Coronavirus - algemeen topic

J. Deltoer

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Lady1234 schreef:
19 nov 2020 17:01
@deltoer

“Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. En Kasja Olengren zag dat het goed was” quote

Onzin.
Gelukkig, nu ben ik gerustgesteld.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jose2501 schreef:
19 nov 2020 09:13
Ik heb zelf hele grote moeite met alle maatregelen. En begrijp eigenlijk niet waarom zoveel mensen slaafs hier achter deze regeringsaanpak blijven staan.
Is geen kwestie van slaafs doen wat de overheid zegt, maar een kwestie van niet willen riskeren om zelf flink ziek te worden of anderen flink ziek te laten worden.

Persoonlijk vind ik diverse maatregelen best wel fijn. Ben nogal gesteld op mijn persoonlijke ruimte en vind het heerlijk om geen mensen binnen anderhalve meter hoef te dulden. Ook vind ik het fijn dat ik bij verjaardagen en andere bijeenkomsten niet een hoop mensen hoef af te gaan om handje te schudden.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

hebra98 schreef:
19 nov 2020 17:29
@D34MON,

Ik ben het met Radar niet eens. Ik denk dat ze daarbij geen goed onderscheid maken voor wie het bescherming biedt.
Een mondkapje die ik draag, biedt volgens mij bescherming tegen verspreiding door mij.

Ik denk niet dat het mij bescherming biedt. Ik draag het dus voor een ander.
Maar als je een mondkapje draagt komen andere juist dichter bij je dan als je er geen draagt.. dus daarmee bescherm je een ander juist door er geen te dragen.

D34M0N

Lowieze schreef:
19 nov 2020 17:20
Waarom zadelt u het winkelpersoneel daarmee op terwijl u nu al weet dat het per 1 december verplicht wordt?
Dwarsliggen omdat het kan?
Regels zijn nutteloos zonder handhaving. Als ik hinder ondervind van het opvolgen van een bepaalde regel en er niet wordt gecontroleerd, niet wordt ingegrepen of als de gevolgen van het overtreden van een regel verwaarloosbaar zijn, zie ik geen reden om die regel te volgen.

Mooi voorbeeld: de DMZ in Korea. Toen ik daar kwam tijdens een vakantie zei de gids dat fotograferen verboden was. Maar het enige gevolg van het negeren van het fotoverbod was dat een soldaat zei dat het niet mag. Dus ging ik vrolijk verder met foto's maken zodra die soldaat zich had omgedraaid.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:49

Regels zijn nutteloos zonder handhaving. Als ik hinder ondervind van het opvolgen van een bepaalde regel en er niet wordt gecontroleerd, niet wordt ingegrepen of als de gevolgen van het overtreden van een regel verwaarloosbaar zijn, zie ik geen reden om die regel te volgen.

Mooi voorbeeld: de DMZ in Korea. Toen ik daar kwam tijdens een vakantie zei de gids dat fotograferen verboden was. Maar het enige gevolg van het negeren van het fotoverbod was dat een soldaat zei dat het niet mag. Dus ging ik vrolijk verder met foto's maken zodra die soldaat zich had omgedraaid.
Wat een kleutergedrag.

D34M0N

Lowieze schreef:
19 nov 2020 17:53
Wat een kleutergedrag.
:lol:

Overigens was ik als kleuter altijd heel braaf, maar in loop der jaren werd het mij steeds duidelijker dat je meer bereikt in het leven als je je niet zo makkelijk tegen laat houden.

angel1978

In feite zijn we (dan) allemaal kleuters. Iedereen vertoont dergelijk gedrag in meer of mindere mate.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 16:15
(...) Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. (...)
Die chip krijg ik toch in mijn arm, tegelijk met de vaccinatie? Zo heb ik het tenminste begrepen.

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Lowieze schreef:
D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:05
Maar zolang mij niet ergens de toegang wordt geweigerd zie ik geen reden om een mondkapje te dragen.
Waarom zadelt u het winkelpersoneel daarmee op terwijl u nu al weet dat het per 1 december verplicht wordt?
Simpel, omdat het nog niet verplicht is.
Deze week nog winkelpersoneel rond zien lopen met "half face shield" , dat plaatje plastic voor de kin. Waarom zadelen zij daar klanten mee op? Ze weten nu al dat 1 december .....

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Laten we blij zijn dat het 1 december is en niet al vanaf 1 april.
De verwarring zou enorm zijn😂

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Erthanax schreef:
19 nov 2020 18:08
J. Deltoer schreef:
19 nov 2020 16:15
(...) Volgende stap een verplichte chip in je hand met je personalia en overige gegevens plus of je lid bent van clubs die de boven ons gestelden minder leuk vinden (FvD, SP) enz enz. (...)
Die chip krijg ik toch in mijn arm, tegelijk met de vaccinatie? Zo heb ik het tenminste begrepen.
Nee, zover zijn we in Nederland nog niet. Alles gaat met kleine stapjes...iedere keer weer een beetje vrijheid afpakken, dan weer wat opleggen, dan weer wat angst zaaien, dan roept het volk weer om hardere maatregelen, dan weer wat afpakken enz enz.

Lowieze

16again schreef:
19 nov 2020 18:50
Lowieze schreef:
D34M0N schreef:
19 nov 2020 17:05
Maar zolang mij niet ergens de toegang wordt geweigerd zie ik geen reden om een mondkapje te dragen.
Simpel, omdat het nog niet verplicht is.
Deze week nog winkelpersoneel rond zien lopen met "half face shield" , dat plaatje plastic voor de kin. Waarom zadelen zij daar klanten mee op? Ze weten nu al dat 1 december .....
U geeft antwoord op iets wat ik aan iemand anders vraag?

angel1978

Iemand anders kan niet precies dezelfde overweging hebben?

Lowieze

angel1978 schreef:
19 nov 2020 19:36
Eigenlijk interesseert mij dat niet.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarom nu een mondkapje opdoen, als dat niet eens verplicht is? Ik doe het ook alleen maar als ze het vragen.

angel1978

Lowieze schreef:
19 nov 2020 19:37
angel1978 schreef:
19 nov 2020 19:36
Eigenlijk interesseert mij dat niet.
Lekker belangrijk. Het is een openbaar forum, dus ook al interesseert het jou niet, dan nog kan een ander er iets aan hebben.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 19 nov 2020 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Nijogeth schreef:
19 nov 2020 19:43
Waarom nu een mondkapje opdoen, als dat niet eens verplicht is? Ik doe het ook alleen maar als ze het vragen.
Waar wordt jou dat gevraagd? Dat heb ik nog niet meegemaakt.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
19 nov 2020 17:48
Maar als je een mondkapje draagt komen andere juist dichter bij je dan als je er geen draagt.. dus daarmee bescherm je een ander juist door er geen te dragen.
Je brengt dit als een algemeen geldend feit. Dat is het echter niet - ik herken het in ieder geval niet. Eerder het tegenovergestelde gestelde.

hebra98

Ongelezen bericht door hebra98 »

Moneyman schreef:
19 nov 2020 20:08
angel1978 schreef:
19 nov 2020 17:48
Je brengt dit als een algemeen geldend feit. Dat is het echter niet - ik herken het in ieder geval niet. Eerder het tegenovergestelde gestelde.
>>
Ik denk ook niet dat een mondkapje iemand slimmer maakt, helaas. :roll:

Jose2501

Ongelezen bericht door Jose2501 »

Had vanmiddag discussie (via WhatsApp) met mijn oma van 70+. Zij zei: waarom zou je je laten vaccineren als je niet tot de risicogroep behoort? Kind ik zou het echt niet doen zo lang niet bewezen is dat het 100 procent veilig is voor langere termijn. Om mij te beschermen? Beter aan jezelf te denken. Ik kan mezelf wel beschermen hoor.

Was wel beetje verbaasd haar zo te horen praten. Omdat ze meestal wel redelijk volgzaam is. Ik vertelde dit aan mijn leidinggevende zonet en die zei precies hetzelfde. Hij zou ook geen vaccin nemen voorlopig.
Ik heb waarschijnlijk geen vaccin nodig omdat ik al besmet ben geweest maar vind het wel een lastige beslissing.

Dit terzijde: oma doet mee aan BCG studie maar heeft nog steeds geen symptomen gehad. Mijn opa ook niet trouwens. Dus dat nemen ze wel maar geen vaccin.

Plaats reactie