Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

PeterPeters1966 schreef:
01 jun 2021 22:18
witte angora schreef:
30 mei 2021 21:38
Jablan schreef:
30 mei 2021 20:45
Maar toch ... zolang een regering hier geen aandacht aan besteedt, zal het virus rond blijven gaan. Om precies te zijn tussen de landen, want om de zoveel tijd gaan ze even naar huis.
De oplossing is dus 'integratie'. Zolang dat niet gebeurt zul je dit blijven houden. Maar er zijn er intussen wel zoveel die moeten integreren, stuk voor stuk met een achtergrond, een verhaal... Het openstellen voor andere culturen moet van twee kanten komen, en in mijn ervaring gaat het dus van twee kanten niet altijd even goed.
Laat bejaarden dan ook meteen meeintegreren. Ieder bankje bij ons in de stad en het winkelcentrum zit vol met bejaarden die ook niets gehoord lijken te hebben in het afgelopen jaar.

Er is niets mis met die bejaarden. Wat scheelt er aan dat zij op een bankje zitten? Misschien wat moeilijk ter been. Aan hun koppie mankeert niets, scheren tenminste niet iedereen over een kam.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
01 jun 2021 23:21
Aan hun koppie mankeert niets, scheren tenminste niet iedereen over een kam.
De combinatie van het eerste en het tweede deel van deze zin is vanwege zijn innerlijke tegenstrijdigheid dan wel weer grappig :lol:

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Exact dat, fons. Daar loop ik dus al anderhalf jaar tegen aan, dat is waar ik vorig jaar al over geschreven heb, en dat is waar bepaalde mensen hier steevast over vallen.

Doordat er niks meer mogelijk was werd het supermarktbezoek een van de uitjes voor de ouderen. Alhoewel... ook voor Corona kwam je dit al tegen, mannen die met pensioen zijn en zich geen raad met hun vrije tijd weten.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

En zo is het een toetsenbordactivist succesvol gelukt om de discussie uitgebreid naar bejaarden te draaien

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

Ach, zonder de ouderen van nu waren de ouderen van de toekomst er niet geweest.

Het wordt, ook nu weer, duidelijk waar de ouderen van nu in het verleden een steekje hebben laten vallen.
Maar ja, je bent jong en je wilt wat en je bent wild en je jongt wat.

Koffiezetter aangezet en nu maar even het terrasje pakken voor een bakkie !
Laatst gewijzigd door scontra op 02 jun 2021 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@fonsflons

Ach ja, mannen zijn eigenlijk hulpeloze wezens.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zou aanmerkelijk schelen als sommige oudere vrouwen hun kerel als een volwassen vent behandelen, die ze op hun werk altijd al waren, in plaats van te denken dat ze alles beter zelf kunnen doen terwijl ze hun kerel op sleeptouw nemen. Vind je het gek dat ze niet weten wat ze overkomt?

Maar goed, dat heeft met Corona weinig te maken, behalve dan dat het afstand houden in de winkels nogal lastig is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

witte angora schreef:
02 jun 2021 09:52
Exact dat, fons. Daar loop ik dus al anderhalf jaar tegen aan, dat is waar ik vorig jaar al over geschreven heb, en dat is waar bepaalde mensen hier steevast over vallen.

Doordat er niks meer mogelijk was werd het supermarktbezoek een van de uitjes voor de ouderen. Alhoewel... ook voor Corona kwam je dit al tegen, mannen die met pensioen zijn en zich geen raad met hun vrije tijd weten.


En dat mag niet ?? jij ergert je nogal gauw, wacht maar tot jij die leeftijd hebt.

De ouderen hebben het dubbel zo moeilijk in corona tijd, zien hun kinderen minder dus zien naar de super gaan als een uitje.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
02 jun 2021 10:48
Het zou aanmerkelijk schelen als sommige oudere vrouwen hun kerel als een volwassen vent behandelen, die ze op hun werk altijd al waren, in plaats van te denken dat ze alles beter zelf kunnen doen terwijl ze hun kerel op sleeptouw nemen. Vind je het gek dat ze niet weten wat ze overkomt?

Maar goed, dat heeft met Corona weinig te maken, behalve dan dat het afstand houden in de winkels nogal lastig is.
Volgen mij blijven mannen eigenlijk altijd stiekem kinderen :lol: :lol:

En natuurlijk kunnen vrouwen alles beter. :D

Fijn dat hier ook nog een grappige noot tussendoor kan.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
02 jun 2021 10:54
De ouderen hebben het dubbel zo moeilijk in corona tijd, zien hun kinderen minder dus zien naar de super gaan als een uitje.
Leuk dat ze dat zo zien, maar het punt is natuurlijk dat ze dat niet zo zouden móeten zien.
Lady1234 schreef:
02 jun 2021 11:07
Volgen mij blijven mannen eigenlijk altijd stiekem kinderen :lol: :lol:
Ik hoop het van harte :D

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Annie M.G. Schmidt zei het al (even in mijn eigen woorden): 'in iedere volwassene zit wel iets van een kind'.

Alleen 'mag' dat niet van sommigen. Jammer, het geeft toch wel een beetje sjeu aan het leven. Het maakt een hoop dingen wat spontaner, wat minder serieus. Het geeft wat ruimte om te ontsnappen aan de dagelijkse hectiek van de 'volwassen' maatschappij.

Hoeveel 'volwassenen' hadden vroeger niet een modelspoorbaan, om wat te noemen? Mijn vader wel. Maar dat kan beter in de huiskamer verder. :arrow: Ik verplaats deze even.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

reggie2 schreef:
02 jun 2021 10:54

De ouderen hebben het dubbel zo moeilijk in corona tijd, zien hun kinderen minder dus zien naar de super gaan als een uitje.
Het is meer als een noodzakelijk kwaad om de mondvoorraad aan te vullen.
Dat uitje doen we overigens vanavond over de runvleeshamburger, met gebakken aardappelen en sla. Overigens krijg ik van sla altijd bladeren op de tong.

Ergernis ;-)) al die niet oplettende snotneuzen die zgn. haast hebben en constant met hun aandacht bij hun fobie-foon zijn, omdat er nu eenmaal niets en niemand gemist mag worden.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

breien schreef:
02 jun 2021 17:44
Wanneer is alles weer zo ver normaal in de gezondhaidszorg dat men voor simpele bloeddrukcontrole weer naar de huisarts mag?
Waarom daarvoor naar de huisarts ?
Met een goede meter is het meten, thuis en in alle rust, veel betrouwbaarder.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:
02 jun 2021 17:44
Wanneer is alles weer zo ver normaal in de gezondhaidszorg dat men voor simpele bloeddrukcontrole weer naar de huisarts mag?
Dat is altijd al zo geweest dat je daarvoor terecht kon, zelfs vanaf het begin in de lockdown. Althans hier zo.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je kunt nog steeds gewoon met alles en nog wat naar de huisarts. Maar die enkele bloeddrukcontrole zal zijn assistente wel doen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dus al bijna 1,5 jaar geleden gestopt. En hoeveel keer is er dan een afspraak afgezegd? Uiteraard werkt de assistente in hetzelfde gebouw. Maar zij kan best meten.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

fonsflons schreef:
02 jun 2021 09:47
Lady1234 schreef:
01 jun 2021 23:21
Er is niets mis met die bejaarden. Wat scheelt er aan dat zij op een bankje zitten? Misschien wat moeilijk ter been. Aan hun koppie mankeert niets, scheren tenminste niet iedereen over een kam.
Nou, sommigen....ik heb mij het afgelopen jaar best geergert aan de bejaarden mannen (zij vielen mij in ieder hierin het meest op) die we met zijn allen proberen te ontzien, maar wel midden in het gangpad van de supermarkt met een wazige blik blijven staan en de complete doorloop blokkeren. Dan ben ik zo netjes om op een afstandje te wachten tot ze me zien, maar dat resulteert meestal in een wazige blik mijn kant op waarbij duidelijk is dat het kwartje nog niet valt. Na 3 minuten vraag ik dan vriendelijk of ik er misschien even langs mag, en krijg dan vaker een blik van: NEE, afstand houden!

In het begin vroeg ik mij nog vaker af wat ze nu eigenlijk staan te doen midden in het gangpad, want ze leken niet van plan te zijn iets uit een schap te pakken. Na grondige analyse heb ik het eindelijk ontdekt. Ze staan te wachten tot hun partner terug het gangpad komt ingelopen om dan samen verder te gaan. Volg je ze even dan zie je het patroon. Manlief hobbelt met zijn lege karretje erachteraan, vrouwlief pakt iets uit een schap, kijkt ernaar en bedenkt zich dat ze iets anders vergeten is. Daarna loopt zij instinctief naar een ander gangpad, manlief verward achterlatend, welke met een wazige blik midden in het gangpad blijft staan tot vrouwlief weer terugkeert. Het listige is dat vrouwlief het boodschappen doen handiger vind zonder manlief, dus het liefst zo veel mogelijk pakt uit gangpad 2 t/m 8 terwijl manlief gangpad 1 blokkeert.

Het je meerdere bejaarden stellen tegelijk in de supermarkt, dan snapt vrouwlief 2 dat gangpad 1 bezet is en verplaatst dit ritueel naar gangpad 2 etc etc. De echte problemen ontstaan als er meer bejaarden stellen dan gangpaden in de supermarkt zijn.
Mooi beschreven!!
Daarom mag/moet ik nooit mee om boodschappen te doen (ook al krijg ik dan ook een kleine staatstoelage).

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

NDR Corona Update 91 had veel dingen, die ook in Nederland van toepassing zijn.

Via het CDC gepubliceerd: twee studies naar ventilatie, testen, mondmaskers op school. Conclusie: alles helpt om het aantal besmettingen op scholen terug te dringen met één uitzondering. Spatschermen tussen de scholieren maken geen verschil. Dit zijn cijfers uit Utah en Georgia (hou rekening met het Amerikaanse schoolmeubilair en klassenindeling: kleinere tafels, iedereen zit normaal al apart).

Twee verschillende vaccins: na de cijfers uit het VK nu ook cijfers van de Berliner Charité. Daar heeft een deel van het personeel twee vaccins gekregen en dat is een jongere leeftijdsgroep dan in het VK is onderzocht. Combinatie AstraZeneca + BionTech geeft minder klachten dan twee prikken van hetzelfde vaccin. Er is met 8 weken afstand geprikt, de respons van het immuunsysteem licht boven verwachting. Echte beoordeling is lastig, omdat er nog weinig vergelijkingsmateriaal voor handen is. Maar goed, de combinatie van twee merken is in elk geval veilig. Nieuwe inzichten ... ;)

Bijwerkingen. Waar de zeldzame, zware bijwerkingen van de vectorvaccins (AstraZeneca, Janssen) vooral bij jongeren vrouwen optreden, zijn bij de mRNA-vaccins (BionTech, Moderna) jonge mannen in net zo weinig gevallen de klos. Hier komt vaker myocarditis voor en deze ontsteking van de hartspieren moet je ook snel bij zijn om levenslange schade te voorkomen.

Dan het vaccineren van de kinderen. Het dilemma: wat is erger, het middel of de kwaal?
Normaal wordt gevaccineerd voor de eigen gezondheid van een kind. Maar omdat er heel weinig goed gedocumenteerde gevallen onder kinderen tot 12 jaar zijn, is het lastig te beoordelen of een vaccin nu het kind beschermt of de omgeving. Wel vaccineren leidt tot het onderbreken van de infectieketen en daarmee snellere controle over de verspreiding van het virus.
Voor de groep 12-16 jaar ligt de situatie anders. Er is een goedkeuring van de EMA, nu is het aan de adviescommissies in de landen om aan de toelating een toepassingsinstructie te koppelen.
Op zich een heerlijk medisch-ethisch dilemma, wat de meeste kinderen zelf praktisch oplossen. 'Ik wil een vaccin, want ik wil normaal naar school.'

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik lees over die ontsteking van de hartspier als (nog vermoedelijk) gevolg van de vaccinatie:

“Belangrijk daarbij is dat vaccingerelateerde myocarditis niet alleen zeldzaam is, maar in de studie ook geen enkele fatale afloop heeft gekend. 95 procent van de patiënten kent een héél mild ziekteverloop, waarbij slechts enkele in het ziekenhuis moesten worden opgenomen en uiteindelijk zonder problemen het ziekenhuis hebben kunnen verlaten.”

Gelukkig maar.


Edit: Bron https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/06/03/myocarditis/

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik las dat iemand in Gelderland waarschijnlijk is overleden aan de 2 de prik van pfizer.

Gesloten