Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

witte angora schreef:
14 apr 2021 07:01
Laat ik nou vorig jaar, tot ongenoegen van sommigen hier, regelmatig hebben zitten klagen dat het vanwege Corona 'ineens' zo druk was met fietsers en voetgangers, waarbij er teveel waren die vooral met zichzelf bezig zijn. En ziedaar... Waarom verbaast dit bericht mij nou niks?

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... s-fietsers
Ach ja, cijfers en cijfers. En hoeveel meer voetgangers kwamen er om het leven?

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Evenveel ( een meer ) dan in 2018.
De echte conclusie is dus dat we in 2018 ook al corona hadden. Dat blijkt duidelijk uit de cijfers.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
13 apr 2021 22:55
Jablan schreef:
13 apr 2021 22:17
Sneltest: 3 van de 8 dagen valse uitslag.
PCR-test: 8 van de 8 dagen correcte uitslag.
Dat van die PCR-test klopt toch helemaal niet. Die is ook niet helemaal betrouwbaar. Het verschil tussen een actieve besmetting en een besmetting van 3 maanden terug is er niet eens in te zien. Dan krijg je dus dat mensen positief testen, maar helemaal niet besmet zijn, maar nog restjes in hun neus hebben.

Daarbij komt dat ook mensen positief kunnen testen als ze amper virus in zich hebben en dus niet besmettelijk zijn. De PCR-test herkent namelijk minimale hoeveelheden al. Dan krijg je dus dadelijk dat een gevaccineerd iemand positief test, terwijl deze helemaal niet besmettelijk is.
PCR-test en besmettelijkheid in één zin is nooit een goed idee, want het één, zegt lang niet alles over het ánder. In jouw voorbeeld, iemand met minimale hoeveelheid virusdeeltjes, nét genoeg om de PCR test af te laten gaan, kan als die bijvoorbeeld lijdt aan hooikoorts, en dus erg veel niest de komende tijd, alsnog behoorlijk besmettelijk zijn.

Vandaar dus onder andere die generieke regels, want >1,5m is dat hoesten een veel minder groot probleem, en handen wassen verkleint dat risico ook nog weer eens.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
13 apr 2021 22:55
Jablan schreef:
13 apr 2021 22:17
Sneltest: 3 van de 8 dagen valse uitslag.
PCR-test: 8 van de 8 dagen correcte uitslag.
Dat van die PCR-test klopt toch helemaal niet. [...] Dan krijg je dus dadelijk dat een gevaccineerd iemand positief test, terwijl deze helemaal niet besmettelijk is.
Het gaat om de periode, waarin iemand anderen kan besmetten. Een sneltest toont het later aan dan een PCR-test en daarom zijn sneltesten niet zo'n goed idee voor de toegang tot winkels, evenementen, horeca, whatever.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Wat reacties verwijderd, houd het respectvol en inhoudelijk. Dank. ^YB

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

De Jonge zei nog niet zo lang geleden dat ze miljoen prikken kunnen zetten per week. Laat hem daarmee eens opschieten dan
[/quote]

Als dit echt waar zou kunnen, dan hoeft ook niemand een voorkeursbehandeling te krijgen.

Hoewel de zieke nog thuiswonende maar niet mobiele 70 plussers nu wel worden 'achtergesteld' aangezien er voor hen momenteel geen vaccin beschikbaar is via de huisarts, althans zo voelt het wel !
En dat omdat de GGD het vertikt om voor deze groep een uitzondering te maken en hen wel thuis te laten vaccineren met Pfizer, dat heel goed over korte afstand in een koelbox kan worden getransporteerd en als het maar binnen een redelijk tijdsbestek wordt gebruikt.
Maar dit lijkt wel een onbelangrijk gevonden groep mensen te zijn, die ook nog eens niet voor de gemeenschap voor "lol en vertier' kunnen zorgen, maar waardoor hun verzorgenden (gevaccineerd of niet) zich aan strikte en vrijheid belemmerende maatregelen moet blijven houden.

Voor deze groep geen voorkeursbehandeling, maar wel een gelijke behandeling met de leeftijdgenoten die (gelukkig) nog wel mobiel zijn.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

1 miljoen prikken. Bij BionTech gaan er 5 uit een flesje. 200.000 stuks daarvan ... ik geloof niet, dat er zoveel voorraad is in Oss. Vorige week is daar een rondleiding voor journalisten geweest en men had 2 van de 10 vrieskasten voor BionTech in gebruik.

Het is wachten op de volgende levering.

En Pfizer/BionTech mag absoluut niet geschud worden, valt daarmee af voor aan huis vaccineren.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Foto's zeggen meer dan woorden: Facebook - Gezonde longen en Covid-19 longen

Voor wie nog twijfelt over nut en noodzaak van vaccineren.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

snellie schreef:
14 apr 2021 14:09
Neem longen van 100 verschillende covid patienten, en ze zullen allemaal anders zijn. Bij de een is geen schade, bij de ander veel. Roken geeft ook schade. Dus probeer mensen niet op deze manier tot vaccineren te bewegen.
Waarom niet? Omdat dit de antivaccers niet goed uitkomt?

16again
Berichten: 16032
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
14 apr 2021 13:55
Foto's zeggen meer dan woorden: Facebook - Gezonde longen en Covid-19 longen

Voor wie nog twijfelt over nut en noodzaak van vaccineren.

Dik 20% van de bevolking heeft al antistoffen, en wellicht dus covid doorgemaakt.
Die foto zal echt niet van toepassing zijn voor die volledige 20%.

Dergelijke fotos op pakjes sigaretten hielpen al niet bij verstokte rokers, dan maar hier proberen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Jose2501 schreef:
14 apr 2021 14:12
scontra schreef:
14 apr 2021 11:55
De Jonge zei nog niet zo lang geleden dat ze miljoen prikken kunnen zetten per week. Laat hem daarmee eens opschieten dan
Als dit echt waar zou kunnen, dan hoeft ook niemand een voorkeursbehandeling te krijgen.
De verantwoordelijke politici hebben dat meermaals genoemd, en u hebt helemaal gelijk @scontra. Al zouden ze maar 750.000 prikken zetten per week dan is iedereen voor de zomer ingeënt.
[/quote]

Nog maar een keer dan, ga jij de vaccins ophalen en bij de GGD's en huisartsen afleveren?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
14 apr 2021 14:12
scontra schreef:
14 apr 2021 11:55
De Jonge zei nog niet zo lang geleden dat ze miljoen prikken kunnen zetten per week. Laat hem daarmee eens opschieten dan
Als dit echt waar zou kunnen, dan hoeft ook niemand een voorkeursbehandeling te krijgen.
De verantwoordelijke politici hebben dat meermaals genoemd, en u hebt helemaal gelijk @scontra. Al zouden ze maar 750.000 prikken zetten per week dan is iedereen voor de zomer ingeënt.
[/quote]

Zelfs 1,5 miljoen/week, als er zoveel vaccins geleverd worden, en dat is, zoals al veel vaker uitgelegd, het enige échte probleem. De priklocaties zijn er klaar voor, hier in de koekstad is er ook net eentje geopend, maar slechts 2 van de 10 prikstraten daarin zijn voorlopig operationeel, want er zijn nog niet genoeg vaccins om in die armen te prikken. Infrastructuur en prikkers hebben we voldoende, klaar om bij te schakelen naar gelang er meer leveringen komen

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het probleem is dat iedereen wat roept. Sommige goede dingen gebaseerd op onderzoek en ook heel veel onzin. Het is voor bijna niemand meer mogelijk zelf te oordelen wat nu de waarheid is en wat door personenen met een verborgen agenda wordt geroepen. Zelfs als je de verschillende instanties vraagt krijg je steeds verschillende antwoorden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
14 apr 2021 14:18
juliomariner schreef:
14 apr 2021 14:13
Waarom niet? Omdat dit de antivaccers niet goed uitkomt?
Waar zit het voordeel voor een "antivaccer"dan? Ik ben gewoon tegen deze beeldvorming. Niet iedereen houdt schade over na een besmetting.
Ben sowieso niet van bronnen zoals Facebook waar dit soort afbeeldingen op worden gezet. Ik laat me vaccineren omdat ik geloof dat het de weg naar de oplossing is en omdat ik mensen om mij heen wil beschermen, zelf val ik niet direct in de risicogroep dus over een besmetting maak ik me niet direct zorgen.

Om deze zelfde rede heeft mijn dochter al haar vaccinaties gehad, niet omdat ik bang ben dat zij iets zou krijgen, maar omdat als iedereen zo zou denken we wel een uitbraak kunnen krijgen.

Je kind niet laten vaccineren vind ik dus erg egoïstische, je profiteert van de andere die wel hun kinderen inenten. Voor Corona denk ik hier niet anders over. En vanaf de zijlijn allemaal kritiek uiten is zo simpel, ben blij dat ik niet de keuzes hoef te maken die het kabinet nu neemt. Wat ze ook beslissen het is toch nooit goed....

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

sylvesterb schreef:
14 apr 2021 14:27
Ben sowieso niet van bronnen zoals Facebook waar dit soort afbeeldingen op worden gezet.
Dit komt van een arts, die praktisch in het ziekenhuis woont sinds Covid19 begon.

*

Goed besluit van Hugo De Jonge: geen uitstel voor de tweede prik.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moeten ze ook maar niet in een auto stappen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
14 apr 2021 14:49
juliomariner schreef:
14 apr 2021 14:23
Het probleem is dat iedereen wat roept. Sommige goede dingen gebaseerd op onderzoek en ook heel veel onzin. Het is voor bijna niemand meer mogelijk zelf te oordelen wat nu de waarheid is en wat door personenen met een verborgen agenda wordt geroepen. Zelfs als je de verschillende instanties vraagt krijg je steeds verschillende antwoorden.
Een vergelijking op RIVM laat zien dat het risico te overlijden aan de vaccinatie met Astrazeneca of aan corona zelf gelijk ligt per 1 miljoen mensen voor mensen tussen de 20 en 35 jaar. 2 per miljoen inwoners. Ik kan me voorstellen dat mensen in die leeftijd dan toch wel hun twijfels hebben.
Al ben ik het met u eens dat er teveel verwarrende berichten in de media verschijnen.
Het ene, corona, kan je door toeval oplopen, of door een kennis/whatever die het niet zo nauw neemt met de basisregels. Het ander, trombose door een vaccin, niet door toeval, want geen prik, is geen risico.

Jouw afweging kan je dus ook niet zó maken. :wink:

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

nvt
Laatst gewijzigd door reggie2 op 14 apr 2021 16:08, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Voor Corona denk ik hier niet anders over. En vanaf de zijlijn allemaal kritiek uiten is zo simpel, ben blij dat ik niet de keuzes hoef te maken die het kabinet nu neemt. Wat ze ook beslissen het is toch nooit goed....
Beetje kort door de bocht, net op het nieuws, Janssen wil dat ze wachten met vaccineren, de EMA wil niet stoppen, maar de Jonge moet beslissen. Die is geen medicus.

Door alle negatieve nieuws zullen er steeds meer mensen afhaken en terecht.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Denemarken stopt definitief met het AstraZeneca vaccin
https://nos.nl/artikel/2376690-denemark ... eneca.html

Gesloten