Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 jul 2021 16:12
Wat is wijsheid na Janssen , welk vaccin dan ? Mijn dochter kreeg Janssen.
Tja over pfizer beginnen ze al voor een 3 de spuit....inderdaad wat is wijsheid.

En dit dan....schandalig in andere landen zitten ze zonder.....

https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... etigd.html

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
21 jul 2021 17:52
moederslink schreef:
21 jul 2021 16:12
Wat is wijsheid na Janssen , welk vaccin dan ? Mijn dochter kreeg Janssen.
Tja over pfizer beginnen ze al voor een 3 de spuit....inderdaad wat is wijsheid.

En dit dan....schandalig in andere landen zitten ze zonder.....

https://www.welingelichtekringen.nl/gez ... etigd.html
Hebt u wel de redenen voor dat eventuele vernietigen gelezen?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

ja hoor, die heb ik gelezen Lady.....alsnog schandalig terwijl er in arme landen niks is.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

En nog klagen, het forum staat er vol mee.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

reggie2 schreef:
21 jul 2021 18:13
ja hoor, die heb ik gelezen Lady.....alsnog schandalig terwijl er in arme landen niks is.
Vooral schandalig dat jij ze niet even bent gaan brengen.. wel het minste.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Afrika gebruiken ze gewoon onze medicijnen "over datum". Ze nemen daar genoegen met minder strenge veiligheidsmarges dan in westerse landen. Gewoon, omdat ze niks beters hebben.

Op zijn minst schrijnend dat de AZ vaccins hier worden vernietigd. Alleen maar omdat die flesjes niet meer in hun originele doosje zitten. Want dat is de reden.

We zitten hier "peultjes uit Senegal" te eten, die met het vliegtuig hier naartoe worden gevlogen. Die vaccins zouden naar Afrika terug kunnen. Maar nee, ze zitten niet meer in hun doosje dus moeten de vaccins vernietigd worden. Ik vind dat echt hallucinant.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Tegenover het vernietigen staan ook donaties. AstraZeneca gaat direct naar een aantal landen, o.a. Indonesië en Suriname. Dit betreft ook nieuwe leveringen. Pfizer/BionTech en Moderna gaan naar het Covaxx-programma en worden wereldwijd ingezet.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
21 jul 2021 16:07
Wie heeft Janssen gekregen? Verwachting: Dan mag je door voor een volgende prik.
Iets heel anders dan ik had gelezen. In Amerika is 1 onderzoek bezig waar nog geen conclusie van is, maar men er vanuit gaat dat een tweede prik nodig is. Echter lopen er meerdere onderzoeken waarvan men voorlopig denkt dat er geen 2e prik nodig is. Dan zeg ik toch dat dat ene onderzoek waarschijnlijk iets fout heeft gedaan als alle andere onderzoeken iets anders zeggen.

Edit: extra toevoeging is daarbij dat meer dan 99% van de mensen die sterven of in het ziekenhuis belanden in de VS momenteel ongevaccineerd is. De bescherming is er dus wel degelijk. Echter ging het hier om een reageerbuistest, waarbij geen rekening gehouden werd met t-cellen en dergelijke.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Gezien, maar dat onderzoekje kun je vergeten. Het is de proef onder ziekenhuispersoneel in Nederland plus cijfers uit het buitenland, waardoor voor Janssen (en AstraZeneca) een extra prik in de lucht hangt of boven de markt zweeft. Onder de positief getesten zijn er mensen, die al gevaccineerd zijn. Binnen deze groep is de verdeling scheef: in verhouding hebben deze mensen vaker AstraZeneca of Janssen gekregen. Zo'n proef wordt niet voor niets opgetuigd - dan zijn er serieuze twijfels aan de mate van bescherming.

Nu het probleem met deze waarnemingen: wanneer mensen kort na een vaccinatie besmet raken, tellen ze de ene keer wel mee voor deze statistiek en de andere keer niet. Klusje voor data-analisten. Strikt genomen zou je bij AstraZeneca 14 dagen na de tweede prik pas mee mogen tellen en bij Janssen 28 dagen nadat het is ingespoten, omdat het nu eenmaal tijd kost voordat een vaccin beschermt.
Frankrijk hanteert als één van de weinige landen deze 28 dagen voor de Passe Sanitaire. Nederland had even nul dagen, gebruikt nu weer 14 dagen voor alle vaccins. De verschillende termijnen maken een goed overzicht lastig.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dit artikel geeft het kritiek op dat onderzoek goed weer:
https://www.parool.nl/nederland/nieuw-o ... gle.com%2F

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Gelukkig geeft dit artikel meer info over het andere onderzoek: de tweede prik na Janssen. Al ontbreekt de combinatie: Covid19 + Janssen + extra prik.

Vergis ik mij of wil je het bij één keer Janssen laten?

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou, dom... goed van vertrouwen, hou het daar maar op. En dat vertrouwen is nét even teveel beschaamd, helaas.

sylvesterb
Berichten: 5047
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
22 jul 2021 21:54
Je kunt nu ook vaccinatiebewijzen krijgen zonder je te laten prikken. Ideetje voor de anti ploeg?

Belachelijk dat eerst vaccinatiebewijzen worden uitgereikt en je daarna pas geprikt wordt. Natuurlijk wordt hier misbruik van gemaakt. Hoe dom zijn ze bij de ggd's?
Hoe dom kun je zijn om de boel te belazeren en net te doen of je gevaccinneerd bent? Zo simpel om de GGD dit kwalijk te nemen, ze doen een TOP job!!!!

Als je het princiepe hebt om je niet te laten vaccineren heb dan ook de ballen om de gevolgen hiervan te dragen zonder andere bewust in gevaar te brengen.

Stel dat je mensen besmet omdat je niet gevaccineerd bent maar je wel zo voordoet...

Los daarvan bij mijn vaccinatie werd ik bij de uitgang gecontrolleerd of ik ern stempel had. Geen idee wat er gebeurd als je die niet hebt.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
22 jul 2021 21:54
Belachelijk dat eerst vaccinatiebewijzen worden uitgereikt en je daarna pas geprikt wordt. Natuurlijk wordt hier misbruik van gemaakt. Hoe dom zijn ze bij de ggd's?
Dit was het weglopen uit de rij na een stempel zonder prik. Kon niet overal en is inmiddels onmogelijk.

Heel veel mensen kunnen dit nooit geweest zijn. Eigenlijk zegt het meer over de angst om buitengesloten te worden dan over de GGD's.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Onverantwoord kleutergedrag, om het maar heel vriendelijk te zeggen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die GGD's zetten een absolute topprestatie neer.

Je bent natuurlijk een hardcore aso 2.0 wanneer je vaccinatiebewijzen misbruikt voor eigen gewin.

Maar er is weinig tegen te doen. Sommige mensen zullen nooit solidair zijn en zullen verondersteld eigenbelang altijd voorop zetten. Ook in een viruscrisis.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

En de mensen die je besmet zodra je zelf besmet raakt.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
22 jul 2021 22:26
Maar als je wel bent gevaccineerd kun je nog steeds anderen besmetten, dus heb je met zo'n vals vaccinatiebewijs alleen jezelf.
Vaccineren heeft invloed op de mate van besmettelijkheid.

Zonder vaccinatie: Besmet raken, met de Deltavariant al na een paar dagen zonder symptomen het virus overdragen, dan komen de symptomen en eventueel een test. Tegen de tijd, dat je doodziek in bed ligt, ben je ook niet meer besmettelijk voor anderen.

Met vaccinatie: Besmet raken, met de Deltavariant op dag twee al antistoffen aanmaken, daardoor een lagere viruslast en dat heeft twee voordelen. Je bent minder ziek èn je bent gedurende een kortere tijd in staat het virus verder te verspreiden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zit nu te kijken naar NPO 2 :
een 3 delige documentaire over Covid 19.
" The virus that shook the world " . Overal is gefilmd .

Wat een krankzinnige angstige toestand was dat toch in het begin.
Zoveel onwetendheid, zoveel doden, zo snel.
Al die lege straten, zo surrealistisch .
Ieder land , continent ging er anders mee om.
Maar wel zoveel saamhorigheid en applaus voor de zorg.

Het lijkt alweer zo lang geleden , maar het begin was hier in het Westen +-maart 2020, dus nog maar 16 mnd geleden.

En nu? Minder doden, wél weer zoveel besmettingen .
Ik zou zeggen : blijf goed voor jezelf én de ander zorgen.
Wees niet egoïstisch of egocentrisch.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
22 jul 2021 20:52
Gelukkig geeft dit artikel meer info over het andere onderzoek: de tweede prik na Janssen. Al ontbreekt de combinatie: Covid19 + Janssen + extra prik.

Vergis ik mij of wil je het bij één keer Janssen laten?
Je vergist je niet. Ik ben er wel een beetje klaar mee. Als ze echt gaan verlangen dat mensen die Janssen hebben gehad een tweede prik gaan krijgen, dan is dat gewoon een brevet van onvermogen. Je kunt niet van alles gaan goedkeuren en later zeggen dat je beter onderzoek hebt gedaan en er toch iets anders moet. Je speelt hier met de gezondheid van mensen en dat moet goed zijn, anders moet je gewoon het risico niet nemen.

Gesloten