Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ook bij Moderna en Pfizer is een probleem ontdekt.

“Amerikaanse artsen rapporteren sinds kort over patiënten die na inenting met het Pfizer- of Moderna-vaccin een andere zeldzame bloedstollingsziekte oplopen. Het gaat om ITP, waarbij ook antistoffen worden gemaakt tegen de eigen bloedplaatjes. Vakblad The American Journal of Hematology kwam vorige maand uit op zeventien gevallen, onbekend is nog of het vaccin de oorzaak is. Maar zelfs dan zou ook die bijwerking uiterst zeldzaam zijn: in de Verenigde Staten zijn al meer dan 20 miljoen mensen ingeënt met een van de twee vaccins”
Bron Volkskrant.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

BL2 schreef:
22 mar 2021 10:26


De reclamecampagne na al het slechte nieuws is gestart.




Denk dat het niet alle mensen over de streep gaat trekken.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wat de meeste mensen misschien niet eens weten, is dat ook bij de bekende kindervaccinaties er een daling van de bloedplaatjes kan plaatsvinden. En toch laat bijna iedereen zijn kinderen gewoon volgens het schema inenten.
Want hoe vaak komen die bijwerkingen voor? Daar hebben we dan geen angst voor.
En wie gaat de eventuele bijwerkingen uitpluizen als er vaccinaties voor een reis naar het buitenland nodig zijn?
Ook bijna niemand toch? Want we willen wel graag op vakantie naar dat land, dus nemen we het risico van de bijwerkingen op de koop toe.
Waarom dan toch die angst voor de hele kleine kans op bijwerkingen van deze nieuwe vaccins?

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
22 mar 2021 12:17
Waarom dan toch die angst voor de hele kleine kans op bijwerkingen van deze nieuwe vaccins?
Dit is echt de vraag die ik al maanden heb. Ongelooflijk hoe er overgereageerd wordt op deze vaccins.

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
22 mar 2021 12:19
Dit is echt de vraag die ik al maanden heb. Ongelooflijk hoe er overgereageerd wordt op deze vaccins.
Angst voor een zelf gemaakte keuze, die achteraf fout uit kan pakken. Besmet raken met alle gevolgen ziet men meer als noodlot.
Terwijl niet-vaccineren eveneens een keuzeis, die ook slecht kan uitpakken.
Het lijkt alsof men uit het oog verliest dat vaccineren juist de kans op het noodlot (besmetting) fors verkleint.
Angst, slechte raadgever.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Moneyman schreef:
22 mar 2021 12:19
Dit is echt de vraag die ik al maanden heb. Ongelooflijk hoe er overgereageerd wordt op deze vaccins.
Daarvoor zie ik drie oorzaken:

- Gebrek aan basiskennis. Natuurkunde, scheikunde, biologie hebben minder uren dan vroeger op de scholen, terwijl in deze vakken heel veel basisdingen zitten, die dagelijks van pas komen.
Gisteren burek gemaakt. Zelf bladerdeeg maken is een paar stoffen met elkaar laten reageren, dat is scheikunde. Vlees braden is natuur- en scheikunde, want welke pan geeft de warmte het beste door en hoe verandert vlees bij verhitting? Boter, kaas, yoghurt erbij gebruiken is biologie, want deze zuivelproducten ontstaan door de werking van schimmels en bacterieën.

- Gebrek aan reflectie. Minder bezoek, minder contact met anderen, zorgt er ook voor dat mensen langer in dezelfde gedachtentrein blijven zitten, terwijl ze met een overstap - een gesprek met anderen - veel sneller zouden aankomen. Net zo onhandig in dit opzicht het eindeloos texten met elkaar in plaats van even te bellen en een stem horen en/of een gezicht erbij zien. Bellen is sneller, efficiënter.

- Nieuwe inzichten. Zowel bij het virus als bij de vaccins zien we nu auto-immuunreacties in de vorm van trombose. Wie herinnert zich nog de eerste golf in de ziekenhuizen, toen artsen werden geconfronteerd met onverklaarbare bloedstollingen? Nu bij de vaccins duiken ze weer op. Ik zie het als teken dat de vaccins ontzettend goed de werking van het virus imiteren.
Lowieze schreef:
22 mar 2021 12:17
... Want we willen wel graag op vakantie naar dat land, dus nemen we het risico van de bijwerkingen op de koop toe...
Gedachtensprong. Wordt het vakantie naar Costa Del Sol of naar Costa del Aerosol ?

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door BL2 »

Jose2501 schreef:
22 mar 2021 13:46
BL2 schreef:
22 mar 2021 10:26
AstraZenica nog beter dan gedacht, wordt er op verschillende plekken in de nieuwsrubrieken gekopt. Dit blijkt uit EIGEN onderzoek van de farmaceut.

De reclamecampagne na al het slechte nieuws is gestart.
Dat blijkt uit de studiegegevens die aan de FDA zijn voorgelegd. Zonder deze studie gegevens kunnen FDA en EMA enz geen toestemming geven voor gebruik.
Het woord EIGEN onderzoek is misplaatst in dit geval.
Er staat toch echt: ..."de farmaceut deed de studie".....

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
22 mar 2021 14:51
Er staat toch echt: ..."de farmaceut deed de studie".....
Maar blijkbaar is dat eigen onderzoek gevalideerd door de FDA.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
22 mar 2021 15:23
BL2 schreef:
22 mar 2021 14:51
Er staat toch echt: ..."de farmaceut deed de studie".....
Maar blijkbaar is dat eigen onderzoek gevalideerd door de FDA.
Dat gebeurt toch altijd?
Volgens mij is het hele idee dat de farmaceut aantoont dat een medicijn / vaccin veilig is door een gedegen en gevalideerd onderzoek te doen naar de veiligheid. Het FDA of de EMA gaat niet zelf het onderzoek nog een keer overdoen, maar kijkt of het onderzoek goed is gedaan. Het is dus gewoon een vereiste om het vaccin / medicijn goedgekeurd te krijgen. Heeft dus ook echt NIETS met reclame te maken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
22 mar 2021 15:27
Dat gebeurt toch altijd?
Exact, daarom snap ik de reactie van BL2 ook niet. Die lijkt een heel ander (onjuist) beeld te hebben.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
22 mar 2021 13:55


Ik ga ook geen vaccin laten zetten want ben al besmet geweest. Daarnaast ben ik jong, in prima lichamelijke conditie enz.
Echter als ik niet meer zal kunnen reizen zonder vaccinatie bewijs zal ik buigen voor de chantage.

Je kan vaker besmet raken dus denk dat ook jij niet om een vaccin heen kan.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar in dat vertrouwen kunt u beschaamd worden, want tenslotte hebt u al een keer corona gehad.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

reggie2 schreef:
22 mar 2021 15:31
Je kan vaker besmet raken dus denk dat ook jij niet om een vaccin heen kan.
Er zijn tientallen voorbeelden van herbezetting op miljoenen besmettingen. Onlangs werd ook vastgesteld dat het Corona virus veel langer op te merken is in je ontlasting. In Israël is anti stoffen voldoende om weer mee te mogen doen aan het sociale leven.

Ik ga me echter gewoon laten vacinneren, slik ook aspirines waarbij de kans op ernstige bijwerkingen en 1 op 10.000 is, dan klinkt 1,25 op de 1.000.000 toch een stuk veiliger.

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
22 mar 2021 15:30
angel1978 schreef:
22 mar 2021 15:27
Dat gebeurt toch altijd?
Exact, daarom snap ik de reactie van BL2 ook niet. Die lijkt een heel ander (onjuist) beeld te hebben.
Beetje het idee, slager keurt zijn eigen vlees, een keurmeester zet er een stempel op. Of dit onjuist beeld is, lijkt me moeilijk nu te beoordelen vanaf de zijlijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

@José: wij staan er net zo in. Wel wanneer de huidige vaccins worden aangepast, wel wanneer het reizen daardoor makkelijker wordt en anders niet. Onze eigen immuniteit staat binnenkort op een jaar, opvallend genoeg ook zonder gewone verkoudheid of gesnotter of griep.
Moneyman schreef:
22 mar 2021 15:23
BL2 schreef:
22 mar 2021 14:51
Er staat toch echt: ..."de farmaceut deed de studie".....
Maar blijkbaar is dat eigen onderzoek gevalideerd door de FDA.
Want als het niet gevalideerd zou worden, krijgt een middel geen toelating.
In dit geval is er sprake van voorwaardelijke toelating. De vaccins mogen op de markt komen, maar alleen worden gebruikt voor de groepen, waarvoor ze zijn vrijgegeven èn alleen worden toegepast volgens voorschrift. Waarbij het normaal is, dat de fabrikant alle gegevens aanlevert en alle veldonderzoeken uitvoert/betaalt.

Het oprekken van de termijn voor de tweede prik zit precies op de rand van wat volgens de EMA en fabrikant nog verantwoord is.
Het vrijgeven van AstraZeneca voor iedereen vanaf 16 jaar is het gevolg van een aanvullend fase 3 onderzoek met veel ouderen plus de harde gegevens uit de gebieden, waar dit vaccin al breed werd ingezet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

BL2 schreef:
22 mar 2021 19:41
Moneyman schreef:
22 mar 2021 15:30
angel1978 schreef:
22 mar 2021 15:27
Dat gebeurt toch altijd?
Exact, daarom snap ik de reactie van BL2 ook niet. Die lijkt een heel ander (onjuist) beeld te hebben.
Beetje het idee, slager keurt zijn eigen vlees, een keurmeester zet er een stempel op. Of dit onjuist beeld is, lijkt me moeilijk nu te beoordelen vanaf de zijlijn.
Onzin, dat is prima te beoordelen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat er nu veel minder gewoon gesnotter of griep is, is natuurlijk logisch. Denk aan afstand houden, geen contact, handen wassen, mondkapjes.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Yep, geldt ook voor menig niet ex-corona-patient.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Er zijn dit seizoen in Nederland tot nu toe geen influenza-besmettingen gevonden. Nul. N-u-l. Zie bv dit diagram van de WHO, of deze pagina van het RIVM.

Volgens mij is dit mooi bewijs dat "de maatregelen" uitstekend werken.

Dat het coronavirus zich desondanks toch nog flink verspreidt, geeft volgens mij ook aan hoe besmettelijk dat virus is.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

PeterPeters1966 schreef:
22 mar 2021 08:50
scharrelschipper schreef:
21 mar 2021 22:46

Evenmin ben ik overtuigd van de 1,5 mtr afstand en de mondkapjes.
Afstand houden en mondkapjes helpt tegen IEDER virus. Of gaat de twijfel bij jouw over de precieze afstand? Is 93 cm dan wel goed? Of is het 145 cm? Of ga je beweren dat je prima bij elkaar op schoot kunt gaan zitten zonder dat het virus overspringt op een ander?
En nu ga ik even een beetje cynisch doen.
Inderdaad, als je met niemand in aanraking komt op wat voor manier dan ook,is er geen kans dat je van iemand een enge ziekte oploopt.
En inderdaad;van leven ga je dood.
Maar als je met niemand meer in aanraking (durft) te komen,ben je naar mijn idee al een beetje dood tijdens je leven.

Gesloten