9. Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc. (wanneer andere diensten overbelast raken)
  10. Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
  11. Adviezen WHO echt opvolgen (testen, testen, testen)
  12. Productie van genees- en hulpmiddelen in Europa in plaats van Azië
  13. Veel sneller reageren/vergunningen zo snel mogelijk (binnen enkele uren) verlenen (mondkapjes)
  14. Woonzorgcentra dezelfde prioriteit geven als ziekenhuizen
  15. Extra onderzoek naar invloed van externe factoren zoals luchtkwaliteit, omgeving (stad/platteland)
  16. De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers.
  17. Adviezen vaker aanpassen aan de actuele situatie.

En wij kijken met woest genoegen naar de discussies in onderwijsland. Goh, lesgeven in een kerk ...

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Nijogeth schreef:
20 feb 2021 19:25
Voor een mooi bedragje verhuis ik graag naar een of ander tropisch eiland.
Helaas is San Andres verwoest door een orkaan. Maar Isla Mujeres in Mexico is wel een goed alternatief misschien.

BL2

Jablan schreef:
20 feb 2021 19:36
De tweederangs inwoners van het land niet vergeten. Arbeidsmigranten, Asielzoekers.

Tweederangs. Zo, vind je dat ?

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Dat is hoe de overheid met bepaalde groepen omgaat.

Er zijn een aantal clusteruitbraken geweest op plekken, waar deze groepen werken of verblijven en het duurde lang voordat daar goed op werd ingespeeld. Zodoende zijn ze in de lijst terechtgekomen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

scontra schreef:
Jose2501 schreef:
20 feb 2021 10:36
Corruptie is voor mij ook dat er achter de schermen "iets" geregeld wordt.
Als je de instemming Volksvertegenwoordigers in de Tweede kamer onder de noemer "iets geregeld" en 'corrupt' plaatst, dan is niets meer geloofwaardig.
ftm.nl had er vandaag een artikel over sommige punten haalden nu.nl:
https://www.nu.nl/politiek/6117485/vvd- ... emeld.html
Bron (paywall):
https://www.ftm.nl/artikelen/partijfina ... ngskas-vvd
‘De contacten in Den Haag zijn sterker dan ooit. In het laatste regeerakkoord zijn 25 van onze punten terechtgekomen. De Wet late betalingen hebben we letterlijk tot op de laatste komma geschreven,’
Aldus Hans Biesheuvel ,voorzitter van MKB-Nederland.
Wet-teksten uit de hoge hoed van het bedrijfsleven......

Plaats reactie