Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Lady1234 schreef:
07 jun 2021 22:21
Nijogeth schreef:
07 jun 2021 19:27
Corona, een ander kijk op medische behandelingen, openheid voor euthanasie. Er zijn zoveel manieren om overbevolking tegen te gaan, maar eigenlijk werken we de natuur het liefst tegen als het om doodgaan gaat. Ergens blijft doodgaan nog altijd een taboe.
Meld u zich gerust vrijwillig voor euthanasie om de overbevolking tegen te gaan.
Lady1234 heeft een tijdelijke ban gekregen. Even herinneren aan: huisregels-en-mededelingen-f50/feedback ... l#p2834672 ^JS

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

moederslink schreef:
07 jun 2021 16:10
Nee, zeker niet! Verplichte sterilisatie dan ? ( mag je niet hardop zeggen , maar mag en kan ook niet natuurlijk 🥴 )
Ho! Nee, dat kan zeker niet. En dit is niet de enige kwalijke post. Er worden zo waarschuwingen uitgedeeld.

De moderatie moeit zich normaal niet in discussies, maar bij dit soort heftige uitspraken op ons Radar Forum, die we als een behulpzaam en verdraagzaam platform willen uitdragen, moet het wel.

De uitputting van de aarde los je zo niet op. De bevolking mag dan wel groter zijn en stijgen in Afrika, er wordt een stuk minder geconsumeerd dan in de rijke westerse landen. 49% van de CO2-uitstoot wordt veroorzaakt door de rijkste 10% van de wereldbevolking. Daar valt Nederland ook onder. De overbevolking is níét het probleem, wel onze overconsumptie. Dat vertelt de documentaire ook, maar dat werd blijkbaar over het hoofd gezien.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
08 jun 2021 11:15
Maar het is en blijft een moeilijke discussie. Aan de ene kant willen we het liefst ieder kind laten leven, ook al weten we dat er niet genoeg voedsel voor zal zijn. En aan de andere kant gaat de aarde stuk door de overbevolking.
Daarom is er geen goede of foute reactie op de overbevolking en gaat de natuur zelf een manier zoeken, zoals een besmettelijke ziekte als corona.
Man is gisteren gevaccineerd en nu heel zielig, au aan zijn arm, snif snif. Nu kan hij niets meer doen, zoals afwassen en zo.
Mannen, het zijn net kinderen.
Alleen het speelgoed wordt duurder. Ik heb dit, mijn midlifecrisis, en de pandemie, op een hoop gegooid, en me gestort op Lego sportwagens. Neefjes zijn stikjaloers op mijn Bugatti Chiron. :lol:

Alleen ben ik nu met doos 4 bezig, omdat die pandemie maar dúúrt.

Even ontopic, de wal zal het schip uiteindelijk wel keren. Dat wij ons als mensen zo belangrijk vinden, is in het grotere geheel natuurlijk niet zo. Deze klomp in het heelal, kan prima bestaan zonder mensen er op. Een volgende zoönose kan dit zo oplossen. Stel eens voor wat er zou zijn gebeurd als die pan vleermuizensoep had gestaan in Guinee, en het was geen corona type RNA virus geworden, maar iets uit de groep met Ebola? Neem je deze besmettelijkheid, en een mortaliteit van tientallen procenten, en onze maatschappij als we die kennen, houdt op te bestaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Lowieze schreef:
08 jun 2021 07:03
Nog even een reactie hierop. Er wordt op dit moment gekeken of een 3e vaccinatie nodig/nuttig is voor de groep kwetsbaren die te weinig reageren op de 2 vaccinaties

https://www.ad.nl/binnenland/derde-coro ... ~ab66d244/
Heb dit artikel gelezen. Maar zo blijven we toch aan de gang met vaccineren ?
Ook in Engeland laait het virus weer op , nu met de Delta variant.
Mensen vliegen ook weer alle kanten op.
Het is idd nog maar zeer de vraag of de huidige vaccins voldoende beschermen tegen de opkomende varianten.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Radar schreef:
08 jun 2021 11:24
moederslink schreef:
07 jun 2021 16:10
Nee, zeker niet! Verplichte sterilisatie dan ? ( mag je niet hardop zeggen , maar mag en kan ook niet natuurlijk 🥴 )
Ho! Nee, dat kan zeker niet.
Mea Culpa, ik wist het, vandaar de kleine lettertjes 😔

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
08 jun 2021 12:03

Heb dit artikel gelezen. Maar zo blijven we toch aan de gang met vaccineren ?
Ook in Engeland laait het virus weer op , nu met de Delta variant.
Mensen vliegen ook weer alle kanten op.
Het is idd nog maar zeer de vraag of de huidige vaccins voldoende beschermen tegen de opkomende varianten.
Er was ook al te lezen op internet dat ze verwachten elk jaar..... nou dat hoeft van mij niet. Maar goed maar afwachten wat het gaat worden,

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

moederslink schreef:
08 jun 2021 12:03
Lowieze schreef:
08 jun 2021 07:03
Nog even een reactie hierop. Er wordt op dit moment gekeken of een 3e vaccinatie nodig/nuttig is voor de groep kwetsbaren die te weinig reageren op de 2 vaccinaties

https://www.ad.nl/binnenland/derde-coro ... ~ab66d244/
Heb dit artikel gelezen. Maar zo blijven we toch aan de gang met vaccineren ?
Ook in Engeland laait het virus weer op , nu met de Delta variant.
Mensen vliegen ook weer alle kanten op.
Het is idd nog maar zeer de vraag of de huidige vaccins voldoende beschermen tegen de opkomende varianten.
Dat is helemaal niet gezegd natuurlijk. Er is vanaf het begin van de pandemie door virologen al voorspeld. dat covid zal verworden tot wat de griep ook is. Een jaarlijkse cyclus welke we met vaccinaties voor de kwetsbaren, binnen de normale gezondheidszorg op kunnen vangen. We zullen er mee leren gaan leven, want het is nu eenmaal in de wereld, en zal dat ook blijven.

Overigens hebben wel wel vaker grote landelijke vaccinatiecampagnes gehad de afgelopen jaren, en mogelijk zal een vaccin hiervoor een plek krijgen in het rijksvaccinatieprogramma voor zuigelingen, maar goed, dat is allemaal nog koffiedik kijken.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
08 jun 2021 12:03
... Mensen vliegen ook weer alle kanten op.
Het is idd nog maar zeer de vraag of de huidige vaccins voldoende beschermen tegen de opkomende varianten.
Niet alleen vliegen, ook gewoon op vier wielen :)
Tenminste wie durft, de laatste tijd is het aantal gele kentekens buiten Nederland verrassend laag.

De huidige vaccins blijken in de praktijk nog iets beter dan vooraf verwacht, zelfs bij de mutanten. Wel met een grote uitzondering: waar de bevolking voldoende groepsimmuniteit heeft (langs natuurlijke weg of met hulp van de farmacie), ontwikkelt het virus een immuun-escape. In deze fase schijnt dat volgens verwachting te zijn, over een paar jaar - met de volgende groep vaccins* - is het ook daarmee gedaan.

De andere verwachting, elk jaar opnieuw vaccineren, verdwijnt langzaam naar de achtergrond. Het idee is ontstaan, omdat alles nieuw was. Nu in de praktijk is de reactie van het immuunsysteem van de meeste mensen zo goed, dat slechts kleine groepen een herhalingsprik nodig zullen hebben.


* De nieuwe vaccins richten zich niet meer op de buitenkant, de verpakking, van het virus, maar op het actieve eiwit binnenin. Ontwikkeling gaat minder snel dan nu met de eerste toegelaten vaccins, omdat dit een compleet nieuwe benadering van het probleem is.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

sjohie schreef:
08 jun 2021 13:50

(….)

Overigens hebben wel wel vaker grote landelijke vaccinatiecampagnes gehad de afgelopen jaren, en mogelijk zal een vaccin hiervoor een plek krijgen in het rijksvaccinatieprogramma voor zuigelingen, maar goed, dat is allemaal nog koffiedik kijken.
Dat laatste lijkt me niet logisch, juist de prikken die je vanaf je geboorte krijgt, zijn de langwerkende vaccinaties.
Zelf vermoed ik eerder dat het samen zal gaan met de griepprik, voor de kwetsbare groep die daar toch al een oproep voor krijgt. Ik kan me niet voorstellen dat het ook voor gezonde mensen elk jaar nodig is om tegen Covid gevaccineerd te worden.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
08 jun 2021 11:15
Man is gisteren gevaccineerd en nu heel zielig, au aan zijn arm, snif snif. Nu kan hij niets meer doen, zoals afwassen en zo. Mannen, het zijn net kinderen.
Wel leuke kinderen 8)
Ik hoor het van veel mensen: het omhoog houden van de arm is pijnlijk de eerste dagen na een ontmoeting met Martha De Hamster van de GGD.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Andere vraag: wie heeft het verhaal verspreid, dat het gele vaccinatieboekje minder waard zou zijn dan de Europese Reis-app? Vandaag een paar keer gehoord, dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar waarom wordt er bij steeds meer grensovergangen dan naar gevraagd?

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
08 jun 2021 16:11
Andere vraag: wie heeft het verhaal verspreid, dat het gele vaccinatieboekje minder waard zou zijn dan de Europese Reis-app? Vandaag een paar keer gehoord, dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar waarom wordt er bij steeds meer grensovergangen dan naar gevraagd?
Dat komt van de Rijksoverheid zelf
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
08 jun 2021 16:11
Andere vraag: wie heeft het verhaal verspreid, dat het gele vaccinatieboekje minder waard zou zijn dan de Europese Reis-app? Vandaag een paar keer gehoord, dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar waarom wordt er bij steeds meer grensovergangen dan naar gevraagd?
De overheid, ism oa de EU, want zo'n vaccinaieboekje is verre van waterdicht, en kent geen mogelijkheid tot registratie van een negatief testresultaat, of het hebben verkregen van antistoffen door een eerdere coronabesmetting.

Het is dus niet veilig genoeg, en niet breed inzetbaar genoeg.

Ik schat in dat het TZT buiten de EU nog wel een functie zal hebben, net zoals het dat ook al had voor ons bij aankomst in Tanzania vorig jaar, om te bewijzen dat we gevaccineerd waren voor gele koorts. Zegmaar de functie die het tot nu toe altijd al heeft gehad in het internationale reiswezen.

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De digitale oplossing zal ook niet waterdicht zijn en zolang die er niet is, zal het op papier moeten. Vaccinatieboekjes, testuitslagen, je hebt bewijzen nodig om te reizen.
Lowieze schreef:
08 jun 2021 16:24
Dat komt van de Rijksoverheid zelf
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona
Tss... ik weet niet eens hoe ik dit moet noemen. Weer een voorbeeld van onbetrouwbare info.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
08 jun 2021 12:05
Radar schreef:
08 jun 2021 11:24
moederslink schreef:
07 jun 2021 16:10
Nee, zeker niet! Verplichte sterilisatie dan ? ( mag je niet hardop zeggen , maar mag en kan ook niet natuurlijk 🥴 )
Ho! Nee, dat kan zeker niet.
Mea Culpa, ik wist het, vandaar de kleine lettertjes 😔
Jaja,inderdaad,kleine lettertjes maar je hebt het toch maar gezegd :wink:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Dat gele boekje ...........ik zie op internet dat je zo.n boekje moet/ kunt bestellen ad +- € 7.19.
Dat is dus de weg om aan zo.n geel vaccinatieboekje te komen?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

scharrelschipper schreef:
08 jun 2021 19:58
moederslink schreef:
08 jun 2021 12:05
Mea Culpa, ik wist het, vandaar de kleine lettertjes 😔
Jaja,inderdaad,kleine lettertjes maar je hebt het toch maar gezegd :wink:
Maar niet als stelling geponeerd, maar als vraag .....evengoed nogmaals sorry

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
08 jun 2021 12:05
Radar schreef:
08 jun 2021 11:24
moederslink schreef:
07 jun 2021 16:10
Nee, zeker niet! Verplichte sterilisatie dan ? ( mag je niet hardop zeggen , maar mag en kan ook niet natuurlijk 🥴 )
Ho! Nee, dat kan zeker niet.
Mea Culpa, ik wist het, vandaar de kleine lettertjes 😔
Had je dan niet hetgeen dat je eigenlijk niet hardop mocht zeggen juist in kleine letters moeten zetten? Maar ach, het is natuurlijk een idee, misschien wel iets wat we realistisch kunnen benaderen. Of het realistisch is om uit te voeren, is wat anders. Bespreken kun je zoiets altijd. In mijn ogen zouden om problemen op te lossen alle mogelijke oplossingen moeten passeren, dan pas kun je kijken wat het effectiefste is en acceptabel is.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

moederslink schreef:
08 jun 2021 20:00
Dat gele boekje ...........ik zie op internet dat je zo.n boekje moet/ kunt bestellen ad +- € 7.19.
Dat is dus de weg om aan zo.n geel vaccinatieboekje te komen?
Ja, bij sdu.nl.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Zullen we de discussie over de kleine lettertjes in de huiskamer vervolgen, of desnoods in het feedbacktopic? Inhoudelijk heeft het met Corona niet zoveel van doen. En ik denk niet dat meer mensen op een ban zitten te wachten. ;)

Gesloten