vaccineren?

Ivo.w
Berichten: 1739
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Volgens het schema behoor ik sowieso tot de laatste groep die zal worden opgeroepen voor vaccinatie. Vele honderden miljoenen zullen mij dus al voorgegaan zijn. Het vaccin wat ik tzt zal krijgen, zal tegen die tijd dan ook wel van vaststaan dat zich de eerste 3-6 maanden na vaccinatie geen bijzonderheden optreden.

Mijn partner en schoonmoeder werken in de ouderenzorg en zijn reeds opgeroepen voor vaccinatie. Zij zullen daar ook gehoor aan geven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

Naja, een van de dingen die je ziet, en welke nuance veel mensen niet her-/onderkennen, is dat het OMT een strikt medisch advies geeft, op basis van de op dat moment bekende stand van de medische wetenschap. Dit wordt vertaald naar beleid door de overheid, en die twee zijn niet synoniem aan elkaar. Bekend vigerend voorbeeld, het sluiten van de scholen, om ouders en hun werkgevers, te dwingen mensen thuis te laten werken.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

fonsflons schreef:
11 jan 2021 09:39
Hoewel ook ik kritisch ben, en niet de de kennis van een viroloog of medicus heb, vind ik het toch bijzonder dat mensen de mening van 100 kenners lezen, en de 95% dezelfde meningen onzin noemt en de 5% afwijkende meningen voor waarheid aanneemt.

Ik heb 3 seconden op deze Jan Bonte gegoogled en wat ik daarin zag vond ik wel wat hebben. Ik sta er meer van te kijken dat er hier als voorbeeld een youtube filmpje aangehaald wordt wat in eerste oogopslag door een ongelooflijke amateur met myfirstvideo in elkaar gezet is. Daar steekt het mij. Hoewel ik niet uitsluit dat dit toevallig een filmpje over iemand is die wellicht goede standpunten heeft vind ik het wel erg gevaarlijk dat veel mensen dit soort amateur filmpjes makers op hun woord geloven. En dan het ik het niet over 16again, maar over een groot deel van facebookend Nederland. Als die al het onderscheid tussen een chinese dropshipper (goedkooooooop! bestellen!!!!!) en een solide ondernemer niet kunnen maken, laat staan dat zij de desinformatie verspreid op facebook kunnen onderscheiden.
Het merk camera wordt voornamelijk bepaald door het media kanaal, en die zie ik los van de content.

Ik moet eerlijk zijn, de link kreeg ik van een virusgekkie, en ik begon met tegenzin te kijken. Maar er was wel een verstandige arts aan het woord met een goed verhaal.

Moneyman
Berichten: 29867
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 jan 2021 10:26
Ik moet eerlijk zijn, de link kreeg ik van een virusgekkie, en ik begon met tegenzin te kijken. Maar er was wel een verstandige arts aan het woord met een goed verhaal.
En op basis van welke criteria heb je kunnen beoordelen dat de predicaten "verstandig" en "goed verhaal" van toepassing zijn?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

Allereerst, door ernaar te luisteren.
Het lijkt me zinvoller om inhoudelijk op zaken in te gaan dan mijn meningsvorming onder de loep te nemen.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
11 jan 2021 10:48
Allereerst, door ernaar te luisteren.
Het lijkt me zinvoller om inhoudelijk op zaken in te gaan dan mijn meningsvorming onder de loep te nemen.
Als je dat zelf nu ook eens zou doen in je eigen posts.

Moneyman
Berichten: 29867
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 jan 2021 10:48
Allereerst, door ernaar te luisteren. Het lijkt me zinvoller om inhoudelijk op zaken in te gaan dan mijn meningsvorming onder de loep te nemen.
OK, je draait vast niet voor niets weg bij mijn vraag.

Ik stel hem niet voor niets, natuurlijk: het feit dat mensen positieve classificaties aan een verhaal hangen, terwijl ze objectief helemaal niet in staat zijn te beoordelen of die classificaties wel terecht zijn, is juist één van de grote problemen in deze discussie.

Ik citeer wel vaker een oude Chinese wijsheid: "weten wat je weet, en weten wat je niet weet, dát is echte kennis".

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
11 jan 2021 10:54
16again schreef:
11 jan 2021 10:48
Allereerst, door ernaar te luisteren. Het lijkt me zinvoller om inhoudelijk op zaken in te gaan dan mijn meningsvorming onder de loep te nemen.
OK, je draait vast niet voor niets weg bij mijn vraag.

Ik stel hem niet voor niets, natuurlijk: het feit dat mensen positieve classificaties aan een verhaal hangen, terwijl ze objectief helemaal niet in staat zijn te beoordelen of die classificaties wel terecht zijn, is juist één van de grote problemen in deze discussie.
Ik draai weg bij je vraag, omdat die niet relevant is. Ik heb niet de medische achtergrond, om een verhaal echt te kunnen beoordelen. Wie hier wel?
En zonder kennis te nemen van het verhaal, blijft het vooral bij bevooroordelen:
Lady1234 schreef:
11 jan 2021 00:19
Ja hoor, nog meer complot verhalen.

Moneyman
Berichten: 29867
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
11 jan 2021 11:38
Ik draai weg bij je vraag, omdat die niet relevant is. Ik heb niet de medische achtergrond, om een verhaal echt te kunnen beoordelen. Wie hier wel?
Als je niet begrijpt waarom die vraag juist uitermate relevant is in deze (en soortgelijke) discussies, zegt dat wel iets. Juist als je kennis niet hebt, moet je dus voorzichtig zijn en geen oordelen geven over de materie die je niet voldoende begrijpt.

Als iedereen dat zou doen, zou dat een hele hoop onnodige discussie, complottheorieën en demonstraties schelen.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

Wat voor oordeel is "verstandige arts" en "goed verhaal" ?
Een arts is al snel verstandig, en als ik het een goed verhaal vind betekent dat niet dat alles juist is.
Inhoudelijk ingaan op het verhaal van die arts, dat zou pas onnodige discussie schelen.

alfatrion
Berichten: 21882
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door alfatrion »

De enige manier waarop je zeker weet dat mensen hier niet op het verhaal reageren is door het niet te plaatsen.

Nijogeth
Berichten: 9911
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lowieze schreef:
11 jan 2021 08:42
Nijogeth schreef:
11 jan 2021 08:39

Nou, een bevolkingsgroep vanwege persoonlijke keuzes buiten de maatschappij zetten, lijkt daar anders best wel op.
Is daar nu sprake van dan?
Laten we het erop houden dat u geen idee hebt waarover u praat.
Nee, daar is nu geen sprake van. Maar het is wel al eens geopperd. En daar ging de post van Mahadma toch over?

Stel dat dadelijk alles weer open is, maar jij continue wordt geweigerd. Niet naar het pretpark, omdat jij bij een bepaalde groep hoort, geweigerd worden bij een restaurant, omdat je bij een bepaalde groep hoort, niet de bioscoop in mogen, omdat je bij een bepaalde groep hoort. Nou, dat keuren we toch allemaal wel af, toch?

Nijogeth
Berichten: 9911
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
11 jan 2021 10:14
Bekend vigerend voorbeeld, het sluiten van de scholen, om ouders en hun werkgevers, te dwingen mensen thuis te laten werken.
Is de sluiting van de scholen niet vooral omdat daar het virus extreem veel werd verspreid?

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
11 jan 2021 12:18
De enige manier waarop je zeker weet dat mensen hier niet op het verhaal reageren is door het niet te plaatsen.
Van mij mogen ze op dat verhaal reageren. Graag zelfs. Jablan.....?

En als iets volgens mij complete onzin van een gekkie is, pas dan plaats ik het juist niet.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door mahadma »

Lowieze schreef:
11 jan 2021 07:02
mahadma schreef:
11 jan 2021 00:44
Ik geef het vaccin wat ik kan krijgen tzt met liefde aan een ander die graag wil, Er zijn toch te weinig, dus als ik over 1 of 2 jaar wel wil weet ik ook wat de gevolgen/bijverschijnselen zijn.

Het "dreigement" van als je geënt bent meer mag ......... als een niet geënt persoon dat doet mij denken aan iets uit 40-45 en een specifieke groep.
Die vergelijking slaat echt als een tang op een varken, maar dat weet u toch ook wel.
Er werd wèl in die trent gesproken .......... ik ervaar dit als bedreigend.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

mahadma schreef:
11 jan 2021 12:31
Er werd wèl in die trent gesproken .......... ik ervaar dit als bedreigend.
Voor zover het klopt....het waren juist bij VirusWaarheid aangesloten Joden, die met de vergelijking met de ster op de proppen kwamen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
11 jan 2021 12:24
sjohie schreef:
11 jan 2021 10:14
Bekend vigerend voorbeeld, het sluiten van de scholen, om ouders en hun werkgevers, te dwingen mensen thuis te laten werken.
Is de sluiting van de scholen niet vooral omdat daar het virus extreem veel werd verspreid?
Volgens dit artikel, en de daarin geciteerde minister de Jonge en OMT-lid arts-microbioloog Ann Vossen niet perse om de besmettingen dáár, maar om het gedrag van de ouders, en zeker ook hun werkgevers, bij te sturen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Revoked »

Weer zijn er mensen die menen hun keuzevrijheid te moeten misbruiken om anderen hun keuzevrijheid te ontnemen.
En als blijkt dat de ene weigeraar een variant heeft die agressiever is gemuteerd.....kan de middenstand weer dicht.
Weigeraars een mooie button geven en bij elkaar zetten in zo'n park van Gillis. Worre ze foxwild.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

16again schreef:
11 jan 2021 09:16
sylvesterb schreef:
11 jan 2021 08:51
Denk dat je die arts verkeerd hebt begrepen, bij het Corona vaccin is er wel degelijk een fase 3 geweest
Fase 3 bij geneesmiddelen duurt meestal 2 a 3 jaar...... Die tijd hebben we sowieso niet
Dit is het verhaal met die arts.
https://www.youtube.com/watch?v=lZ8mdl3jfAA
En had ik de fysiek van die arts, dan stond ik vooraan bij de injecties
Maar dat het Fase 3 onderzoek normaal 2 a 3 jaar duurt betekend niet dat hij nu niet is uitgevoerd.

In onderstaande link staat hoe het klinische onderzoek plaats vind:

https://www.janssen.com/netherlands/nl/ ... -onderzoek
Fase 3 is de meest omvangrijke klinische onderzoeksfase. Deze onderzoeken kunnen meer dan vier jaar duren. Hier doen enkele honderden tot duizenden patiënten aan mee. In een uitgebreid dossier worden gegevens over de veiligheid, werkzaamheid en de algemene baten-risicoverhouding van een potentieel geneesmiddel vastgelegd. Het middel wordt vergeleken met een placebo (niet-werkzame stof) en/of met de huidige standaardbehandeling. Dit doen we om een antwoord te kunnen geven op de vraag of het nieuwe middel beter en/of veiliger is dan de behandeling die al beschikbaar is.
Dit onderzoek is bij het Corona vaccin gewoon uitgevoerd. Omdat het virus enorm actief is kun je dit snel uitvoeren. Ook is er geen sprake van een nieuw vaccin met nieuwe technieken, het vaccin werkt volgens een al bekende methode die in alle vaccins van toepassing is.

Nijogeth
Berichten: 9911
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Revoked schreef:
11 jan 2021 12:45
Weer zijn er mensen die menen hun keuzevrijheid te moeten misbruiken om anderen hun keuzevrijheid te ontnemen.
En als blijkt dat de ene weigeraar een variant heeft die agressiever is gemuteerd.....kan de middenstand weer dicht.
Weigeraars een mooie button geven en bij elkaar zetten in zo'n park van Gillis. Worre ze foxwild.
Leg me eens uit. Waarom geef je mensen een vrije keuze om wel of niet vaccineren, maar ga je daarna hun vrijheid afpakken?

Is het dan niet makkelijk vaccineren verplicht te maken?

Gesloten