De gluur-app van de overheid

Theotrucker

Re: De gluur-app van de overheid

Ongelezen bericht door Theotrucker »

De app hoeft niet te worden gecontroleerd door de overheid. Er hoeft alleen een waarschuwing te komen als er een eerdere ontmoeting besmet is.
Ga naar de dokter en laat je testen.
Geef hier daarna het resultaat in.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

juliomariner schreef:
09 apr 2020 18:39
Dat Google het doen en laten van de gebruiker weet is maakt bijna iemand wat uit. Ik weet wel wie ik meer vertrouw het Amerikaanse Google of de Nederlandse overheid.
Google weet waarschijnlijk al precies wie corona heeft en wie niet. Gecombineerd met de locaties en tijdstippen zou het Google sieren om een aftrap te nemen met een Coroogle app.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

breien schreef:
09 apr 2020 12:46
"Veel veschreeuw en weinig wol" zei de boer en schoor het varken.
De correcte zegswijze is: '"Veel geschreeuw en weinig wol", zei de duivel toen hij zijn varken schoor.'

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Vind die van breien (hoewel misschien niet correct) toch leuker

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lichtpuntje voor topicstarter is wel dat de app vegetarisch zal zijn.

breien

Ongelezen bericht door breien »

Op school leerde ik de boer.

Oblomova

Ongelezen bericht door Oblomova »

Fijn dat Radar er een poll aan wijdt op de voorpagina:
https://radar.avrotros.nl/
Maar waarom is daarvan door de deelnemer geen uitslag in te zien???

Ik kon ook nog een keer stemmen, zonder bericht dat ik dat al eens gedaan had.

En dan weer de overheid, die niet eens wil wachten tot na 28 april, om het er maar zo snel (en zo onnauwkeurig!) mogelijk door proberen te jassen! https://nos.nl/artikel/2330436-tweede-k ... -apps.html

Want: Gijs Rademaker maakt er wel een hebbedingetje van.

Theotrucker

Hopelijk is die app er voor het einde van de week. Kunnen we eindelijk weer eens wat meer ondernemen dan een keer boodschappen doen per week. Misschien komt de Duitse app wel sneller, kunnen we daar mee beginnen.

PietertjeTwee

Ongelezen bericht door PietertjeTwee »

Dank voor deze update, TS.

Nu de vraag die bij iedereen op de lippen brandt. Heb je al ontdekt waar de 'radar' in Radar is?
Laatst gewijzigd door PietertjeTwee op 14 apr 2020 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Theotrucker

Links boven in het scherm?

PietertjeTwee

Ongelezen bericht door PietertjeTwee »

Theotrucker schreef:
14 apr 2020 13:32
Links boven in het scherm?
Beetje flauw dat je TS daar niet direct na de OP op gewezen hebt, Theotrucker. Had TS een hoop stress gescheeld. :wink:

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

Theotrucker schreef:
14 apr 2020 13:30
Hopelijk is die app er voor het einde van de week. Kunnen we eindelijk weer eens wat meer ondernemen dan een keer boodschappen doen per week. Misschien komt de Duitse app wel sneller, kunnen we daar mee beginnen.
:roll: Wil jij hem zo graag? Feitelijk is het een enkelband.

juliomariner

Ongelezen bericht door juliomariner »

Niet overdrijven

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
14 apr 2020 20:22
:roll: Wil jij hem zo graag? Feitelijk is het een enkelband.
Dat lijkt me vooralsnog een onzinnige vergelijking. Maar wellicht kom ik na een onderbouwing van dit statement tot nadere inzichten.

Jablan

Ongelezen bericht door Jablan »

De basiskit voldoet aan GDPR. Maar nu Nederland - net als vele andere landen - zelf een oproep heeft gedaan, kantelt het beeld al. Het venijn zit hierin: 'Overige digitale oplossingen, zoals bijvoorbeeld apps, die kunnen bijdragen aan de transitiestrategie'. Dat kan een app worden, die de afstand tot anderen meet en dat is weer bewaking. Het wordt zeker een app, die buiten je controle om, informatie naar een centraal punt gaat sturen.

Het grootste nadeel zit in het ontbreken van een einddatum. Dan wordt zoiets op een gegeven moment standaard en ook voor andere doeleinden gebruikt. Israël blijkt allang en breed de mobieltjes te bewaken, is nu door Corona naar buiten gekomen. Een situatie, waar andere veiligheidsdiensten jaloers naar kijken.

Ik hoop op een EU-app, dat is zinvoller, goedkoper en ook in Hongarije/Polen normaal te gebruiken. Of wil jij graag gevolgd worden tijdens je vakantie?

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ach ja, ik ga zo'n app niet installeren.

Theotrucker

Ik zou hem meteen installeren. Kunnen we tenminste weer naar buiten. Dan ben je er hopelijk sneller bij voordat het kritisch wordt. Ik heb het meegekregen hoe snel het gaat bij iemand van dertig jaar jonger. Gelukkig wel snel opgeknapt. Na een week was hij weer op de weg. Als het vaccin er is kun je de app weer verwijderen.

Revoked

Ongelezen bericht door Revoked »

Jablan schreef:.... Of wil jij graag gevolgd worden tijdens je vakantie?
Dat is in bepaalde landen allang aan de orde. IMEI-trace. In China gaan ze zelfs 50 stappen verder maar dat is, volgens mij, bekend.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Theotrucker schreef:
14 apr 2020 20:56
Ik zou hem meteen installeren. Kunnen we tenminste weer naar buiten. Dan ben je er hopelijk sneller bij voordat het kritisch wordt. Ik heb het meegekregen hoe snel het gaat bij iemand van dertig jaar jonger. Gelukkig wel snel opgeknapt. Na een week was hij weer op de weg. Als het vaccin er is kun je de app weer verwijderen.
Maar wat houdt dat 'weer naar buiten' gaan dan in. Als het betekent dat we gewoon weer alles kunnen gaan doen, als je de app hebt, dan ben ik voor. Als er verder niets veranderd als nu, dan kan het me werkelijk waar gestolen worden. Dan zie ik de toegevoegde waarde niet voor mij persoonlijk.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het voordeel van de app is dat de overheid kan zien waar je bent. Ben je bezig een frisse neus te halen in je eigen omgeving, of in een ander deel van het land?

In het laatste geval springen ze er natuurlijk direct bovenop. Ze weten wie je bent, ze weten wat voor auto je hebt, en als je na het halen van je frisse neus weer bij de auto komt zit er een geel briefje onder de ruitenwisser met een dikke prent. Want je had daar niet mogen wezen.

Maar daar gaat het natuurlijk niet om. Het gaat er om dat je gewaarschuwd wordt als er een Corona-patiënt in de buurt is. Die hierdoor in feite tot paria gemaakt wordt. Kan hij nog wel een winkel in? Want op het moment dat hij ergens binnen stapt gaan gelijk alle mobieltjes in de winkel af. Waarna hij direct door een stel maanmannetjes/vrouwtjes de winkel uitgebonjourd wordt.

Enkelband? Een soort van, inderdaad.

Plaats reactie