LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoge taxikosten naar testlocatie

Nuerburgring
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2020 15:28

Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Nuerburgring »

Ik heb geen auto en ik was te ziek om op de fiets te gaan. Op aanraden van de GGD heb ik een taxi bestelt die hier op ingericht is.
De rit naar de test locatie duurde nog geen 5 minuten wel ca 15 minuten in de wachtrij gestaan en daarna terug naar huis, Na 3 maanden de rekening gekregen van LET WEL 75,00 euro. Niemand die hier een vergoeding tegen over stelt dus de volgende keer als ik weer zou moeten ga ik met de bus want van dit bedrag kan ik een week eten.

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ook iemand die met de bus of met de auto gaat krijgt geen vergoeding. En ja, die taxi is naar u thuis komen rijden, heeft tijd gespendeerd aan u en is na u weer doorgereden. Allemaal kosten die ook meetellen.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nuerburgring schreef:
12 okt 2020 15:42
de volgende keer als ik weer zou moeten ga ik met de bus want van dit bedrag kan ik een week eten.
Goed om te zien dat je zelf al een goede oplossing hebt bedacht.

Nog een tip: altijd vooraf vragen wat de kosten zijn, niet alleen bij taxi's, maar ook bij oa schoorsteenvegers en loodgieters. Dat voorkomt vervelende verrassingen achteraf.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door mahadma »

In voorkomende situaties: Vraag een vriend/buur/familie om u te rijden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Nuerburgring schreef:
12 okt 2020 15:42
Ik heb geen auto en ik was te ziek om op de fiets te gaan. Op aanraden van de GGD heb ik een taxi bestelt die hier op ingericht is.
De rit naar de test locatie duurde nog geen 5 minuten wel ca 15 minuten in de wachtrij gestaan en daarna terug naar huis, Na 3 maanden de rekening gekregen van LET WEL 75,00 euro. Niemand die hier een vergoeding tegen over stelt dus de volgende keer als ik weer zou moeten ga ik met de bus want van dit bedrag kan ik een week eten.
Heeft de taxi op u dus staan wachten, dan was dit een rit van zo.n 25 minuten, de teller loopt door....
Is de Regiotaxi een optie om u daar aan te melden?
Of een buur/ vriend vragen ?

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Een buur of vriend vragen als je misschien Corona hebt?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door moederslink »

Zelf achterin gaan zitten, allebei mondkapje op?
Ik rij gemiddeld 3x p.w met de Regiotaxi, ga achterin zitten en beiden hebben we een mondkapje op.
Anders zouden taxi.s niemand meer kunnen vervoeren :D

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

PietertjeTwee schreef:
12 okt 2020 20:28
Het is nu natuurlijk niet de bedoeling dat je de bus pakt als je ziek bent.
Wat is wel een goede oplossing?

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Brahms »

Vreemd, hier ook iemand welke door omstandig heden niet kon reizen.
Het mobiele Coronateam stond binnen enkele uren gewoon netjes voor de deur.
En gelijk een leuk verzetje voor de altijd oplettende buurtbewoners ! Marsmannetje in de straat zie je niet elke dag.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Jablan »

Voor Nuerburgring en anderen: bonnetje vragen, bewaren en het bedrag als zorgkosten meenemen in je aangifte inkomstenbelasting. Ook als je normaal geen aangifte inkomstenbelasting doet, doe het deze keer wel of zoek iemand, die je daarbij helpt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door berndv »

Jablan schreef:
12 okt 2020 21:44
Voor Nuerburgring en anderen: bonnetje vragen, bewaren en het bedrag als zorgkosten meenemen in je aangifte inkomstenbelasting. Ook als je normaal geen aangifte inkomstenbelasting doet, doe het deze keer wel of zoek iemand, die je daarbij helpt.
Moeten er wel meer kosten gemaakt worden dan dit alleen. Drempelbedrag is 1,65% van je verzamelinkomen met een minimumdrempel van 131 euro. Met alleen die 75 euro redt je het niet.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Lowieze »

Cornelis7 schreef:
12 okt 2020 21:11
PietertjeTwee schreef:
12 okt 2020 20:28
Het is nu natuurlijk niet de bedoeling dat je de bus pakt als je ziek bent.
Wat is wel een goede oplossing?
“De GGD’s bieden in het uiterste geval de mogelijkheid van thuistesten aan: daarvoor hebben ze mobiele testbrigades. Maar ze zijn daar terughoudend in, om het toch al overbelaste personeel niet nog meer onder druk te zetten.”

ZeerPrivé
Berichten: 5432
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

moederslink schreef:
12 okt 2020 20:42
Zelf achterin gaan zitten, allebei mondkapje op?
Ik rij gemiddeld 3x p.w met de Regiotaxi, ga achterin zitten en beiden hebben we een mondkapje op.
Anders zouden taxi.s niemand meer kunnen vervoeren :D

Regiotaxi's vervoeren niet iemand met klachten die Corona gerelateerd zouden kunnen zijn. Bovendien zijn die taxi's alleen voor bepaalde doelgroepen.

Als ik dergelijke klachten zou hebben, zou ik ook zeker niet instappen bij buren of familie.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

als jij gemeld hebt dat je corona hebt of getest moet worden dan krijg je uiteraard ook de rekening voor het ontsmetten van de taxi, dat gaat niet vanzelf!!!!

Hazetzon
Berichten: 20
Lid geworden op: 23 mar 2018 12:29

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Hazetzon »

Er zijn toch vaste tarieven voor een taxirit, zie:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-een-taxi
Heb je een bon gekregen?

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Hazetzon schreef:
14 okt 2020 12:25
Er zijn toch vaste tarieven voor een taxirit, zie:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-een-taxi
Heb je een bon gekregen?
Deze site geldt voor gewone taxiritten.

Chauffeurs van gewone taxi’s dienen vooraf te vragen of de passagier ziek is of symptomen heeft. Als dat zo is dan mag de passagier NIET mee.
Taxiondernemingen die risicopatienten vervoeren moeten volgens een speciaal protocol werken https://lci.rivm.nl/noodzakelijk-zittend-vervoer
Die extra kosten zullen door de passagier betaald dienen te worden

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door berndv »

Hazetzon schreef:
14 okt 2020 12:25
Er zijn toch vaste tarieven voor een taxirit, zie:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... r-een-taxi
Heb je een bon gekregen?
En als ik met die vaste tarieven ga rekenen kan ik ook wel redelijk in die buurt komen. Er wordt in deze gevallen geadviseerd om vervoer per personenbusje te doen. TS betaalde 75 euro. Starttarief voor busjes is 6,63 en ts heeft in totaal naar eigen zeggen 25 minuten gebruik gemaakt van de dienst. Ronden we voor het gemak af naar 30 minuten. Tarief per minuut is 0,45 euro dus totaal 13,50. Totaal hebben we hier dus 20,13 aan kosten. Halen we dat van die 75 af, blijft er nog 44,87 over. Het kilometertarief is 3,02, voor die 44,87 kan er in totaal bijna 15 kilometer gereden worden. Dat zou dus 7,5 kilometer heen en 7,5 kilometer terug zijn. Nou is 7,5 kilometer in 5 minuten niet heel erg aannemelijk. Maar dat bepaalde zaken wellicht iets overdreven zijn om het punt te maken, sluit ik niet uit. En als de taxi nog extra kosten rekent voor de aard van het vervoer, medisch, en de nodige eisen met betrekking tot hygiene, waar wellicht een toeslag voor gerekend wordt, is die 75 euro niet heel onwaarschijnlijk.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Hoge taxikosten naar testlocatie

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Welke regio woon je?

Na 5 minuten rijden zit je dicht bij Testpunt.
Warm aankleden en 10 tot 15 minuten fietsen lijkt me mogelijk....
En mobiele testpunten, op platteland komen ze door geen bussen en voorzieningen eerder maar je moet bij vraag naar test wel aangeven dat je geen vervoer hebt, dat kan wel enkele dagen langer duren omdat ze een voor hun rendabele route maken, en 3 dagen langer wachten is dan helaas vaak de werkelijkheid.

Voor zware zieke en ouderen komen ze altijd al langs... zelfs de griepprik en zo.

Gesloten