Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
08 jun 2021 17:26
De digitale oplossing zal ook niet waterdicht zijn en zolang die er niet is, zal het op papier moeten. Vaccinatieboekjes, testuitslagen, je hebt bewijzen nodig om te reizen.
Lowieze schreef:
08 jun 2021 16:24
Dat komt van de Rijksoverheid zelf
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... gen-corona
Tss... ik weet niet eens hoe ik dit moet noemen. Weer een voorbeeld van onbetrouwbare info.
Ben in de voorbije jaren in diverse buitenlanden geweest.
En dan heb ik het over landen buiten Europa,want in europeesche landen kom ik al mijn hele leven,althans in een deel ervan.
Maar ik bedoel landen als Mexico,australië en Kaap verdië.
Nooit is mij daar om een "geel boekje"gevraagd.
Wist tot ik er hier over las niet eens van het bestaan.
Is dat dan iets dat we straks allemaal moeten hebben?
Weer een stukje bureaucratie erbij.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

scharrelschipper schreef:
08 jun 2021 20:14
(...) Maar ik bedoel landen als Mexico,australië en Kaap verdië.
Nooit is mij daar om een "geel boekje"gevraagd.(...)
Dat laatste kan wel kloppen, want voor de landen die u noemt zijn geen verplichte vaccinaties.

Op deze website van de GGD's kunt u per land zien welke vaccinaties verplicht zijn, en welke aanbevolen worden. Het Gele Boekje is al vele jaren in gebruik als "vaccinatiebewijs" voor dergelijke reisvaccinaties. Er is dan ook geen sprake van "een nieuw stukje bureaucratie".

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Erthanax schreef:
08 jun 2021 20:26
scharrelschipper schreef:
08 jun 2021 20:14
(...) Maar ik bedoel landen als Mexico,australië en Kaap verdië.
Nooit is mij daar om een "geel boekje"gevraagd.(...)
Dat laatste kan wel kloppen, want voor de landen die u noemt zijn geen verplichte vaccinaties.

Op deze website van de GGD's kunt u per land zien welke vaccinaties verplicht zijn, en welke aanbevolen worden. Het Gele Boekje is al vele jaren in gebruik als "vaccinatiebewijs" voor dergelijke reisvaccinaties. Er is dan ook geen sprake van "een nieuw stukje bureaucratie".
Dat kan zijn,maar zoals ik al schreef;ik had er nog nooit van gehoord.
Mijn onwetendheid dus.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
08 jun 2021 20:59
Dat kan zijn,maar zoals ik al schreef;ik had er nog nooit van gehoord. Mijn onwetendheid dus.
Ach, ik kende hem alleen omdat gasten (toerisme) erover begonnen. Voor mij is het net zoiets als een dierenpaspoort, wordt ook veel gevraagd als bewijs van gezondheid.
breien schreef:
08 jun 2021 20:55
Heeft Rob Jetten al een afspraak voor een prikje?
Hij is van 1987, mag een afspraak maken. Ik denk niet, dat hij zijn prik met een fotograaf erbij krijgt.

Morgen komen er een paar landen en regio's bij, waar je zomaar heen mag.

Leuk, denk je, totdat je weet, hoe die reisadviezen tot stand komen, afgezien van de normale politieke en veiligheidssituatie. Op donderdag komt het ecdc met nieuwe weekcijfers en die gebruikt het rivm weer voor een nieuw advies op maandag.
Eerste probleem: het ecdc werkt met een 14-daags gemiddelde. Dus als de besmettingen ergens omlaag gaan, duurt het meer dan een week, voordat het duidelijk zichtbaar is.
Tweede probleem: tussen donderdag en maandag zit slechts één werkdag. Met Duitsland, Oostenrijk, delen van Italië nu naar code geel is duidelijk, dat van het ecdc naar het rivm er meer dan een week tijd tussen zit. Zou het de kaart van afgelopen donderdag (3 juni) zijn, dan zouden er meer landen naar code geel moeten verspringen dan deze drie.
Kortom: de adviezen lopen een paar weken achter op de werkelijkheid.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nostradamus Drosten - de voorspellingen van deze viroloog zijn tot nu toe altijd uitgekomen - had spreekuur. Meeluisteren?NDR Podcast Corona Update 92

Vaccineren: na de eerste ronde voor iedereen een herhalingsprik voor de groepen met een zwakker immuunsysteem, analoog aan de griepprik.

Delta/Indische variant: weer een stap besmettelijker dan de Alpha/Britse variant. In het VK vooral uitbraken op scholen.

Incidentie: zomer zorgt voor 20% minder besmettingen, in de herfst en winter weer een stijging. Uiteindelijk zal dit virus elke winter iets actiever zijn dan in de zomer, vooral onder kinderen tot en met groep 2 basisschoolleeftijd. Snotterend naar het kinderdagverblijf of basisschool. Betekent ook, dat Hugo De Jonge ernaast zit met het loslaten van de basisregels na 1 september. Afstand houden en mondkapjes zullen komende winter nodig zijn, omdat er nog teveel volwassenen niet zijn gevaccineerd, omdat er nog één of twee nieuwe varianten opduiken die langs de vaccins glippen, omdat het virus nog te gevaarlijk is om als sterk verkoudheidsvirus aanwezig te blijven.

Het grotere onderwerp was deze keer 'waar komt het virus vandaan'. Nu naar aanleiding van de opdracht van de president van de VS aan zijn geheime dienst om hier een rapport over op te stellen. Het doel hierachter is duidelijk: alle complottheorieën naar het rijk der fabelen, elfen en gnomen te verwijzen.

Deze Duitse viroloog blijft overtuigd, dat het virus op een natuurlijke manier is ontstaan, want ...

De uitsteeksels van het virus zorgen ervoor, dat het makkelijker een humane cel binnendringt. Een eigenschap, die de verwante virusfamilies niet hebben en daarom zou dit virus een laboratoriumproduct zijn. Onzin, en dit is al ruim een jaar geleden weerlegd, want deze eigenschap is bekend van de vogelgriep. Het is het resultaat van kopieerfouten bij de reproductie (typisch voor RNA-virussen) en omdat het virus cellen van de gastheer gebruikt om zich te vermenigvuldigen, worden soms ook stukjes van deze cellen mee gekopieerd. Als dit proces lang genoeg duurt, is het virus perfect aangepast aan de gastheer.
Bovendien is het extreem lastig om een rna-virus in een laboratorium te isoleren, het opkweken lukt alleen met de combinatie virus plus cellen van gastheer, niet met de gewone kweekculturen.

Zoönose oftewel van dier naar mens overspringen is het meest waarschijnlijk. Slecht te bewijzen, omdat in China geen langlopend, indringend, systematisch onderzoek in de dierenwereld wordt uitgevoerd. De bestaande studies zitten eerder op het niveau van een afstudeeropdracht. Wel goed gedaan, maar incidenteel en oppervlakkig. Te weinig om als krachtig bewijs te gelden. Chinese wetenschappers zijn goed, maar ook afhankelijk van de eigen overheid voor de financiering.

Wat wel bekend is: Sars-1 is aangetoond in marters en katachtigen, die zelf vleermuizen op de menukaart hebben staan en zelf door mensen worden gehouden. Dat was mogelijk, omdat de Chinese overheid toestemming gaf om op allerlei diermarkten proeven te nemen, binnen een paar maanden na het opduiken van Sars-1. Vanwege deze onderzoeksplek echoot de dierenmarkt na bij Sars-CoV-2, maar het was puur de onderzoekslocatie, niet de plek waar het virus als eerste opdook.

Wanneer vleermuizen jongen krijgen, zijn de virussen uit de Corona-groep sterker aanwezig in de populatie. De route wordt: dood vleermuisjong valt op de bodem, wordt gegeten door een wilde marter, die daarna doorhuppelt en de lokroep van gefokte marters volgt en op zo'n fokkerij de complete groep besmet. (Net zoals vogelgriep een complete kippenstal binnen een dag kan raken.) Die beesten worden dan geslacht (Radar heeft hier wel eens beelden van getoond) en wie ze op de Aziatische wijze slacht, heeft goede kans zelf besmet te raken met alle virussen, die de beestjes hebben.

Overdracht via marters en nertsen is het meest waarschijnlijk, vanwege de grootschalige fokkerijen in China en omdat het Sars-1 virus hier al is aangetoond. Voor een definitief, hard bewijs is het te laat, omdat de gefokte beesten in het najaar van 2019 inmiddels niet meer leven en het is daar niet de gewoonte om dierproeven te nemen en lang te bewaren. Afgezien van de politieke cultuur in het land, waar elke blik van buiten als een bedreiging wordt ervaren. Bovendien is na Sars-1 de handel in marters op dierenmarkten officieel verboden, inofficieel doorgegaan.

Bijzonderheid: onder kamelen zijn de sars-virussen alleen te vinden onder de jonge dieren, volwassen kamelen hebben antistoffen.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Jablan schreef:
09 jun 2021 09:28
Nostradamus Drosten - de voorspellingen van deze viroloog zijn tot nu toe altijd uitgekomen - had spreekuur. (...)
Wat mij betreft is de deskundigheid van Drosten boven alle twijfel verheven. Daarom vind ik de vergelijking met Nostradamus niet zo geslaagd. Dat was namelijk een charlatan, wiens zogenaamde voorspellingen alleen uitkomen, als deze nadat de "voorspelde" gebeurtenis is geweest, door een andere charlatan worden uitgelegd.

Het is een kwinkslag, ik weet het, maar u doet Drosten én uzelf ernstig tekort met deze vergelijking.

Dank voor de samenvatting van de podcast (al is-ie wat aan de lange kant).

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

De podcasts zelf zijn lang, laatste tijd gemiddeld anderhalf uur. Ik kwam een bereikcijfer tegen, binnen Duitsland volgt bijna tien procent van de bevolking deze reeks. Dat is ongekend hoog.

Deze keer wilde ik het deel over de oorsprong goed meenemen, omdat de complotten bijna op het virus beginnen te lijken: ze willen maar niet verdwijnen.

Christian Drosten zelf heeft gelachen om de toevoeging Nostradamus (in een ander medium). Volgende keer hou ik het gewoon op 'waarzegger'. ;)

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik wil geen slecht woord horen over Nostradamus met zijn strakke groene broek.
https://youtu.be/L_afTlEU_IY

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
09 jun 2021 09:28
Nostradamus Drosten - de voorspellingen van deze viroloog zijn tot nu toe altijd uitgekomen - had spreekuur. Meeluisteren?NDR Podcast Corona Update 92

Vaccineren: na de eerste ronde voor iedereen een herhalingsprik voor de groepen met een zwakker immuunsysteem, analoog aan de griepprik.

Delta/Indische variant: weer een stap besmettelijker dan de Alpha/Britse variant. In het VK vooral uitbraken op scholen.

Incidentie: zomer zorgt voor 20% minder besmettingen, in de herfst en winter weer een stijging. Uiteindelijk zal dit virus elke winter iets actiever zijn dan in de zomer, vooral onder kinderen tot en met groep 2 basisschoolleeftijd. Snotterend naar het kinderdagverblijf of basisschool. Betekent ook, dat Hugo De Jonge ernaast zit met het loslaten van de basisregels na 1 september. Afstand houden en mondkapjes zullen komende winter nodig zijn, omdat er nog teveel volwassenen niet zijn gevaccineerd, omdat er nog één of twee nieuwe varianten opduiken die langs de vaccins glippen, omdat het virus nog te gevaarlijk is om als sterk verkoudheidsvirus aanwezig te blijven.

Het grotere onderwerp was deze keer 'waar komt het virus vandaan'. Nu naar aanleiding van de opdracht van de president van de VS aan zijn geheime dienst om hier een rapport over op te stellen. Het doel hierachter is duidelijk: alle complottheorieën naar het rijk der fabelen, elfen en gnomen te verwijzen.

Deze Duitse viroloog blijft overtuigd, dat het virus op een natuurlijke manier is ontstaan, want ...

De uitsteeksels van het virus zorgen ervoor, dat het makkelijker een humane cel binnendringt. Een eigenschap, die de verwante virusfamilies niet hebben en daarom zou dit virus een laboratoriumproduct zijn. Onzin, en dit is al ruim een jaar geleden weerlegd, want deze eigenschap is bekend van de vogelgriep. Het is het resultaat van kopieerfouten bij de reproductie (typisch voor RNA-virussen) en omdat het virus cellen van de gastheer gebruikt om zich te vermenigvuldigen, worden soms ook stukjes van deze cellen mee gekopieerd. Als dit proces lang genoeg duurt, is het virus perfect aangepast aan de gastheer.
Bovendien is het extreem lastig om een rna-virus in een laboratorium te isoleren, het opkweken lukt alleen met de combinatie virus plus cellen van gastheer, niet met de gewone kweekculturen.

Zoönose oftewel van dier naar mens overspringen is het meest waarschijnlijk. Slecht te bewijzen, omdat in China geen langlopend, indringend, systematisch onderzoek in de dierenwereld wordt uitgevoerd. De bestaande studies zitten eerder op het niveau van een afstudeeropdracht. Wel goed gedaan, maar incidenteel en oppervlakkig. Te weinig om als krachtig bewijs te gelden. Chinese wetenschappers zijn goed, maar ook afhankelijk van de eigen overheid voor de financiering.

Wat wel bekend is: Sars-1 is aangetoond in marters en katachtigen, die zelf vleermuizen op de menukaart hebben staan en zelf door mensen worden gehouden. Dat was mogelijk, omdat de Chinese overheid toestemming gaf om op allerlei diermarkten proeven te nemen, binnen een paar maanden na het opduiken van Sars-1. Vanwege deze onderzoeksplek echoot de dierenmarkt na bij Sars-CoV-2, maar het was puur de onderzoekslocatie, niet de plek waar het virus als eerste opdook.

Wanneer vleermuizen jongen krijgen, zijn de virussen uit de Corona-groep sterker aanwezig in de populatie. De route wordt: dood vleermuisjong valt op de bodem, wordt gegeten door een wilde marter, die daarna doorhuppelt en de lokroep van gefokte marters volgt en op zo'n fokkerij de complete groep besmet. (Net zoals vogelgriep een complete kippenstal binnen een dag kan raken.) Die beesten worden dan geslacht (Radar heeft hier wel eens beelden van getoond) en wie ze op de Aziatische wijze slacht, heeft goede kans zelf besmet te raken met alle virussen, die de beestjes hebben.

Overdracht via marters en nertsen is het meest waarschijnlijk, vanwege de grootschalige fokkerijen in China en omdat het Sars-1 virus hier al is aangetoond. Voor een definitief, hard bewijs is het te laat, omdat de gefokte beesten in het najaar van 2019 inmiddels niet meer leven en het is daar niet de gewoonte om dierproeven te nemen en lang te bewaren. Afgezien van de politieke cultuur in het land, waar elke blik van buiten als een bedreiging wordt ervaren. Bovendien is na Sars-1 de handel in marters op dierenmarkten officieel verboden, inofficieel doorgegaan.

Bijzonderheid: onder kamelen zijn de sars-virussen alleen te vinden onder de jonge dieren, volwassen kamelen hebben antistoffen.
De geheime dienst in de usa gaat een rapport opstellen waaruit blijkt dat allerlei afwijkende theorieen complottheorieen zijn???
Of begrijp ik het nu verkeerd?
Is dat dan weer zo`n onderzoek waarvan de uitkomst al vaststaat?

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

snellie schreef:
09 jun 2021 23:22
Misschien kunnen ze meteen onderzoeken of je magnetisch wordt van de vaccinatie. Mevrouw biostabil beweerde dit tenminste.
Nee, klopt niet. Biostabil is Tineke de Nooij. Bewering aangaande magnetisch worden is van Viola Holt.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Dat was meneer Kazan volgens mij. Dan zit er toch wat geheimzinnigs in die prik. Ik dacht al, net als velen met mij, er moet wel iets mis mee zijn, dat kan niet anders. En ik snap het wel: als iedereen magnetisch is, kunnen mensen vanzelf niet meer te dicht bij elkaar komen. Dat is vanwege dat plus-plus en min-min. Ja dan helpt dat vaccineren wel. Logisch.

Het schijnt dat er, naar aanleiding van de biografie van Harry Potter, gewerkt wordt aan een onzichtbaar kuchscherm. Dat moet bij de 3e vaccinatie worden aangebracht. Helaas is men er tot nu toe nog niet in geslaagd de werking van de onzichtbaarheidsmantel te doorgronden.

(emo? Welke wil je?)

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

witte angora schreef:
09 jun 2021 23:45
Dat was meneer Kazan volgens mij.
En nummer 2: nee.
https://www.metronieuws.nl/entertainmen ... e-twitter/

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Jablan schreef:
08 jun 2021 16:11
Andere vraag: wie heeft het verhaal verspreid, dat het gele vaccinatieboekje minder waard zou zijn dan de Europese Reis-app? Vandaag een paar keer gehoord, dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar waarom wordt er bij steeds meer grensovergangen dan naar gevraagd?
De vaccinaties waarvoor het gele boekje oorspronkelijk is bedacht zijn vooral om jezelf te beschermen tegen ziektes. Denk aan bijvoorbeeld hepatitis. De meeste mensen snappen dat je een enorm risico loopt in bepaalde landen als je die vaccinaties niet hebt. Aangezien mensen nu al ruim een jaar getergd zijn doordat ze niet op vakantie konden kan je verwachten dat er fraude gepleegd gaat worden. Een buitenlandse vakantie is immers een eerste levensbehoefte.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

scharrelschipper schreef:
09 jun 2021 20:33
De geheime dienst in de usa gaat een rapport opstellen waaruit blijkt dat allerlei afwijkende theorieen complottheorieen zijn??? Of begrijp ik het nu verkeerd? Is dat dan weer zo`n onderzoek waarvan de uitkomst al vaststaat?
Hier hebben we 'm:
Verdeeldheid in VS over herkomst coronavirus, Biden wil nieuw onderzoek. (nu.nl)

*

Reizen. Naast Duitsland, Italië en Oostenrijk krijgen Polen, Slowakije, Tsjechië en Luxemburg een andere status: je zou er zomaar op vakantie kunnen. We missen nog een paar landen in dit rijtje, want er zijn landen, die er beter voorstaan dan Tsjechië.

Hopelijk wordt de rest van Europa redelijk snel op geel gezet. Het vaccineren gaat overal vlot nu, de meeste landen zitten nu op 50% van de bevolking gevaccineerd (Nederland: 50% van de volwassen bevolking. Dat is een kleinere groep dan van de hele bevolking)

Privé: op de boekingssites zien wij, dat meer dan 100 mensen ons vakantiehuis op de shortlist hebben gezet. Maar ja, de kleurcode bepaalt of er geboekt wordt. Beetje omzet dit seizoen zou mooi zijn, dan hebben de beheersters en schoonmaakster weer extra inkomsten.
PeterPeters1966 schreef:
10 jun 2021 07:41
Aangezien mensen nu al ruim een jaar getergd zijn doordat ze niet op vakantie konden kan je verwachten dat er fraude gepleegd gaat worden.
Fraude is met de reisapp net zo goed mogelijk. In een aantal landen zijn de eisen voor commerciële testaanbieders zo laag, dat in principe iedereen een eigen testcentrum kan opzetten. In Duitsland is inmiddels fraude met de testen aangetoond (1800 testen afrekenen terwijl er 80 mensen zijn getest). Dan kan ook omgekeerd: test afnemen en bij voorbaat een negatieve uitslag opgeven.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

PeterPeters1966 schreef:
10 jun 2021 07:41
Jablan schreef:
08 jun 2021 16:11
Andere vraag: wie heeft het verhaal verspreid, dat het gele vaccinatieboekje minder waard zou zijn dan de Europese Reis-app? Vandaag een paar keer gehoord, dat je er geen rechten aan kunt ontlenen, maar waarom wordt er bij steeds meer grensovergangen dan naar gevraagd?
De vaccinaties waarvoor het gele boekje oorspronkelijk is bedacht zijn vooral om jezelf te beschermen tegen ziektes. Denk aan bijvoorbeeld hepatitis. De meeste mensen snappen dat je een enorm risico loopt in bepaalde landen als je die vaccinaties niet hebt. Aangezien mensen nu al ruim een jaar getergd zijn doordat ze niet op vakantie konden kan je verwachten dat er fraude gepleegd gaat worden. Een buitenlandse vakantie is immers een eerste levensbehoefte.
Dat is te kort door de bocht. Het was in ons geval, vorig jaar februari, bijvoorbeeld ook het bewijs voor een gele koorts vaccinatie, waarmee we Tanzania/Zanzibar in mochten. Die functie vervult het boekje nog steeds. Ook staat er bij elke vaccinatie een datum/duur, zo kan je op langere termijn ook nog aantonen dat je een vaccinatie hebt tegen ziekte zus, of virus zo, die nog geldig/werkend is. Ook staat er de naam van het vaccin, en een batchnummer bij vermeld, wat een nut heeft bij het eventueel rechercheren van bijwerkingen door het Lareb.

Het is de spin in een web, met meer (afgeleide) functies dan puur het beschermen van de houder ervan.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Jablan schreef:
10 jun 2021 08:37
Fraude is met de reisapp net zo goed mogelijk. In een aantal landen zijn de eisen voor commerciële testaanbieders zo laag, dat in principe iedereen een eigen testcentrum kan opzetten.
Toch maakt het wel wat uit of iemand een bedrijfje moet oprichten om te kunnen frauderen of dat iedereen met een printer en een stempel uit de kantoorboekhandel zijn eigen vaccinatiebewijs in elkaar kan knutselen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Daarom liever allebei: analoog èn digitaal.

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

Jablan schreef:
10 jun 2021 09:20
Daarom liever allebei: analoog èn digitaal.
En een apart loket bij de douane voor vervalsers.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Mijn eerste vaccinatie is ook binnen een paar weken, heb zelf even met de GGD gebeld voor informatie omdat ik een besmetting had gehad en ze wilden meteen inplannen, dus maar gedaan. Moet er toch 2, omdat mijn besmetting te lang geleden is. Mijn baas zal heel blij zijn als al het personeel bij ons gevaccineerd is, want dan is het risico dat het hele bedrijf stil valt een stuk kleiner. We zijn namelijk met 5 personen en dan is al snel het hele bedrijf thuis.

En voor de critici. Zoals gezegd, ik zie er zelf het nut niet bepaald van in, behalve dat het een geruststelling is voor mijn baas. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk aan de beurt ben is het grootste deel van Nederland al gevaccineerd en zelf zal zo'n tweede besmetting me waarschijnlijk ook niet veel kunnen maken. Dus een risico zit er verder niet in, als ik het niet zou doen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
10 jun 2021 18:13


En voor de critici. Zoals gezegd, ik zie er zelf het nut niet bepaald van in, behalve dat het een geruststelling is voor mijn baas. Tegen de tijd dat ik daadwerkelijk aan de beurt ben is het grootste deel van Nederland al gevaccineerd en zelf zal zo'n tweede besmetting me waarschijnlijk ook niet veel kunnen maken. Dus een risico zit er verder niet in, als ik het niet zou doen.


Niet om je af te branden hoor, maar in de 1 ste plaats laat je je toch vaccineren voor jezelf en/of familie en niet om wat je baas daarvan vindt ??? zou ik namelijk nooit voor een baas doen.

Maar goed dat je het toch doet, je weet nooit wat er op je pad komt wat ziektes betreft.

Gesloten