AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dan is het misschien ( moet de toekomst uitwijzen ) maar goed dat onze overheid niet alles op het paard AZ heeft gewed en alleen vaccins van dit type heeft besteld, maar ook nog meer types in grotere hoeveelheden.. Anders zouden we wel eens voor een flinke verrassing kunnen komen te staan mocht er toch iets met het AZ-vaccin zijn.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
11 mar 2021 09:41
sjohie schreef:
11 mar 2021 09:37
Moneyman schreef:
11 mar 2021 09:10

Corona, dá's pas rommel.
Nee joh, da's maar een griepje, en maar gevaarlijk voor een heel kleine groep mensen, tenminste dat hoor ik tot vervelens toe in radiospotjes van een zekere marginale politieke partij.
Je zal maar al een jaar lang beroerd, ziek zwak en misselijk zijn van de nasleep van deze ziekte en dan elke keer op de radio horen dat dat maar van een 'griepje' was :(
Daar staat dan ook tegenover dat er veel mensen zijn die een klein griepje hebben gehad, waarvoor men de hele maatschappij stil heeft liggen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik meende juist begrepen te hebben dat er geen officiële meldingen van griep (influenza) zijn.
(Ik sta dan ook versteld van de effectiviteit van de maatregelen.)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 12:18
angel1978 schreef:
11 mar 2021 09:41
sjohie schreef:
11 mar 2021 09:37


Nee joh, da's maar een griepje, en maar gevaarlijk voor een heel kleine groep mensen, tenminste dat hoor ik tot vervelens toe in radiospotjes van een zekere marginale politieke partij.
Je zal maar al een jaar lang beroerd, ziek zwak en misselijk zijn van de nasleep van deze ziekte en dan elke keer op de radio horen dat dat maar van een 'griepje' was :(
Daar staat dan ook tegenover dat er veel mensen zijn die een klein griepje hebben gehad, waarvoor men de hele maatschappij stil heeft liggen.
Kul.

De maatregelen zijn genomen om de zorg niet te overbelasten, zodat iedereen, dus ook mensen zoals jij, geholpen kunnen worden als je een ongeluk hebt, of god verhoedde, met een diagnose als kanker of acuut hartfalen gediagnosticeerd wordt, en meteen geholpen moet worden.

Overigens zou ik entreegeld betalen om jou dat zinnetje over "klein griepje" hardop te horen zeggen als je met een goede vriend van me, in één ruimte bent. Gezonde man, sportief, liefhebbende vader van drie, en nooit ziek, hij kan na dat "griepje" nu 3 maanden later, 2 ochtenden werken. Twéé cut-ochtenden, en dan is het de rest van de week bijkomen, ipv voorheen fluitend 50 uur vol gas in een baan waar hij echt van houdt.. Hij kan @#$ @# al 3 maanden niet eens tot op de 2e verdieping van zijn eigen huis de trap op komen, ik weet dat jongere lui zoals jij eea ander beleven, maar dat stuitende gebrek aan empathie begint me serieus tegen te staan aan je.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jose2501 schreef:
11 mar 2021 11:57
En er is ook de overeenkomst van stolsels in het bloed bij mensen die besmet zijn met het echte virus. Het ontstaan van trombose.
https://nos.nl/artikel/2372204-medicijn ... nlijk.html

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:
11 mar 2021 13:58
Jose2501 schreef:
11 mar 2021 11:57
En er is ook de overeenkomst van stolsels in het bloed bij mensen die besmet zijn met het echte virus. Het ontstaan van trombose.
https://nos.nl/artikel/2372204-medicijn ... nlijk.html
Nou is het wel vaak zo, dat veel (medische) onderzoekers nog niet eens gaan poepen zonder dat het WC papier peer-reviewed is, maar het is volgens mij echt wel lastig om dit soort dingen echt aan bijvoorbeeld een specifieke batch van een medicijn of vaccin te koppelen, dus door alle externe factoren zoals productiekwaliteit en een ononderbroken (gekoeld) logistiek proces uit te sluiten, en ook onderliggende medische aandoeningen enzo.

Ik meen wel dat de directeur van het Lareb recent zei in een interview dat de bekende bijwerkingen van het AZ vaccin vergelijkbaar zijn met die van BioNtech/Pfizer en Moderna qua soort en incidentie, maar gemiddeld wel een tikje heviger optreden.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sjohie schreef:
11 mar 2021 13:39
Nijogeth schreef:
11 mar 2021 12:18
angel1978 schreef:
11 mar 2021 09:41


Je zal maar al een jaar lang beroerd, ziek zwak en misselijk zijn van de nasleep van deze ziekte en dan elke keer op de radio horen dat dat maar van een 'griepje' was :(
Daar staat dan ook tegenover dat er veel mensen zijn die een klein griepje hebben gehad, waarvoor men de hele maatschappij stil heeft liggen.
Kul.

De maatregelen zijn genomen om de zorg niet te overbelasten, zodat iedereen, dus ook mensen zoals jij, geholpen kunnen worden als je een ongeluk hebt, of god verhoedde, met een diagnose als kanker of acuut hartfalen gediagnosticeerd wordt, en meteen geholpen moet worden.

Overigens zou ik entreegeld betalen om jou dat zinnetje over "klein griepje" hardop te horen zeggen als je met een goede vriend van me, in één ruimte bent. Gezonde man, sportief, liefhebbende vader van drie, en nooit ziek, hij kan na dat "griepje" nu 3 maanden later, 2 ochtenden werken. Twéé cut-ochtenden, en dan is het de rest van de week bijkomen, ipv voorheen fluitend 50 uur vol gas in een baan waar hij echt van houdt.. Hij kan @#$ @# al 3 maanden niet eens tot op de 2e verdieping van zijn eigen huis de trap op komen, ik weet dat jongere lui zoals jij eea ander beleven, maar dat stuitende gebrek aan empathie begint me serieus tegen te staan aan je.
Lees je wel waar ik op reageer? Die radiospot bereikt meer mensen dan alleen de kleine groep die lange tijd klachten heeft na hun besmettingen. Ook de veel grotere groep welke amper klachten had en ook voor hen is de maatschappij dicht. Misschien iets minder stellig reageren en kijken waar je op reageert.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik denk dat jij even wat beter moet lezen waar het nu echt over gaat Nijogeth. Want ik heb niet echt het idee dat je dat echt begrepen hebt.

nicolesw1981
Berichten: 95
Lid geworden op: 10 nov 2018 15:27

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door nicolesw1981 »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 12:18
angel1978 schreef:
11 mar 2021 09:41
sjohie schreef:
11 mar 2021 09:37


Nee joh, da's maar een griepje, en maar gevaarlijk voor een heel kleine groep mensen, tenminste dat hoor ik tot vervelens toe in radiospotjes van een zekere marginale politieke partij.
Je zal maar al een jaar lang beroerd, ziek zwak en misselijk zijn van de nasleep van deze ziekte en dan elke keer op de radio horen dat dat maar van een 'griepje' was :(
Daar staat dan ook tegenover dat er veel mensen zijn die een klein griepje hebben gehad, waarvoor men de hele maatschappij stil heeft liggen.
Ook mensen die geen of weinig klachten hebben zijn besmettelijk. Dit kan als gevolg hebben dat iemand met geen of weinig klachten er onbedoelt voor kan zorgen dat iemand anders op de ic beland of zelfs nog erger.
De samenleving op slot is voor niemand leuk maar als we allemaal ons steentje bijdragen kan het land des te sneller weer van het slot af.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 14:08
Lees je wel waar ik op reageer? Die radiospot bereikt meer mensen dan alleen de kleine groep die lange tijd klachten heeft na hun besmettingen. Ook de veel grotere groep welke amper klachten had en ook voor hen is de maatschappij dicht. Misschien iets minder stellig reageren en kijken waar je op reageert.
Maar waarom negeert je telkens het feit over de belasting van de zorg? Je reageert ook nu weer niet op dit punt?

Een kankerpatiënt heeft behandeling nodig, maar een Corona patiënt met ademnood gaat toch echt voor omdat dit acuut is. En dan kunnen sommige populistische politici roepen "had niet zoveel bezuinigd" maar daar heb je nu geen flikker aan!

De lock-down en maatregelen zijn er enkel en alleen om de zorg te kunnen bieden en deze is met de maatregelen al te zwaar belast, met alle nadelige gevolgen voor patiënten.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

sylvesterb schreef:
11 mar 2021 16:03
Nijogeth schreef:
11 mar 2021 14:08
Lees je wel waar ik op reageer? Die radiospot bereikt meer mensen dan alleen de kleine groep die lange tijd klachten heeft na hun besmettingen. Ook de veel grotere groep welke amper klachten had en ook voor hen is de maatschappij dicht. Misschien iets minder stellig reageren en kijken waar je op reageert.
Maar waarom negeert je telkens het feit over de belasting van de zorg? Je reageert ook nu weer niet op dit punt?
Volgens mij negeer ik dat zelden. Ik heb al vaker aangegeven dat dat het ijkpunt is en het aantal nieuwe besmettingen weinig zegt. Wat ik daar verder mee moeten doen in een reactie over een reclamespot, dat mag jij me vertellen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 16:05
(...) Wat ik daar verder mee moeten doen in een reactie over een reclamespot, dat mag jij me vertellen.
U kunt bv niet meer de woorden griep of griepje gebruiken in verband met corona/covid 19, tenzij u echt een besmetting met een influenzavirus bedoelt.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Erthanax schreef:
11 mar 2021 16:41
Nijogeth schreef:
11 mar 2021 16:05
(...) Wat ik daar verder mee moeten doen in een reactie over een reclamespot, dat mag jij me vertellen.
U kunt bv niet meer de woorden griep of griepje gebruiken in verband met corona/covid 19, tenzij u echt een besmetting met een influenzavirus bedoelt.
Inderdaad dat soort reacties. Tijdens de griepepidemie in 2018 (een van de ergste in de geschiedenis) lagen er minder dan 400 patiënten op de IC op dit moment liggen er 584 op de IC en dat is dus met maatregelen!

Vind het persoonlijk schandalig dat een politieke partij zulke fake informatie via de radio verspreid dat Corona gewoon een griepje is.

Volgens mij was het juist FvD die in maart 2020 riep samen met de VVD voor een strenge lock-down en was het de partij die al eerder waarschuwde voor Corona dan elke andere partij. Maar zoals gewoonlijk kunnen partijen uit de oppositie schaamteloos van standpunt wisselen omdat ze geen enkele verantwoordelijkheid hoeven te nemen.

feedtaleeight
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 mar 2021 16:12

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door feedtaleeight »

Er staat nog meer informatie en die gaat over de ernst van het ziek worden bij 10 respectievelijk 30% .
Daar reageert u niet op omdat het klopt of omdat ...?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
11 mar 2021 11:23
Dit vaccin ligt wel onder vuur zo te lezen

https://www.ad.nl/buitenland/denemarken ... ~aa697cc1/


Zo te lezen terecht....

https://www.zeelandnet.nl/nieuws/hartpa ... strazeneca

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Erthanax schreef:
11 mar 2021 16:41
Nijogeth schreef:
11 mar 2021 16:05
(...) Wat ik daar verder mee moeten doen in een reactie over een reclamespot, dat mag jij me vertellen.
U kunt bv niet meer de woorden griep of griepje gebruiken in verband met corona/covid 19, tenzij u echt een besmetting met een influenzavirus bedoelt.
Sorry, bij mij en vele anderen kwam de besmetting met het coronavirus overeen met een griepje. Is dat beter dan? Je moet het toch ergens mee kunnen vergelijken.

En laat de reclamespot van FVD nu juist die groep aan willen spreken. De mensen die er amper ziek van worden en door willen.

Waarom ik er op word aangevallen dat ik dat eruit licht, dat snap ik dan weer niet. Lijkt een soort blinde haat, die ik wel vaker zie op mijn reacties. Meestal blinde haat van mensen zonder eigen mening (zelfs als ik er naar vragen), maar in het geval van Sjohie zit er een persoonlijk verhaal achter.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
11 mar 2021 17:56

.

En laat de reclamespot van FVD nu juist die groep aan willen spreken. De mensen die er amper ziek van worden en door willen.

Daar noem je ook wat op , die vent moeten ze links laten liggen. Die spoort echt niet.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ja, op zich kan ik me in veel punten van die partij vinden. Maar niet in de lijsttrekker. Als daar toch gewoon die Hiddema had gezeten, dan hadden ze mijn stem gehad.

Nu ben ik nog steeds zoekende naar een rechtse partij die ook echt rechts is.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door Jablan »

Denemarken & AstraZeneca: de wetgeving in Denemarken is zo scherp, dat bij een bepaald aantal meldingen van onverwachte bijwerkingen het middel niet meer mag worden gebruikt totdat er meer duidelijkheid is.
Ik mis in de berichten uit Denemarken meer info over welke groep mensen last heeft van bloedstollingen. Zijn het rokers, mensen met bloeddrukregulatie-mediciatie, etc?
Vanuit de EMA wordt opgemerkt, dat bij dit vaccin er niet meer of minder mensen trombose kregen dan in de placebogroep.
Shape667 schreef:
11 mar 2021 00:01
... en Hiep Hiep hoera de in mijn ogen Rommel van Astra Zeneca gekregen. Volgens officiële gepubliceerde cijfers werkt Pfizer de helft beter! 62 plus 31 is 93%. De sussende woorden van minder ziek etc. Moet ik die geloven van deze overheid? Wie heeft er aandelen in dit bedrijf? In Zwitserland en Zuid-Afrika wordt OAZ niet meer gebruikt en de Amerikaanse FDA heeft het in ieder geval NIET goed gekeurd ...
1 Wees blij dat je een vaccin hebt gekregen. Dat is op jouw leeftijd en met jouw gewicht beter dan onderuit gaan met het echte virus.
2 De officiële cijfers van jou was de stand tijdens de beoordeling van de vaccins. In de praktijk voorkomt AstraZeneca ruim boven de 90% ziekenhuisopname (Schotland) en overal, waar het tot nu toe wordt gebruikt, is er een scherpe daling in het aantal besmettingen.
3 Ja, je mag echt geloven, dat vaccins ervoor zorgen, dat je bij een besmetting niet zo ziek wordt, dat je dagen niets proeft of ruikt, overal spierpijn hebt, constant het gevoel hebt naar adem te happen, pijn op je borstbeen voelt, diarree krijgt, ijldromen krijgt door de hoge koorts en daarna nog maanden nodig hebt voordat je weer - met stok of rollator - redelijk kunt lopen, terwijl je al die tijd alleen maar hazeslaapjes hebt en niet lekker kunt uitslapen.
4 AstraZeneca is beursgenoteerd.
5 De Amerikaanse FDA heeft het middel nog niet goedgekeurd. Dat gebeurt naar verwachting in april.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: AstraZeneca-vaccin niet voor mij bedoeld?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lijkt een soort blinde haat, die ik wel vaker zie op mijn reacties.
Nee dat heeft er werkelijk niets mee te maken. Je lijkt nog steeds niet te beseffen dat je je hier op een forum bevindt en dat dat dus inhoudt dat mensen reageren op wat je schrijft. Dat is ook de hele bedoeling. Als je niet wil dat mensen reageren, dan moet je er niet op schrijven. Dat heeft niets te maken met blinde haat of reageren op de persoon. Er wordt gereageerd op jouw posts, op wat je schrijft.
Meestal blinde haat van mensen zonder eigen mening (zelfs als ik er naar vragen), maar in het geval van Sjohie zit er een persoonlijk verhaal achter.
Ook hier is dat weer complete onzin. Het is niet zo dat mensen geen mening hebben als ze er geen zin in hebben om hun hele persoonlijke leven op dit forum te plempen. Dat jij ervoor kiest om op te scheppen over je vriendinnetjes, bezoekjes e.d. moet je helemaal zelf weten natuurlijk, maar dat betekent niet dat iedereen dat dan ook maar moet doen. Dit is een forum en daar wordt op gereageerd op datgene wat men schrijft, niet op het persoonlijke leven van iedereen. Als jij ervoor kiest om dat wel te posten moet je dat zelf weten, maar dan moet je er ook niet verbaasd over zijn dat daarop gereageerd wordt.
Ook hier weer heeft dat niets te maken met blinde haat, maar puur op reageren op datgene wat je schrijft.

Gesloten