Coronavirus - algemeen topic

BL2

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

sjohie schreef:
22 feb 2021 08:06
Valt wel mee hoor, de NS is een zelfstandig bedrijf, wat geld verdient met het vervoer van mensen.
Vele, vele weken rijden de treinen na 21.00 uur compleet leeg door het land, netjes elk half uur een stoptrein en Intercity. Tot diep in de nacht.
Grappig om te realiseren dat er dan na klokslag 21.00 uur eigenlijk geen reizigers meer zijn. Vreemd want reizen is alleen om essentiële redenen. Dan zou het toch niet moeten uitmaken ? ?

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

BL2 schreef:
22 feb 2021 10:06

Vele, vele weken rijden de treinen na 21.00 uur compleet leeg door het land, netjes elk half uur een stoptrein en Intercity. Tot diep in de nacht.
Grappig om te realiseren dat er dan na klokslag 21.00 uur eigenlijk geen reizigers meer zijn. Vreemd want reizen is alleen om essentiële redenen. Dan zou het toch niet moeten uitmaken ? ?
Er zijn nog wel reizigers na 21.00 uur die gewoon naar hun werk moeten of van hun werk komen. Ook de bussen rijden nog na 21.00 uur en ook daar zitten nog wel mensen in die moeten werken.

BL2

Ongelezen bericht door BL2 »

Misschien naar Schiphol of zo, maar verder lijk het toch ruim goedkoper om een taxibusje te laten rijden.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

BL2 schreef:
22 feb 2021 10:24
Misschien naar Schiphol of zo, maar verder lijk het toch ruim goedkoper om een taxibusje te laten rijden.
Nou, ik ben ooit met een Schiphol Taxi (busje) naar Schiphol gegaan, en dat was op geen enkele manier een waardige vervanger voor een stoeltje in een trein. En dit voor heel Nederland optuigen, is sowieso ondoenlijk natuurlijk.

En veel van die treinen blijven ook rijden, omdat ze later in de dienstregeling vanaf een bepaald station weer moeten vertrekken. Zegmaar één van de redenen waarom het zo spaak liep tijdens die recente code rood sneeuw situatie.

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Aardig artikel: https://nos.nl/l/2369846

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En Ernst Kuipers heeft weer van zich laten horen. De cijfers zien er aanzienlijk beter uit dan ze hadden kunnen hopen. Dus dan die avondklok er maar per direct uit, waar hij zo voor heeft zitten werken, lijkt me.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
22 feb 2021 20:01
En Ernst Kuipers heeft weer van zich laten horen. De cijfers zien er aanzienlijk beter uit dan ze hadden kunnen hopen. Dus dan die avondklok er maar per direct uit, waar hij zo voor heeft zitten werken, lijkt me.
Cijfers gaan weer omhoog, dus laten we jouw aanbeveling volgen om de maatregelen de cijfers te laten volgen en dus te verzwaren.

Nijogeth

Nou ja, laten we de tactiek van de overheid gebruiken. Cijfers gaan omlaag, avondklok komt erbij. Cijfers gaan omhoog, we gaan versoepelen.

Volgens mij heb ik heel duidelijk gezegd hoe ik het zou doen. In dit geval zou dat geen verzwaring van de maatregelen betekenen, omdat het nog geen trend is dat de cijfers in de ziekenhuizen 1 dag zijn gestegen.

angel1978

Zoals gebruikelijk goochel je met cijfers als ze je niet goed uit komen..

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
Dus dan die avondklok er maar per direct uit, waar hij zo voor heeft zitten werken, lijkt me.
Ik snap niet dat jij je zo druk maakt om die avondklok, je houdt/gaat toch naar je feestjes schrijf jij steeds.

In plaats dat je nou eens het positieve nieuws zegt, dat er wat versoepelingen komen, maar daar hoor je jou niet over.

Nijogeth

angel1978 schreef:
22 feb 2021 20:35
Zoals gebruikelijk goochel je met cijfers als ze je niet goed uit komen..
Bewijs het maar. Want zoals gebruikelijk klopt het totaal niet wat je zegt en kun je het niet onderbouwen.

Nijogeth

reggie2 schreef:
22 feb 2021 20:52
Nijogeth schreef:
Dus dan die avondklok er maar per direct uit, waar hij zo voor heeft zitten werken, lijkt me.
Ik snap niet dat jij je zo druk maakt om die avondklok, je houdt/gaat toch naar je feestjes schrijf jij steeds.

In plaats dat je nou eens het positieve nieuws zegt, dat er wat versoepelingen komen, maar daar hoor je jou niet over.
Ok, zullen het positieve noemen. Yes, we mogen naar de kapper. Moet ik nu blij zijn dat ik naar de kapper mag? Is het gek dat ik zoiets nou niet zie als een echte versoepeling, aangezien het nou niet zo is dat ik daar wekelijks kom.

Ondertussen mogen winkels nog steeds niet open en is daar nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor. Het is toch idioot dat men aangeeft dat er versoepelingen voor scholen komen, de rest kapot kan vallen, omdat men weet dat daardoor de besmettingen op gaan lopen. Laat dat onderwijs lekker vanuit huis zijn en laat mensen gewoon inkomen hebben in plaats van mensen de schulden in te duwen.

scontra

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
22 feb 2021 20:52
Nijogeth schreef:

Als je niet naar de kaper en ook al niet naar school hoeft, dan blijft er weinig over om positief over te zijn en zeker niet als je s' avonds ook nog niet vrijelijk naar een feestje kan gaan. :wink:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zolang de cafe's niet open gaan hoeven ze van mij niks te versoepelen. Sterker nog, flikker alles maar dicht inclusief kruidvat, boerenbond, opticiens enz. Supermarkten alleen nog open voor bestellingen. Iedereen nog maar 1x in de week op straat afhankelijk van de eerste letter van je achternaam.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat ben ik dan blij dat ik alleen van mijn vaderskant al wettelijk het recht heb om 3 achternamen te voeren... :D

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

WA, jij zoekt weer de randen op van de mogelijkheden. We zitten in een hele zware crisis (kroegen zijn dicht) en van iedereen wordt verwacht om hier serieus mee om te gaan. Ook Gij Brutus....

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Een verdrietig verhaal. En deze mevrouw neemt nog wijs besluit om faillissement te voorkomen. Hoeveel mensen zullen dit niet kunnen omdat ze al teveel schulden hebben?
Het is toch niet meer uit te leggen?

Bron: https://nos.nl/l/2369899

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
23 feb 2021 09:45
Een verdrietig verhaal. En deze mevrouw neemt nog wijs besluit om faillissement te voorkomen. Hoeveel mensen zullen dit niet kunnen omdat ze al teveel schulden hebben?

Prima verhaal wat de kleine ondernemers meemaken.
Maar of dit specifieke voorbeeld alleen het gevolg van corona is....?
Al in 2019 daalden de omzetten van de winkel, wellicht door online shopping

angel1978

Jose2501 schreef:

Dit vind ik na al die horrorverhalen over ondernemers die failliet gaan aan de corona-maatregelen nog veel minder uit te leggen:
https://www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2021/02 ... en-in-2020

Al sinds dag 1 dat er maatregelen zijn genomen horen we verhalen over ondernemers die het niet meer redden en dat een faillissementsgolf onvermijdelijk is. Bij de 1e maatregelen was dat het geval, bij die in het najaar was dat het geval, met de kerst hoorden we dat en nu horen we het weer.
Uiteindelijk blijkt dat er vooral ondernemers en bedrijven overeind gehouden worden met al die steunmaatregelen en dat er minder bedrijven failliet gaan dan gesuggereerd wordt.

angel1978

16again schreef:
23 feb 2021 09:56
Jose2501 schreef:

Prima verhaal wat de kleine ondernemers meemaken.
Maar of dit specifieke voorbeeld alleen het gevolg van corona is....?
Al in 2019 daalden de omzetten van de winkel, wellicht door online shopping
Dit lijkt idd. een winkel die al in een neergaande lijn zat en waarbij Corona alleen maar een laatste druppel is geweest. Maar je moet je afvragen of deze mevrouw niet al eerder dit besluit had moeten nemen en of het wel een rendabel concept zou zijn gebleven.

Plaats reactie