vaccineren?

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik niet. Tenzij men dadelijk alsnog niet gevaccineerde mensen buiten gaat sluiten. De reden ervoor is simpel, ik heb het al gehad, was er een paar dagen grieperig van, had maanden later nog aantoonbaar antistoffen. Niet vaccineren is alleen al makkelijker, want daarvoor hoef ik niets te doen en ik denk dat voor mij persoonlijk weinig toevoegt aan mijn weerstand tegen het virus.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

Ik twijfel nog. Zo jeugdig als ik me voel, heb je geen prik nodig. Maar zo oud als ik ben, 2 prikken.

Buiten sluiten van niet-gevaccineerden is een no-go wat mij betreft. Dit is een medisch persoonsgegeven, wat je niet hoeft te verstrekken.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Jablan »

gosewijn schreef:
11 jan 2021 17:15
In Londen is het al jaren dat de mensen 5 uur op de ambulance moet wachten , en dat ze ook keuze maken wie eerst mag.
Het nieuwe is nu, dat de ambulance, met patiënt, voor het ziekenhuis tot 8 uur in de wachtrij staat.

Vaccineren. Nu niet, want we zijn voldoende immuun. We doen het wel als de vaccins worden aangepast aan een volgende mutant, want op een nieuwe Corony is ons immuunsysteem niet op ingericht.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

sylvesterb schreef:
11 jan 2021 13:20
16again schreef:
11 jan 2021 09:16
sylvesterb schreef:
11 jan 2021 08:51
Denk dat je die arts verkeerd hebt begrepen, bij het Corona vaccin is er wel degelijk een fase 3 geweest
Fase 3 bij geneesmiddelen duurt meestal 2 a 3 jaar...... Die tijd hebben we sowieso niet
Dit is het verhaal met die arts.
https://www.youtube.com/watch?v=lZ8mdl3jfAA
En had ik de fysiek van die arts, dan stond ik vooraan bij de injecties
Maar dat het Fase 3 onderzoek normaal 2 a 3 jaar duurt betekend niet dat hij nu niet is uitgevoerd.

In onderstaande link staat hoe het klinische onderzoek plaats vind:

https://www.janssen.com/netherlands/nl/ ... -onderzoek
Fase 3 is de meest omvangrijke klinische onderzoeksfase. Deze onderzoeken kunnen meer dan vier jaar duren. Hier doen enkele honderden tot duizenden patiënten aan mee. In een uitgebreid dossier worden gegevens over de veiligheid, werkzaamheid en de algemene baten-risicoverhouding van een potentieel geneesmiddel vastgelegd. Het middel wordt vergeleken met een placebo (niet-werkzame stof) en/of met de huidige standaardbehandeling. Dit doen we om een antwoord te kunnen geven op de vraag of het nieuwe middel beter en/of veiliger is dan de behandeling die al beschikbaar is.
Dit onderzoek is bij het Corona vaccin gewoon uitgevoerd. Omdat het virus enorm actief is kun je dit snel uitvoeren. Ook is er geen sprake van een nieuw vaccin met nieuwe technieken, het vaccin werkt volgens een al bekende methode die in alle vaccins van toepassing is.
“Het enige wat we niet weten zijn de effecten op lange termijn,” duidt Kikkert. “In fase 3 wordt normaal een jaar gewacht om deze effecten waar te nemen, dat is nu veel korter. Dat zijn de risico’s die we lopen.”
Aldus M.Kikkert in https://www.hartvannederland.nl/nieuws/ ... -mutaties/

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

Daarom zijn bijvoorbeeld zwangere vrouwen en kinderen op dit moment nog uitgesloten van vaccinatie. Ze weten de effecten op die groepen (nog) niet, dus krijgen ze het vaccin niet. Het is dus niet zo dat ze buiten de testresultaten om, dan maar wat aan klootviolen.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
12 jan 2021 08:11
Daarom zijn bijvoorbeeld zwangere vrouwen en kinderen op dit moment nog uitgesloten van vaccinatie. Ze weten de effecten op die groepen (nog) niet, dus krijgen ze het vaccin niet. Het is dus niet zo dat ze buiten de testresultaten om, dan maar wat aan klootviolen.
Zwangere vrouwen krijgen vaccin niet, omdat op die groep helemaal niet getest is. Althans, dat was de bedoeling tijdens de test, achteraf bleken er toch een aantal zwanger.

Maar mijn punt is juist dat lange termijn effecten onbekend zijn. Maar de maatschappij heeft niet de luxe positie om daar op te wachten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

16again schreef:
12 jan 2021 08:48
sjohie schreef:
12 jan 2021 08:11
Daarom zijn bijvoorbeeld zwangere vrouwen en kinderen op dit moment nog uitgesloten van vaccinatie. Ze weten de effecten op die groepen (nog) niet, dus krijgen ze het vaccin niet. Het is dus niet zo dat ze buiten de testresultaten om, dan maar wat aan klootviolen.
Zwangere vrouwen krijgen vaccin niet, omdat op die groep helemaal niet getest is. Althans, dat was de bedoeling tijdens de test, achteraf bleken er toch een aantal zwanger.

Maar mijn punt is juist dat lange termijn effecten onbekend zijn. Maar de maatschappij heeft niet de luxe positie om daar op te wachten.
Lange termijn effecten worden niet verwacht. Je krijgt wat zoutoplossing met een paar minimale additieven die al tig jaar in gebruik zijn in vele vaccins, en 1 klein stukje mRNA, wat één enkel eiwit kan maken. Wat betreft dat laatste, er wordt geblaat dat dit je eigen DNA aan zou passen, maar ondanks de twee laatste letters in de omschrijving, kan RNA niet zomaar DNA van een mens in kruipen. Daarvoor heb je een extra eiwit nodig (transcriptase eiwit), wat RNA omzet in DNA, en dat eiwit kan een menselijk lichaam niet zelf aanmaken voor dit snippertje mRNA.

Desondanks wordt dit een van de meest onderzochte vaccins ooit, want er is niet genoeg R&D capaciteit op de wereld om de wappies in de samenleving gerust te stellen, maar ze gaan het wel proberen. :-)

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

dezelfde verstandige arts als in eerdere link aan het woord:
https://www.youtube.com/watch?v=hbQ7r0MkGcs
over leven en dood, mogen we nog wel dood gaan?, het defect van factcheckers, de onkunde van Marion Koopmans, het godcomplex van Gommers en Kuipers, het topdown beleid van de Jonge en Rutte, de tweede wereld oorlog, de code Neurenberg en daarmee de naderende vaccins en zijn hoopvolle kijk op de toekomst.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door geengast »

De bijwerkingen van niet-vaccineren brengen uiteindelijk wel het intelligentie niveau in Nederland op een hoger peil.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

geengast schreef:
28 feb 2021 12:14
De bijwerkingen van niet-vaccineren brengen uiteindelijk wel het intelligentie niveau in Nederland op een hoger peil.
Klopt.
Bij niet vaccineren wordt de groep ouderen het zwaarst getroffen met aantal dodelijke slachtoffers. En dan heeft een kleiner deel van de bevolking dementie, wat gemiddeld intelligentie niveau in Nederland op een hoger peil brengt.

Gisteren overigens mijn 91 jarige tante begeleid naar de vaccinatie.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door kuklos »

@16again, je hebt volledig gemist wat geengast bedoelde.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

kuklos schreef:
28 feb 2021 12:36
@16again, je hebt volledig gemist wat geengast bedoelde.
Denk je?
In stelling van geengast lees ik geen onderbouwing. Een impliciete onderbouwing proef ik wel sterk.
Door een andere onderbouwing te geven, ondermijn ik die impliciete onderbouwing.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Revoked »

Het was sarcasme. Of zwartgallige humor. Ik vond het wel geinig, iig.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik denk dat deze vraag pas te beantwoorden valt als de verkiezingen zijn geweest en er een nieuwe coalitie is. De politieke partijen hebben hierin allemaal afwijkende standpunten m.b.t. vaccineren, vaccinatieplicht, registratie en vrijheden bij wel of niet vaccineren.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door 16again »

Erthanax schreef:
11 jan 2021 16:00
16again schreef:
11 jan 2021 15:14
En uit de oude wijsheden: "Je kunt een koe naar de sloot brengen, drinken maar drinken moet ie zelf doen"
Die sloot van Blue Tiger bevat fink verontreinigd water; daar gaan mijn koeien niet uit drinken.
Nu 3 maanden, met het gedoe over Astra Zenica en Janssen nog vers in het geheugen, lijken de destijds geplaatste vraagtekens over de veiligheid van vaccins toch niet zo misplaatst.....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Jablan »

Per PostNL. Witte envelop met logo van de Rijksoverheid midden boven.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus u kreeg en een oproep van de GGD en een oproep van de huisarts om te komen vaccineren? Of was het gewoon de toelichting van de GGD?

zeug
Berichten: 127
Lid geworden op: 23 mei 2018 01:10

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door zeug »

ik laat me vaccimefeliciteren.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
11 jan 2021 17:52
Ik ook zodra de oproep binnen is.
:shock: :?:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: vaccineren?

Ongelezen bericht door sjohie »

Als je in de bouwjaren valt die zijn vrijgegeven, kan je ook zonder een brief te hebben ontvangen, zelf al bellen met een bepaald telefoonnummer. Dan wordt je gewoon ingepland, heeft mijn schoonmoeder ook gedaan. En ze wordt nog een paar dagen eerder dan haar man, die een jaar ouder is, ingeënt ook.

Overigens neem ik er wel eentje zodra ik er in aanmerking voor kom. Als het kan, betaal ik graag bij voor premium shot van BioNtech/Pfizer of Moderna, ik wil wel eens zo'n nieuwerwetch mRNA vaccin proberen. Dat kleine risico met die griep vector vaccins van Astra-Zenica en Jansen&Jansen vind ik acceptabel, maar als het kan, wil ik wel afkopen. Geen risico is altijd nog te prevaleren boven een klein risico.

Gesloten