Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Misschien wonen die arbeidsmigranten wel met een groep samen in een aftandse caravan, als één huishouden.

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Sopi »

witte angora schreef:
30 mei 2021 21:38
Jablan schreef:
30 mei 2021 20:45
Maar toch ... zolang een regering hier geen aandacht aan besteedt, zal het virus rond blijven gaan. Om precies te zijn tussen de landen, want om de zoveel tijd gaan ze even naar huis.
De oplossing is dus 'integratie'. Zolang dat niet gebeurt zul je dit blijven houden. Maar er zijn er intussen wel zoveel die moeten integreren, stuk voor stuk met een achtergrond, een verhaal... Het openstellen voor andere culturen moet van twee kanten komen, en in mijn ervaring gaat het dus van twee kanten niet altijd even goed.
Wat heeft integratie met corona..??
Egoïsme en piraterij is het probleem, wij hebben de hele wereld kaal geplukt en gemolken, maar vaccins geven wij niet..
Waar zouden wij zijn zonder al dat piraterij, slavernij, kolonialisme???
Laatst gewijzigd door Sopi op 30 mei 2021 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lady1234 schreef:
30 mei 2021 21:55
Misschien wonen die arbeidsmigranten wel met een groep samen in een aftandse caravan, als één huishouden.
Dat zijn eerder de mensen in de vleesverwerkende bedrijven of distributiecentra van grote internetbedrijven. Waar vorig jaar de grote Corona-uitbraken waren.
witte angora schreef:
30 mei 2021 21:38
De oplossing is dus 'integratie'. Zolang dat niet gebeurt zul je dit blijven houden. Maar er zijn er intussen wel zoveel die moeten integreren, stuk voor stuk met een achtergrond, een verhaal... Het openstellen voor andere culturen moet van twee kanten komen, en in mijn ervaring gaat het dus van twee kanten niet altijd even goed.
Eens.

Groep van gisteren had eerst niet door, dat wij alles verstaan, totdat één zo'n seksistische opmerking over de serveerster maakte, dat mijn man hem direct op zijn nummer zette. Daarna praatje gemaakt. De tegelzetter had het minste gedronken, maar sorry ... als je twee jaar in een ander land bent en nog geen stom woord van de andere taal hebt opgepakt, dan leef je naast de maatschappij. Die tegelzetter komt wel overal. Hij noemde een straat, die heb ik nagekeken en het zijn huurhuizen van een grote verhuurder, waar hij tegeltjes aan de muur plakt. Nog een keer sorry: zouden wij daar wonen, zouden wij hem niet binnen laten, omdat we er niet op kunnen vertrouwen, dat ook hij er alles aan doet om gezond te blijven.

Andersom vraag ik mij af of we nooit leren van eerdere fouten. Eerste generatie gastarbeiders heeft geen taalles gehad (omdat ze terug zouden gaan) en die zijn nu op de leeftijd, dat ze snel in het ziekenhuis terechtkomen na besmetting. De actuele cijfers geven aan, dat juist onder deze groep minder mensen een vaccin halen, omdat ze heel veel informatie missen, niet meekrijgen.
De arbeidsmigranten van nu begrijpen de hele uitnodiging niet of krijgen hem niet en dat met een virus, dat zich keurig aan artikel 1 van de grondwet houdt: het discrimineert niemand.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Gelukkig maken Nederlandse mannen en/of Nederlands sprekende mannen nooit een seksistische opmerking over een serveerster. :mrgreen:

En een Nederlandse tegelzetter heeft natuurlijk zijn vaccinatiebewijs bij zich als bewijs. Oh nee, dat heeft hij nog niet.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Sopi schreef:
30 mei 2021 20:53
Grootst probleem is de mens en niet de corona..
Mensen doen nonchalant over, je ziet mensen provocatief een supermarkt binnenlopen zonder mondkapje terwijl duidelijk op de deur staat "mondkapje verplicht". Dan zie je ene winkel doet het netjes, andere winkel zet medewerker bij de deur om te kijken of handhaving komt en binnen vol... Je bestrijdt geen corona door egoïsme en alleen een jezelf te denken, maar juist door aan de ander te denken... maar dan kunnen wij niet... alle vaccins hebben wij rijke landen opgekocht, arme landen mogen stikken...
Zo gaat de corona niet weg...
Bij de vaccins is het niet alleen het geld. Australië is geen arm land, maar heeft heel laat vaccins besteld. Dat land blijft nog veel langer op slot.

Bij winkels hangt het van het personeel af. In onze omgeving is het simpel: zonder masker wordt je niet geholpen, maar weggestuurd.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Zojuist weer in de supermarkt geweest. Karretje of mandje verplicht. Dus eerst mandje pakken, daarna handvat mandje ontsmetten en dan zijn de handen aan de beurt. Denk je dat je je handen kunt ontsmetten staat er een eenvoudig flesje handgel, niet desinfecterend.
Ik ben benieuwd hoeveel forumleden hetzelfde tegenkomen als zij ergens bij een winkel naar binnen gaan, dus gewone handgel i.p.v. desinfecterend handgel.

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Sopi »

Jablan schreef:
31 mei 2021 11:19
Sopi schreef:
30 mei 2021 20:53
Grootst probleem is de mens en niet de corona..
Mensen doen nonchalant over, je ziet mensen provocatief een supermarkt binnenlopen zonder mondkapje terwijl duidelijk op de deur staat "mondkapje verplicht". Dan zie je ene winkel doet het netjes, andere winkel zet medewerker bij de deur om te kijken of handhaving komt en binnen vol... Je bestrijdt geen corona door egoïsme en alleen een jezelf te denken, maar juist door aan de ander te denken... maar dan kunnen wij niet... alle vaccins hebben wij rijke landen opgekocht, arme landen mogen stikken...
Zo gaat de corona niet weg...
Bij de vaccins is het niet alleen het geld. Australië is geen arm land, maar heeft heel laat vaccins besteld. Dat land blijft nog veel langer op slot.

Bij winkels hangt het van het personeel af. In onze omgeving is het simpel: zonder masker wordt je niet geholpen, maar weggestuurd.

Je neemt als voorbeeld een land die de apartheid nog verheerlijkt. Zij gaan om met buitenlanders nog eerger dan wij met ratten. Die worden opgesloten in soort Guantanamo eiland.. En dat zijn dezelfde Engelsen die niets willen delen met de rest van de EU, die willen eruit (Brexit) maar wel toegang tot de EU vrije markt.. Dus alleen het zoete... om niet te beginnen over hun koloniale tijden... Iets wat ik opmerkelijk vind dat juist landen met kolonialistisch verleden meeste moeite hebben met buitenlanders.. Wel stelen maar niet delen...
Australië vergelijken met Azië en Afrika is ook beetje raar

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 13:47
Zojuist weer in de supermarkt geweest. Karretje of mandje verplicht. Dus eerst mandje pakken, daarna handvat mandje ontsmetten en dan zijn de handen aan de beurt. Denk je dat je je handen kunt ontsmetten staat er een eenvoudig flesje handgel, niet desinfecterend.
Ik ben benieuwd hoeveel forumleden hetzelfde tegenkomen als zij ergens bij een winkel naar binnen gaan, dus gewone handgel i.p.v. desinfecterend handgel.
Dat is al heel lang zo,. gewoon je handen thuis wassen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
31 mei 2021 13:58
Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 13:47
Zojuist weer in de supermarkt geweest. Karretje of mandje verplicht. Dus eerst mandje pakken, daarna handvat mandje ontsmetten en dan zijn de handen aan de beurt. Denk je dat je je handen kunt ontsmetten staat er een eenvoudig flesje handgel, niet desinfecterend.
Ik ben benieuwd hoeveel forumleden hetzelfde tegenkomen als zij ergens bij een winkel naar binnen gaan, dus gewone handgel i.p.v. desinfecterend handgel.
Dat is al heel lang zo,. gewoon je handen thuis wassen.
Als dat al lang zo is dan verklaart dat de toename in het begin van het jaar met het aantal coronagevallen. Toen waren de winkels bijna als enige geopend. Het is dan maar te hopen dat je in de winkel geen jeuk krijgt voordat je thuis de handen kunt wassen. Daarna de boodschappen schoonmaken en niet vergeten het stuur van je vervoermiddel schoon te maken en bij een auto de portiergrepen en de versnellingspook en de knoppen die je in de tussentijd hebt aangeraakt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat een poppenkast. Ontsmet je handen NADAT boodschappen hebt gedaan en het karretje hebt teruggezet.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Ik ben even met de bezem door dit topic gegaan. In het vervolg graag gewoon een melding maken als je het idee hebt dat een bericht niet thuishoort in het topic, in plaats van er binnen het topic over te gaan discussiëren. Ik vind namelijk in dit geval het bericht van witte angora best in dit topic passen, al heeft het ook wat Huiskamer-elementen, maar is de discussie die erop volgt wel offtopic. Graag ontvangen wij dus gewoon een melding en dan kijken we ernaar. Bespaart ons ook een hoop als we maar naar 1 bericht hoeven te kijken in plaats van 2 pagina's. Veel dank! ^YB

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Sopi »

Corona is net een grote brand, je bestrijdt het gezamenlijk, toe kijken dan weet je dat je huis aan de beurt is..
Zo hebben wij toegekeken in de hoop dat deze ons niet bereikt.. Corona in China en Azie... geen enkele europese land hulp aangeboden,. vervolgens kwam op europees grondgebied in Italie, ook zelfde, ik herinner me nog dat duizenden studenten uit Groningen juist op dat moment naar dat gebied gingen vakantie vieren..
Je moet mekaar helpen en zo bestrijd je corona.. Maar dat rijkeluiegoisme heeft altijd op voorgrond gestaan en zal ook niet snel veranderen... Nu lees ik dat 5-6 rijkste landen ter wereld wat slechts 7% van de wereldbevolking samenstelt 95% van de geschikte vaccins hebben opgekocht... Afrika en arme landen moeten dus doen met overgebleven kruimels

Wat is het resultaat, de corona blijft rondcirkelen omdat deze toevallig niet weg te krijgen is door NAVO en geld..??
En zal ook zo jaren blijven, dan komen er nieuwe mutaties, dan is deze vaccin niet goed, moeten nieuwe komen en farmaceutische wereld wordt rijk over lijken... Waarom maken ze niet grootschalig niet en de wereld helpen, nu hebben wij de formule... NEEN... DAN MISSEN WIJ DE CENTEN....

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Sopi schreef:
31 mei 2021 14:58
(...) ik herinner me nog dat duizenden studenten uit Groningen juist op dat moment naar dat gebied gingen vakantie vieren..(...)
Er is, vrees ik, iets mis met uw geheugen. Het ging om 900 studenten. Nog steeds veel hoor, dat wel, en mij leek dat ook niet verstandig. Toch maakte de GGD zich geen grote zorgen, zoals u in het artikeltje kunt lezen, en ik kan me ook niet herinneren dat er een enorme coronauitbraak in Groningen volgde.

Wat betreft corona "in China en Azië": China heeft voor zover ik me herinner in die eerste maanden nooit om hulp gevraagd, maar wel zijn best gedaan om eigen artsen en zorgmedewerkers die een bijzondere en zeer ernstige longontsteking meldden monddood te maken.
Zuid-Korea en Taiwan vroegen ook niet om hulp, maar namen zelf zeer snel strenge en effectieve maatregelen, gebaseerd op hun eerdere ervatingen met SARS en MERS.

De NAVO heeft niets van doen met de bestrijding van corona/covid. Waarom u die erbij haalt is mij een raadsel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 14:05

Als dat al lang zo is dan verklaart dat de toename in het begin van het jaar met het aantal coronagevallen. Toen waren de winkels bijna als enige geopend. Het is dan maar te hopen dat je in de winkel geen jeuk krijgt voordat je thuis de handen kunt wassen. Daarna de boodschappen schoonmaken en niet vergeten het stuur van je vervoermiddel schoon te maken en bij een auto de portiergrepen en de versnellingspook en de knoppen die je in de tussentijd hebt aangeraakt.
Flauwe kul, alsof je meteen besmet zou zijn als je jezelf eens krabt. Je schiet helemaal door.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

reggie2 schreef:
31 mei 2021 16:20
Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 14:05

Als dat al lang zo is dan verklaart dat de toename in het begin van het jaar met het aantal coronagevallen. Toen waren de winkels bijna als enige geopend. Het is dan maar te hopen dat je in de winkel geen jeuk krijgt voordat je thuis de handen kunt wassen. Daarna de boodschappen schoonmaken en niet vergeten het stuur van je vervoermiddel schoon te maken en bij een auto de portiergrepen en de versnellingspook en de knoppen die je in de tussentijd hebt aangeraakt.
Flauwe kul, alsof je meteen besmet zou zijn als je jezelf eens krabt. Je schiet helemaal door.
Bron RIVM: Raak je gezicht zo min mogelijk aan met je handen, op die manier is de kans kleiner dat je besmet raakt als je het virus op je handen hebt en besmet je anderen minder snel.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik zeg al.....je schiet door.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lees net dat de Europese Unie Pfizer heeft goedgekeurd voor 12-jarigen en ouder. In Nederland is er nog geen beslissing gevallen. Dan kun je je afvragen: hoe ga je dat regelen. Buiten schooltijd een afspraak bij de GGD maken en dan met Pa en/of Moe erheen? Of... op school? Daar zitten ze allemaal bij elkaar, heb je de hele buts in één keer. Kan er van tevoren ook nog een lesje aan worden besteed. Briefje mee van huis dat het ok is of juist niet, en prikken maar. Is dat een idee?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik_weet_niet_alles schreef:
31 mei 2021 18:05
Bron RIVM: Raak je gezicht zo min mogelijk aan met je handen, op die manier is de kans kleiner dat je besmet raakt als je het virus op je handen hebt en besmet je anderen minder snel.
Vandaar....voila....de mondkapjes dus..... :D

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat de ziekenhuizen inmiddels leeg zijn.
Geen idee waar al die artsen nog mee bezig zijn.

Sopi
Berichten: 40
Lid geworden op: 04 mei 2021 17:38

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Sopi »

Zonder bronnen weten wij 1 ding zeker... wij kunnen geen 2de ramp aan.. Deze corona heeft blootgesteld amateurs in overheid en RIVM..
Men was meer bezig zichzelf voor de camera promoten dan corona bestrijden...
Meneer van Dissel zegt: mondkapje voegt weinig toe, zegt de baas van het RIVM..??????!!!!!!!!!!!!!
Hoeveel mensen (oa in de zorg) zijn onnodig besmet geraakt en ook doodgegaan door deze uitspraak begin van de corona...

Laat een parlementaire onderzoek naar de aanpak houden... dan komen er nog meer lijken uit de kast dan met toeslagen...

Gesloten