Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jose2501 schreef:
07 apr 2021 10:51
:oops:
sjohie schreef:
07 apr 2021 10:01
Jose2501 schreef:
07 apr 2021 09:54


De titel is naar mijn mening volkomen correct. De bijwerkingen zijn niet per sekse onderzocht bij de fase 3 studies van 5 vaccins blijkt uit dit onderzoek.
Die ruwe data heeft het EMA overigens wél. Of en hoe, er bij het EMA door die data heen is gegaan, wordt niet op ingegaan in dit onderzoek.
Zeg jij dan dat de EMA onzorgvuldig is geweest?
Volgens mij vraag je naar een stelligheid die in de opmerking van sjohie absoluut niet terug is te vinden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
06 apr 2021 23:08

Heel slecht plan, evenementen organiseren met negatieve testbewijzen .
Dan willen de terrassen, de kroegen, de winkels etc etc ook op die manier de deuren opengooien.
Veel te voorbarig, we zitten er nog middenin en er zijn er nog maar paar miljoen mensen ingeënt.
Maakt niet uit waar , gewoon niet doen, nog heel even wachten , dunkt mij , tot iedereen is ingeënt ( die dat wil uiteraard) .
Mensen gaan anders toch weer de randjes , de grenzen , opzoeken.

Helemaal met je eens moederslink, op deze manier gaat het sowieso mis.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
07 apr 2021 10:51
:oops:
sjohie schreef:
07 apr 2021 10:01
Jose2501 schreef:
07 apr 2021 09:54


De titel is naar mijn mening volkomen correct. De bijwerkingen zijn niet per sekse onderzocht bij de fase 3 studies van 5 vaccins blijkt uit dit onderzoek.
Die ruwe data heeft het EMA overigens wél. Of en hoe, er bij het EMA door die data heen is gegaan, wordt niet op ingegaan in dit onderzoek.
Zeg jij dan dat de EMA onzorgvuldig is geweest?
Nee, ik zeg wat er niet in dit artikel besproken wordt. Er wordt in het artikel wel gezegd dat het EMA álle ruwe onderzoeksgegevens krijgt van álle trials. Echter wordt nergens in het artikel iets gezegd of, en zo ja hóe, het EMA dit onderwerp, dus de effecten per sekse, onderzocht heeft, want er is zo te lezen, geen reactie vanuit het EMA op dit artikel.

Kortom, we weten één ding wel, het EMA heeft alle onderzoeksgegevens, en dat behelst veel meer data dan waar deze journalisten toegang tot hadden, want ze hebben alleen openbaar gemaakte data gebruikt, en één vrij cruciaal ding niet, namelijk of, en zo ja wát, het EMA allemaal wel of niet heeft onderzocht op basis van hun veel grotere dataset.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Vergeet het maar. Je kunt je vanaf vanmiddag 14.00 uur aanmelden voor een tijdslot in een van de 5 cafés in Utrecht. Het is nu 12.00 uur, de site was net al eventjes overbelast.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -trappelen

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Inderdaad. Terwijl één eigenaar eigenlijk nog niet eens weet hoe hij het vorm moet gaan geven. Ik denk eerlijk gezegd dat veel mensen vooral een hapje willen eten. Ik wil vooral een bak koffie halen en een krantje lezen.

Dan komt het volgende issue: Je mag enkel op een bepaald moment weg. Betekent het dat je tegen heug en meug wordt vastgehouden? Vast niet. Maar het komt allemaal wel erg beklemmend over. Als het kan zal ik er zeker gebruik van maken; maar het is toch eenmalig. Ik ben meer van het spontane bezoeken. Net als musea. Je loopt door de stad, en wanneer ik iets zie dat me interessant lijkt ga ik naar binnen. Daar is die museumjaarkaart voor. Maar als je dagen van tevoren moet reserveren, vervolgens eerst naar Utrecht voor een test, en een dag later op een afgesproken tijd naar binnen? Het is zo geforceerd allemaal. Ik zie er geen lol in, sorry.

Laat die lock-down dan maar gewoon zoals het is. Of doe het gewoon als vorig jaar. Reserveren prima, maar als er bij aankomst plek was, dan kon je alsnog naar binnen. En eigenlijk was er in ieder museum wel plek als je langs liep.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
07 apr 2021 12:24


. Maar het komt allemaal wel erg beklemmend over. Als het kan zal ik er zeker gebruik van maken; maar het is toch eenmalig. Ik ben meer van het spontane bezoeken. Net als musea. Je loopt door de stad, en wanneer ik iets zie dat me interessant lijkt ga ik naar binnen.
Ik denk dat de maatschappij ook hier weer naar terug moet gaan pas als het kan.
Nu is het gewoon opgefokt iets te gaan bezoeken, het spontane is er bij weg.

Inderdaad kunnen ze dan beter de lockdown aan houden want met al die testen gaat het toch niks worden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u kunt ook gewoon, gewoon, naar buiten gaan, in plaats van elke publicatie en reactie daarop helemaal uit te pluizen. Schiet u echt niets mee op, om over opgefokt maar niet te spreken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
07 apr 2021 12:48
Nu is het gewoon opgefokt iets te gaan bezoeken, het spontane is er bij weg.
Dat spontane inderdaad, dat mis ik zo erg. Toevallig vorige week nog een keertje meegemaakt toen ik met dat goede weer op het balkon zat en een maat met de hond langs kwam gewandeld. Praatje gemaakt, hij ging snel zijn hond wegbrengen om snel terug te komen en er een gezellig avondje van te maken. Kwam een buurvrouw langs, die kwam er ook bij zitten samen met een andere buurman. Binnen no time was het 1 uur snachts en werd het toch tijd om naar bed te gaan, want de dag erna ging de wekker ook weer om 8 uur. Maar het was wel echt ongedwongen gezellig, dat was toch al lang geleden.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zielig voor die hond.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Jose2501 schreef:
07 apr 2021 12:58

Ik ben heel blij met deze initiatieven. En thuiszitten fokt me meer op dan ergens naar toe gaan, zelfs met zoveel gedoe erbij.
Ik zit niet thuis, als mijn werk klaar is , ga ik op pad met de hond. Het is maar net wat je er zelf van maakt.

Als je met testen er op uit kan , is het gewoon een 'verdien model" anders kan je het niet noemen. Zoals ik al eerder noemde , het spontane is weg en dat is iets wat ze je niet af moeten nemen.
Op afspraak naar de winkel, kroeg , restaurant of feestje, bah....dan mogen ze wat mij betreft inderdaad in lockdown blijven houden.

Des te meer mensen hier mee akkoord gaan des te kloteriger wordt het in ons land.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

fonsflons schreef:
07 apr 2021 15:06

Ik vermoed dat de ondernemers, musea, theaters etc die al een jaar op het tandvlees lopen heel blij zijn met iedere vorm van klandizie en aanloop. Is het niks voor jou, prima..vooral geen gebruik van maken. Ik zie het ook niet zozeer als een poging om de verveelde mens tegemoet te komen, maar eerder om de nog net niet failliete ondernemer tegemoet te komen.


Ben ik wel met je eens hoor, maar ook bij dit ga je krijgen dat mensen denken.....de mazzel want de testen zijn uiteindelijk niet gratis....En je weet he, Nederlanders en gratis....

Ik snap dat de ondernemers blij zijn, maar op deze manier is het zo opgefokt....Maar goed , mensen die dit wel leuk vinden.... lekker doen.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

En intussen is er weer nieuws aan het firmament: met een beetje mazzel gaat alles 'eind april' gewoon open, zonder getest en wat dan ook. En eind april is over...? Twee weken. Om precies te zijn op 21 april. En die test was van de 14e tot de 17e.

De site in kwestie is intussen overbelast door de vele aanvragen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eind-april

riddert
Berichten: 2119
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door riddert »

witte angora schreef:
07 apr 2021 15:26
En intussen is er weer nieuws aan het firmament: met een beetje mazzel gaat alles 'eind april' gewoon open, zonder getest en wat dan ook. En eind april is over...? Twee weken. Om precies te zijn op 21 april. En die test was van de 14e tot de 17e.

De site in kwestie is intussen overbelast door de vele aanvragen.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/politie ... eind-april
Heel bijzonder als je bedenkt dat juist onze oosterburen, de Duitsers de boel het liefst nog meer sluiten. Althans Angie wil dat graag.

Maar het doet me deugd dat de boel weer open gaat, qua besmettingscijfers lijkt het niet uit te maken of we nu wel of niet een avondklok, winkel en horecasluitngen hebben.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Inderdaad, de maatregelen lijken amper vat te hebben op de cijfers. Op de anderhalve meter na en de mondkapjes op plekken waar veel mensen binnen zijn, is het vooral gissen of het effect heeft.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

M.i. komt het omdat er inmiddels een te grote groep is die zich er niet meer aan houdt. Hier in het dorp loopt het aantal besmettingen duidelijk terug; je ziet dan ook weinig mensen op straat. En nee, ik ga momenteel ook niet zoveel naar buiten. Enkel voor de boodschappen. En dan is het al druk zat.

Hoe het elders is weet ik niet. Maar als ik lees dat in sommige gemeenten het aantal besmettingen nog steeds toeneemt, dan moet daar een reden voor zijn. En ik denk niet dat je die reden weg neemt door alles maar op slot te houden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Vers van de persconferentie van de EMA: doorgaan met AstraZeneca (Vaxzevria) + trombosebijwerking komt in de bijsluiter + aanbeveling voor alle medici en Impflinge (gevaccineerden) om na toediening op te letten.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
07 apr 2021 12:45
... kern van de zaak is dat bij 5 vaccins er geen gegevens zijn gepubliceerd over het verschil in effectiviteit en bijwerkingen naaar sekse. Dit is toch op z'n minst heel opmerkelijk. Dat EMA, FDA e.a. daar ook niets over schrijven in hun goedkeuring is naar mijn mening wel raar en past niet bij goed wetenschappelijk onderzoek.
Wat ook niet in dit artikel staat, is de samenstelling van de fase 3-testgroepen. Vast staat, dat in elk geval Curevac en BioNTech actief gezocht hebben naar een representatieve testgroep. Als tijdens de onderzoeksfase er opmerkelijke verschillen te zien zouden zijn geweest tussen mannen en vrouwen (statistisch significant), dan was dit mee naar buiten gekomen.
EMA en FDA doen geen wetenschappelijk onderzoek, ze gaan sec over de toelating en de praktijk. Het onderzoek vindt elders plaats, vooral in academische ziekenhuizen en op universiteiten.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

breien schreef:
07 apr 2021 16:46
Ik koop geen kleding online. Dan kan ik het niet passen.
Natuurlijk kan dat wel. Ik doe niet anders.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, dan kunnen de winkels en terrassen hier vanavond al open. Niet dat er zoveel publiek op af komt, integendeel.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Inderdaad er is overal een een mouw aan te passen als de wil er is. Dus ook breien zou online kleding kunnen kopen. Alle genoemde redenen zijn drogredenen.

Gesloten