Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lekkere foto boven dat artikel ook :roll:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

sjohie schreef:
02 sep 2021 10:59
Ik_weet_niet_alles schreef:
01 sep 2021 19:10
Ik las zojuist dit bericht: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... iekenhuis/

Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?
Dan ben je hier racistisch aan het trollen.
Dus als ik niet het verwijt wil krijgen dat ik discrimineer moet ik maar zelf risico nemen voor mijn gezondheid. Nooit of te nimmer, dan maar racisme en discriminatie.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2021 15:00
Dus als ik niet het verwijt wil krijgen dat ik discrimineer moet ik maar zelf risico nemen voor mijn gezondheid. Nooit of te nimmer, dan maar racisme en discriminatie.
Voor je gezondheid moet je dan helemaal naast niemand meer gaan zitten. Ongeacht huidskleur, vaccinatiestatus, leeftijd , sexuele geaardheid of wat dan ook.
Grijp terug naar anderhalve meter + mondkapje

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

16again schreef:
02 sep 2021 15:04
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2021 15:00
Dus als ik niet het verwijt wil krijgen dat ik discrimineer moet ik maar zelf risico nemen voor mijn gezondheid. Nooit of te nimmer, dan maar racisme en discriminatie.
Voor je gezondheid moet je dan helemaal naast niemand meer gaan zitten. Ongeacht huidskleur, vaccinatiestatus, leeftijd , sexuele geaardheid of wat dan ook.
Grijp terug naar anderhalve meter + mondkapje
Leeftijd, sexuele geaardheid en wat dan ook boeit mij helemaal niets. Dat mag ieder voor zichzelf weten. Als uit de cijfers blijkt dat bepaalde bevolkingsgroepen niet gevaccineerd zijn en niet gevaccineerd willen worden is dat hun goed recht. Dan is mijn goed recht om het zekere voor het onzekere te nemen.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Techneut71 »

@Ik_weet_niet_alles
want u weet zeker dat alle autochtonen wél zijn gevaccineerd? Dat u daar wel naast durft te zitten?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
02 sep 2021 13:15
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531
Nog een variant.
Gaat lekker zo, had nog niet van deze gehoord.
Dat muteren gaat nog wel ff door. :(
Ik blijf het als een mantra herhalen :
-blijf alert en voorzichtig
-houdt afstand
-zet mondkapje op als je dat veiliger/ beter vindt
- was je handen vaak
-zoek geen massa bijeenkomsten op.

En dan hopen dat je er doorheen komt , zonder ernstig ziek te worden.
Van Corona komen we zeker niet af .
Kijk nd wereld.....zoveel ongevaccineerden, zoveel onwetendheid , zoveel protesten....nou dan weet je het wel .... :cry:

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 921
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Techneut71 schreef:
02 sep 2021 16:03
@Ik_weet_niet_alles
want u weet zeker dat alle autochtonen wél zijn gevaccineerd? Dat u daar wel naast durft te zitten?
Als ik de media moet geloven, de meeste wel.
Ik laat het hier verder bij. Als jullie van mening zijn dat ik discrimineer dan is het maar zo. Net zo min zal ik naast iemand gaan zitten die veel hoest, gevaccineerd of niet.
Ik maak mijn eigen keuzes en als die niet passen in jullie visie, dan heb ik er geen moeite mee.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Techneut71 schreef:
02 sep 2021 16:03
@Ik_weet_niet_alles
want u weet zeker dat alle autochtonen wél zijn gevaccineerd? Dat u daar wel naast durft te zitten?
Hij schreef "als uit de cijfers blijkt dat...". Dan is het dus statistisch bezien een groter risico om naast iemand uit de risicogroep te gaan zitten dan naast iemand die daar niet uit komt. En overigens ook geen discriminatie, want: geen sprake van gelijke gevallen.

Dit even los van het feit dat ik aan de huidskleur niet kan zien of iemand allochtoon of autochtoon is, maar dat terzijde ;)

Exact hetzelfde zou je overigens kunnen toepassen op mensen die qua uitstraling orthodox christelijk zijn. Ook die groep is statistisch bezien een groter risico.

Techneut71
Berichten: 219
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Moneyman schreef:
02 sep 2021 16:13
<knip>
Exact hetzelfde zou je overigens kunnen toepassen op mensen die qua uitstraling orthodox christelijk zijn. Ook die groep is statistisch bezien een groter risico.
Precies, daar kun je dan beter niet naast gaan zitten, als je bang bent om naast een ongevaccineerde te komen. Niet allochtoon, maar ook waarschijnlijk niet gevaccineerd. Maar misschien reizen die dan weer niet per trein...

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Orthodox christenen reizen met paard en wagen, toch?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
02 sep 2021 20:30
Van honden, katten en fretten wisten we dit al.
Die kunnen het niet overbrengen, dat is bij dieren heel anders

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2021 16:12
Als ik de media moet geloven, de meeste wel.
Ik laat het hier verder bij. Als jullie van mening zijn dat ik discrimineer dan is het maar zo. Net zo min zal ik naast iemand gaan zitten die veel hoest, gevaccineerd of niet.
Ik maak mijn eigen keuzes en als die niet passen in jullie visie, dan heb ik er geen moeite mee.
Prima hoor, dan kan ik lekker breeduit zitten zonder jou naast me.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2021 16:12
Ik maak mijn eigen keuzes en als die niet passen in jullie visie, dan heb ik er geen moeite mee.
Het ging mis bij het woord 'allochtoon'. Komt door de ongelukkige formulering vanuit de longartsen over 'migratie-achtergrond'. Als je zulke termen gebruikt, dan gaan anderen daar een eigen invulling aan geven. Soms is politiek correcte taal juist de oorzaak van misverstanden.

Navragen is soms goed. Het blijkt om een groep mensen te gaan, die van nature al minder vitamine D aanmaakt en nog niet gevaccineerd is. Dat is de groep, die momenteel de meeste zorg van longartsen nodig heeft.

In jouw plaats zou ik het advies van Moederslink opvolgen. Hou voor jezelf de basisregels overeind. Simpelweg omdat je niet aan iemand kunt zien of hij/zij al gevaccineerd is, Covid heeft gehad of een migratie-achtergrond heeft.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
02 sep 2021 21:08
Ik_weet_niet_alles schreef:
02 sep 2021 16:12
Ik maak mijn eigen keuzes en als die niet passen in jullie visie, dan heb ik er geen moeite mee.
Het ging mis bij het woord 'allochtoon'. Komt door de ongelukkige formulering vanuit de longartsen over 'migratie-achtergrond'. Als je zulke termen gebruikt, dan gaan anderen daar een eigen invulling aan geven. Soms is politiek correcte taal juist de oorzaak van misverstanden.

Navragen is soms goed. Het blijkt om een groep mensen te gaan, die van nature al minder vitamine D aanmaakt en nog niet gevaccineerd is. Dat is de groep, die momenteel de meeste zorg van longartsen nodig heeft.

In jouw plaats zou ik het advies van Moederslink opvolgen. Hou voor jezelf de basisregels overeind. Simpelweg omdat je niet aan iemand kunt zien of hij/zij al gevaccineerd is, Covid heeft gehad of een migratie-achtergrond heeft.
Gevaccineerden die geen ongevaccineerden in de buurt willen hebben en ongevaccineerden die geen gevaccineerden in de buurt willen hebben.
En autochtonen die geen allochtonen in de buurt willen en ook andersom.
Wat een stompzinnige onzin!
Is dat dan het nieuwe normaal?
ik word er niet blij van.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
02 sep 2021 21:40
ik word er niet blij van.
AMEN!

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
02 sep 2021 16:11
reggie2 schreef:
02 sep 2021 13:15



Van Corona komen we zeker niet af .
Kijk nd wereld.....zoveel ongevaccineerden, zoveel onwetendheid , zoveel protesten....nou dan weet je het wel .... :cry:
https://www.at5.nl/artikelen/210787/cen ... Fp-a-zR6fk

Op deze manier komen we er zeker niet af, vind het ook nog eens "meten met twee maten".

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gelukkig allemaal mensen met een groen vinkje. Anders kun je de race niet bijwonen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
03 sep 2021 13:26
Gelukkig allemaal mensen met een groen vinkje. Anders kun je de race niet bijwonen.
Dan nog heb je afstand te houden, wat mij betreft gooien ze alles open zoals dit gaat is echt te zot voor woorden.

diverse mensen moeten nog steeds met van alles wachten maar dit kan wel??

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
03 sep 2021 13:34
Nijogeth schreef:
03 sep 2021 13:26
Gelukkig allemaal mensen met een groen vinkje. Anders kun je de race niet bijwonen.
Dan nog heb je afstand te houden, wat mij betreft gooien ze alles open zoals dit gaat is echt te zot voor woorden.

diverse mensen moeten nog steeds met van alles wachten maar dit kan wel??
Je loopt op zaterdag de binnenstad van een willekeurige grote stad binnen, en dan zie je ook overal mensen veul te dicht op elkaar lopen. Deze mensen hebben allemaal tenminste nog een groen vinkje.

Overigens mag de hele entertainmentindustrie buiten een eendaags evenement houden met 2/3e bezetting icm testen voor toegang, net als de organisatie van de F1 dit nu doet. Ze hebben geen uitzonderingspositie ofzo, ze volgen alle vigerende wetten en bepalingen. Dit zijn namelijk drie aparte dagen, waar mensen aparte kaarten voor kopen. Dat is niet corona-creatief ofzo, maar hoe F1 weekenden al vele jaren verkocht en georganiseerd worden.

En op de festivals waar ik ben geweest, kon je op een station of toegangsweg altijd al zulke foto's maken, dus dat inzoomen op de F1 begint wel wat schraal te worden vind ik.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Ik vind het alsnog belachelijk, meerdaagse festivals mogen niet, kermis heeft extra maatregelen moeten nemen en dan dit wel....

Klopt in de binnenstad is het ook druk, maar doe dan ook alles open. Dit is alleen maar omdat het geld in de lade brengt.

Gesloten