Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jose2501 schreef:
27 aug 2021 10:08
sjohie schreef:
27 aug 2021 09:57
Misschien moeten leken maar es stoppen met het interpreteren van medische onderzoeken? Die zijn doorgaans best nauw qua opzet/bandbreedte, nog los van wat er in vertalingen buiten de boot valt. De meeste conclusies die leken trekken, zijn helemaal niet zo te maken.
Maarten Keulemans is een wetenschapsjournalist en hij lijkt mij toch echt wel conclusies te kunnen trekken uit wetenschappelijk onderzoek.
Dat is net zoiets als zeggen dat Richard Hammond als autojournalist, conclusies kan trekken uit de meetgegevens die je krijgt bij het uitlezen van de foutcodes van een motor.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik las zojuist dit bericht: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... iekenhuis/

Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

We laten vanaf nu alleen nog maar gevaccineerde buitenlanders dit land binnen. Kan Wilders zich vast ook in vinden ;)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik had gisteren een rare ervaring. Collega vroeg mij bij een iemand met een gebroken been langs te gaan met een bosje bloemen. Op zich niets bijzonders, doen we vaker voor elkaar.

Op het glas in de voordeur een sticker: 'verboden toegang voor gevaccineerden'

Aha en dank je wel voor de info.

Tja, als werkgever mag je niets vragen, maar zo duidelijk had ik het nog niet bij de hand gehad.

Bloemetje afgegeven en de rest is voor mijn collega om een oplossing te vinden.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 sep 2021 19:10
Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?
Hoe herken je een allochtoon? Hoe herken je of iemand gevaccineerd is?

Je kunt niet kiezen voor je eigen gezondheid, dat doen anderen wel voor je :roll:

Ik zie in het nieuwsbericht eerder een bevestiging, dat de overheid veel eerder in veel meer talen had moeten communiceren over dit onderwerp. Als vrijwilligers de persconferenties gaan vertalen, laat je steken vallen. De prijs daarvoor zien we nu terug in de besmettingen en opnames in de ziekenhuizen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Als je in Nederland leeft, hoor je Nederlands te kunnen spreken, schrijven en lezen.

Het is al in genoeg talen. Deze mensen zijn bang voor die rare verhalen van de wappies.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In Urk wil je toch ook niet naar de supermarkt.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

reggie2 schreef:
01 sep 2021 20:20
Als je in Nederland leeft, hoor je Nederlands te kunnen spreken, schrijven en lezen.

Het is al in genoeg talen. Deze mensen zijn bang voor die rare verhalen van de wappies.
Of in elk geval een taal waarmee je je verstaanbaar kan maken bij redelijk wat mensen, zoals bijvoorbeeld Engels.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
01 sep 2021 19:57
Ik had gisteren een rare ervaring. Collega vroeg mij bij een iemand met een gebroken been langs te gaan met een bosje bloemen. Op zich niets bijzonders, doen we vaker voor elkaar.

Op het glas in de voordeur een sticker: 'verboden toegang voor gevaccineerden'

Aha en dank je wel voor de info.

Tja, als werkgever mag je niets vragen, maar zo duidelijk had ik het nog niet bij de hand gehad.

Bloemetje afgegeven en de rest is voor mijn collega om een oplossing te vinden.
Tja,de tweedeling dus.
Ken ook mensen die dat vinden/zeggen voor niet gevaccineerden.
Droevig.....

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
01 sep 2021 20:57

Of in elk geval een taal waarmee je je verstaanbaar kan maken bij redelijk wat mensen, zoals bijvoorbeeld Engels.
Als je hier pas woont prima, blijf je of woon je hier al langer, dan Nederlands.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je hebt anders genoeg autochtone Nederlanders die ook niet te verstaan zijn. Zitten veel wappies bij.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
01 sep 2021 20:20
Als je in Nederland leeft, hoor je Nederlands te kunnen spreken, schrijven en lezen.

Het is al in genoeg talen. Deze mensen zijn bang voor die rare verhalen van de wappies.
Dat lijkt me sterk,als je de van overheidswege verstrekte info niet kunt volgen,denk je dan dat die mensen wel de info van de door jouw genoemde wappie`s wel snappen?
Denk toch dat het meer te maken heeft met een algeheel wantrouwen tegen een door hen geheel niet begrepen nederlandse overheid die ze (misschien) ook nog eens zien/erkennen als niet hun overheid.
Maar dat weet ik natuurlijk ook niet zeker.
Wat mijzelf aangaat:ik kan de info van onze overheid redelijk volgen en ook die van de z.g.wappie`s en van beiden word ik niet veel wijzer.
Dus ga ik maar af op mijn gezonde verstand en de dingen die ik door mijn levenservaring en opvoeding geleerd heb.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
01 sep 2021 19:57
Op het glas in de voordeur een sticker: 'verboden toegang voor gevaccineerden'
Ik ben dan meteen zó nieuwsgierig naar de gedachte erachter…

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Waarschijnlijk als tegenreactie op mensen die ongevaccineerde personen willen weigeren?

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of gewoon een “grapje”.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
01 sep 2021 20:20
Als je in Nederland leeft, hoor je Nederlands te kunnen spreken, schrijven en lezen.
Zou mooi zijn, is niet de praktijk. Als je vanuit een EU-land in Nederland komt, is een taalcursus voor eigen rekening, wordt niet eens automatisch aangeboden. Waardoor die mensen het moeten hebben van de info op sociale media.
Moneyman schreef:
01 sep 2021 21:59
Jablan schreef:
01 sep 2021 19:57
Op het glas in de voordeur een sticker: 'verboden toegang voor gevaccineerden'
Ik ben dan meteen zó nieuwsgierig naar de gedachte erachter…
Dat kun je wel raden. Het staat op Facebook en dan is het waar. Ze hebben zich zo diep ingegraven, dat ze wel dit soort stickers kopen, maar geen prikafspraak durven te maken.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
02 sep 2021 08:52
Jablan schreef:
01 sep 2021 19:57
Op het glas in de voordeur een sticker: 'verboden toegang voor gevaccineerden'
Ik ben dan meteen zó nieuwsgierig naar de gedachte erachter…
Dat kun je wel raden. Het staat op Facebook en dan is het waar. Ze hebben zich zo diep ingegraven, dat ze wel dit soort stickers kopen, maar geen prikafspraak durven te maken.[/quote]
Ik vrees inderdaad dat dat het is. Triest.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Jablan schreef:
02 sep 2021 08:52
Dat kun je wel raden. Het staat op Facebook en dan is het waar. Ze hebben zich zo diep ingegraven, dat ze wel dit soort stickers kopen, maar geen prikafspraak durven te maken.
Die zin staat zo bol van polarizerend taalgebruik, het doet me terugdenken aan "De Laarzen" van "het klein orkest"

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik_weet_niet_alles schreef:
01 sep 2021 19:10
Ik las zojuist dit bericht: https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... iekenhuis/

Als ik nu niet naast allochtoon wil zitten omdat er een grote kans bestaat dat deze niet gevaccineerd is, discrimineer ik dan of mag ik kiezen voor mijn eigen gezondheid?
Dan ben je hier racistisch aan het trollen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531

Nog een variant.

Gaat lekker zo, had nog niet van deze gehoord.

Gesloten