LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Lady1234 schreef:
22 sep 2020 20:26
Uiteraard is een pandemie vergelijkbaar met de tweede Wereldoorlog. :shock:
Nou, als je sommige mensen hoort zwoegen over hun door de overheid met voeten getreden mensenrechten in deze pandemie, waren die mensen die 5 jaar nazi's hebben moeten verduren, maar een stel miepende watjes.

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
23 sep 2020 08:18
Die IC arts heeft blijkbaar nooit van privacy gehoord. Met z'n allen gezellig achter de doorkijkspiegel poppetjes kijken. Stonden ook de kijktijden er bij vermeld?
Ik ben (veel) beter van je gewend dan dit.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

fonsflons schreef:
23 sep 2020 08:35
F = Famke Louise
F: Nou ehhh...eerst kwam corona, toen werden heel veel mensen ziek en gingen dood en toen kwam er een lockdown.
:mrgreen: Heeft een hoog 'en toen kwam de bakker en toen kregen we brood en toen ging iedereen dood en toen hebben we feestgevierd' gehalte.
H.Roosveld schreef:
23 sep 2020 01:13
Tot die tijd kan men zichzelf beschermen tegen besmetting door de maatregelen van het rivm aan te houden en door een hoge weerstand op te bouwen door EXTRA vitamine C in te nemen , sinaasappels mandarijnen of kiwis of tabletten ( 1000 mg per dag max.)
Het overschot aan vitamine C wordt via de urine afgevoerd, als je normaal je al prima voelt en evenwichtig eet, is dit niet nodig.

De Kroatische Oppervirologe had wel een interessant advies: met zeezout neus en mond spoelen, waardoor het virus zich slechter kan nestelen in het slijmvlies. Of dit geloof/bijgeloof is, weet ik niet. Een stoombad met zeezout ruimt wel op, het immuunsysteem hoeft zich met minder verschillende indringers bezig te houden en zal dan sneller reageren op Sars-CoV2.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door JozJan »

fonsflons schreef:
23 sep 2020 08:35
Jinek ..... samenvatting:

J = Eva Jinek
F = Famke Louise
Bedankt voor deze briljante samenvatting. Ben op de hoogte en heb er niet dat hele uur voor moeten uitzitten :D :D :D

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

moederslink schreef:
22 sep 2020 20:37
Trump wil de verkiezingen ook uitstellen i.v.m Corona, nou dat gaat niet gebeuren, nooit.
Je zult zien dat er nadien ongelooflijk veel gez**** komt over de betrouwbaarheid vd stemmen nu er veel stemmen per post gestuurd gaan worden.
Trump gaat niets ' zomaar ' accepteren en zeker geen nederlaag.
Ehh, de democraten gaan niets "zomaar" accepteren en zeker geen nederlaag... (zie de uitslag van 2016)

Ze geven elkaar nu daar de schuld van Corona.

J. Deltoer
Berichten: 3086
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Moneyman schreef:
23 sep 2020 08:48
ZeerPrivé schreef:
23 sep 2020 08:18
Die IC arts heeft blijkbaar nooit van privacy gehoord. Met z'n allen gezellig achter de doorkijkspiegel poppetjes kijken. Stonden ook de kijktijden er bij vermeld?
Ik ben (veel) beter van je gewend dan dit.
Ik niet, dit is het normale niveau.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
23 sep 2020 10:01
fonsflons schreef:
23 sep 2020 08:35
F = Famke Louise
F: Nou ehhh...eerst kwam corona, toen werden heel veel mensen ziek en gingen dood en toen kwam er een lockdown.
:mrgreen: Heeft een hoog 'en toen kwam de bakker en toen kregen we brood en toen ging iedereen dood en toen hebben we feestgevierd' gehalte.
H.Roosveld schreef:
23 sep 2020 01:13
Tot die tijd kan men zichzelf beschermen tegen besmetting door de maatregelen van het rivm aan te houden en door een hoge weerstand op te bouwen door EXTRA vitamine C in te nemen , sinaasappels mandarijnen of kiwis of tabletten ( 1000 mg per dag max.)
Het overschot aan vitamine C wordt via de urine afgevoerd, als je normaal je al prima voelt en evenwichtig eet, is dit niet nodig.

De Kroatische Oppervirologe had wel een interessant advies: met zeezout neus en mond spoelen, waardoor het virus zich slechter kan nestelen in het slijmvlies. Of dit geloof/bijgeloof is, weet ik niet. Een stoombad met zeezout ruimt wel op, het immuunsysteem hoeft zich met minder verschillende indringers bezig te houden en zal dan sneller reageren op Sars-CoV2.
Spoelen met zoutoplossing doet niks tegen corona.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Jablan »

Dank je. Het doel van haar advies is hiermee wel duidelijk: mensen sneller van hun gewone verkoudheid af helpen, zodat de echte Covid19-gevallen overblijven.
Ze heeft deze uitspraak gedaan in een reactie op het hoge aantal schoolklassen, die twee weken naar huis zijn gestuurd, omdat een van de kinderen bewezen Covid19 heeft.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

fonsflons schreef:
23 sep 2020 07:58
Nijogeth schreef:
22 sep 2020 18:08

Persoonlijk vind ik de beweging vanuit 'ik doe niet meer mee' wel interessant. Ik snap het ook. De grenzen van wat de overheid ons kan beperken zijn ondertussen wel bereikt, zeker qua lengte en het feit dat men nog geen einde in zicht heeft. Dit kan toch geen jaar gaan duren, kom op zeg. En dat alles zonder overleg met de mensen zelf.
Denk je dat na het zien van Jinek gisteravond nog steeds?
Ja, dat denk ik nog steeds. Er zijn ook genoeg debielen die de coronaregels wel volgen, dus 1 debiel die bij Jinek zit, zal mijn mening niet veranderen. Ook wel weer typisch dat ze daar weer iemand neerzetten die dat standpunt helemaal niet kan verdedigen en sowieso amper tot 10 kan tellen. Alsof ze het expres doen.

Ik blijf erbij dat ondertussen wel eens de vraag mag komen, wat wij Nederlanders nu eigenlijk vinden. Ik denk namelijk dat men zal vinden dat de maatregelen veel meer in de pas moeten lopen met de economie, in plaats van zoveel geld moeten kosten. En dat de maatregelen dan ook veel meer op maat moeten zijn, qua bevolking. Zoals hierboven al genoemd is, sterft er bijna niemand onder de 40 aan corona. Ik weet niet hoeveel mensen onder de 40 er jaarlijks sterven, maar die 15 zal een druppel in een kan water zijn. Overigens zijn de 6000+ boven de 40 ook niet echt extreem hoog. Als je in een half jaar minder dan 7000 doden aan een ziekte hebt, terwijl er ieder jaar tussen de 150.000 en 155.000 (cijfers van de laatste 3 jaar) sterven, dan zijn de economische gevolgen in mijn ogen niet in proportie.

En die regionale aanpak werkt ook niet, daarvoor zijn de regio's te groot. Zo wordt de regio Zuid Oost Brabant (kies ik, omdat ik hier de meeste gemeenten ken) genoemd. Daar zit inderdaad een piek rondom Eindhoven, maar verder weg van Eindhoven zijn de cijfers niet stijgende in verschillende gemeenten. Maar die worden ondertussen waarschijnlijk wel gestraft. Mogelijk hebben al die mensen zich netjes aan de regels gehouden en alle ondernemers ook, maar ze worden nu alsnog keihard gestraft met nieuwe maatregelen. In mijn ogen is dat erg krom.

Wat mij betreft wordt er op verschillende manieren eens door de regering gepolst wat mensen nu anders willen zien en waar mensen hun prioriteiten leggen. En als dat dan verschillende prioriteiten per groep aan het licht brengt, dan zou je de maatregelen per groep kunnen indelen. Maar de meeste mensen van mijn leeftijd en jonger, die ik ken, vinden de maatregelen overtrokken voor een simpel griepje en zien de gevolgen hen weer het hardst treffen.

Een jaar stilstand is ook gewoon een jaar achteruitgang.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Goed idee, bijvoorbeeld de mensen die afschaffing willen van de maatregelen allemaal naar Groningen verhuizen. En de mensen die strenger willen allemaal naar Zeeland of zo. En dan dwars er tussenin een muur. Dan kan iedereen doen wat Hij het liefste wil.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Overigens sprak ik pas een kennis van me die op de IC werkt van een groot ziekenhuis in de regio Eindhoven. Daar lagen maandag 8 mensen op de IC met Corona en van een tweede golf was volgens hen echt geen sprake, een toename was amper zichtbaar en het verschil met maanden terug is ook dat mensen korter in het ziekenhuis liggen en de meeste mensen die op de IC komen het nu gaan overleven. Zo ging ze er vanuit dat alle 8 patiënten het zeker gaan overleven.

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dan nog maar even het nieuws bekijken over de cijfers. Dan weet u beter.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
23 sep 2020 19:13
Goed idee, bijvoorbeeld de mensen die afschaffing willen van de maatregelen allemaal naar Groningen verhuizen. En de mensen die strenger willen allemaal naar Zeeland of zo. En dan dwars er tussenin een muur. Dan kan iedereen doen wat Hij het liefste wil.
Ja kijk, dat noemen we meedenken.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
23 sep 2020 19:17
Dan nog maar even het nieuws bekijken over de cijfers. Dan weet u beter.
Ik zie het niet. De afgelopen zijn er 152 nieuwe gevallen van corona in het ziekenhuis beland (niet eens de IC, dat was veel minder). Dat zijn er maar 152, niet veel, zeker gezien er ook gewoon weer mensen het ziekenhuis uit zijn. Het zegt mij genoeg dat er nooit wordt verteld hoeveel mensen dat zijn, want dan zouden de meeste mensen waarschijnlijk ook inzien dat er onnodig drama wordt gemaakt. Dat wil men natuurlijk niet, want dan gaan mensen zich minder aan de maatregelen houden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth, wat wil je nu toch?
Géén maatregelen meer? Het maar laten waaien?
Er wordt nu al gezegd dat de 2e golf zwaarder wordt.
Ik zag een pief op de TV die niets begrijpt van het Nederlandse beleid, zoals bv het niet verplichten van mondkapjes.
Regionaal worden er nu extra maatregelen getroffen, onzin vind ik.
Men reist kriskras door Nederland , dag in , dag uit.
Dit virus blijft rondgaan en we moeten er doorheen tot er een vaccin is.
Onze economie kan nog heus wel wat hebben hoor.

En jongeren die besmet raken besmetten de kwetsbaren onder ons.
Zo wordt het allemaal lekker in stand gehouden omdat met name jongeren zo klagen en van de maatregelen afwijken.

Nog maar één keer de vergelijking met WOII :
toen was er zowat 5 jaar (!) niks , niet uitgaan, geen bios, geen theater, Sperr tijd , geen school en na de oorlog was het keihard bikkelen voor jong én oud om er weer bovenop te komen.

Waarom is dit toch " gewoon " niet op te brengen nu?

En mogen de feestjes niet meer in Eindhoven of Nijmegen dan gaan we toch gewoon naar Zwolle of Assen of Middelburg? :evil:

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wil duidelijkheid. Tot wanneer willen ze doorgaan met dit gezeik. Ik snap best dat er maatregelen moeten blijven, maar deze kunnen toch ook op leeftijd worden aangepast? We kunnen ook de Japanse manier overnemen, maar dat doet de regering ook niet. Het leuke is dat het helemaal niet uit lijkt te maken of er veel of weinig maatregelen zijn. Enkele van de zwaarst getroffen gebieden hadden de zwaarste maatregelen en landen waar de maatregelen steeds streng zijn geweest hadden ook een korte dip in aantal besmettingen en vervolgens een stijging. Het blijft allemaal zo onduidelijk. Zoals de regering er nu instaat, gaan we waarschijnlijk nog een jaar door.

16again
Berichten: 16103
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
23 sep 2020 19:31
Nog maar één keer de vergelijking met WOII :
toen was er zowat 5 jaar (!) niks , niet uitgaan, geen bios, geen theater, Sperr tijd , geen school en na de oorlog was het keihard bikkelen voor jong én oud om er weer bovenop te komen.

Waarom is dit toch " gewoon " niet op te brengen nu?
Omdat het geen oorlog is. WOII kost zo'n 200.000 Nederlandse slachtoffers, onvergelijkbaar met nog geen 7000 Corona doden nu

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Plus alle doden die niet zijn meegeteld en die bv thuis zijn overleden of wat er nu gaat bijkomen.

En nee dit is geen WOII , het gaat mij om het gebrek aan power om hier doorheen te gaan met zijn allen. En zoals ze in Groningen zeggen : " de kop er voor zetten " .
Niet zo jammeren, maar accepteren en er het beste van maken en niet zo f**** egoïstisch denken .
Dat gejammer over wat er allemaal nu ff niet meer kan ....poeh😝

Stel je voor dat écht de pl*** uitbreekt 😤 , wat doen we dan? Nog meer jammeren of er het beste van zien te maken en zien dat je overleeft?

Ik ben ook niet blij, ook voor mij is dit nieuw, ongewoon en ongewis . Ik weet ook niet wanneer dit stopt of dat ik op de IC terecht kom en misschien wel dood ga.

Nijogeth
Berichten: 9980
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door Nijogeth »

De power om hier doorheen te gaan is er zeker, maar als we er niet doorheen mogen dan houdt het op.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door moederslink »

Als die power er is, zoals je zegt, dan zet je je schouders eronder en accepteert het ongemak, ongerief, de beperkingen , dan help je daadwerkelijk mee. Des te eerder is het klaar.

Gesloten