Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik wil niet veel zeggen, maar juist doordat ik die museumkaart heb (het is al lang geen museumjaarkaart meer) kreeg ik dat aanbod. Maar ja...

Van de Museumkaartclub heb ik (uiteraard) nog niks gehoord, vanmiddag eens contact opnemen met het openluchtmuseum, eens zien hoe zij er tegen aan kijken.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Moneyman schreef:
16 apr 2021 09:41
snellie schreef:
16 apr 2021 09:36
Er gaat dan een wereld voor je open :D
Dat is nu juist een reden waarom mensen er niet voor kiezen om zo'n ding te kopen.
Ik ben heel blij met mijn smartphone, maar inderdaad zijn er ook momenten dat je ze vervloekt. Ik weet nog de tijden dat je jezelf in de kroeg voor *** kon zetten zonder gefilmd te worden. Stond je ineens op de bar een wedstrijdje mee te doen wie het beste een nummer kon meezingen. Zonder gêne, want het bleef bij verhalen. Nu zouden velen dat niet meer doen, want iedereen staat met zijn telefoon te filmen. En dan niet te vergeten dat je het idee krijgt dat je altijd bereikbaar moet zijn.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
16 apr 2021 09:48
Nope. Ik snap gewoon niet hoe die dingen werken. En dat museum is een hang naar een tijd dat alles eenvoudiger en overzichtelijker was. Wat is daar mis mee?
Dat is natuurlijk te leren hoe ze werken. U heeft ook geleerd hoe om te gaan met het device waarmee u deze reactie plaatst.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Maar dat zijn allemaal ideeen die in je hoofd zitten.
Als er geen smartphones waren geweest was je ook bereikbaar geweest ( geen eigenschap van de smartphone, maar van de mobiele telefoon en of die aan staat of op stil bepaal je nog altijd zelf ). Daarnaast zouden er ook camera's zijn zonder dat er smartphones zijn en zitten er in het cafe ook gewoon camera's, dus ook dan was dit niet anders geweest.

De smartphone is een apparaat dat je gebruikt, niets meer en niets minder. Hoe je het gebruikt bepaalt ook de consequenties en het gevoel wat je daarbij ervaart, maar dat is helemaal je eigen verantwoordelijkheid. Zo'n ding daarvan de schuld geven vind ik nogal kortzichtig.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
16 apr 2021 10:38
Maar dat zijn allemaal ideeen die in je hoofd zitten.
Daarnaast zouden er ook camera's zijn zonder dat er smartphones zijn en zitten er in het cafe ook gewoon camera's, dus ook dan was dit niet anders geweest.
Nou, het is toch veel makkelijker om zulke filmpjes te maken en door te sturen sinds er smartphones zijn. Ik weet nog bij de oude mobiele telefoons, filmpjes maken kon nog weleens met sommige telefoons. Versturen was al weer wat moeilijker, omdat bijna niemand internet had. Daarnaast was er toen nog geen social media op zulke schaal.

En ja, je merkt echt wel het verschil met vroeger als je in een kroeg bent. Iedereen is veel meer bezig met wat anderen van ze vinden, dan met zelf plezier maken. Dat vind ik toch een ontwikkeling die gepaard gaat met de opkomst van de smartphone.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

snellie schreef:
16 apr 2021 09:42
Waarom zou je dan wel naar een museum willen? Blijf dan lekker onder die steen.
Wat een kortzichtigheid. Als je geen smartphone hebt en wilt, wordt je door jou dus weggezet als een fossiel en heb je blijkbaar niet het recht andere dingen wél te willen doen...?

Mag dat misschien gewoon de eigen keus van mensen zijn? En ja, die keus heeft dan soms consequenties. Zo ook hier. Dat iemand dan op zoek gaat naar manieren waarop het gewenste doel mogelijk wél realiseerbaar is, is toch prima?
Lowieze schreef:
16 apr 2021 10:37
witte angora schreef:
16 apr 2021 09:48
Nope. Ik snap gewoon niet hoe die dingen werken. En dat museum is een hang naar een tijd dat alles eenvoudiger en overzichtelijker was. Wat is daar mis mee?
Dat is natuurlijk te leren hoe ze werken. U heeft ook geleerd hoe om te gaan met het device waarmee u deze reactie plaatst.
Uiteraard. Maar niets alles wat kan, is ook wenselijk. Géén smartphone hebben is voor een best grote groep mensen een heel bewuste keus. En dat zijn écht niet alleen maar ouderen die in het verleden willen blijven hangen. Dat zijn ook gewoon mensen die er bewust voor kiezen om niet de stress en afleiding te hebben die een smartphone ook met zich mee kan brengen.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Mag dat misschien gewoon de eigen keus van mensen zijn? En ja, die keus heeft dan soms consequenties. Zo ook hier. Dat iemand dan op zoek gaat naar manieren waarop het gewenste doel mogelijk wél realiseerbaar is, is toch prima?
Zoeken naar manieren lijkt me prima. Maar dat is hier niet het geval volgens mij..
Ik zie geen zoeken in ieder geval.

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Persoonlijk vind ik het voordeel van het hebben van een smartphone dan weer groter dan de nadelen.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nijogeth schreef:
16 apr 2021 10:53
angel1978 schreef:
16 apr 2021 10:38
Maar dat zijn allemaal ideeen die in je hoofd zitten.
Daarnaast zouden er ook camera's zijn zonder dat er smartphones zijn en zitten er in het cafe ook gewoon camera's, dus ook dan was dit niet anders geweest.
Nou, het is toch veel makkelijker om zulke filmpjes te maken en door te sturen sinds er smartphones zijn. Ik weet nog bij de oude mobiele telefoons, filmpjes maken kon nog weleens met sommige telefoons. Versturen was al weer wat moeilijker, omdat bijna niemand internet had. Daarnaast was er toen nog geen social media op zulke schaal.

En ja, je merkt echt wel het verschil met vroeger als je in een kroeg bent.
Niet alleen de kroeg. Ik kan me nog wel een topic herinneren van Miepje, dat ging over mobielgebruik in de kleedkamer van de sauna.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
16 apr 2021 10:42


Kun je je "krachten" niet bundelen? Zoek iemand met een smartphone, jij hebt de museumkaart, en ga samen.


Goed idee van je. Maar je kan ook een simpele smartphone kopen waarop je alleen de noodzakelijke dingen op hebt staan.

Als je met een pc om kan gaan, dan lukt het ook met een smartphone.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
16 apr 2021 11:27
Persoonlijk vind ik het voordeel van het hebben van een smartphone dan weer groter dan de nadelen.
Ik merk geen verschil als ik dat niet wil, maar het maakt een wereld van verschil als dat nodig / wenselijk is. Enige echte nadeel waar ik niet omheen kan is dat de batterij over het algemeen vele malen sneller leeg is van een smartphone dan die van een ‘ouderwetse’ mobiele telefoon. De rest is een kwestie van de juiste keuzes maken.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lowieze schreef:
16 apr 2021 11:27
Persoonlijk vind ik het voordeel van het hebben van een smartphone dan weer groter dan de nadelen.
Ja, eens! Ik zou niet zonder willen.
angel1978 schreef:
16 apr 2021 11:25
Ik zie geen zoeken in ieder geval.
Ik wel. Als je de bijdragen van WA leest, zie je dat die zoektocht al plaatsvond voor zijn eerste post hier.
snellie schreef:
16 apr 2021 11:38
En de gebreken voor lief nemen, zoals het niet kunnen scannen van een QR-code. Kun je die trouwens niet uitprinten en meenemen?
Nee. Want je moet ook de testuitslag in de CoronaCheckApp kunnen verwerken.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »


angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Moneyman schreef:
16 apr 2021 11:43
Lowieze schreef:
16 apr 2021 11:27
Persoonlijk vind ik het voordeel van het hebben van een smartphone dan weer groter dan de nadelen.
Ja, eens! Ik zou niet zonder willen.
angel1978 schreef:
16 apr 2021 11:25
Ik zie geen zoeken in ieder geval.
Ik wel. Als je de bijdragen van WA leest, zie je dat die zoektocht al plaatsvond voor zijn eerste post hier.
snellie schreef:
16 apr 2021 11:38
En de gebreken voor lief nemen, zoals het niet kunnen scannen van een QR-code. Kun je die trouwens niet uitprinten en meenemen?
Nee. Want je moet ook de testuitslag in de CoronaCheckApp kunnen verwerken.
Nee, die zoektocht zie ik niet.
Als er echt een zoektocht naar een oplossing was geweest, dan was dit ook gewoon gevonden:
Tijdens de pilots testen voor toegang is, indien je geen smartphone hebt, het tijdelijk mogelijk om je testuitslag te laten zien. Deze uitslag hoeft niet gescand te worden. Zodra het papieren testbewijs beschikbaar komt, wordt hierover gecommuniceerd.
Gewoon mogelijk, ook tijdens de pilot, zonder smartphone.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

angel1978 schreef:
16 apr 2021 11:58
Moneyman schreef:
16 apr 2021 11:43
Lowieze schreef:
16 apr 2021 11:27
Persoonlijk vind ik het voordeel van het hebben van een smartphone dan weer groter dan de nadelen.
Ja, eens! Ik zou niet zonder willen.
angel1978 schreef:
16 apr 2021 11:25
Ik zie geen zoeken in ieder geval.
Ik wel. Als je de bijdragen van WA leest, zie je dat die zoektocht al plaatsvond voor zijn eerste post hier.
snellie schreef:
16 apr 2021 11:38
En de gebreken voor lief nemen, zoals het niet kunnen scannen van een QR-code. Kun je die trouwens niet uitprinten en meenemen?
Nee. Want je moet ook de testuitslag in de CoronaCheckApp kunnen verwerken.
Nee, die zoektocht zie ik niet.
Als er echt een zoektocht naar een oplossing was geweest, dan was dit ook gewoon gevonden:
Tijdens de pilots testen voor toegang is, indien je geen smartphone hebt, het tijdelijk mogelijk om je testuitslag te laten zien. Deze uitslag hoeft niet gescand te worden. Zodra het papieren testbewijs beschikbaar komt, wordt hierover gecommuniceerd.
Gewoon mogelijk, ook tijdens de pilot, zonder smartphone.
Nee, dat is in het geval van de museumkaart dus niet mogelijk. Dat de overheid meent anders te moeten communiceren maakt de feiten nog niet anders. Alle gegevens staan achter die QR code. Heb inmiddels zowel museumjaarkaart als het openluchtmuseum aangeschreven, maar het is nog te vroeg om een reactie te verwachten.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik had eigenlijk wel per koerier verwacht.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nope. Ik heb al teveel gedoe om de boodschappen bij de appie te scannen. Het scannen lukt nog wel, maar dan moet je afrekenen, moet je op zo'n scherm drukken. Bij mij lukt dat niet, net als het mij nooit lukt om voor anderen foto's met zo'n kreng te maken.

Het scheelt bij de appie dat je ook gewoon je bonuskaart kunt scannen, maar die aanraakgevoelige schermen, laat maar. Plus al die logootjes. Heb dus sinds enige tijd een andere mobiel, daar 'kun' je mee internetten, maar vraag niet hoeveel moeite het heeft gekost om met dat ding te kunnen bellen en sms'en. whatsapp heb ik gevonden, maar geen idee hoe ik hoofdletters in kleine letters moet zetten. Dat wordt dus enkel geschreeuw. De monteur van KPN die hier toevallig was heeft het ding geschikt gemaakt om te internetten, althans via wifi. Enzovoort enzovoort.

Ik vond de kroontjespen en vulpen van vroeger toch wel een stuk fijner.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

angel1978 schreef:
16 apr 2021 11:58
Als er echt een zoektocht naar een oplossing was geweest, dan was dit ook gewoon gevonden:
Tijdens de pilots testen voor toegang is, indien je geen smartphone hebt, het tijdelijk mogelijk om je testuitslag te laten zien. Deze uitslag hoeft niet gescand te worden. Zodra het papieren testbewijs beschikbaar komt, wordt hierover gecommuniceerd.
Gewoon mogelijk, ook tijdens de pilot, zonder smartphone.
Helaas, onjuist. Jouw zoektocht reikte duidelijk nog niet ver genoeg. In het geval van de Museumkaart en het Openluchtmuseum heb je gewoon een smartphone nodig en volstaat de papieren print niet.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

witte angora schreef:
16 apr 2021 08:32
sjohie schreef:
16 apr 2021 07:38
witte angora schreef:
15 apr 2021 22:24
Lowieze: Beter lezen graag.

Ik schreef: 'voor sommige mensen zal dit land nooit van zijn leven van het slot af gaan. In dit geval dus voor degenen die geen smartphone hebben.
Er is ook aan mensen zónder smartphone gedacht lees ik hier.
Nope. Alle gegevens die je nodig hebt staan in die app. Bevestiging, toegangsbewijs, alles. En daar kan ik dus niet bij. Oftewel: er wordt weer eens wat beloofd wat niet wordt waargemaakt.

Wat mij betreft is, aangezien het de bedoeling is te testen of dit uitvoerbaar is, de test nu al mislukt.
Omdat een klein deel die geen smartphone heeft deel kan nemen? Gelukkig bezit het grote overdeel van de Nederlanders gewoon over een smartphone en is de digitale app dus geen enkel probleem.

Gevolg ja die groep sluit je uit van deelname, ze kunnen aansluiten door alsnog een smartphone te kopen voor de resterende maanden dat deze maatregelen nog van toepassing zijn.

Maar direct te roepen de test is mislukt omdat een heel klein deel wordt uitgesloten is erg kort door de bocht, dit is gewoon zeuren voor het zeuren. Gaat de overheid eindelijk eens experimenteren dan is het weer niet goed.

witte angora
Berichten: 30558
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

De overheid moet eens wat minder zinloos experimenteren.

Gewoon wat het vorige zomer ook al was: op afspraak, en het aantal bezoekers beperken. Dat blijft sowieso; er komt enkel een test bij die geen enkele garantie geeft dat mensen niks onder de leden hebben. Maar het kost wel megaveel geld, en een flink deel van de bevolking kan er gewoon niet aan deelnemen.

En om mensen te dwingen een smartphone te kopen zodat ze met gewone normale dingen mee kunnen doen slaat al helemaal nergens op.

Voor mij is de overheid gewoon de weg kwijt. Maar dat gevoel heb ik al heel lang, dat heb ik al eerder aangegeven.

Gesloten