AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Gera1957
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 aug 2017 14:32

AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Gera1957 »

Goedendag
De doelgroep van 60 tot ! 65 jaar krijgen het AstraZeneca vaccin toegediend .
Nu lees ik in de informatie van de Rijksoverheid dat dit medicijn maar tot 65% beschermd en niet genoeg is getest op mensen boven ! de 65 jr. om ook die hier mee te vaccineren .
Bovendien wordt bij dit medicijn niet genoemd dat het ook voor astma en COPD patiënten geschikt is terwijl dat wel vermeld wordt bij de Moderna en de Pfizer vaccins ,dit duidelijk vermeldt wordt en deze ook een bescherming van 95 procent garanderen .
Omdat ik in de groep 60 tot 65 jaar val en bovendien ernstig astma en COPD patiënt ben heb ik daarom contact opgenomen met de huisarts en GGD , volgens hen moeten zij zich houden aan de regels van de RIVD en kan daar niets aan veranderd worden .
Ik voel mij nu dubbel getroffen zowel door mijn leeftijd (63) als door mijn COPD omdat ik nu een vaccin krijg dat veel minder beschermt., en geen vermelding geeft over astma en COPD patiënten . Heel vreemd dat voor mij en velen met mij geen uitzonderingen gemaakt worden en bovendien waarom deze groep Astra Zeneca geven , wij vallen net onder de grens van de leeftijd ( 65 jr en ouder voor wie Astra Zeneca is afgeraden .
Ik hoop dat jullie dit willen onderzoeken en meer duidelijkheid en oplossing kunnen geven .
Bron : Rijksoverheid.nl volgorde vaccinatie voor mensen die niet in de zorg werken
Bron : https://www.ema.europa.eu/en/documents/ ... rmation_nl.
Vast hartelijk dank en groet, Gera v d Berg
Laatst gewijzigd door Radar op 03 mar 2021 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt

geengast
Berichten: 591
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door geengast »

Als ik het zo lees, is uw redenatie niet goed. U heeft volgens eigen zeggen ernstig astma en COPD, dus risicogroep voor ernstig Covid-19.
U moet er dus alles aan doen om geen ernstige Covid-19 besmetting te krijgen.
In dat geval werkt AstraZeneca beter. De 65% bescherming is inmiddels trouwens al dik 70%, maar wat ze niet zeggen is dat de kans om het zo erg te krijgen dat ziekenhuisopname noodzakelijk is bij AstraZeneca bijna 0% is.

Dus Pfizer/Moderna 90% wil zeggen dat er van de 100 mensen 10 mensen toch corona krijgen, zelfs in ernstige mate.
AstraZeneca 70% wil zeggen dat er van de 100 mensen 30 mensen toch corona krijgen, maar in heel lichte mate.

Trouwens, inmiddels is het onderzoek naar ouderen bijna afgerond en wordt AstraZeneca ook voor ouderen (boven de 65) binnenkort vrijgegeven.

Niet alles is zwart/wit!

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Lowieze »

geengast schreef:
03 mar 2021 10:26
Als ik het zo lees, is uw redenatie niet goed. U heeft volgens eigen zeggen ernstig astma en COPD, dus risicogroep voor ernstig Covid-19.
U moet er dus alles aan doen om geen ernstige Covid-19 besmetting te krijgen.
In dat geval werkt AstraZeneca beter. De 65% bescherming is inmiddels trouwens al dik 70%, maar wat ze niet zeggen is dat de kans om het zo erg te krijgen dat ziekenhuisopname noodzakelijk is bij AstraZeneca bijna 0% is.

Dus Pfizer/Moderna 90% wil zeggen dat er van de 100 mensen 10 mensen toch corona krijgen, zelfs in ernstige mate.
AstraZeneca 70% wil zeggen dat er van de 100 mensen 30 mensen toch corona krijgen, maar in heel lichte mate.

Trouwens, inmiddels is het onderzoek naar ouderen bijna afgerond en wordt AstraZeneca ook voor ouderen (boven de 65) binnenkort vrijgegeven.

Niet alles is zwart/wit!
Uw beredenering klopt niet helemaal. 90% wil zeggen dat de kans dat je ziek wordt na een vaccinatie, 90% kleiner is. Dit geldt natuurlijk ook voor de 70% waar u het over heeft.

Jammer!
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 jan 2020 14:46

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Jammer! »

Hoewel ik de details niet ken denk ik dat u niet goed leest.
Aangeven is wat de 90% respectievelijk 70% deugen; dat is correct.
Er staat nog meer informatie en die gaat over de ernst van het ziek worden bij 10 respectievelijk 30% .
Daar reageert u niet op omdat het klopt of omdat ...?

Ik zou graag ook willen zien wat de bron is van allerlei beweringen bijvoorbeeld over de ernst van het virus.
Voor fantasieverhalen kunnen we wel terecht bij Baudet ... het is echter te belangrijk om zeker ook de zieke medemens, correct te informeren.

ateurlings
Berichten: 80
Lid geworden op: 24 nov 2010 17:14

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door ateurlings »

Het is niet zo dat 70% betekend dat van de 100 mensen er 30 toch nog corona krijgen.

Het is een onderzoek methode waarbij de placebo groep met de werkelijke groep wordt vergeleken.

Lees Hoe effectief een vaccin is, is maar van beperkt belang - https://nos.nl/l/2366702

eddyvanluin
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2007 13:27

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door eddyvanluin »

Ik zit in de groep 65-70. Dus als laatste is deze groep aan de beurt.
Ik heb meerdere chronische ziektes helaas. Kom bijna niet buiten
Maar voor de controle’s moet ik wel vaak naar het zkh.
Het is voor mij echt gevaarlijk heel hoog risico.
Waarom word er voor deze groep geen uitzondering gemaakt.
Met alle problemen en tegenslagen ook nog eens als alleenstaande\
Alleen thuis minister de Jonge neem van mij aan . Dit is echt niet
te doe . Mijn artsen vinden het ook heel vreemd dat daar geen rekening mee
Word gehouden.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als u naar het ziekenhuis kunt, kunt u ook naar de prikstraat. En uw leeftijdsgroep is niet als laatste aan de beurt om geprikt te worden.

Cornelis7
Berichten: 435
Lid geworden op: 02 nov 2008 14:56

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Cornelis7 »

Lady1234 schreef:
05 mar 2021 15:34
Maar als u naar het ziekenhuis kunt, kunt u ook naar de prikstraat. En uw leeftijdsgroep is niet als laatste aan de beurt om geprikt te worden.
Van alle 60-plussers (60-110) is de leeftijdsgroep van Eddy (65-69) het laatst aan de beurt. Die krijgen Moderna of Pjizer. 60-64 krijgt AZ.

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En van alle 50 plussers, 40 plussers?

mariannnekuh
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 jul 2014 08:40

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door mariannnekuh »

Er is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom het inenten met een coronavaccin niet gebeurt aan de hand van de lijsten van mensen die een jaarlijkse indicatie hebben voor de griepvaccinatie. (dus niet de mensen die m wel krijgen maar dan zonder een medische noodzaak). Dan heb je ook meteen alle kwetsbare mensen in kaart en kan net als bij de griepprik alles heel ordentelijk verlopen. Het is nu voor veel mensen een door de bomen het bos niet meer zien verhaal. Je leest (te) veel in de media, vooral over het moment van vaccineren wat steeds verschuift. Mensen zonder oproep weten vaak niet wanneer ze een oproep gaan krijgen. Tja, geen idee..of ik denk..of ik wacht t maar af want ik weet t niet zijn dingen die ik veel om me heen hoor.
Maar misschien begrijp ik iets niet goed hoor, of zie ik dingen over het hoofd. Zou het wel graag willen weten.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Jablan »

Je begrijpt alles goed, de rijksoverheid begrijpt wat minder. ;)

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

mariannnekuh schreef:
06 mar 2021 08:57
Er is mij nog steeds niet helemaal duidelijk waarom het inenten met een coronavaccin niet gebeurt aan de hand van de lijsten van mensen die een jaarlijkse indicatie hebben voor de griepvaccinatie.
De belangrijkste factor is dat er niet genoeg vaccins zijn voor deze groep, dus de overheid moest keuzes maken.

Kies je dan voor zorgpersoneel omdat het ziekteverzuim door Corona erg hoog was en je zorgpersoneel nodig hebt om Corona te bestrijden? Kies je voor de groep die overlijdt aan Corona in verzorgingshuizen of ga je de risico patiënten inenten en daarmee de zorg vraag verminderen?

En dan is die groep risico patiënten vooral 65+ en laat nou net het vaccin wat wel beschikbaar is niet uitgebreid genoeg getest zijn onder die groep om de effectiviteit (en veiligheid) te bepalen.

Het is dus niet zo simpel.....

Shape667
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 okt 2019 21:39

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Shape667 »

64 Jaar COPD en Obesitas,
en Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zenica gekregen.
Volgens officiële gepubliceerde cijfers werkt Pfizer de helft beter! 62 plus 31 is 93%.
De sussende woorden van minder ziek etc. Moet ik die geloven van deze overheid?
Wie heeft er aandelen in dit bedrijf? In Zwitserland en Zuid-Afrika wordt OAZ niet meer gebruikt
en de Amerikaanse FDA heeft het in ieder geval NIET goed gekeurd.
Zou graag betalen voor een beter middel, maar hier in NL kan dat helaas "nog" niet.
Laat je toch behoorlijk machteloos voelen.

Dorfje
Berichten: 90
Lid geworden op: 08 mei 2017 00:21

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Dorfje »

Je kunt het vaccin ook gewoon weigeren en wachten tot het in jouw ogen het juiste vaccin jou wordt aangeboden.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sjohie »

Shape667 schreef:
11 mar 2021 00:01
64 Jaar COPD en Obesitas,
en Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zenica gekregen.
Volgens officiële gepubliceerde cijfers werkt Pfizer de helft beter! 62 plus 31 is 93%.
De sussende woorden van minder ziek etc. Moet ik die geloven van deze overheid?
Wie heeft er aandelen in dit bedrijf? In Zwitserland en Zuid-Afrika wordt OAZ niet meer gebruikt
en de Amerikaanse FDA heeft het in ieder geval NIET goed gekeurd.
Zou graag betalen voor een beter middel, maar hier in NL kan dat helaas "nog" niet.
Laat je toch behoorlijk machteloos voelen.
De beleggingen van pensioenfondsen in Nederland zijn bij wet openbaar, dus met wat online zoekwerk, kunt u iig zien waar úw pensioen uit bestaat.

Maar goed, de prikken zijn vrijwillig, dus waarom dan wel genomen? Dit soort reacties vind ik wel wat kinderachtig. Accepteer als volwassene de gevolgen van een keuze.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door grun »

Shape667 schreef:
11 mar 2021 00:01
64 Jaar COPD en Obesitas,
en Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zenica gekregen.
Volgens officiële gepubliceerde cijfers werkt Pfizer de helft beter! 62 plus 31 is 93%.
De sussende woorden van minder ziek etc. Moet ik die geloven van deze overheid?
Ik zou me niet blindstaren op die percentages, wees blij dat u gevaccineerd bent. De kans dat u in het ziekenhuis belandt is daarmee een stuk kleiner geworden, en daarbij krijgt u als gevaccineerde binnenkort ook meer vrijheden dan degenen die de prik nog niet gehad hebben. Dat is tenminste de bedoeling als ik de overheid moet geloven.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Shape667 schreef:
11 mar 2021 00:01
Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zenica gekregen.
Corona, dá's pas rommel.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
11 mar 2021 09:10
Shape667 schreef:
11 mar 2021 00:01
Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zenica gekregen.
Corona, dá's pas rommel.
Nee joh, da's maar een griepje, en maar gevaarlijk voor een heel kleine groep mensen, tenminste dat hoor ik tot vervelens toe in radiospotjes van een zekere marginale politieke partij.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door angel1978 »

sjohie schreef:
11 mar 2021 09:37
Moneyman schreef:
11 mar 2021 09:10
Shape667 schreef:
11 mar 2021 00:01
Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zenica gekregen.
Corona, dá's pas rommel.
Nee joh, da's maar een griepje, en maar gevaarlijk voor een heel kleine groep mensen, tenminste dat hoor ik tot vervelens toe in radiospotjes van een zekere marginale politieke partij.
Je zal maar al een jaar lang beroerd, ziek zwak en misselijk zijn van de nasleep van deze ziekte en dan elke keer op de radio horen dat dat maar van een 'griepje' was :(

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
11 mar 2021 11:23
Dit vaccin ligt wel onder vuur zo te lezen

https://www.ad.nl/buitenland/denemarken ... ~aa697cc1/
Niet onbelangrijk citaat vanuit Denemarken ",Het is op dit moment niet mogelijk om te concluderen of er een verband is".

En dit is ook de reden waarom iedereen van elke inenting een bewijs krijgt, met niet alleen de naam van het vaccin, maar ook het batch- en of chargenummer en datum erop, zodat men dit soort dingen uit kan zoeken. Het kan bijvoorbeeld een kwaliteitsissue zijn in één specifieke batch.

Gesloten