LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Het aantal patienten loopt veel te snel op, daardoor liggen de ICs al zeer vol, binnen enkele dagen, een kleine week, is er in Nederland geen plek meer. En dan gaan het aantal slachtoffers als een speer omhoog.
Let maar eens op wat er vanaf donderdag gaat gebeuren.

NL had begin vorige week al in Lockdown gemoeten. Je moet eens zien wat er op zo'n dag als vandaag nog door de stad loopt (maar bv ook de Wilhelminaberg was megadruk met sporters en wandelaars vanmiddag) dicht op elkaar in groepen zitten en staan.
Zelfs het plaatselijke jonge AH personeel staat op geen 40 cm van elkaar af gezellig te geinen.
Vele snappen er echt niets van !

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door kuklos »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 13:34
Ik heb er heel veel meer over op mijn website maar dat vinden jullie maar niets, maar hier om jullie gerust te stellen dat het geen kwakzalversadvies is een artikel uit The Lancet:

“Rescue therapy with high-dose vitamin C can also be considered.”

Bron: https://bibliotheek.ortho.nl/wp-content ... taminC.pdf
Wat ik dan niet snap is dat we naar een kwakzalverswebsite worden gestuurd, in plaats van naar het artikel zelf.
Hierbij de link naar het artikel zelf, zonder te verwijzen naar kwakzalverij websites:
https://www.thelancet.com/journals/lanr ... 2/fulltext
Laatst gewijzigd door kuklos op 29 mar 2020 15:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 12:12
Theotrucker schreef:
29 mar 2020 12:05
Het ia moeilijk genoeg als je hoort dat de kinderen en kleinkinderen ziek zijn maar je mag niemand opzoeken om jezelf te beschermen. En dan die kwakzalvers die New York genezen met vitamine C. Al meer doden dan in Nederland zonder vitamine C.
Stuur die bewijzen maar rechtstreeks naar Trump. Die gelooft je!
@Theo je verbindt twee zaken met elkaar die niets met elkaar te maken hebben.
Ook ik en met mij miljoenen anderen heb al drie maanden mijn kinderen en kleinkinderen niet gezien behalve op de App. Dat is ook moeilijk.
Maar dat heeft niets te maken met vitamine C informatie.
Een klassiek geval: De gesprekspartner beschuldigen van iets wat hij nooit gezegd heeft en direct over iets anders beginnen, om de discussie af te leiden. Theotrucker vliegt daar niet in, ik natuurlijk wel, sukkel die ik ben.

Heeft u werkelijk al drie maanden uw kinderen en kleinkinderen niet meer gezien? Dus niet meer sinds 29 december 2019? En als dat zo is, is dat dan vanwege de corona uitbraak? Wist u toen al dat u binnen moest blijven? Volgens Buitenlandse Zaken ging Wuhan namelijk pas op 23 januari op slot. En in Nederland pas op 12 maart, dacht ik. Als u echt uw (klein)kinderen al drie maanden niet hebt gezien, spijt mij dat oprecht. Ik vind die kleine drie weken dat ik me moet behelpen met foto's en filmpjes van de kleinkinderen al lang.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig is gebleken dat zo'n lockdown effectief is. Misschien moet er ook maar eens geaccepteerd worden dat dit bij het leven kan horen en we nog altijd onderdeel van de natuur zijn.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door BL2 »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 15:24
Gelukkig is gebleken dat zo'n lockdown effectief is.
Dat zijn dan ook dus geen gezellige avonden meer voor jou met vrienden, zoals gisteravond nog. Dat toch ook wel een beetje heel erg dom, toch ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 15:24
lockdown
[/quote]

Helemaal niet nodig, enigste wat je hier leest zijn negatieve berichten.
Wel eens aan het winkel personeel gedacht die er al weken in zitten? Neem corona serieus maar maak er niet zo'n drama van.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Aantal Corona doden vandaag toegenomen met 132 personen. Totaal nu al 771 doden.
Aantal besmettingen nu bijna 11.000 .

In Groenland is er een tijdelijk verbod op alcohol i.v.m toename huiselijk geweld en kindermishandeling.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
29 mar 2020 16:28
Aantal Corona doden vandaag toegenomen met 132 personen. Totaal nu al 771 doden.
Aantal besmettingen nu bijna 11.000 .

In Groenland is er een tijdelijk verbod op alcohol i.v.m toename huiselijk geweld en kindermishandeling.
https://www.ad.nl/buitenland/ruim-51-00 ... NL&plvar=0

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is ook zo, Reggie. Natuurlijk erg hoopvol.
Desalniettemin zijn we er nog lang niet.
Dit heeft een gigantische impact, én qua doden, én qua zieken met mogelijk blijvende longschade én financieel én emotioneel .
En huiselijk geweld en straks suïcide ivm wanhoop?🥺

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

BL2 schreef:
29 mar 2020 15:41
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 15:24
Gelukkig is gebleken dat zo'n lockdown effectief is.
Dat zijn dan ook dus geen gezellige avonden meer voor jou met vrienden, zoals gisteravond nog. Dat toch ook wel een beetje heel erg dom, toch ?
Het was dan ook sarcasme. Die lockdowns schijnen nergens te werken, dat is ondertussen wel gebleken. Waarom dan toch die kant op willen? Laat ik het zo zeggen: het is nu al vervelend, waarom zouden we nog erger maken?

Ik zal maar afsluiten met mijn nieuwe motto geheel aangepast aan deze tijden. 'Corona heerst, maar verveling, eenzaamheid en depressie heersen erger.'

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De mensen die zich vrijwillig van alles afzonderen moeten dat ook gewoon zelf weten. De mensen die nog enigszins normaal willen blijven doen, die moeten in mijn ogen daar ook de kans toe blijven houden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 14:28
Persoonlijk denk ik dat een aantal dingen te makkelijk onder de tafel worden geschoven en in mijn ogen op hetzelfde niveau als fysieke gezondheid moeten staan in deze crisis. In mijn ogen worden de economie, de lange termijn, maar ook de geestelijke gezondheid aardig ver weg geschoven, maar zijn deze net zo belangrijk als het bestrijden van het virus. We proberen de ene crisis te verhelpen, maar creëren zo wel weer volgende crisissituaties en dat lijkt me ook niet de bedoeling te zijn. Op de lange termijn lijken de huidige maatregelen alleen maar een averechts effect te hebben.
Economie wordt zeker niet vergeten, als ik alle berichten over miljard steun hier, biljard steun daar zie. Wat mij dan weer ongerust maakt, want onbeperkt de geldpers aanzetten werd in de afgelopen ca. 150 jaar een paar jaar later gevolgd door een oorlog.

Lange termijn. Duitsland denkt daar wel over na, dat wil zeggen hoe ze een economisch programma zo kunnen inzetten, dat de hele economie structureel daarvan profiteert. Die gedachtegang ontbreekt nog in Nederland.

Geestelijke gezondheid heeft naar mijn idee alles te maken met veerkracht of hoe makkelijk je je aanpast aan nieuwe omstandigheden. Verder speelt angst een rol: laat je je gek maken en kijk je iedereen, die te dichtbij komt, al boos aan of blijf je vriendelijk, terwijl je afstand houdt? Bij het laatste is de angst onder controle, niet leidend voor het gedrag.


Wel meegenomen in de lijst voor later, ooit.
- Voorziening tussen thuis en ziekenhuis ontbreekt (Duitsland: Reha)
- Traag/verkeerd reageren door huisartsen en assistenten
- Te weinig capaciteit, overal. (te strakke normen?)
- Minstens net zoveel standaard IC-bedden als de Belgen (die hebben er standaard 2000, wij 1150).
- Te lage vergoedingen voor ambulante zorg, zodat er nu geen geld is voor extra voorzorgsmaatregelen en de zorg wordt stopgezet.
- Volgende keer direct een landelijk coördinatiecentrum opzetten en operabel maken, zoals we nu ( te laat ) hebben.
- Het leger direct inzetten voor distributie/ beveiliging etc .
- Betere communicatie met burgers. => eenduidig (voorbeeld NS/Dagjesmensen)
- Bij beperkingen ook aandacht voor geestelijke gezondheid. Hoe draai je niet doorrrrrr?
- Adviezen WHO echt opvolgen (testen)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door scontra »

Nijogeth schreef:
29 mar 2020 17:15
De mensen die zich vrijwillig van alles afzonderen moeten dat ook gewoon zelf weten. De mensen die nog enigszins normaal willen blijven doen, die moeten in mijn ogen daar ook de kans toe blijven houden.
Wat is nog normaal in deze dagen ?
Echter zij, die enigszins zoals in betere tijden willen blijven doen, kunnen dat doen zolang Corona hun pad niet kruist !

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Geestelijke gezondheid is meer dan hoe je omgaat met de situatie. Als je ineens vrijheden worden ontnomen, dingen die je normaal vindt ineens niet meer kunnen, dat brengt rebellie teweeg. Maar juist dat beetje rebelse wordt nu meteen keihard afgestraft. Het volk wordt als het ware onderdrukt om maar in het juiste keurslijf te passen. Dat is geen probleem als een volk niet beter weet, het probleem begint als dat van het ene op het andere moment gebeurt.

Geloof me als ik zeg dat ik de laatste erg creatief bezig ben om de regels proberen te omzeilen, of ja, eerder de sociale controle van een hoop mensen. Ik heb al vaker gezegd dat er voornamelijk 2 partijen zijn. De personen die geregeerd worden door angst en de personen (waar ik mezelf ook onder schaar) die zoveel mogelijk door willen gaan en de boel daarom bagatelliseren.

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
29 mar 2020 17:51
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 17:15
De mensen die zich vrijwillig van alles afzonderen moeten dat ook gewoon zelf weten. De mensen die nog enigszins normaal willen blijven doen, die moeten in mijn ogen daar ook de kans toe blijven houden.
Wat is nog normaal in deze dagen ?
Echter zij, die enigszins zoals in betere tijden willen blijven doen, kunnen dat doen zolang Corona hun pad niet kruist !
De dingen die een maand geleden wel gewoon konden, vind ik normaal. Daar zijn een hoop regels aan gehangen, maar binnen die regels is best wel wat mogelijk (zoals met een groepje vrienden een leuke avond hebben bij iemand thuis). Als ze zulke dingen ook gaan afnemen, dan vind ik dat een slechte zaak. Het leven draait in mijn ogen voornamelijk om ervoor te zorgen dat het leven leuk is, niet om het zo lang mogelijk te maken. Heel veel leuke dingen brengen risico met zich mee, maar dat risico maakt het soms des te leuker. Ik loop liever het risico corona op te lopen terwijl ik plezier heb, dan thuis als een dood vogeltje mezelf op te zitten vreten, om maar geen corona te krijgen.

Overigens makkelijk gezegd door iemand waar de dokter van overtuigd is dat ie al corona heeft gehad. Maar dan nog blijf ik er bij dat men eigen keuzes moet kunnen maken.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Nijogeth, u bent misschien nog heel jong?
De mening die u heeft strookt namelijk nogal met het gedrag van jongeren die zich nu moeilijk kunnen aanpassen.
Je leeft maar één keer, het zal wel meevallen etc.
Maar ik neem aan dat u zich ook wel onder oudere mensen begeeft?
Dan vind ik eigenlijk uw gedrag nogal egoïstisch, u kunt namelijk wel anderen het virus bezorgen.
Vind u dat risico ook leuk?

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lowieze »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:24
@lowiese De meeste oudere mensen die kwetsbaar zijn zitten opgesloten in hun verzorgingshuizen en verpleeghuizen. Anderen die kwetsbaar zijn om wat voor reden ook is het hun eigen verantwoordelijkheid thuis te blijven of het risico te nemen. We kunnen het land niet veel langer op slot doen omdat de prijs nu al veel te hoog is.
Nou nee, de meeste kwetsbare ouderen zitten gewoon thuis, maar een klein deel zit in verzorgingstehuizen. Dat is al een flink aantal jaren zo.
Ik moet er niet aan denken dat iemand die denkt als Nijogeth mijn taxichauffeur is, mijn boodschappen komt brengen of bij de thuiszorg werkt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door reggie2 »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:38
@lowiese het zou mij niet uitmaken. Hoewel ik behoorlijk kwetsbaar ben. Maar dat ligt persoonlijk. Ik vind dat in het algemeen belang we zullen moeten accepteren dat er een paar duizend mensen zullen gaan overlijden de komende maanden. Maar het leven gaat door, MOET door. Er is geen andere keuze.

Dat kan best wel zo zijn, maar niet door egoisme van Nijogeht, kom op zeg, houd rekening met andere mensen.

ja het leven moet leuk zijn , maar nu is het ff minder. Maar vergeet niet , je bent niet alleen op de wereld.

Erthanax
Berichten: 9676
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Erthanax »

Kees2850 schreef:
29 mar 2020 18:24
@lowiese De meeste oudere mensen die kwetsbaar zijn zitten opgesloten in hun verzorgingshuizen en verpleeghuizen. Anderen die kwetsbaar zijn om wat voor reden ook is het hun eigen verantwoordelijkheid thuis te blijven of het risico te nemen. We kunnen het land niet veel langer op slot doen omdat de prijs nu al veel te hoog is.
Hoe lang zit u nu precies thuis? Drie maanden of toch korter?
Heeft u nog een reactie op mijn kanttekening bij het door u aangehaalde artikel in The Lancet?
En is er nu bewijs voor de werkzaamheid van intraveneuze overdosering van vitamine C, of zijn er alleen maar aanwijzingen dat het "kan helpen" bij de behandeling. Behandeling van wat precies? Sepsis, shock, nierfalen, kanker?
Hoeveel artsen in New York geven die behandeling nu?
Waarom rolt de overheid dat niet veel breder uit als het zo effectief is?
Waarom staan die artsen niet schreeuwend bij de gouverneur op de stoep, in het zicht van de internationale pers?

Of geeft u gewoon geen antwoord op duidelijke en relevante vragen over de beweringen die u doet?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
29 mar 2020 18:31
Ik moet er niet aan denken dat iemand die denkt als Nijogeth mijn taxichauffeur is, mijn boodschappen komt brengen of bij de thuiszorg werkt.
Nijogeth moet je juist als taxichauffeur willen, want hij heeft het al gehad, is daarmee niet meer besmettelijk en andersom kan hij niet ziek van jou worden, want dit virus kun je maar één keer krijgen.
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 17:58
Geestelijke gezondheid is meer dan hoe je omgaat met de situatie. Als je ineens vrijheden worden ontnomen, dingen die je normaal vindt ineens niet meer kunnen, dat brengt rebellie teweeg. Maar juist dat beetje rebelse wordt nu meteen keihard afgestraft. Het volk wordt als het ware onderdrukt om maar in het juiste keurslijf te passen. Dat is geen probleem als een volk niet beter weet, het probleem begint als dat van het ene op het andere moment gebeurt.
Kan mij het goed voorstellen, je maakt dit voor het eerst mee en dan is het enorm omschakelen. Rebels zijn, vind ik een normale reactie.
Wij hebben al vaker ons leven van het ene op het andere moment omgegooid, daarom weinig moeite met alle veranderingen.
Nijogeth schreef:
29 mar 2020 17:58
Geloof me als ik zeg dat ik de laatste erg creatief bezig ben om de regels proberen te omzeilen, of ja, eerder de sociale controle van een hoop mensen. Ik heb al vaker gezegd dat er voornamelijk 2 partijen zijn. De personen die geregeerd worden door angst en de personen (waar ik mezelf ook onder schaar) die zoveel mogelijk door willen gaan en de boel daarom bagatelliseren.
Op mij kom je niet over als iemand, die alles bagatelliseert. Je kijkt er serieus naar, denkt erover na. Wat de beste aanpak is of was, zal de komende maanden blijken. Er zijn landen, die heel erg lang niet hebben gereageerd, zolang mogelijk normaal wilden doorgaan. Kijk naar de ontwikkelingen in die landen om te ontdekken of jouw mening in de praktijk standhoudt.

Gesloten