Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scontra »

moederslink schreef:
25 apr 2021 12:16

Ik ben 1x gevaccineerd, dus nog niet 100 % beschermd.
Ook na de tweede vaccinatie zal de 100% bescherming niet worden behaald, dus (enige) voorzichtigheid blijft ook dan geboden. :wink:
De kans om besmet te raken blijft, hoewel in mindere mate, zeer zeker aanwezig.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik weet het niet... aanvankelijk was ik van plan aankomende woensdag in een middelgrote stad in de omgeving een terrasje te pakken. 'Moet' er toch wezen. Vanmiddag even een uurtje daar de stad in. Het was op zich niet te druk. Maar Corona? Hoezo Corona? Veel mensen hangen en zitten patat naar binnen te werken, zwabberen van links naar rechts door de straat, houden geen afstand, niks. En dan zijn de winkels nog steeds enkel op afspraak open, en terrassen zijn gesloten. Je voelt ook de onderhuidse agressie. Geen idee wat het woensdag gaat worden, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Mooi dat ik woensdag wat anders ga doen. En donderdag ook. En vrijdag ook. En datgene wat ik nodig heb? Dat kan ik ook elders wel kopen. Heeft ook geen superhaast.

Opvallend dat twee café's in Gelderland besloten hebben niet open te gaan, uit solidariteit met de zorg. Misschien is dat nog wel het meest verstandig.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U komt toch wel op bijzondere plaatsen. Mensen eten zomaar patat op straat, hoe is het mogelijk, en dat doen ze hangend of zittend of zwabberend zonder afstand te houden. Afstand van wie? Van elkaar, van u? En dan voelt u ook nog onderhuidse agressie.

Als ik u was, zou ik thuis blijven.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Onderhuidse agressie, eerder al eens "onderlinge agressie" en "geduw en getrek". Ik lees het echt met verbazing, want ik zie dat nergens. Niet in mijn eigen buurt, niet in het centrum, en niet in andere plaatsen waar ik kom (van buitengebied tot dorp en wereldstad).

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik vraag me trouwens af hoe je onderhuidse agressie voelt. In welke straat, winkel of gebouw dan ook waar ik kom, voel ik dat nergens. Soms kom je per ongeluk te dicht bij iemand, of iemand komt te dicht bij jou en dan is het “sorry” met een glimlach en men wijkt uit elkaar.

En volgens mij is het in Nederland heel gebruikelijk dat men op straat uit een zak patat eet. Niemand blijft daarvoor in een cafetaria staan, en die zijn dan nu ook nog gesloten.

scharrelschipper
Berichten: 1808
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

witte angora schreef:
25 apr 2021 19:11
Ik weet het niet... aanvankelijk was ik van plan aankomende woensdag in een middelgrote stad in de omgeving een terrasje te pakken. 'Moet' er toch wezen. Vanmiddag even een uurtje daar de stad in. Het was op zich niet te druk. Maar Corona? Hoezo Corona? Veel mensen hangen en zitten patat naar binnen te werken, zwabberen van links naar rechts door de straat, houden geen afstand, niks. En dan zijn de winkels nog steeds enkel op afspraak open, en terrassen zijn gesloten. Je voelt ook de onderhuidse agressie. Geen idee wat het woensdag gaat worden, maar ik heb er weinig vertrouwen in.

Mooi dat ik woensdag wat anders ga doen. En donderdag ook. En vrijdag ook. En datgene wat ik nodig heb? Dat kan ik ook elders wel kopen. Heeft ook geen superhaast.

Opvallend dat twee café's in Gelderland besloten hebben niet open te gaan, uit solidariteit met de zorg. Misschien is dat nog wel het meest verstandig.
Een horeca zaak die alleen uit solidariteit dicht blijft?
ik heb mijn twijfels.
In Brabant is er ook een met een n.m.m. wat vaag verhaal.
Maar goed,ieder doet wat ie verstandig acht.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
25 apr 2021 19:22
U komt toch wel op bijzondere plaatsen. Mensen eten zomaar patat op straat, hoe is het mogelijk, en dat doen ze hangend of zittend of zwabberend zonder afstand te houden. Afstand van wie? Van elkaar, van u? En dan voelt u ook nog onderhuidse agressie.

Als ik u was, zou ik thuis blijven.
Klopt, ben ik zeker van plan. Op zich is het niet vreemd dat mensen op straat patat eten. Wat ik feitelijk bedoel is hoe het straatbeeld er uit ziet. Je ziet niks anders dan dat mensen patat eten, omdat er nu eenmaal weinig anders te doen is. Of dat ze moeten wachten tussen twee tijdssloten van verschillende winkels, geen idee. En dat is toch echt heel anders dan voor Corona.

Je voelt ook gewoon dat mensen de maatregelen zat zijn, je merkt het aan alles.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik zie vrijwel niemand patat eten. Is het soms selectieve perceptie, die patateters?
In gesprekken hoor ik wel met regelmaat dat mensen hopen dat het snel verbetert, maar in de openbare ruimte voel ik het niet en merk ik het al helemaal niet "aan alles".
Ik zie mensen die boodschappen doen, praten, wandelen, lopen, fietsen, de hond uitlaten. Vooral nu het al dagen weliswaar fris maar wel zonnig is, zie ik hoofdzakelijk tamelijk opgewekte mensen.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Patat eten? Geen idee. In het stadje hier verderop staat wel op woensdag een uitstekende viswagen. Zie daar mensen weleens een haring eten of kibbeling. En op donderdag staat daar een wagentje met Vietnamese loempia’s. Perfect. Worden veel verkocht maar zie ze niemand op straat opeten. Er staat wel elke dag een oliebollen kraam, heel wonderlijk voor deze tijd. Maar ik zie niemand oliebollen eten.

Ik kan mij niet voorstellen dat iemand corona niet zat is, maar een onderhuidse agressie ontwikkelen, tegen wie?, is toch wat anders.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, waar ik was waren er op een bepaald punt aardig wat friettenten open met lange rijen wachtenden. Die uiteraard ook weer een plekje nodig hadden om hun verse voer naar binnen te werken. Het viel gewoon op, temeer omdat rond 15.00 uur helemaal geen etenstijd is. Mag hoor, daar niet van. Maar ik kreeg toch de indruk dat mensen er op uit waren, maar niet goed wisten wat ze nou moesten, dus dan ga je patat halen. Zoiets.

En agressie = boosheid. Kan op alles gericht zijn, ook op Corona. Hoeft niet op een persoon gericht te zijn. Wel merk je duidelijk dat de lontjes steeds korter worden, maar dat is al eerder besproken.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Voor sommigen is het glas altijd halfvol en voor anderen altijd halfleeg.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Heel wonderlijk, maar ik ervaar nu in deze tijd juist extra voorkomendheid en vriendelijkheid en al helemaal geen korte lontjes. Vind dat heel plezierig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Lady1234 schreef:
25 apr 2021 22:39
Heel wonderlijk, maar ik ervaar nu in deze tijd juist extra voorkomendheid en vriendelijkheid en al helemaal geen korte lontjes. Vind dat heel plezierig.
Wat een onzin.
Saamhorigheid is ver te zoeken, nu het zolang duurt.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
25 apr 2021 22:49
Lady1234 schreef:
25 apr 2021 22:39
Heel wonderlijk, maar ik ervaar nu in deze tijd juist extra voorkomendheid en vriendelijkheid en al helemaal geen korte lontjes. Vind dat heel plezierig.
Wat een onzin.
Saamhorigheid is ver te zoeken, nu het zolang duurt.
Jammer dat uw omgeving zo is. Ik ben blij dat de mij e anders uitpakt.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Woon je vast in een uithoek.

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Schoonheid schuilt in het oog van de aanschouwer, is een bekende uitdrukking. Geldt, volgens een andere uitdrukking, niet alleen voor schoonheid, maar ook voor vertrouwen bij waard en gasten.

Lady1234
Berichten: 26922
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
25 apr 2021 23:05
Woon je vast in een uithoek.
Nee hoor, ik woon in een heel normaal stadje in Brabant.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

reggie2 schreef:
25 apr 2021 22:49
Lady1234 schreef:
25 apr 2021 22:39
Heel wonderlijk, maar ik ervaar nu in deze tijd juist extra voorkomendheid en vriendelijkheid en al helemaal geen korte lontjes. Vind dat heel plezierig.
Wat een onzin.
Blijkbaar is het nieuw, maar de wereld is groter dan jouw perceptie.

Ik woon niet in Brabant, maar herken wel hetgeen Lady schrijft.

witte angora
Berichten: 30555
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch is het maar raar. Toen ik vorig jaar klaagde over de drukte van fietsers en voetgangers vielen hier een hoop mensen over me heen. Inmiddels bleek dat dus exact te kloppen. Maar ook de gevolgen waren onmiskenbaar.

Ik denk dat ik er ook nu niet ver naast zit. Inmiddels was al te lezen dat hier en daar de telefoon bij de horeca roodgloeiend was vanwege de vele reserveringen. Exact wat ik al vermoedde. Woensdag, donderdag zijn de terrassen mudjevol, dat weet je nu al. En dat betekent een hoop teleurstelling bij mensen die op de bonnefooi iets proberen te regelen. Daarom zeg ik: ik blijf mooi thuis. Alhoewel... misschien weet ik wel iets hier in het eigen dorp, een eind buiten het centrum. :D

Lowieze
Berichten: 6542
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
26 apr 2021 10:04
Toch is het maar raar. Toen ik vorig jaar klaagde over de drukte van fietsers en voetgangers vielen hier een hoop mensen over me heen. Inmiddels bleek dat dus exact te kloppen. Maar ook de gevolgen waren onmiskenbaar.

Ik denk dat ik er ook nu niet ver naast zit. Inmiddels was al te lezen dat hier en daar de telefoon bij de horeca roodgloeiend was vanwege de vele reserveringen. Exact wat ik al vermoedde. Woensdag, donderdag zijn de terrassen mudjevol, dat weet je nu al. En dat betekent een hoop teleurstelling bij mensen die op de bonnefooi iets proberen te regelen. Daarom zeg ik: ik blijf mooi thuis. Alhoewel... misschien weet ik wel iets hier in het eigen dorp, een eind buiten het centrum. :D
U krijgt van mij een schouderklopje hoor :D

Gesloten