Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Valt wel mee hoor, hier in corona tijd toch regelmatig werknemers die bij mensen over de vloer komen zonder vaccinaties.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
19 apr 2021 19:18
Valt wel mee hoor, hier in corona tijd toch regelmatig werknemers die bij mensen over de vloer komen zonder vaccinaties.
Ja nu nog wel,maar blijft dat zo?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Als ik kijk naar de laatste 6 maanden, dan gaat elke vakman, die op huisbezoek komt, er meer ontspannen ermee om dan een jaar geleden, toen alles nog vers en nieuw was.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die werknemers zijn nog niet gevaccineerd en de mensen waar ze komen ook meestal nog niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
19 apr 2021 20:04
reggie2 schreef:
19 apr 2021 19:18
Valt wel mee hoor, hier in corona tijd toch regelmatig werknemers die bij mensen over de vloer komen zonder vaccinaties.
Ja nu nog wel,maar blijft dat zo?
Denk het wel.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
19 apr 2021 20:20
scharrelschipper schreef:
19 apr 2021 20:04
reggie2 schreef:
19 apr 2021 19:18
Valt wel mee hoor, hier in corona tijd toch regelmatig werknemers die bij mensen over de vloer komen zonder vaccinaties.
Ja nu nog wel,maar blijft dat zo?
Denk het wel.
Denk het ook,steeds meer mensen gaan normaal doen.
Des te beter.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

reggie2 schreef:
19 apr 2021 19:18
Valt wel mee hoor, hier in corona tijd toch regelmatig werknemers die bij mensen over de vloer komen zonder vaccinaties.
Omdat nog niemand gevaccineerd was. Ik ken toch een hoop mensen die er moeite mee hadden dat er vreemden over de vloer kwamen en bij wijze van spreken op het dak gingen zitten als er beneden iemand bezig was. Een logische vervolgstap is dan dat die mensen alleen iemand willen die gevaccineerd is.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

PeterPeters1966 schreef:
19 apr 2021 21:54
Een logische vervolgstap is dan dat die mensen alleen iemand willen die gevaccineerd is.

Niets logisch aan lijkt mij, of gaan die mensen voorbij aan het gegeven dat er, gevaccineerd of niet, nog steeds sprake kan zijn van een besmet persoon die deze besmetting nog steeds kan overdragen.
Vaccinatie is er toch alleen ter bescherming van de gevaccineerde, zodat deze minder ernstig ziek kan worden dan zonder gevaccineerd te zijn ?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Sommige mensen zullen altijd angstig zijn/blijven.
Wel of niet gevaccineerd.
Ik denk dat bij de meeste mensen de ergste paniek weg is

16again
Berichten: 16035
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

sjohie schreef:
19 apr 2021 14:04
Het is een behoorlijk mijnenveld, wat doe je als bedrijf als jouw opdrachtgevers eisen dat jouw (buitendienst) medewerkers gevaccineerd moeten zijn, voordat ze site X of terrein Y op mogen? Je mag als werkgever een medewerker immers niet tot een medisch invasieve handeling dwingen, maar je hebt wel contractuele verplichtingen naar je klanten.
Dit is puur discriminatie, en informeren naar medische persoonsgegevens is wat mij betreft ook not-done.

scharrelschipper
Berichten: 1809
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

16again schreef:
19 apr 2021 22:22
sjohie schreef:
19 apr 2021 14:04
Het is een behoorlijk mijnenveld, wat doe je als bedrijf als jouw opdrachtgevers eisen dat jouw (buitendienst) medewerkers gevaccineerd moeten zijn, voordat ze site X of terrein Y op mogen? Je mag als werkgever een medewerker immers niet tot een medisch invasieve handeling dwingen, maar je hebt wel contractuele verplichtingen naar je klanten.
Dit is puur discriminatie, en informeren naar medische persoonsgegevens is wat mij betreft ook not-done.
Ik weet wel zeker dat ik iemand die beroepshalve bij mij komt werken zeer zeker niet om wat voor bewijs dan ook zal vragen wat betreft corona.
Het walgelijke idee alleen al.
Afgezien daarvan;want dat is alleen mijn mening ,er kan dan niet meer op een normale manier gewerkt worden.
Als ik zo strikt zou werken ben ik uitgewerkt,want ik kan dan niemand meer in mijn buurt laten komen zodat mijn lading niet meer gelost of geladen kan worden.
En ik kan het niet laten;Lady is het voor U ook duidelijk dat ik in een eerdere post het niet had over Jodensterren?
Het schoot me even verkeerd dat het zo begrepen was,vandaar.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Geen jodensterren, maar een niet-jood verklaring vergelijken met een vaccinatiebewijs slaat ook helemaal nergens op.

Neem dan zulke woorden niet in uw mond.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
20 apr 2021 00:06
Geen jodensterren, maar een niet-jood verklaring vergelijken met een vaccinatiebewijs slaat ook helemaal nergens op.
Als je weet wat die niet-jood-verklaring inhield, is de vergelijking met een vaccinatiebewijs als toegangsvereiste helemaal niet gek.

Niet gelijk in de WO2-kramp schieten, als is het maar omdat die er niets mee te maken heeft.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
19 apr 2021 23:05

Ik weet wel zeker dat ik iemand die beroepshalve bij mij komt werken zeer zeker niet om wat voor bewijs dan ook zal vragen wat betreft corona.
Het walgelijke idee alleen al.
Afgezien daarvan;want dat is alleen mijn mening ,er kan dan niet meer op een normale manier gewerkt worden.


Zou ook een onhoudbare situatie worden, en volgens mij mag dat ook niet.

[deel bericht verwijderd door moderator, reden: op de man spelen]

Staat vast dat als iedereen de vaccinatie heeft dat je daar als baas niet eens mag gaan eisen.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2021 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: deel bericht verwijderd: op de man spelen

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

scharrelschipper schreef:
19 apr 2021 23:05

Ik weet wel zeker dat ik iemand die beroepshalve bij mij komt werken zeer zeker niet om wat voor bewijs dan ook zal vragen wat betreft corona.
Hoeft ook niet, iedereen in de binnenruimte een mondkapje op de juiste manier dragen en altijd en overal een 'Bijleveldje' afstand houden, dat zou voldoende (moeten) zijn !

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Betreffende het museumbezoek is er nieuws aan de horizon. Gisteren een mailtje gehad dat er nu wel een mogelijkheid is het zonder smartphone te doen. Inderdaad, tijd ingepland, nu nog de testafspraak. En dat ging weer fout.

Via de sms moet ik een verificatiecode krijgen. Gisteravond 4 x geprobeerd, niet gelukt. Vanmorgen 2 x geprobeerd, niet gelukt. Achterliggende organisatie gebeld. De eerste medewerker lukt het ook niet, wordt doorverbonden. De tweede medewerker lukt het ook niet, wordt doorverbonden met de testlocatie. En daar gooien ze gewoon, zonder op te nemen, de hoorn op de haak. Daarvoor ben je dus alleen vanmorgen al een dik half uur bezig. Moet je nog een keer dat traject in, en dan donderdag apart naar de testlocatie, dichtsbijzijnde is hiervandaan 11 kilometer.

Laat maar zitten dus, geen openluchtmuseum voor mij. Ik wacht wel een paar weken tot je zonder test naar binnen kan. Wat ik al eerder zei: dit project is volkomen mislukt.

Intussen van het museum al de vierde mail gehad dat ik toch echt bij de museumkaart moet zijn. Schiet ook lekker op.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
20 apr 2021 11:32


Laat maar zitten dus, geen openluchtmuseum voor mij. Ik wacht wel een paar weken tot je zonder test naar binnen kan. Wat ik al eerder zei: dit project is volkomen mislukt.


Jij doet iets niet goed en het project is mislukt?? daar kunnen ze daar niks aan doen dat jij aan het klungelen bent.

Gewoon nog een keer bellen.

Iedereen moet het op deze manier doen, en anders gewoon wachten tot alles open is.

Jij geeft bedrijven een slechte naam terwijl je het zelf verkeerd doet.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als het bepaalde mensen eruit filtert, dan vind ik het project eigenlijk juist geslaagd.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

scontra schreef:
20 apr 2021 11:26
overal een 'Bijleveldje' afstand houden, dat zou voldoende (moeten) zijn !
Toch heb ik liever het 'Grapperhausje' qua afstand.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

scharrelschipper schreef:
19 apr 2021 23:05
16again schreef:
19 apr 2021 22:22
sjohie schreef:
19 apr 2021 14:04
Het is een behoorlijk mijnenveld, wat doe je als bedrijf als jouw opdrachtgevers eisen dat jouw (buitendienst) medewerkers gevaccineerd moeten zijn, voordat ze site X of terrein Y op mogen? Je mag als werkgever een medewerker immers niet tot een medisch invasieve handeling dwingen, maar je hebt wel contractuele verplichtingen naar je klanten.
Dit is puur discriminatie, en informeren naar medische persoonsgegevens is wat mij betreft ook not-done.
Ik weet wel zeker dat ik iemand die beroepshalve bij mij komt werken zeer zeker niet om wat voor bewijs dan ook zal vragen wat betreft corona.
Het walgelijke idee alleen al.
Afgezien daarvan;want dat is alleen mijn mening ,er kan dan niet meer op een normale manier gewerkt worden.
Als ik zo strikt zou werken ben ik uitgewerkt,want ik kan dan niemand meer in mijn buurt laten komen zodat mijn lading niet meer gelost of geladen kan worden.
En ik kan het niet laten;Lady is het voor U ook duidelijk dat ik in een eerdere post het niet had over Jodensterren?
Het schoot me even verkeerd dat het zo begrepen was,vandaar.
De echte wereld is niet zo zwart/wit. Wat nou als jij als werkgever, één of meer medewerkers hebt met zeg een autoimmuunziekte? Maatschappelijk verantwoord ondernemen enzo. Die kunnen zelf niet een vaccinatie krijgen, en zijn voor hún veiligheid afhankelijk van de vaccinatiegraad van de rest van de bevolking. De wet zegt óók dat jij als werkgever, elke werknemer een veilige werkplek moet bieden.

Verder zijn er plenty bedrijven die zo ongeveer wekelijks een nieuw uitgevonden veiligheidshoepeltje ophouden voor de onderaannemers om doorheen te springen, niet zelden bedacht door de residentiële advocaten die het veiligheidsbeleid alleen zien als een middel om verantwoordelijkheden te ontlopen. Ik weet dat een kennis voor een klant werkt, die éist dat je, als je voor hun werkt, niet mobiel belt in de auto, ook al mag dat volgens vigerende wetgeving prima hands-free in Nederland. Die vinden ook dat zodra je een vestiging per auto verlaat om naar een van hun toe te rijden, je voor hun werkt, ook al duurt die rit meer dan een uur, en kan je zittend in de file best nog wat dingen per telefoon afhandelen. Die HSE manager gaat dan ook rustig zitten bellen om te kijken of iemand de telefoon wél opneemt in de auto, en zo ja, heb je een "aantekening".

Gesloten