LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Corona: Venloop afgelast

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 14:23
Normaal word het uitgesteld tot later.....
Normaal? Heb ik de vorige Corona crisis gemist?
Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 14:23
Maar een jaar overslaan en geld weg, dat vind ik niet goed.
Als ze het tot volgende jaar bewaren, zou nog kunnen.
Maar in Venlo rekenen ze wel erg naar zichzelf toe.
Deze voorwaarden zie je niet enkel in Venlo en zijn heel gebruikelijk. Dat jij het niet goed vind dat kan, ik vind het aanbevelen van katvangers niet goed en daarmee heb jij weer geen problemen. De organisatie is zich nog aan het indenken over een coulance aanbod, waarom z'n reactie.
Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 14:23
Als dit bekend word heb je kans dat vele weer op laatste moment gaan inschrijven om geen risico te LOPEN....
Gewoon terug boeken en bij deze voorwaarden zou ik nooit in Venlo mee doen!
Bijna elk evenement waarbij weersinvloeden een rol spelen hebben dit soort voorwaarden, als je geen risico wilt nemen moet je je niet inschrijven.

Je advies om op het laatste moment in te schrijven betekend ook het risico dat je niet mee kan lopen omdat het vol is of dat organisaties geen evenement meer organiseren omdat ze onvoldoende inschrijvingen hebben. Lekker ben je weer met je adviezen en dat allemaal voor EUR 14,00.

Redfloor
Berichten: 157
Lid geworden op: 11 mar 2013 15:08

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Redfloor »

Ik produceer zelf meerdere evenementen, ook hardloopevenementen. Neem maar van mij aan dat het geld zo kort voor tijd allemaal al is uitgegeven (of dat er verplichtingen aangegaan zijn die niet meer terug te draaien zijn). Organisaties zijn nu echt heel hard aan het redden wat er te redden valt en aan het kijken waar ze staan. Mocht er dit jaar iets overblijven (omdat bepaalde kosten niet gemaakt worden) dan zal dat ongetwijfeld ingezet worden om er volgend jaar nog iets mooiers van te maken!

artilux
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2017 11:55

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door artilux »

15 euries,waar maak je , je druk over.
Of je nu wel of niet loopt,geld ben je toch kwijt.
Verkeerde zuinigheid. :?

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Bij hoog water zijn er diverse evenementen en sport wedstrijden in verleden uitgesteld.

Maar afbericht, daar rekende ze niet op.
En als je via auto incasso geld wilde ophalen is dit het risico van terug halen.

Ook zal deze persoon geen reclame meer maken voor deze Ven Loop... en eerder meer kosten in volgende jaar.
Elders is er genoeg en dan maar Venlo overslaan?

Ik zit met Theater kaartjes, ze gaan later inhalen of betalen terug, maar nu even niet....
Daar kun je als je latere datum niet kunt gewoon alsnog geld terug krijgen.
Waarom in de plaatselijke schouwburg wel goed geregeld en hier niet?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik vind het niet helemaal ok dat TS hier zo wordt afgebrand want het is maar 14 euro.
Stel het was 100 of 200 of 500 euro, zijn jullie dan ook nog zo coulant naar TS?
Ik vind ook dat de organisatie niet hoeft terug te betalen maar niet om de drogreden " het is maar 14 euro"

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Wat als..... Wat als....
Het gaat hier niet om 500 maar om 15 euro.
Maar door het narcistisch gejeremieer van Markmark zijn we in de toekomst in ieder geval wel verlost van die Venloop waar duizenden mensen op afkomen. Scheelt weer een berg fijnstof en stikstof. Ga zo door.
Mijn idee is dat een dergelijke stichting ook in financieel opzicht meer gebaat bij het juist wel doorgaan van het te organiseren item.
Ik vermoed dat er veel meer zaken zullen gaan komen, die niet door gaan en waarbij van restitutie geen sprake zal zijn.
In deze bijzondere zullen we allemaal een veertje moeten laten, en misschien ontstaat er in de loop van de komende weken/maanden een nieuw bewustzijn, waarmee we anders terug gaan kijken op ons verleden...
Mocht Markmark echter aan het einde van de maand deze 15 euro tekort komen, dan mag hij mij altijd een PB'tje sturen...

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 17:47
Bij hoog water zijn er diverse evenementen en sport wedstrijden in verleden uitgesteld.
Een hardloopwedstrijd vergt wat meer dan een water evenement aan organisatie en externe contracten. De kosten zijn veelal al ruim van te voren gemaakt. En daarom sluiten ze terugstorten bij annuleren wegens overmacht ook uit in de algemene voorwaarden.
Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 17:47
En als je via auto incasso geld wilde ophalen is dit het risico van terug halen.
Nogmaals storneren zorgt niet dat je betaalverplichting vervalt. Waarom blijf je deze onzin maar verkondigen?

De organisatie kan je na storneren direct ingebreke stellen waardoor de kosten heel snel EUR 40,00 aan incassokosten hoger worden. Dit is dus geen risico voor de partij die automatische incasso gebruikt, maar gewoon een dom advies zoals we gewend van je zijn.
Komkommertijd schreef:
16 mar 2020 17:47
Waarom in de plaatselijke schouwburg wel goed geregeld en hier niet?
Omdat een theater niet een buiten evenement is. Een theater heeft dus weinig kosten bij een verplaatsing, zij hoeven de artiest niet te betalen hiervoor. Totaal irrelevante vergelijking.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Radar »

Hoopje offtopic reacties verwijderd. ^FG

markmark1974
Berichten: 72
Lid geworden op: 09 mei 2018 20:26

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door markmark1974 »

LectoriSalutem schreef:
16 mar 2020 19:00
Wat als..... Wat als....
Het gaat hier niet om 500 maar om 15 euro.
Maar door het narcistisch gejeremieer van Markmark zijn we in de toekomst in ieder geval wel verlost van die Venloop waar duizenden mensen op afkomen. Scheelt weer een berg fijnstof en stikstof. Ga zo door.
Mijn idee is dat een dergelijke stichting ook in financieel opzicht meer gebaat bij het juist wel doorgaan van het te organiseren item.
Ik vermoed dat er veel meer zaken zullen gaan komen, die niet door gaan en waarbij van restitutie geen sprake zal zijn.
In deze bijzondere zullen we allemaal een veertje moeten laten, en misschien ontstaat er in de loop van de komende weken/maanden een nieuw bewustzijn, waarmee we anders terug gaan kijken op ons verleden...
Mocht Markmark echter aan het einde van de maand deze 15 euro tekort komen, dan mag hij mij altijd een PB'tje sturen...
Jammer dat je mijn onderwerp "narcistich geremieer" noemt, LectoriSalutem. Ik hou niet van dit soort uitspraken. Ik kan je vertellen dat ik geen narcist ben (en als jij weet wat een narcist is, dan weet je ook hoe je de diagnose moet stellen) - ik verwacht je excuses dat mag wel per PB.

Ik dacht wel een mooi consumentenonderwerp te hebben hiermee -- want het zal de komende tijd meer mensen overkomen dat reeds geplande en betaalde activiteiten afgezegd worden. Zonder restitutie.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En als dat dan tot € 15 beperkt blijft, zijn het spekkopers.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Jablan »

Beste antwoord:
Redfloor schreef:
16 mar 2020 16:08
Ik produceer zelf meerdere evenementen, ook hardloopevenementen. Neem maar van mij aan dat het geld zo kort voor tijd allemaal al is uitgegeven (of dat er verplichtingen aangegaan zijn die niet meer terug te draaien zijn). Organisaties zijn nu echt heel hard aan het redden wat er te redden valt en aan het kijken waar ze staan. Mocht er dit jaar iets overblijven (omdat bepaalde kosten niet gemaakt worden) dan zal dat ongetwijfeld ingezet worden om er volgend jaar nog iets mooiers van te maken!
En voor de anderen: mag het minder agressief? Iedereen is onzeker en dit was een gewone rechten/plichten vraag.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door jonis »

markmark1974 schreef:
16 mar 2020 23:00
Ik dacht wel een mooi consumentenonderwerp te hebben hiermee -- want het zal de komende tijd meer mensen overkomen dat reeds geplande en betaalde activiteiten afgezegd worden. Zonder restitutie.
Je moet gewoon niet zo kleinzerig doen in huidige situatie.
Rutte zei gisteren al ; zorg voor elkaar …. dat gaat verder als partner of familielid.
Je geld ben je kwijt...je loopschoenen niet; jouw prestatie kun je gewoon op die dag op eigen houtje leveren bij jou in de buurt.

BTW; ik loop ook....kijk alleen altijd op buienradar voordat ik de deur uitga, starten in de regen doe ik niet en anders ga ik een uurtje later tussen de buien door; want een hm lopen in stromende regen laat ik wel aan anderen over. Dus als het weer niet zou meezitten was ik mijn geld ook kwijt.

Maar om je niet helemaal teleur te stellen:
Het bestuur Parelloop heeft besloten dat, in tegenstelling tot de algemene voorwaarden, alle individuele inschrijvingen zijn/haar inschrijfgeld terug krijgt. Dat betekent concreet dat inschrijfgeld dat reeds betaald is wordt terug gestort.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door alfatrion »

markmark1974 schreef:
16 mar 2020 13:43
Het evenement is afgelast - want corona. De organisatie heeft echter te kennen gegeven dat er wél betaald dient te worden - ze beroepen zich op overmacht. Het staat ook in de algemene voorwaarden.
Storneren! Ook bij overmacht ben jij niet verplicht om te betalen voor iets dat je niet krijgt. Voorwaarden waarin iets anders staat zijn te vernietigen omdat deze onredelijk bezwarend zijn. Je staat heel sterk. Dit mag gewoon niet!

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door jonis »

alfatrion schreef:
17 mar 2020 10:42
markmark1974 schreef:
16 mar 2020 13:43
Het evenement is afgelast - want corona. De organisatie heeft echter te kennen gegeven dat er wél betaald dient te worden - ze beroepen zich op overmacht. Het staat ook in de algemene voorwaarden.
Storneren! Ook bij overmacht ben jij niet verplicht om te betalen voor iets dat je niet krijgt. Voorwaarden waarin iets anders staat zijn te vernietigen omdat deze onredelijk bezwarend zijn. Je staat heel sterk. Dit mag gewoon niet!
Ik vind jouw argument onredelijk bezwarend tegen het huidige fatsoen in.

Het bestuur Parelloop heeft besloten dat, in tegenstelling tot de algemene voorwaarden, alle individuele inschrijvingen zijn/haar inschrijfgeld terug krijgt. Dat betekent concreet dat inschrijfgeld dat reeds betaald is wordt terug gestort.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door jonis »

Venloop:
Krijg ik mijn inschrijfgeld terug?
Er is sprake van een situatie van overmacht. Op dit moment kunnen we de financiële impact niet overzien. De Venloop heeft veel leveranciers waarvoor reeds kosten zijn gemaakt. We onderzoeken of en op welke wijze we de deelnemers tegemoet kunnen komen. Verdere communicatie hierover zal in een later stadium via onze website en nieuwsbrief plaatsvinden.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door alfatrion »

De organisatie is met TS een overeenkomst aangegaan en komt haar deel van die overeenkomst niet na. Je hoort dan je geld terug te krijgen, zelfs in het geval van overmacht (artikel 6:88 en 6:265 jo 6:271 BW). Het betreft hier regelend recht, maar hiervan kan niet in het nadeel van de consument worden afgeweken middels algemene voorwaarden (artikel 6:236 sub b BW).

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

alfatrion schreef:
17 mar 2020 10:42
Storneren! Ook bij overmacht ben jij niet verplicht om te betalen voor iets dat je niet krijgt. Voorwaarden waarin iets anders staat zijn te vernietigen omdat deze onredelijk bezwarend zijn. Je staat heel sterk. Dit mag gewoon niet!
Dus alle reizen, vakanties, evenementen en weet ik wat nog meer moeten alles dus terug betaald worden in uw ogen? Dan is het geen kwestie van weken of dagen, maar van uren dat er faillissementen komen.
Voor iedereen is dit een uitzonderlijke situatie waar geen draaiboeken voor zijn. Gun dus eerst een bedrijf of organisatie de tijd om orde op zaken te kunnen stellen. En recht hebben wil niet zeggen dat iedereen meteen zijn recht moet halen. Daarmee krijg je alleen maar meer problemen nu.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Indrukwekkend hoe goed sommige mensen verschil kunnen maken tussen hoe het eigenlijk zou moeten en wat in sommige omstandigheden gewoon even niet anders is....
Ik weet zo gauw even niet of hier een medische term voor bekend is.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Moneyman »

NeoDutchio schreef:
17 mar 2020 11:56
alfatrion schreef:
17 mar 2020 10:42
Storneren! Ook bij overmacht ben jij niet verplicht om te betalen voor iets dat je niet krijgt. Voorwaarden waarin iets anders staat zijn te vernietigen omdat deze onredelijk bezwarend zijn. Je staat heel sterk. Dit mag gewoon niet!
Dus alle reizen, vakanties, evenementen en weet ik wat nog meer moeten alles dus terug betaald worden in uw ogen? Dan is het geen kwestie van weken of dagen, maar van uren dat er faillissementen komen.
Voor iedereen is dit een uitzonderlijke situatie waar geen draaiboeken voor zijn. Gun dus eerst een bedrijf of organisatie de tijd om orde op zaken te kunnen stellen. En recht hebben wil niet zeggen dat iedereen meteen zijn recht moet halen. Daarmee krijg je alleen maar meer problemen nu.
Alfatrion schetst de juridische realiteit, dat is namelijk waar TS naar op zoek is.

Wat je daar vervolgens van vindt, is niet zo relevant. Ik ben het volkomen met je eens dat het wenselijk is dat niet iedereen nu direct volle bak zijn rechten gaat opeisen. Ik hoop van harte dat dat niet gebeurt. Maar op de vraag van TS was zijn rechten zijn, is de reactie van Alfatrion simpelweg het juiste antwoord.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Corona: Venloop afgelast

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dat het halen van dat recht juist nu heel lang gaat duren omdat er weinig rechtszaken gevoerd zullen worden, vind ik dan wel passend. Zoals ik elders al schreef, juist in deze tijden is er behoefte aan barmhartigheid en begrip.

Gesloten