Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een MOGELIJK vervuilde partij.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Een vervuiling kan daarbij volkomen onschadelijk zijn waardoor de veiligheid van het vaccin niet in het geding is.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Bob Schurkjens schreef:
28 aug 2021 18:21
Een vervuiling kan daarbij volkomen onschadelijk zijn waardoor de veiligheid van het vaccin niet in het geding is.
Dat kan,maar het kan ook andersom zijn.
waarschijnlijk horen we er niets meer van.
En men is zo verstandig om de hele partij evenniet meer te gebruiken begreep ik.
zekerheid en veiligheid voor alles toch?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het vaccin, dat heb ik uit zeer betrouwbare, maar helaas anonieme bron, leidt tot meer en grotere verfspetters tijdens het witten van een plafond. Dus ja, het is een bijverschijnsel.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik zou eerder goede medische hulp zoeken. HA, EH, GGD, GGZ, als er maar iemand is die hem kan helpen. Van de Chinees weet ik het zo net niet. Al die kruiden in het eten, met name het vijfkruidenpoeder kon het effect wel eens vergroten.

Dat heb ik overigens uit een andere zeer betrouwbare, doch anonieme bron.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
28 aug 2021 20:25
Ik zou eerder goede medische hulp zoeken. HA, EH, GGD, GGZ, als er maar iemand is die hem kan helpen. Van de Chinees weet ik het zo net niet. Al die kruiden in het eten, met name het vijfkruidenpoeder kon het effect wel eens vergroten.

Dat heb ik overigens uit een andere zeer betrouwbare, doch anonieme bron.
Jaja,betrouwbaar doch anoniem,zo komen de complot theorieen in de wereld.
En de Chinezen kregen toch al de schuld.......

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
28 aug 2021 12:24
De natuurlijke immuniteit van een eerdere infectie beschermt vijf tot zeven keer beter dan een vaccin van Pfizer schrijven de onderzoekers en zegt ook Maarten Keulemans.
Wat denk je zelf van dit bericht, José? Goed gevoel of niet?

Maarten Keulemans volgt voor de Volkskrant de enorme stroom aan wetenschappelijke publicaties. De aantallen zijn gigantisch, de kwaliteit wisselend. De belangrijkste probeert hij eruit te filteren en er een toegankelijk artikel van te maken.

Gistermiddag kwam het RIVM met de eerste cijfers over wie in het ziekenhuis is terechtgekomen. Delta-variant ten spijt, het aandeel ongevaccineerden ligt hier - tot nu toe - hoger dan in Israël of het VK.

Ander punt. De steunmaatregelen houden op. Ik ben heel benieuwd welke bedrijven de komende tijd hun deuren gaan sluiten, omdat ze te weinig klanten hebben overgehouden. Vooral het sluiten van de niet-essentiële winkels heeft grote gevolgen gehad, ik hoor van verschillende retailers, dat hun omzet ver achterblijft bij vorig jaar of 2019.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Vandaag bakje koffie gedaan met een collega/schipper (hadden elkaar al een week niet gezien/gesproken) waar we al een halve eeuw bevriend mee zijn.
We schudden elkaar de hand zoals bij ons gebruikelijk,en komen ook bij elkaar over de vloer,en we kunnen dan geen 1,5 mtr afstand houden omdat die ruimte er niet is.
Vriend is gevaccineerd en ik niet.
Wij hebben daar geen probleem mee, dat moge duidelijk zijn.
Voor mijn nieuwsgierigheid en info; vinden de forumleden hier iets van en zo ja wat?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... laat die 1,5 meter in de praktijk allang niet meer haalbaar zijn. En dan heb ik het dus niet over het OV. Eigenlijk is dat nooit echt haalbaar geweest, ondanks alle kunst- en hulpgrepen van allerlei pluimage/oorsprong

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@scharrelschipper

Ik vind daar helemaal niets van.

U en uw vriend zijn volwassen, dus u kunt uw eigen plan trekken.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
28 aug 2021 22:09
Voor mijn nieuwsgierigheid en info; vinden de forumleden hier iets van en zo ja wat?
Als je elkaar vertrouwt, gewoon doen.

xflorisx
Berichten: 385
Lid geworden op: 15 okt 2018 20:20

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door xflorisx »

Die 1,5 meter kunnen velen in hun werk niet halen. Ik ook niet. En ik heb heel veel te maken met niet gevaccineerden. En dat om diverse redenen. Zelf wel gevaccineerd na enkele keren wel besmet geraakt te zijn. Daarmee veel geluk gehad, want ben nauwelijks ziek geweest.
Ik ga er van uit dat ik nu wel immuun ben voor het virus. Dan is de afstand van 1,5 m voor mij niet zo belangrijk meer.
Toch houd ik mij zoveel als mogelijk aan de maatregelen, zoals de mondkapjes.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Na een week van zware verkoudheid een zelftest (neus) gedaan: uitslag negatief. Paar dagen keelpijn, zware neusverkoudheid. Hoofdpijn. Maar geen verhoging/koorts. Corona onwaarschijnlijk. Hoewel: deltavariant?

Wel goed dat die zelftests er zijn. Geeft gemoedsrust.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

scharrelschipper schreef:
28 aug 2021 22:09
Vandaag bakje koffie gedaan met een collega/schipper (hadden elkaar al een week niet gezien/gesproken) waar we al een halve eeuw bevriend mee zijn.
We schudden elkaar de hand zoals bij ons gebruikelijk,en komen ook bij elkaar over de vloer,en we kunnen dan geen 1,5 mtr afstand houden omdat die ruimte er niet is.
Vriend is gevaccineerd en ik niet.
Wij hebben daar geen probleem mee, dat moge duidelijk zijn.
Voor mijn nieuwsgierigheid en info; vinden de forumleden hier iets van en zo ja wat?


Prima, zag het vandaag ook bij mensen die jarig zijn en elkaar gewoon omhelzen, dat moet gewoon kunnen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb die overheid zelftests ook besteld maar zijn hier ook nog niet binnen.

In de supermarkt liggen er gelukkig genoeg.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De sneltests komen tussen de 3 en 14 dagen na bestelling. Het is voor PostNL een grote klus (8 miljoen huishoudens).

Sneu voor Moderna. In welke fabriek zou die vervuilde partij geproduceerd zijn?

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jose2501 schreef:
29 aug 2021 17:21
Waarom vraag je dit aan mij persoonlijk?
Je bent 1 van de genezenen.

*

nu.nl: Leaseplan Vaccinatieplicht

Plus de melding, dat de deelstaat Hamburg eigenaren van plekken met veel publiek de mogelijkheid heeft gegeven, om de toegang te beperken tot gevaccineerden of wie in de laatste 6 maanden genezen is. Dan vervalt het afstand houden en de vaste plek en meestal ook de maskerplicht.

Druk wordt opgevoerd. Niet ten onrechte - de WHO verwacht nog een hoog sterftecijfer in Europa.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
30 aug 2021 15:32
Jose2501 schreef:
29 aug 2021 17:21
Waarom vraag je dit aan mij persoonlijk?
Je bent 1 van de genezenen.

*

nu.nl: Leaseplan Vaccinatieplicht

Plus de melding, dat de deelstaat Hamburg eigenaren van plekken met veel publiek de mogelijkheid heeft gegeven, om de toegang te beperken tot gevaccineerden of wie in de laatste 6 maanden genezen is. Dan vervalt het afstand houden en de vaste plek en meestal ook de maskerplicht.

Druk wordt opgevoerd. Niet ten onrechte - de WHO verwacht nog een hoog sterftecijfer in Europa.
Ja, dat van Leaseplan is al direct gecounterd. Ze mogen namelijk niet vragen of iemand gevaccineerd is. Doen ze dat wel en weigeren ze iemand die het niet wil zeggen, dan kunnen ze een flinke rechtszaak verwachten, hebben de vakbonden al aangegeven.

En ja, dat van Hamburg. In mijn ogen moet die keus er inderdaad zijn, maar niet vanuit overheidswege. Als uitbater bepaal je tot op bepaalde hoogte zelf wie er binnen mag. Maar daar moet je geen andere regels aan vast leggen als overheid.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
30 aug 2021 20:21
in augustus 2020 was het aantal besmettingen 16.500. In augustus 2021 (t/m 24-8) zitten we al op 54.500 besmettingen.
Juli 2020: 4700 besmettingen, juli 2021 182.000.
En dat met al die reeds gevaccineerden.
Toch is het niet gek. Deze zomer zijn er toch veel meer maatregelen losgelaten dan vorig jaar? Dat zie je dus terug. Een vaccinatie voorkomt geen besmettingen, het zorgt er alleen voor dat de gevolgen van een besmetting aanzienlijk verkleind worden.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

witte angora schreef:
30 aug 2021 21:53
snellie schreef:
30 aug 2021 20:21
in augustus 2020 was het aantal besmettingen 16.500. In augustus 2021 (t/m 24-8) zitten we al op 54.500 besmettingen.
Juli 2020: 4700 besmettingen, juli 2021 182.000.
En dat met al die reeds gevaccineerden.
Toch is het niet gek. Deze zomer zijn er toch veel meer maatregelen losgelaten dan vorig jaar? Dat zie je dus terug. Een vaccinatie voorkomt geen besmettingen, het zorgt er alleen voor dat de gevolgen van een besmetting aanzienlijk verkleind worden.
Maar volgens mij zijn er dus veel minder maatregelen losgelaten. Vorig jaar zomer was het net als nu. Alleen de laatste week van juni en de eerste week van juli waren de maatregelen minder, maar daar staat tegenover dat vorig jaar vanaf 1 juni alles al vrijer was.

Gesloten