Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
12 apr 2021 20:42
Je begon nog best aardig en enigzins doordacht..
Overigens moet ook het personeel in de ziekenhuizen zich niet aanstellen. De mensen in de supermarkt werken al meer dan een jaar zichzelf helemaal tureluurs, omdat het daar echt elke dag zaterdag lijkt.
Om jezelf dan meteen weer compleet belachelijk te maken :roll:
Je begon zelf ook best aardig. Na de quote staat het natuurlijk vol met intellectuele zinnen van hoog niveau. Chapeau! En ga nu maar iemand anders afkraken zonder zelf ook maar iets van inhoud te posten.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
12 apr 2021 20:39

Overigens moet ook het personeel in de ziekenhuizen zich niet aanstellen. De mensen in de supermarkt werken al meer dan een jaar zichzelf helemaal tureluurs, omdat het daar echt elke dag zaterdag lijkt. De ziekenhuizen hebben het van mei tot november nog rustig gehad en ook februari was het rustig. In andere branches heb je ook drukke momenten, zo werken genoeg mensen recreatiebranche overuren tussen mei en september, wetende dat de rust daarna komt.
:roll:

Klinkt lomp, maar is ook gewoon realiteit.
Blij dat je zelf toegeeft dat het lomp klinkt. Maar de realiteit is dat je een aantal feiten met elkaar in verband brengt die in geen enkele verhouding tot elkaar staan. Ik heb nog niet één keer een vakkenvuller wanhopig horen zuchten dat er alweer een pak koekjes is overleden, om wat te noemen.

angel1978
Berichten: 10954
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Je kan beter voorstellen dat men kleine kinderen van ouders moet gaan scheiden.. veel betere inhoud Nijogeth...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@nijogeth, ik vind mensenlevens belangrijker dan de economie.
Ik denk dat jij wel anders gaat praten als corona (hopelijk niet) dicht bij je dierbaren komt.
Je klinkt inderdaad dan lomp.
Inderdaad werken ze in de super ook hard, maar dat is op emotioneel gebied toch anders dan in het ziekenhuis.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar uiteraard kan je vakken vullen en achter de kassa zitten heel goed vergelijken met ziekenhuispersoneel. Zelfde besmettingsrisico, zelfde werkdruk. Al die chocoladerepen en sinaasappels, besmet met corona. Waar zeuren ze over? Tenslotte draaien ze iemand op een IC bed met zijn tweeen om of met zijn vieren. Toch een eitje?
Die vakkenvuller moet helemaal alleen dozen koekjes en kratten limonade leegmaken. :mrgreen: :twisted:

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@snellie

Quote
“Ik ben blij dat ik mijn beide vaccinaties ter beschikking kan stellen aan wie ze maar wil”

Bent u dan al uitgenodigd?

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
12 apr 2021 20:58
Maar om weer even terug te keren naar het topic: als je nou kunt kiezen tussen 10.000 mensen voor +/- 60% beschermen of 5.000 voor 90%?

Dan kiest iedereen dus gewoon voor zichzelf, en niet voor een ander :evil: .
Nou... toen ik als hovenier begon is het eerste wat ik leerde: 'we doen het goed, of we doen het niet'.

Die instelling heb ik mijn leven lang vast gehouden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Jablan schreef:
12 apr 2021 20:45
Het gaat erom, wat er wordt geleverd. BionTech/Pfizer en Moderna hebben de logistiek goed voor elkaar. Astra is chaos. Janssen moet nog op gang komen, idem CureVac/Bayer.
Ik las op TT wat anders: dat oprekken met een grotere interval geldt voor alle vaccins.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
12 apr 2021 20:13
snellie schreef:
12 apr 2021 19:33
(...) Dan liever uitstel van de 2e prik .....
Ik snap waarom je dit zegt, maar na 1 prik ben je niet 100% beschermd plus, je kunt een ander ook nog besmetten. De effectiviteit gaat dus verloren met zo.n grote interval.
De fabrikanten keuren dit dus af!
Voor zover ik weet, is er geen sprake van afkeuren, maar van een korte interval aanraden. Da’s toch echt iets anders. Dat de effectiviteit verloren gaat met een grotere interval is evenmin waar, hooguit wordt die iets lager.

Hopelijk ben je nu weer wat gerust gesteld :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Tja....zoals jij het stelt is het in ieder geval genuanceerd ( er). :wink:
Ongerust ben ik niet want ik heb al 2 afspraken met een interval van 5 weken.
Ik neem niet aan dat ze dat ook nog tussentijds gaan veranderen, want dan wordt het helemaal een soepzooi. :D

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

@Moneyman: Groot-Brittannië wil in het najaar de hele bevolking nog een keer trakteren op een volledige vaccinatie.


@Moederslink: Ik heb hierboven de intervallen al aangegeven.

Bij Astra Zeneca's Vaxzevria is de oplossing nog erger. Tweede prik staat al langer op max. 12 weken, nu alleen nog voor boven de 60. De oplossing voor geen tweede prik voor de leeftijdsgroep onder de 60 is erg: een ander vaccin. Terwijl de felle reactie bij Astra Zeneca na de eerste prik is en bij de andere twee vaccins na de tweede prik. Liever beide prikken van hetzelfde merk, zoals ook wordt voorgeschreven. Gebruik van verschillende vaccins door elkaar is niet onderzocht, niet bewezen.

En dan vindt de regering het nog raar, dat het vertrouwen in de vaccins daalt.
Jose2501 schreef:
11 apr 2021 21:50
En zo'n artikel in het AD dat blijkbaar nogal wat jonge mensen last hebben van ernstige klachten daar schrik ik wel van.
Zelf had ik paar dagen hoge koorts maar na een week had ik nagenoeg nergens meer last van. Vandaag nog anderhalf uur hard gelopen zonder problemen. Heb ik denk ik geluk gehad als ik lees wat anderen ervaren.
Erger vind ik wat ik zie en hoor in mijn familie met horecazaken. Die hebben het heel erg moeilijk.
We kunnen elkaar de hand schudden hiermee. Bij ons hetzelfde beeld, waarbij we inmiddels wel tevreden rondkijken: vorig jaar op tijd alles dichtgegooid, ook niet tussendoor opengegaan en we kunnen dit seizoen ons nog veroorloven om dicht te blijven. Overigens alleen dankzij flink vertraagde uitbetaalde steunregelingen. Maar toch, het is prettig om niet met de rug tegen de muur te staan.
fonsflons schreef:
12 apr 2021 08:45
En daar kwam complot theorien over the great reset, wereldwijde samenzweringen, selectie op intelligentie (daar zit zij wel veilig), selectie op volgzaamheid, etc.
Als iemand zo losgaat, dan twijfel ik aan de intelligentie. Misschien was dat ooit zo, maar zitten er nu te veel verbindingen tussen de hersencellen, waardoor logisch nadenken in chaos eindigt.
Het dwalend, zwalkend beleid van de regering helpt wel om complottheorieën in stand te houden. Ik hoor al langere tijd de vraag rondzoemen of de regering nu van het virus af wil of bewust de zorg zo veel mogelijk omzet wil laten draaien en ondertussen iedereen besmet mag raken.
Nijogeth schreef:
12 apr 2021 20:39
Overigens moet ook het personeel in de ziekenhuizen zich niet aanstellen.
Ik volg je manier van denken, maar de vergelijking met supermarktpersoneel is ongelukkig. De mentale belasting in de zorg is veel hoger.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Mijn zoon, 40 jr, medisch risico, wo astma , gaat zich niet laten inënten wanneer voor hem de interval 12 weken gaat worden.
Hij kan online nog geen afspraak maken. Pas eind mei is hij , in principe, pas aan de beurt.
Stel dat de 2e prik dan ergens eind augustus is ? Niet logisch, niet zinvol en nog ongewis, wil ie niet.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik zit te kijken naar het programma Filemon en de Complotten, NPO3.
Mijn mond valt daar echt van open, wat een zielige mensen eigenlijk als je op zo’n manier leeft.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moederslink

Probeer hem toch maar over te halen.

Gelukkig is mijn zoon, zeer groot medisch risico afgelopen zaterdag ingeënt in het Erasmus met Moderna en is de volgende afspraak gemaakt. Een pak van mijn hart.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat is fijn voor uw zoon! Hoeveel tijd zit er nu tussen deze 2 afspraken?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

snellie schreef:
12 apr 2021 22:16
Dus als hij kan kiezen voor 60% bescherming en geen bescherming, kiest hij het laatste? Dat volg ik niet.
Hij gaat er vooralsnog van uit dat eind mei de boel op orde is en hij geen 12 weken op de 2e prik hoeft te wachten.
60 % bescherming is fijn , maar hij kan dus nog wel nog besmet worden ; dat zou concreet betekenen dat hij vanaf heden tot eind augustus dus nog zo.n ruim 4 maanden uiterst voorzichtig en vrij geïsoleerd moet blijven leven. Hij hoopte natuurlijk ook dat hij binnen een maand of 2 klaar zou zijn.
Hij zal uiteindelijk gewoon zijn goede verstand wel blijven gebruiken.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

moederslink schreef:
12 apr 2021 22:24
Dat is fijn voor uw zoon! Hoeveel tijd zit er nu tussen deze 2 afspraken?
Dat weet ik niet precies, maar volgens mij een zeer korte tijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lady1234 schreef:
12 apr 2021 22:44
moederslink schreef:
12 apr 2021 22:24
Dat is fijn voor uw zoon! Hoeveel tijd zit er nu tussen deze 2 afspraken?
Dat weet ik niet precies, maar volgens mij een zeer korte tijd.
Zie je? Het kan dus wél.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

moederslink schreef:
12 apr 2021 21:49
Mijn zoon, 40 jr, medisch risico, wo astma , gaat zich niet laten inënten wanneer voor hem de interval 12 weken gaat worden. Hij kan online nog geen afspraak maken. Pas eind mei is hij , in principe, pas aan de beurt. Stel dat de 2e prik dan ergens eind augustus is ? Niet logisch, niet zinvol en nog ongewis, wil ie niet.
Wat is daar zijn gedachtegang bij, ML? Komt op mij over als een irrationale beslissing, die zijn risico alleen maar groter maakt. Beter deels bescherm dan niet beschermd, toch?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
12 apr 2021 21:49
Mijn zoon, 40 jr, medisch risico, wo astma , gaat zich niet laten inënten wanneer voor hem de interval 12 weken gaat worden.
Wordt vermoedelijk een vaccinatie via de huisarts, kan hij gelijk vragen om vanwege zijn risico's wel beide prikken met het normale aantal weken ertussen te krijgen.

Gezondheidscentrum bij ons houdt 'vrijheid van handelen aan', iedereen krijgt de prikken volgens instructie van fabrikant. Zullen beslist meer praktijken zijn, die zo te werk gaan.

Gesloten