LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dit topic is een aanvulling op het algemene Coronavirus topic. Tips voor het invullen van vrije tijd komt daar niet eens zoveel ter sprake. Toch denk ik dat het waardevol kan zijn om elkaar tips te geven en dit in een apart topic bij elkaar te zetten.

Ineens was het daar: het Coronavirus. Velen hebben ineens veel meer vrije tijd, terwijl ze veel dingen niet meer kunnen doen als voorheen. Hoe voorkom je dat de muren op je afvliegen? Hoe kunnen mensen hun tijd op een andere manier invullen?

In dit topic kunnen we elkaar tips geven over
- nieuwe en oude hobby's en bezigheden
- het leggen en onderhouden van contacten (hoe doe je het, en hoe bevalt het?)
- hoe hou je je kinderen bezig
- en al wat maar ter sprake komt.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Om zelf te beginnen, en dat was de aanleiding om dit topic te openen: een facebookvriendin gaf me vanavond een link naar een gratis online vogelcursus van de vogelbescherming. Hij bestaat uit 10 lessen. Ik heb me direct aangemeld. Is het ook iets voor anderen?

https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... lcursussen

NeoDutchio
Berichten: 12319
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Veel meer vrije tijd? Was dat er maar. Nee hoor, gekscherend gezegd. Ik zit nu een goede week verplicht bij huis en werk zo goed en kwaad vanuit huis. Het vakgebied waar ik in zit gaat op nagenoeg volle kracht vooruit, daar blijft dus werk liggen
Voordeel is nu wel dat er meer tijd over is voor andere dingen. De schuur en zolder zijn al opgeruimd en vandaag begonnen aan de schutting. Pasen, Pinksteren en Hemelvaart zijn verplichte vrije dagen, de slaapkamer en de vloer in de woonkamer hebben ook aandacht nodig. Ondanks de vervelende situatie heb ik nu wel een stuk rust. Op een lager tempo een hoop zaken aanpassen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Gaaf, een topic dat positief is.
De grote uitzondering en hard nodig.

Ik had twee keer per week fysiotherapie. Dat gaan we nu thuis doen per app. Met terugkoppeling naar de therapeut.
Dan roest ik tenminste niet vast!

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Geen essentiële veranderingen hier. Geen boodschappen meer doen, geen bezoek meer. De huiselijke zorg kost nu iets meer tijd, dus in dat opzicht komt het mooi samen.

Een vogelcursus is een leuk idee, maar alles wat in de tuin komt ken ik nu wel. Voor nieuwe waarnemingen staan er genoeg vogelboeken en -boekjes in de kast.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

witte angora schreef:
25 mar 2020 22:09
Om zelf te beginnen, en dat was de aanleiding om dit topic te openen: een facebookvriendin gaf me vanavond een link naar een gratis online vogelcursus van de vogelbescherming. Hij bestaat uit 10 lessen. Ik heb me direct aangemeld. Is het ook iets voor anderen?

https://www.vogelbescherming.nl/ontdek- ... lcursussen
Leuke tip, zegt deze enthousiaste vogelfotograaf! Dank!

Justmeagain
Berichten: 541
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Justmeagain »

Heb vandaag rondom het huis alle glas gewassen, kozijnen gedaan, rolluiken boven gedemonteerd en schoongemaakt. De airco s op de aanbouw zo ver als mogelijk gedemonteerd en schoongemaakt.
Eigenlijk veel kunnen doen om het huis.
Nu op zoek naar iemand die me na de Corona zou kunnen helpen met video editing in Vegas Pro
Morgen doe ik boodschappen voor mijn buren net als afgelopen maandag. Ik ga zoals iedere dag even naar mijn.moeder met Alzheimer toe en laat twee honden uit van buurvrouw die dus nu niet thuis kan werken. Ik kom dus mijn dagen druk maar voldaan door.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Gisteren ben ik lekker in de tuin bezig geweest. Een stukje bestrating herstellen. Snel gaat het niet, maar dat hoeft ook niet. Van de week weer verder, er moet nog heel wat gebeuren.

Vanmiddag weer proberen 'Nederland in beweging' op te pakken. Heb ik al een tijd niet gedaan. Het is iedere ochtend om 9.15, een kwartiertje lichaamsbeweging. Altijd wel fijn, je bent op een bepaalde manier toch even onder de mensen, en het is een kleine bijdrage voor een iets betere conditie. Zit het eenmaal in je 'systeem', dan geeft het ook een stukje structuur. Kan het van harte aanbevelen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

En .smiddags wordt Nederland in Beweging herhaald.
Vrije tijd had ik al als pensionada :D ik mis wel héél erg mn vriendinnen . Zij wonen door heel Nederland verspreid en ik ging regelmatig even op bezoek bij ze, per trein.
Dit vereenzaamt wel.
Verder lees ik, puzzel ik, mail ik en slaap veel.
Ben erg moe. Langzaam mn conditie maar weer wat opbouwen. Morgen wat in de tuin klooien en weer wat extra poetsen :wink:

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Revoked »

Ik werk gewoon door. Soms een videoconferentie, soms een hoop gebel. De jongens hebben gewoon school-op-afstand en in de middag organiseren ze online battles op onze servers. Dochter is sociaal bezig na de school, hetzij alleen digitaal. We komen de dagen goed door, tot nu toe dan.

Ridder777

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Beste moederslink, ik heb je een mail gestuurd is die aangekomen?
mvg

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Ja hoor, je PB ontvangen en gelezen en beantwoord!😉

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Wat ik met de tijd doe, Zondag om 2.00 uur naar 3.00 uur zetten helaas!

Gelijk je hele leven ontregeld, vooral ochtend mensen zijn de eerste weken niet te spreken....
Word tijd dat ze de zomertijd afschaffen....

En de Augurkjes vermaken zich best met hun Opa.... nog geen 9 jaren oud en nu mogen ze al auto rijden op eigen terrein, en dat gaat beter als sommige volwassen rijbewijs bezitters als ik alle ellende in de kranten zie langs komen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zit nu aan een legpuzzel van Fleroux, uitgegeven door Jumbo. Een soort Jan van Haasteren, maar dan anders. Thema is Amsterdam. Vreemd genoeg is deze doos kleiner dan 2 andere dozen die ik hiervan heb. Ach, het puzzelt wel makkelijk weg, dat weer wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door moederslink »

Helemaal eens, ook ik vind dit een heel leuk en leerzaam programma! Ik kijk ook altijd 😉 .

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Toch mis ik Joop Koopman nog steeds een beetje. Je kon aan hem zien dat hij alle antwoorden gewoon uit zijn hoofd wist :D. Maar ook met Astrid Joosten is het een geweldige quiz. Ik ga aanstonds kijken naar een animatie van studenten van de HKU.

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er zullen wel meer bedrijven zijn die nu juist booming zijn. Niets om u voor te schamen.

mh73

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door mh73 »

breien schreef:
27 mar 2020 19:33
Vanavond heerlijk Coronavrij 2 voor 12 kijken. Astrid Joosten vind ik echt een goede presentatrice. Hopelijk leuke kandidaten en leuke vragen. Dat heb ik wel verdiend na deze dag.
Wij kijken altijd met het hele gezin. Ik wist ook nog best veel veel deze keer. Mijn man is goed in de paardensprong maar ik ben dan weer veel sneller met het woord.

mh73

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door mh73 »

In mijn winkel is het wel vrij rustig. Ik kan wel merken dat men begaan is met de medewerkers uit de zorg. Er worden massaal sleutelhangers, armbanden en geluksengeltjes voor hen gemaakt. Ik vermoed dat iedere zorgmedewerker binnenkort overspoeld wordt met die troep :lol:
Het is goed bedoeld zullen we maar zeggen.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - Wat ga je met je tijd doen?

Ongelezen bericht door witte angora »

mh73 schreef:
28 mar 2020 07:55
In mijn winkel is het wel vrij rustig. Ik kan wel merken dat men begaan is met de medewerkers uit de zorg. Er worden massaal sleutelhangers, armbanden en geluksengeltjes voor hen gemaakt. Ik vermoed dat iedere zorgmedewerker binnenkort overspoeld wordt met die troep :lol:
Het is goed bedoeld zullen we maar zeggen.
Het is dat je het zelf zegt... :shock: :lol: :lol:

Gesloten