Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

snellie schreef:
21 apr 2021 12:46


Hoezo doodziek van corona? Er zijn veel meer mensen die er niet of nauwelijks ziek van worden. Gezien het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames lijkt me dat toch wel duidelijk?
Zelfs mensen met onderliggend lijden hoeven er beslist niet ernstig ziek van te worden, heb ik in mijn eigen omgeving al meerdere keren gemerkt.
Sommige mensen worden er helaas wel doodziek van , dus die gok moet je durven nemen.
Ik ken iemand van 51 jaar die in december het ziekenhuis inging, met corona en in 2021 wakker werd 6 weken later die dus nu vanalles opnieuw moet leren.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

snellie schreef:
21 apr 2021 12:46
witte angora schreef:
21 apr 2021 10:15

Het is een keuze tussen laten sleutelen aan mijn lijf (waar ik absoluut niet van hou) en daardoor immuniteit krijgen of een grotere kans krijgen doodziek te worden en als gevolg daarvan immuniteit krijgen.

Dan is het laten sleutelen misschien toch aantrekkelijker.
Hoezo doodziek van corona? Er zijn veel meer mensen die er niet of nauwelijks ziek van worden. Gezien het aantal besmettingen en het aantal ziekenhuisopnames lijkt me dat toch wel duidelijk?
Zelfs mensen met onderliggend lijden hoeven er beslist niet ernstig ziek van te worden, heb ik in mijn eigen omgeving al meerdere keren gemerkt.
En ik heb een gezonde veertiger gedegradeerd zien worden tot een oud mannetje, die zelfs nu, 3 maanden na het corona-vrij verklaard zijn, nog niet beide trappen in zijn eigen huis op kan lopen zonder éng lange pauze op de overloop, en ipv 50 uur/week, het net 3 ochtenden vol kan houden op het werk.

En dat is dus iemand die nog niet eens in het ziekenhuis is geweest. Daarom is het geilen op die opnames ook zo kortzichtig, vóór die ziekenhuis-, en god verhoedde IC-opnames, zit een veel bredere laag van de piramide. Google maar eens op de term "long-covid".

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door juliomariner »

Helemaal met Sjohie eens. Snellie gaat zo kort door de bocht dat hij uit zijn nek begint te praten.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

snellie schreef:
21 apr 2021 13:05
Het gaat om de kansberekening. Als je liever niet, zoals WA stelt, aan je lijf wilt laten sleutelen, hoe groot is dan de kans dat je:
1: corona gaat krijgen
2: er ziek van wordt
3: er aan komt te overlijden.

Deze kansberekening kan alleen WA voor zichzelf maken. Op basis van eigen ervaringen, en niet op basis van meningen van de "wetenschappers" op dit forum.
Het probleem is dus dat er ook bijzonder veel mensen van mijn leeftijd en jonger nog kerngezond waren, dachten dat het allemaal wel mee zou vallen, en die het nu niet meer na kunnen vertellen. Die gok zou je misschien beter nog kunnen vergelijken met Russische Roulette.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

Lady1234 schreef:
21 apr 2021 12:50
Ach ja, wat stellen 3 miljoen doden door corona wereldwijd nou eigenlijk voor? Niks toch? :mrgreen:
3 miljoen valt in het niet bij de 1400 miljoen mensen wereldwijd , die al antistoffen tegen Corona hebben.

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

snellie schreef:
21 apr 2021 13:05
Het gaat om de kansberekening. Als je liever niet, zoals WA stelt, aan je lijf wilt laten sleutelen, hoe groot is dan de kans dat je:
1: corona gaat krijgen
2: er ziek van wordt
3: er aan komt te overlijden.

Deze kansberekening kan alleen WA voor zichzelf maken. Op basis van eigen ervaringen, en niet op basis van meningen van de "wetenschappers" op dit forum.
Als je dit zo vindt, waarom dan toch elke keer iemand proberen te overtuigen van het een of het ander?

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

witte angora schreef:
21 apr 2021 13:17
Het probleem is dus dat er ook bijzonder veel mensen van mijn leeftijd en jonger nog kerngezond waren, dachten dat het allemaal wel mee zou vallen, en die het nu niet meer na kunnen vertellen. Die gok zou je misschien beter nog kunnen vergelijken met Russische Roulette.
Slechte vergelijking
Bij russische roulette heb je circa 17% kans om te overlijden.
Nu ken ik jou leeftijd niet, maar je moet wel fors oud zijn, om op vergelijkbare kans uit te komen
Bij een jongere van 30 jaar die Corona krijgt is de kans op overlijden << 0,5%

angel1978
Berichten: 10910
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Tja.. als je dat al niet snapt..
Maar waarom mag jij die wel geven, maar zet je de rest weg als "wetenschappers". En waarom zou iemand dan niet die mening moeten volgen, maar juist die van jou? Of doet het er totaal niet toe wat iedereen ( jij incluis ) zegt en ben je hier gewoon je tijd aan het verdoen?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sylvesterb »

snellie schreef:
21 apr 2021 13:05
Het gaat om de kansberekening. Als je liever niet, zoals WA stelt, aan je lijf wilt laten sleutelen, hoe groot is dan de kans dat je:
1: corona gaat krijgen
2: er ziek van wordt
3: er aan komt te overlijden.

Deze kansberekening kan alleen WA voor zichzelf maken. Op basis van eigen ervaringen, en niet op basis van meningen van de "wetenschappers" op dit forum.
Als je niet tot een risicogroep behoort in die kans gewoon heel minimaal. Ik laat mij straks ook niet vaccineren voor mijzelf maar vooral voor andere, enkel met groep immuniteit bestrijden we het virus. Vaccinatie is heel kort vervelend maar daarmee bescherm ik mijzelf en andere om mij heen die nog niet gevaccineerd zijn of dit willen (om welke rede dan ook).

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik ben morgen ad beurt voor de 1e Pfizerprik.
Ik doe het tóch maar wél, simpel omdat ik niet de kans wil lopen om doodziek te worden van een Coronabesmetting of straks van een smerige mutant.
Ik vind het wél wat spannend allemaal , maar goed ik ga het meemaken..... :D

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ik ben wel een stukkie ouder dan 30, het gaat langzaamaan eerder naar de 60, al zit ik nog wel aan de 'goede' kant. Maar het is niet alleen een kans op overlijden. Er is best wel vaak over geschreven dat mensen er, en dan zeg ik het heel netjes, flink ziek van kunnen worden en langdurig niet het leven kunnen leiden dat ze gewend waren.

Die kans lijkt me toch wel een stuk groter. Misschien niet 1:17, maar het gaat even om het beeld.

tenormin
Berichten: 6829
Lid geworden op: 31 okt 2011 21:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door tenormin »

Ik denk dat iedereen over het Covid 19 een eigen mening mag hebben. Er zijn enorm vol complot theorieën te lezen van heel veel zelf benoemde virologen. Ik heb gisteren het tweede Pfizer vaccin gekregen. En ik denk zelf dat mijn reizen naar Amerika evengoed trombose kan/kon veroorzaken. Aangezien ik de loterij ook nog nog gewonnen heb, ga ik er maar vanuit dat ik geen trombose krijg (of iets anders).

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het hangt er misschien ook wel een beetje vanaf hoe dicht het virus komt bij je persoonlijke levenssfeer.

Aan het begin van de coronacrisis las ik ineens in de media dat mijn oude buurjongen was overleden aan corona. Een vijftiger. Zomaar. Pats boem weg. Zijn vader leeft nog. Hij woonde direct naast ons. Ik kende hem niet goed en ben daar verhuisd toen ik 11 was. Toedracht besmetting "een raadsel". Zomaar een voorbeeld. Het gebeurt gewoon.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Zelf ben ik blij dat we in een ontwikkeld land leven met een uitstekende gezondheidszorg. En die gezondheidszorg is ook nog eens uitstekend toegankelijk voor iedereen. Dat is iets om dankbaar voor te zijn.

Mij laten vaccineren is voor mij een "no-brainer". Natuurlijk laat ik dat doen. En uiteraard hoop ik niet getroffen te worden door de zeer zeldzame kans op een ernstige bijwerking. Maar het leven is nu eenmaal niet zonder risico's.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Het zijn bittere dagen, snelle.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

snellie schreef:
21 apr 2021 18:35
Gaan de terrasjes binnenkort weer open, mag je geen bitterballen bestellen. Tsss. :?

Het is ook altijd wat.
Alleen maar goed: overgewicht maakt je extra gevoelig voor de gevolgen van covid. :-)

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

snellie schreef:
21 apr 2021 18:35
Gaan de terrasjes binnenkort weer open, mag je geen bitterballen bestellen. Tsss. :?

Het is ook altijd wat.
Gelukkig werkt het kabinet aan een routekaart voor terugkeer van borrelhapjes.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ah oh gelukkig. Maar: dan moet die routekaart wel op tijd duidelijkheid geven over de bitterballenreleasedatum ( :shock: geen golfjes onder dat woord??). Immers, het vet heeft tijd nodig om op temperatuur te komen. Als het vet niet heet genoeg is dan worden de bitterballetjes zo slecht voor de gezondheid. En dan neemt niemand ze.

Krijg je hetzelfde als bij de Efteling aankomend weekend. Dat gaat ook niet door wegens gebrek aan belangstelling.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

J. Deltoer schreef:
21 apr 2021 16:48
Dus als ik vraagtekens stel bij een vaccin moet ik maar opro tten?
Je stelde geen vraagtekens, maar je gaf uitgebreid aan dat jij als één van de laatsten je wilt laten vaccineren. Daar heb ik een ultieme consequentie tegenover gezet. Want als jij voor die tijd besmet raakt en het noodlot slaat toe, dan kun je hier niet meer reageren.
snellie schreef:
21 apr 2021 16:50
Tja, andersdenkenden in hun waarde laten is niet de sterkste kant op dit forum. Gewoon bij je standpunt blijven, vrijheid van meningsuiting geldt ook op dit forum.
Je schrijft al weken in diverse toonhoogtes, dat je je niet wilt laten vaccineren. Op een gegeven moment gaat de herhaling van je boodschap vervelen en lok je wat scherpere reacties uit. Overigens geldt bij dit onderwerp, dat er geen plek is voor alternatieve geneeswijzen of complottheorieën.
snellie schreef:
21 apr 2021 18:12
En toch laat ik me niet vaccineren. Dom? Of overtuigd van mijn goede immuunsysteem? Iedereen mag daar het zijne/hare van vinden. Zolang het daar maar bij blijft.
Niet dom, mensen nemen dit soort beslissingen nu eenmaal niet op een rationele manier.

J. Deltoer
Berichten: 3052
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Jablan schreef:
21 apr 2021 23:24
J. Deltoer schreef:
21 apr 2021 16:48
Dus als ik vraagtekens stel bij een vaccin moet ik maar opro tten?
Je stelde geen vraagtekens, maar je gaf uitgebreid aan dat jij als één van de laatsten je wilt laten vaccineren. Daar heb ik een ultieme consequentie tegenover gezet. Want als jij voor die tijd besmet raakt en het noodlot slaat toe, dan kun je hier niet meer reageren.
Wat een ingehouden woede tegen iemand die er anders over denkt. Maar ach, cancellen is hip tegenwoordig.
Laat u zich vooral met Astra vaccineren, mogelijk overkomt u de consequentie die u zelf schetst. Maar dat kan ook als u morgen ergens de weg oversteekt.

Gesloten