Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik denk niet dat het met de snelheid van ontwikkelen van doen heeft. De griepvaccinatie is ook elk jaar anders.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Jablan schreef:
22 aug 2021 13:11
Lady1234 schreef:
22 aug 2021 11:08
Als dat mijn zoon of kleinzoon was, zou ik hem verbieden nog bij u langs te gaan.
:D Juist wat je verbiedt, is interessant en spannend om te verkennen.
Lady1234 schreef:
22 aug 2021 11:38
Een kind moet omgaan met zijn leeftijdgenootjes en niet rondhangen bij twee volwassen kerels en een knul, die hem “ met veel geduld en beleid” terug halen in de “ echte” wereld.
Wat als die andere leeftijdsgenootjes te dom voor woorden zijn, asociaal gedrag laten zien, liegen en bedriegen, een eindeloos grote mond hebben, stelen, slopen, bekrassen, direct erop los slaan?
Dan zou ik zeggen: haal die leeftijdsgenootjes in huis en ga die heropvoeden. Kijken wat die ouders daarvan vinden. Maar 'te dom voor woorden', ik vind dat maar een vreemde opmerking voor kinderen die kennelijk niet bij je over de vloer komen en die je verder niet kent. Over de rest van hun vermeende eigenschappen zullen we het maar niet hebben.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Wat als die andere leeftijdsgenootjes te dom voor woorden zijn, asociaal gedrag laten zien, liegen en bedriegen, een eindeloos grote mond hebben, stelen, slopen, bekrassen, direct erop los slaan?
Asociaal gedrag, liegen en bedriegen komen in alle rangen en standen voor. Een kind moet ook leren omgaan met mensen die anders in het leven staan. Ook zij maken tenslotte deel uit van de maatschappij. Ze vinden daar vanzelf, eventueel met wat bijsturing van de ouders hun weg wel in. Het is 'jouw pakkie an helemaal niet'.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En elk kind, hoe bijdehand en slim ook, vreet weleens wat uit. Daar is het een kind voor.

Volwassenen kunnen hun fouten beter verbloemen.

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
22 aug 2021 14:51
En elk kind, hoe bijdehand en slim ook, vreet weleens wat uit. Daar is het een kind voor.

Volwassenen kunnen hun fouten beter verbloemen.

Ik heb echt nooit wat uitgevreten, hooguit een rolletje drop of reep chocola eigen gemaakt. :mrgreen:

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat valt dus onder de categorie “stelen” . Echt crimineel gedrag. 😄😄

ZeerPrivé
Berichten: 5262
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Ik sta nu dan ook op de lijst 'most wanted'. :lol: :mrgreen:

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jose2501 schreef:
22 aug 2021 18:58
Lowieze schreef:
22 aug 2021 12:52
Ds. Jesse Jackson heeft ernstige onderliggende problemen met zijn gezondheid, dan is het sowieso verstandig hem in deze situatie op te nemen in het ziekenhuis.
Dat zeker. Maar er lijken toch wel veel oudere mensen die volledig gevaccineerd zijn weer opnieuw in de problemen te komen.
Je kan dat bagatelliseren maar in veel landen zie je stijgende besmettingen door de Delta variant.

@lady1234 denkt u dat derde prik dan wel voldoende bescherming zal geven? Ik help het u hopen maar betwijfel het
Het is toch al heel lang bekend, ook van de griepvaccinatie, dat het immuunsysteem van ouderen minder reageert op vaccinaties. Zeker als ze ook nog eens meer gezondheidsproblemen hebben. Ik weet niet hoeveel keer dat al in het nieuws is geweest.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jose2501 schreef:
22 aug 2021 18:58
Lowieze schreef:
22 aug 2021 12:52
Ds. Jesse Jackson heeft ernstige onderliggende problemen met zijn gezondheid, dan is het sowieso verstandig hem in deze situatie op te nemen in het ziekenhuis.
Dat zeker. Maar er lijken toch wel veel oudere mensen die volledig gevaccineerd zijn weer opnieuw in de problemen te komen.
Je kan dat bagatelliseren maar in veel landen zie je stijgende besmettingen door de Delta variant.

@lady1234 denkt u dat derde prik dan wel voldoende bescherming zal geven? Ik help het u hopen maar betwijfel het

Geen idee, ik ben geen arts. Dat heb ik me bij de eerste twee ook niet afgevraagd.

Radar
Site Admin
Berichten: 5504
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Radar »

Fijn om te zien dat we terugkeren naar het coronatopic...

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Moneyman schreef:
21 aug 2021 23:27
Mwah. Een stuk van een gerenommeerd journalist zonder ook maar enig inhoudelijk argument afdoen als “ook maar een mening” vind ik een aardig zwaktebod.
Zoals ik al schreef;goed geschreven.
En waarom noem je dat een zwaktebod?
Ik heb er toch geen commentaar op?
Als ik een andere mening heb is dat ook maar een mening.
Naar mijn idee is ieders mening evenveel waard.
Of denkt Moneyman dat de mening van een" gerenommeerd journalist"( en dat is ook nog betrekkelijk) meer waarde heeft dan b.v mijn mening?
Ik heb nog nooit van deze journalist gehoord ( zal mijn onwetendheid wel zijn) maar omdat hij gerenommeerd is,is zijn mening dan meer waard dan de mijne of de jouwe?
Maar ik begrijp het wel,uit mijn eerder post lees jij, terecht, dat ik het niet met hem eens ben,maar het valt me dan van je tegen dat je zo reageerd.
Dat kun je beter :wink:

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jose2501 schreef:
22 aug 2021 12:27
Jesse Jackson en zijn vrouw zijn ondanks volledige vaccinatie weer opnieuw besmet. En wel zo ernstig dat Jesse ook opgenomen is in ziekenhuis.
Natuurlijk is dit een individueel geval. Maar als zo een bekend persoon opnieuw ziek wordt ondanks vaccinatie dan lijkt me dat geen stimulans voor anderen om je wel te laten vaccineren. Was hier in Nederland ook niet zoiets met Willeke Alberti? Ook weer ziek na volledig gavaccineerd te zijn. Wel ook 80 jaar. Jesse en zijn vrouw zijn 79 en 77 jaar.
En Willeke geeft dan zonder dat zeker te weten ongevaccineerden daarvan de schuld.
Hoe dom/wereldvreemd kun je zijn?
Klinkt niet echt geruststellend voor het najaar voor ouderen.

Die Delta mutatie is toch wel zorgelijk.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jose2501 schreef:
22 aug 2021 18:58
......
Je kan dat bagatelliseren maar in veel landen zie je stijgende besmettingen door de Delta variant.
Half jaar terug had iedereen de mond vol over de ach en wee veel besmettelijkere en dodelijkere Britse variant
https://nos.nl/artikel/2369040-britse-v ... ar-nu-over
Daar hoor je nu helemaal niemand meer over. Terwijl er genoeg ongevaccineerden zijn.
Terugblikkend snap ik het bagatelliseren bij de britse variant, en ik zou me niet verbazen als dat over een half jaar niet anders is voor delta variant

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

scharrelschipper schreef:
22 aug 2021 21:34
Moneyman schreef:
21 aug 2021 23:27
Mwah. Een stuk van een gerenommeerd journalist zonder ook maar enig inhoudelijk argument afdoen als “ook maar een mening” vind ik een aardig zwaktebod.
Zoals ik al schreef;goed geschreven.
En waarom noem je dat een zwaktebod?
Ik heb er toch geen commentaar op?
Natuurlijk wel. Je hele verhaal ademt de sfeer dat je het artikel wegzet als onjuist, en "ook maar een mening". Je geeft alleen geen enkel argument. Dat is wat ik een zwaktebod noem.

Als je af wilt dingen op wat iemand schrijft, doe dat dan met argumenten, en niet met nietszeggende oneliners.

Ik zou bijna zeggen...
scharrelschipper schreef:
22 aug 2021 21:34
Dat kun je beter :wink:

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Ik krijg steeds meer de indruk dat mensen die zich niet willen laten vaccineren zich drukker maken en meer ergeren dan mensen die zich wel hebben laten vaccineren.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
23 aug 2021 13:05
het stuk is een mening van een journalist, en daar mag iedereen een mening over hebben.
Er is niemand die dat miskent. Daarnaast doe jij wat scharrelschipper nalaat: je mening beargumenteren. En dat was nu juist het punt.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Israël flitst net langs op een ander scherm. Prik 3 met BionTech/Pfizer zou super effectief zijn, tot 4 keer beter beschermd, aldus de regering daar. (Klinkt wel heel erg naar een wasmiddelcommercial.)
Tegelijk meer details over de groep gevaccineerd, toch besmet en naar het ziekenhuis: het zijn inderdaad de ouderen, de 70 tot 95 plussers. Bij deze groep was de lagere bescherming al vooraf bekend.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jablan schreef:
23 aug 2021 13:41
Israël flitst net langs op een ander scherm. Prik 3 met BionTech/Pfizer zou super effectief zijn, tot 4 keer beter beschermd, aldus de regering daar. (Klinkt wel heel erg naar een wasmiddelcommercial.)
Tegelijk meer details over de groep gevaccineerd, toch besmet en naar het ziekenhuis: het zijn inderdaad de ouderen, de 70 tot 95 plussers. Bij deze groep was de lagere bescherming al vooraf bekend.
De derde vaccinatie in Israël is beoordeeld na 10 dagen, dat zegt natuurlijk nog niets over het effect op de lange termijn.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Jup. Het is een conclusie op basis van de actieve antistoffen.

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door piet44m »

dat vaccinatie bewijs is niet ok . kijk naar landen met hoge vaccinatie .daar breekt het weer uit ,gevaccineerden worden evengoed ziek en verspreiden . . de regeringen lopen achter enkele landen uitgesloten achter ene dr fauci aan , met tal van twijfelverhalen , de tijd zal het leren of de corona niet veiliger was dan de vaccins . want veel wetenschappers en artsen verwachten dat die mrna vaccins juist mutaties veroorzaken en verspreiding dus . dat men deze kennis niet gemakkelijk vind is simpel , censuur , kleine groep beleggers hebben de tv stations ,soc media ,kranten in handen en ook de pharma. simpel dus . maar zoek maar via de vrije browsers

Gesloten