Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Bob Schurkjens schreef:
06 sep 2021 22:21
Maar wat wil je dan zeggen Nijogeth? Dat 85% van de NL bevolking elitair danwel arrogant is?

Het zou kunnen, maar ik kan er weinig mee. Misschien kan dit eens wetenschappelijk onderzocht worden.
Nee, niet iedere gevaccineerde schaarde ik daaronder. Ik duidde op een duidelijke tweespalt die ontstaat in de samenleving. Een steeds groter wordende groep pro-vaxxers vinden dat ongevaccineerden maar buiten de maatschappij geplaatst moeten worden, omdat ze niet gevaccineerd zijn. Die groep keurt dus alleen gevaccineerden goed en ongevaccineerden af, want zij vinden dat dat de juiste manier is. Dat vind ik persoonlijk arrogant, jezelf zo verheven opstellen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
06 sep 2021 22:28
Maar de IC's komen echt niet meer vol te liggen door de ongevaccineerde personen, daarvoor is de groep gewoonweg te klein.
Hiermee zeg je toch eigenlijk dat de vaccins dus helpen tegen het zodanig ernstig ziek worden en aan de beademing moeten op de IC.s?

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nijogeth schreef:
06 sep 2021 22:09
Bob Schurkjens schreef:
06 sep 2021 20:23
Nijogeth schreef:
06 sep 2021 19:25

Of je pakt het woordenboek erbij en leert meteen dat elitair ook arrogant of hooghartig betekent. Lekker belerend ook weer.
Welk woordenboek heb jij er dan bijgepakt? En waarin ben ik dan belerend?

https://www.vandale.nl/gratis-woordenbo ... is/Elitair
Je weet dat de gratis versie van van Dale online vrijwel niets weergeeft?

Kijk eens wat een synoniem is van elitair of kijk eens in een volledig woordenboek.

https://www.mijnwoordenboek.nl/synoniem ... rd=elitair

Een puzzelwoordenboek?


Elitair betekent dat iets voor of van de elite is. De elite is een benaming voor een kleine, besloten groep mensen die bevoorrecht zijn en vooraanstaand zijn. Iets dat elitair is, is dus niet voor het gewone volk

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
06 sep 2021 22:35
Nijogeth schreef:
06 sep 2021 22:28
Maar de IC's komen echt niet meer vol te liggen door de ongevaccineerde personen, daarvoor is de groep gewoonweg te klein.
Hiermee zeg je toch eigenlijk dat de vaccins dus helpen tegen het zodanig ernstig ziek worden en aan de beademing moeten op de IC.s?
Yes, dat zeg ik ook. Die mening heb ik er ook over.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Het is dan wel heel zielig dat die vaccin weigeraars zoveel problemen ervaren als ze naar de buitenlanden op vakantie willen.

Elke dag demonstreren op de Dam gaat ook vervelen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

reggie2 schreef:
06 sep 2021 21:44
En wat als gevaccineerden in het ziekenhuis komen, waardoor de zorg overbelast raakt??
Schijnbaar willen mensen er niet aan, maar je kan nog steeds corona krijgen, of anderen besmetten....ook als je je spuit hebt gehad.
Bij je eerste vraag: het blijft een wedloop tussen virus en vaccin. De deltavariant breekt deels door de bescherming heen. Overbelasting is nog ver weg, dat zal een volgende variant misschien voor elkaar krijgen. Alhoewel ik zelf twijfel aan die voorspelling, want deze variant is zo besmettelijk, dat eigenlijk iedereen op den duur vol zit met antistoffen en daar loopt het virus op stuk.
Bij je tweede punt: het gaat om de kans. Met vaccin merken veel mensen niet zo veel meer van een besmetting, zonder is het prijsschieten op de kermis.
scharrelschipper schreef:
06 sep 2021 22:10
Wat vindt je dan normaal? Alleen hetgeen jij normaal vindt? [...] Wat zou er normaler moeten worden dan? Moet ik me aanpassen aan jou idee/denkwijze?
Voor mij is het normaal om rekening met elkaar te houden. Niet iedereen heeft de luxe van thuis kunnen werken of een eigen werkkamer op het bedrijf.
We hebben op mijn werk min of meer beleid hiervoor, want het is schipperen tussen een veilige werkplek leveren, doorbetalen bij ziekte (wettelijke verplichtingen), uitval door quarantaines en iedereen de ruimte geven om zelf te beslissen over hun eigen lichaam. Na de fase met druk uitoefenen om je te laten vaccineren, zitten we nu in de fase met het schuiven in werkplekken of functies. Het is zo praktisch mogelijk met alle dilemma's omgaan en het beste ervan maken.

Tegelijk ben ik zelf opgeschoven naar een vaccinatieplicht, omdat het beter is om mensen tegen zichzelf te beschermen en dit virus nog jaren blijft. Er is teveel desinformatie, er zijn teveel spookverhalen en eigenlijk teveel besmettingen. En elke besmetting kost serieus geld, gemiddeld duurt het zes weken voordat mensen in elk geval weer iets kunnen doen.


Edit. Robert Koch Institut heeft een maand geleden in een epidemiologisch bulletin een goede poging gedaan om de effectiviteit van de vaccins te berekenen. Het is een modelberekening voor de periode januari-juli 2021:
- 706000 minder besmettingen (en bedenk hierbij, dat Duitsland in verhouding veel minder gevallen heeft dan Nederland)
- 76600 minder ziekenhuisopnames
- 19600 minder IC-opnames
- 38300 minder doden
- Bij de groep 60+ ziet het RKI een daling van meer dan 40%
Laatst gewijzigd door Jablan op 06 sep 2021 23:07, 1 keer totaal gewijzigd.

kuklos
Berichten: 9737
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door kuklos »

16again schreef:
06 sep 2021 09:17
D34M0N schreef:
06 sep 2021 08:44
reggie2 schreef:
05 sep 2021 21:46
Spreek trouwens voor jezelf de Dam stond niet voor niks vol vandaag.
De dam stond vol doordat er gewoon veel domme beroepswerklozen zijn die niks nuttigs te doen hebben met hun leven. :lol:
Gevaarlijke opmerking, mensen over een kam scheren. Zij hebben overigens gewoon stemrecht.
Ja, en dat is dus best gevaarlijk. :mrgreen: (Dat ze stemrecht hebben)

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

scharrelschipper schreef:
06 sep 2021 21:12
witte angora schreef:
06 sep 2021 21:01
scharrelschipper schreef:
06 sep 2021 20:05

Witte angora,je bent eigenlijk altijd redelijk in je commentaren.
Maar deze vind ik wel heel ver gaan.
Misschien kun je er nog eens over nadenken?
Of was het satirisch bedoeld?
Dan nog vind ik het niet kunnen.
Nope. Het is een reactie op het standpunt van Nijogeth, in de hoop dat hij eens na gaat denken.

Maar verder: dank je voor je compliment, fijn om te lezen!
Hm,ik zie het al,ik ben ook altijd te netjes/vriendelijk,en dan komt de boodschap niet over.
Zal ik het anders zeggen:ik vind je zin "aanvaard onze besmetting of sterf" ronduit schoftig.
Zo duidelijk?
Jouw mening is me duidelijk en boeit me nu even niet.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
07 sep 2021 10:52


Maar daar zit nu toch net het gevaar? Mensen merken niet meer dat ze besmet zijn, en geven het virus dan dus ook heel gemakkelijk door aan anderen.
Zonder vaccinatie merken mensen ook niet dat ze besmet zijn, en zo is het cirkeltje weer rond.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
06 sep 2021 23:49
scharrelschipper schreef:
06 sep 2021 21:12
witte angora schreef:
06 sep 2021 21:01
Nope. Het is een reactie op het standpunt van Nijogeth, in de hoop dat hij eens na gaat denken.

Maar verder: dank je voor je compliment, fijn om te lezen!
Hm,ik zie het al,ik ben ook altijd te netjes/vriendelijk,en dan komt de boodschap niet over.
Zal ik het anders zeggen:ik vind je zin "aanvaard onze besmetting of sterf" ronduit schoftig.
Zo duidelijk?
Jouw mening is me duidelijk en boeit me nu even niet.
Gelukkig maar dat het nu duidelijk is.
ik was al even ongerust :wink:

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
09 sep 2021 09:48
Vanmorgen bij Goedemorgen NL werd het goed verwoord: de demonstraties tegen de corona maatregelen en toenemende vaccinatiedruk worden "misbruikt" door extreem rechts (w.o. wappies en idioten met jodensterren).
Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-ontslag/

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Dat mag helemaal niet mensen verplichten.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

16again schreef:
09 sep 2021 15:02
snellie schreef:
09 sep 2021 09:48
Vanmorgen bij Goedemorgen NL werd het goed verwoord: de demonstraties tegen de corona maatregelen en toenemende vaccinatiedruk worden "misbruikt" door extreem rechts (w.o. wappies en idioten met jodensterren).
Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-ontslag/

Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken? 🤬😡🤬

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
09 sep 2021 16:35
16again schreef:
09 sep 2021 15:02
Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-ontslag/
Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken? 🤬😡🤬
Mooie tirade, maar lees je hier overheen?
Mensen die op kantoor werken zouden „na verloop van tijd” onderworpen worden aan verplichte vaccinaties.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nee hoor, heb ik niet overheen gelezen, maar de werknemers op kantoor hebben ook contact met de werknemers in het “veld”.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Lady1234 schreef:
09 sep 2021 16:35
16again schreef:
09 sep 2021 15:02
snellie schreef:
09 sep 2021 09:48
Vanmorgen bij Goedemorgen NL werd het goed verwoord: de demonstraties tegen de corona maatregelen en toenemende vaccinatiedruk worden "misbruikt" door extreem rechts (w.o. wappies en idioten met jodensterren).
Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-ontslag/

Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken? 🤬😡🤬
En wat maakt het verschil met wel gevaccineerden? Daar geldt toch exact hetzelfde voor?

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

snellie schreef:
09 sep 2021 18:12
Laat de rechtbank er maar een uitspraak over doen. Zal mij benieuwen in hoeverre zo'n beslissing te verenigen is met de grondwet.
Voordat de rechter er zich over kan buigen, is de wet aangepast. Shell heeft een flinke lobby vinger in de pap in Brussel en DenHaag

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
09 sep 2021 18:12
Laat de rechtbank er maar een uitspraak over doen. Zal mij benieuwen in hoeverre zo'n beslissing te verenigen is met de grondwet.
En als Shell gelijk krijgt, is het hek van de dam. Dan zal ook snellie eraan moeten geloven.
Is een interessante ontwikkeling en wat de uitspraak wordt. Maar het hek van de dam zal wel meevallen meer dan 85% van de bevolking is gevaccineerd en het grootste deel van de 15% die niet zijn gevaccineerd zijn zullen niet zo principieel tegen zijn maar andere redenen hebben. Zo is bekend dat in bepaalde wijken de overheid geen bereik heeft en dat hier gewoon wat meer "promotie" gemaakt moet worden waarom vaccineren noodzakelijk is.

Elk protest tot op heden trekt maar een kleine aanhang, het grootste protest had een opkomst van 20.000 en ging niet enkel over de vaccinatie maar was een algemeen protest tegen de overheid.

scharrelschipper
Berichten: 1807
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Lady1234 schreef:
09 sep 2021 16:35
16again schreef:
09 sep 2021 15:02
snellie schreef:
09 sep 2021 09:48
Vanmorgen bij Goedemorgen NL werd het goed verwoord: de demonstraties tegen de corona maatregelen en toenemende vaccinatiedruk worden "misbruikt" door extreem rechts (w.o. wappies en idioten met jodensterren).
Als ik berichten als onderstaand lees, dan zijn die idioten nog niet zo idioot.
https://www.metronieuws.nl/in-het-nieuw ... n-ontslag/

Ja compleet idioot. Tenslotte hebben die werknemers alle ruimte in zo’n helikopter, kunnen makkelijk 1,5 meter afstand houden als ze naar een booreiland gebracht worden. En bij alle veiligheidskleding die ze daar dragen kan toch best nog een mondkapje? En waarom boren ze niet thuis? Je wordt toch verzocht thuis te werken? 🤬😡🤬
Grappig bedoeld mag ik hopen?
Soms twijfel ik :wink:

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Niks grappigs aan.

Gesloten