Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

De wegen naar grote attracties zaten vroeger vaak eerder vol dan de attracties zelf, heb ik de indruk. Met het instellen van een veilig maximum aantal bezoekers én reservering is dat misschien te voorkomen.

Voor grote of populaire tentoonstellingen in musea was het ook voor corona al vrij gebruikelijk dat je moest reserveren. Daar verandert er dus eigenlijk niets.

Voor kleine (en vaak erg leuke) musea hoefde het natuurlijk niet en ik hoop dat dat weer zo wordt. Voor bv het Hannemahuis (Harlingen), het Flipje en Streekmuseum (Tiel) of het Brandweermuseum (Rijssen) zou ik niet reserveren, maar toch zijn ze echt wel een spontaan bezoekje waard.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Gisteren 2Doc gezien op NPO2 om 22.45u?
Interessante evaluatie na 1.5 Corona.
Opvallend vond ik de terechte aandacht voor de " onmisbaren " in een pandemie :
dat zijn niet de Hoge Heren met een vet salaris , maar bv de vuilnismannen, de rioolwerkers, de elektriciens , de vakkenvullers, de caissières e.d. Zij worden ook nog eens minder betaald , maar zijn wel onmisbaar gebleken. Goed om daar maar weer eens heel even bij stil te staan, denk ik.
Én dat er ongetwijfeld meerdere pandemieën zullen komen en dat we beter voorbereid moeten zijn.
Én dat we moeten stoppen met de overbevolking en het uitputten van Moeder Aarde.
De kloof tussen arm en rijk, tussen het Noordelijk- en het Zuidelijk halfrond wordt alleen maar groter.
Maar ik vertel niets nieuws, toch? 🤔

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
07 jun 2021 15:42

Én dat we moeten stoppen met de overbevolking en het uitputten van Moeder Aarde.
Hoe wil je dat stoppen dan?? In de arme landen zijn het de kinderen die later voor de ouders zorgen.

Minder volk hier toelaten is zeker een aanrader.

Laten we eerst maar zorgen dat deze pandemie onder controle is, daarna zien we wel wat er nog meer komt in de toekomst.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

reggie2 schreef:
07 jun 2021 15:47
moederslink schreef:
07 jun 2021 15:42
Én dat we moeten stoppen met de overbevolking en het uitputten van Moeder Aarde.
Hoe wil je dat stoppen dan?? In de arme landen zijn het de kinderen die later voor de ouders zorgen.
Helaas worden veel kinderen niet eens zo oud, ze sterven voortijdig door ondervoeding, gebrek aan gezondheidszorg, ziektes en verwaarlozing.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Klopt, maar dat zal de arme mensen niet doen stoppen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nee, zeker niet! Verplichte sterilisatie dan ? ( mag je niet hardop zeggen , maar mag en kan ook niet natuurlijk 🥴 )

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Migratie is van alle tijden, over- of onderbevolking ook. Alles afhankelijk van klimaat (oogst), economie (handelsroute) en oorlog of vrede. Er zijn genoeg steden, die ooit rijk en machtig waren en tegenwoordig alleen nog een ruïne of toeristische bestemming. Ontopic verder?
joep873 schreef:
03 jun 2021 18:24
Het gele boekje heeft vrij weinig te betekenen, iedereen met een beetje handigheid kan zelf een sticker printen en die in zijn gele boekje plakken.
Erthanax schreef:
03 jun 2021 18:27
En dat kan niet met dat printje dat ik van de GGD meekreeg?
angel1978 schreef:
03 jun 2021 18:29
Dat printje heeft geen waarde volgens mij, of zit er een werkende QR code in? Dat maakt het al anders en ook niet meer te printen.
Het printje van de GGD is alleen in het Nederlands, het vaccinatieboekje internationaal bekend en meertalig. De Europese app met QR Code is overigens fraudegevoelig. Het is helemaal niet moeilijk om een QR-code te genereren, die naar een andere website wijst dan de officiële en dan een groen scherm oplevert, waar het niet zou moeten.

*

In Nordrhein-Westfalen waren de afspraken voor vaccinatie vandaag binnen twee minuten weg. Waarop de leiding van de vaccinaties in deze deelstaat een vergelijking maakte met concertkaartjes voor Madonna, Lady Gaga of andere populaire optredens.

*

Wat klopt hier niet: Pas na de zomer begint Nederland met de groep 12-17 jaar te vaccineren, terwijl de onderwijsinspectie nu alle scholen controleert op het volledig geopend zijn.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 12:57
Bij een pretpark koop je een kaartje aan de kassa. Net als bij een bioscoop of zo.

Als je ergens met een grote groep naar toegaat, is het wat anders.
Het is 2021. Kaartjes koop je online en neem je mee op je smartphone. Ik kan me werkelijk niet herinneren wanneer ik voor het laatst kaartjes bij een kassa heb gekocht. Das war einmal. Lang in de rij staan en dat het dan vol was als je aan de beurt was. Dat hebben we gelukkig niet meer.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
07 jun 2021 17:02
In China willen ze nu naar de 3 kinderen politiek, vanwege de vergrijzing. Lang leve de overbevolking.
Juist Corona had kunnen afrekenen met die vergrijzing.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Corona, een ander kijk op medische behandelingen, openheid voor euthanasie. Er zijn zoveel manieren om overbevolking tegen te gaan, maar eigenlijk werken we de natuur het liefst tegen als het om doodgaan gaat. Ergens blijft doodgaan nog altijd een taboe.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:27
Corona, een ander kijk op medische behandelingen, openheid voor euthanasie. Er zijn zoveel manieren om overbevolking tegen te gaan, maar eigenlijk werken we de natuur het liefst tegen als het om doodgaan gaat. Ergens blijft doodgaan nog altijd een taboe.
klinkt wel een beetje logisch,maar taboe`s zijn er om te doorbreken toch?

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:27
Corona, een ander kijk op medische behandelingen, openheid voor euthanasie. Er zijn zoveel manieren om overbevolking tegen te gaan, maar eigenlijk werken we de natuur het liefst tegen als het om doodgaan gaat. Ergens blijft doodgaan nog altijd een taboe.
Meld u zich gerust vrijwillig voor euthanasie om de overbevolking tegen te gaan.

Nijogeth
Berichten: 9889
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:21
Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:27
Corona, een ander kijk op medische behandelingen, openheid voor euthanasie. Er zijn zoveel manieren om overbevolking tegen te gaan, maar eigenlijk werken we de natuur het liefst tegen als het om doodgaan gaat. Ergens blijft doodgaan nog altijd een taboe.
Meld u zich gerust vrijwillig voor euthanasie om de overbevolking tegen te gaan.
Waar slaat dit op?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Kaartjes van het ecdc met het 14-daags gemiddelde voor de EU. Handig voor wie op vakantie wil, want hier staan het gemiddelde aantal positieve testen en besmettingen per 100.000 inwoners op. Niet per land, maar per regio.

Wel een groot verschil met de reisadviezenkaart van de NL-Regering...

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@nijogeth

U wilt toch overbevolking tegen gaan en openheid voor euthanasie? Ik heb niets tegen het taboe van doodgaan door een ander.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

moederslink schreef:
07 jun 2021 15:42
Gisteren 2Doc gezien op NPO2 om 22.45u?
Ik ben al op de helft.
De verteller in de ik-vorm als Corona virus zorgt wel voor een aparte inkijk.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat is dit nu voor idioots??
Ik log in bij mijn RIVM met DigiD en zie geen data . De vaccinaties zijn ( nog ? ) niet geregistreerd. :o

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

moederslink schreef:
08 jun 2021 01:13
Wat is dit nu voor idioots??
Ik log in bij mijn RIVM met DigiD en zie geen data . De vaccinaties zijn ( nog ? ) niet geregistreerd. :o
U bent niet de enige, er zijn nogal wat problemen met de registraties
https://www.parool.nl/nederland/huisart ... ~be8084f6/

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Lowieze schreef:
05 jun 2021 10:33
Jose2501 schreef:
05 jun 2021 08:56
Mensen die afweer onderdrukkende medicijnen gebruiken blijken geen anti stoffen op te bouwen door het vaccin tegen het coronavirus. Dat lijkt me zorgelijk. Want dat zijn er nogal wat. Bron: CNN. https://www.cnn.com/2021/06/04/health/c ... index.html
Dat is toch geen verrassing? Als je een ziekte hebt door een overactief werkend immuunsysteem en daar medicatie voor krijgt, word je hier toch voor gewaarschuwd door je arts.
Ook na bijv. een orgaantransplantatie kan door je medicatie je afweersysteem onderdrukt worden, wat weer gevolgen heeft voor een eventuele vaccinatie.

“Vaccins zijn minder effectief als ze gegeven worden tijdens het gebruik van afweer onderdrukkende medicatie.

Vaccineren is een persoonlijke keuze, die afhangt van het risico op ziekte, de mogelijke bijwerkingen van de vaccinaties en de kosten. Het is daarom belangrijk om uw overwegingen met uw arts te bespreken.”
Nog even een reactie hierop. Er wordt op dit moment gekeken of een 3e vaccinatie nodig/nuttig is voor de groep kwetsbaren die te weinig reageren op de 2 vaccinaties

https://www.ad.nl/binnenland/derde-coro ... ~ab66d244/

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Lowieze schreef:
08 jun 2021 07:03
Nog even een reactie hierop. Er wordt op dit moment gekeken of een 3e vaccinatie nodig/nuttig is voor de groep kwetsbaren die te weinig reageren op de 2 vaccinaties
Dank je.
Nu ben ik mijn bron kwijt, weet niet of ik dit heb onthouden van een gesprek/discussie met onze bekende artsen of vanuit de ndr-podcast. Hoe dan ook, bij deze groep patiënten is er ervaring met vaccins tegen andere ziektes en daaruit volgen twee mogelijkheden om de immuniteit op te bouwen:
- prik nummer drie met een vaccin van een andere fabrikant
- de dosis aanpassen. Niet 0,5 ml in 1 keer, maar 5 keer 0,1 ml op verschillende dagen, 5 dagen achter elkaar of elke tweede dag.
Ook voor artsen is dit per patiënt verschillend. Daarom hoop ik dat er geen algemene richtlijn komt en het rivm voor deze groep patiënten van alle vaccins doses achterhoudt of laat bewaren in de ziekenhuizen.

Gesloten