Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

reggie2 schreef:
20 jun 2021 16:06
Wordt steeds gekker.

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202106 ... sidiV0LUIE
Maatregel is dus alweer ingetrokken.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Erthanax »

witte angora schreef:
20 jun 2021 08:33
Afgelopen vrijdag de 2e Modernaspuit gehad. En in tegenstelling tot de 1e keer geen enkele bijwerking. Zelfs de pijnlijke plek doet minder pijn dan vorige keer.

Mij ging het met Pfizer/BioNTech net zo. Ik werd toen bij de eerste prik gewaarschuwd dat ik na de tweede prik een paar dagen grieperig kon zijn en dat ik daar rekening mee moest houden in mijn agenda. Dat deed ik dus, maar ik had werkelijk geen enkele bijwerking.

Beide keren was al het personeel overigens bijzonder vriendelijk en het hele proces liep het als een trein (VIRM, dacht ik :wink:).

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door D34M0N »

Nijogeth schreef:
16 jun 2021 23:34
Ik zit nog steeds heel slecht in mijn vel, want ik mis nog steeds heel veel dingen in mijn leven en juist de dingen waar ik plezier uithaalde en de dingen die mij uit mijn depressie in het verleden hebben gehaald.
Ahh gossi, arme jongen. Jij hebt het natuurlijk veel zwaarder dan mensen die hun land moesten ontvluchten wegens oorlog en alles kwijtraakten, mensen die in een concentratiekamp hebben gezeten en mensen die als seksslaaf verhandeld worden.
Veel nieuwe mensen heb ik ook niet leren kennen, in de vriendengroep is ondertussen ook wel consensus over het feit dat we elkaar weinig meer te zeggen hebben, omdat niemand nog iets leuks meemaakt en we elkaar alle verhalen van voorheen al 1000x verteld hebben. We willen nieuwe verhalen maken, verhalen over dronken escapades, het vallen van de bar, vals door de microfoon mee blerren, dat soort dingen. Maar ga je nu de kroeg in, dan moet je aan de tafel zitten met jouw vrienden, het leven is gewoon een beetje saai aan het worden zo.
Dat ligt toch echt aan jullie zelf. Ik heb me geen moment verveeld. Ik zag juist nieuwe mogelijkheden, zoals coronaracen. Aan het begin van de coronacrisis in een paar weken tijd meer mooie beelden op kunnen nemen dan de voorgaande 5 jaar bij elkaar. En dankzij de avondklok waren de wegen begin dit jaar ook weer mooi leeg.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

D34M0N schreef:
21 jun 2021 16:31
Ahh gossi, arme jongen. Jij hebt het natuurlijk veel zwaarder dan mensen die hun land moesten ontvluchten wegens oorlog en alles kwijtraakten, mensen die in een concentratiekamp hebben gezeten en mensen die als seksslaaf verhandeld worden.
Iets meer inlevingsvermogen zou mooi zijn.

De overeenkomst tussen een oorlogssituatie en de Corona-beperkingen: niet meer kunnen leven zoals je gewend was. Verder een troebel zicht op de realiteit (desinformatie).
Het grootste verschil: wie overleeft, wie sterft, wie ontspringt de dans.
De overeenkomst nadat alles voorbij is: een deel van de bevolking heeft blijvende emotionele schade opgelopen.

Privé: Het grootste deel van de familie heeft oorlogservaringen en Corona is net zo'n emotionele uitputtingsslag. Vaccinaties geven wat licht in de tunnel, maar een einde is nog niet in zicht.

Persconferentie en het 1Vandaag-Panel was eigenlijk de grotere verrassing dit weekend. Heel vaak is de uitslag van zo'n peiling een echo van de persconferentie, deze keer niet. Een optimistisch verhaal van de regering en een panel, dat heel bezorg naar de volgende variant kijkt. Best terecht. De Indiase of Deltavariant is krachtiger en dat zorgt voor de scherpe stijging (en een paar weken later net zo'n scherpe daling) van het aantal besmettingen. De reden zit in de besmettelijkheid. Niet alleen de betere aanhechting in het slijmvlies van neus of keel, maar voor een succesvolle overdracht zijn er ook minder virusdeeltjes nodig. Wasmiddelvergelijking: tot nu toe was het virus een standaard wasmiddel, deze variant is de geconcentreerde versie.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door D34M0N »

Jablan schreef:
21 jun 2021 19:42
Iets meer inlevingsvermogen zou mooi zijn.

De overeenkomst tussen een oorlogssituatie en de Corona-beperkingen: niet meer kunnen leven zoals je gewend was. Verder een troebel zicht op de realiteit (desinformatie).
Het grootste verschil: wie overleeft, wie sterft, wie ontspringt de dans.
De overeenkomst nadat alles voorbij is: een deel van de bevolking heeft blijvende emotionele schade opgelopen.
Het kan aan mij liggen, maar ik heb hier geen vluchtelingenstromen, massagraven of uitgebrande ruïnes gezien. Ik heb eind jaren 90, tijdens een vakantie in Bulgarije, de Kroatische stad Vukovar bezocht. De mensen die toen tussen de ruïnes van die systematisch vernietigde stad woonden kunnen met recht zeggen dat ze emotionele schade op hebben gelopen.

Mensen die beweren dat ze emotionele schade op hebben gelopen door de coronacrisis moeten niet zo zielig doen. Ik vind die slappe houding eerlijk gezegd vrij respectloos. Ik zou eerder zeggen dat de situatie van de afgelopen anderhalf jaar goed voor ze is geweest, worden ze hard van.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

D34M0N schreef:
21 jun 2021 20:45
Mensen die beweren dat ze emotionele schade op hebben gelopen door de coronacrisis moeten niet zo zielig doen.
Er zullen legio ZZP-ers zijn, die flink wat hebben afgepiekerd, na wegvallen van inkomsten
D34M0N schreef:
21 jun 2021 20:45
Ik vind die slappe houding eerlijk gezegd vrij respectloos.
Jouw harde houding loopt ook niet over van respect.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

D34M0N schreef:
21 jun 2021 20:45

Mensen die beweren dat ze emotionele schade op hebben gelopen door de coronacrisis moeten niet zo zielig doen. Ik vind die slappe houding eerlijk gezegd vrij respectloos. Ik zou eerder zeggen dat de situatie van de afgelopen anderhalf jaar goed voor ze is geweest, worden ze hard van.
Ik vind jou wel een beetje hard en respectloos. Jij bent een ander niet, en een ander is jou niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Eenieder heeft deze pandemie op zijn of haar eigen manier ervaren en er wel of niet veel onder geleden.
We kunnen nu eenmaal niet in elkaars hoofd kijken.

Persoonlijk heb ik " de rust " vooral als bijzonder prettig ervaren.
Ook de avondklok bijvoorbeeld, die rust .savonds, ik vond het erg fijn!
Maar ik denk ook nog regelmatig aan het begin , de frontberichten, de vele doden in de tehuizen , het gebrek aan beschermingsmiddelen, de paniek , het hamsteren.
Maar ik realiseer me donders goed dat ik makkelijk praten heb, ik heb m'n AOW en mn pensioen, geen dierbaren verloren en we zijn allemaal gezond gebleven.
Tegelijkertijd is het hier deze 1.5 jaar ook geen war-zone geweest , geen bommen en granaten, geen honger , geen " bezetting " .
Velen zijn ook weer financieel geholpen , de economie trekt wonderwel weer goed aan, men kan weer reizen, op vakantie.
Ja het was voor velen misschien heel erg zwaar, vooral ook psychisch en ook financieel.
Maar het is bijna voorbij , tenzij de varianten toch te sterk oprukken en onze vaccins daar niet tegen opgewassen blijken te zijn.
En waar ik mij zeer bezorgd over maak zijn de uitgestelde behandelingen in de ziekenhuizen, kanker, nieren, operaties etc etc. Daar vind ik wel iets van! Dat is erg en levert vele extra voortijdige overlijdens op.
En niet te vergeten de kinderen/ jongeren in onveilige thuissituaties en de Jeugdzorg én de GGZ liggen op apegapen.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

moederslink schreef:
21 jun 2021 21:26
Eenieder heeft deze pandemie op zijn of haar eigen manier ervaren en er wel of niet veel onder geleden.
We kunnen nu eenmaal niet in elkaars hoofd kijken.

Persoonlijk heb ik " de rust " vooral als bijzonder prettig ervaren.
Ook de avondklok bijvoorbeeld, die rust .savonds, ik vond het erg fijn!
Maar ik denk ook nog regelmatig aan het begin , de frontberichten, de vele doden in de tehuizen , het gebrek aan beschermingsmiddelen, de paniek , het hamsteren.
Maar ik realiseer me donders goed dat ik makkelijk praten heb, ik heb m'n AOW en mn pensioen, geen dierbaren verloren en we zijn allemaal gezond gebleven.
Tegelijkertijd is het hier deze 1.5 jaar ook geen war-zone geweest , geen bommen en granaten, geen honger , geen " bezetting " .
Velen zijn ook weer financieel geholpen , de economie trekt wonderwel weer goed aan, men kan weer reizen, op vakantie.
Ja het was voor velen misschien heel erg zwaar, vooral ook psychisch en ook financieel.
Maar het is bijna voorbij , tenzij de varianten toch te sterk oprukken en onze vaccins daar niet tegen opgewassen blijken te zijn.
En waar ik mij zeer bezorgd over maak zijn de uitgestelde behandelingen in de ziekenhuizen, kanker, nieren, operaties etc etc. Daar vind ik wel iets van! Dat is erg en levert vele extra voortijdige overlijdens op.
En niet te vergeten de kinderen/ jongeren in onveilige thuissituaties en de Jeugdzorg én de GGZ liggen op apegapen.
Ik sluit mij bij jou aan.
Vind ook niet dat je het met oorlog kan vergelijken, maar soms...heel soms😄 vraagt @nijogeth om zo'n reactie, al is deze erg hard.


De rust van de avondklok vond ik in het begin vreselijk ( had het gevoel in een dorp te wonen).
Nu mis ik die rust, vind het 's avonds en in de nacht vaak een tering herrie.
Mensen die schreeuwend over straat lopen, auto's die langs racen, vind het echt niks meer aan.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door D34M0N »

16again schreef:
21 jun 2021 20:54
Er zullen legio ZZP-ers zijn, die flink wat hebben afgepiekerd, na wegvallen van inkomsten
Eerlijk gezegd had ik niet stil gestaan bij zzp'ers en misschien had ik iets genuanceerder kunnen zijn, maar aan de andere kant hadden zzp'ers bewust gekozen voor een leven met minder zekerheden. Zelf heb ik bewust gekozen voor een baan met een vast contract. Als zelfstandige consultant zou ik waarschijnlijk meer kunnen verdienen (onder normale omstandigheden), maar ik slaap beter met de zekerheid van een vast contract.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

D34M0N schreef:
22 jun 2021 00:17
16again schreef:
21 jun 2021 20:54
Er zullen legio ZZP-ers zijn, die flink wat hebben afgepiekerd, na wegvallen van inkomsten
Eerlijk gezegd had ik niet stil gestaan bij zzp'ers en misschien had ik iets genuanceerder kunnen zijn, maar aan de andere kant hadden zzp'ers bewust gekozen voor een leven met minder zekerheden. Zelf heb ik bewust gekozen voor een baan met een vast contract. Als zelfstandige consultant zou ik waarschijnlijk meer kunnen verdienen (onder normale omstandigheden), maar ik slaap beter met de zekerheid van een vast contract.
Die "schijn" ZZP-ers in dienst van oa PostNL als pakketbezorger, of bij die grote eten bezorgdiensten, zijn dat feitelijk niet. Gelukkig worden dat soort constructies steeds meer via rechters en wetgeving aangepakt. Ik ken ook "echte" ZZP-ers, en ja ,dat zijn ondernemers met de daarbij behorende risico's. Die gaan ook actief op zoek naar nieuwe kansen, maar als je toevallig als ZZP-er in zeg de verlichting van evenementen zit, dan is de vijver om werk uit te vissen, finaal opgedroogd. Kennis van me, is dankzij het bezit van een groot-rijbewijs, al vrij snel gaan rijden voor een supermarkt, maar de afschrijving op al die apparatuur, drukt alsnog zwaar op het gezin.

Zoals al gezegd, ik denk dat leed vergelijken, nooit de oplossing gaan zijn. Een zzp-er die zijn kinderen amper te eten kan geven, zal evenzogoed overspannen raken, als een student, die continue alleen zit met een laptop, op haar of zijn 6m2 kamer-oppervlak, zonder sociale stimuli.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

D34M0N schreef:
21 jun 2021 20:45
Mensen die beweren dat ze emotionele schade op hebben gelopen door de coronacrisis moeten niet zo zielig doen. Ik vind die slappe houding eerlijk gezegd vrij respectloos. Ik zou eerder zeggen dat de situatie van de afgelopen anderhalf jaar goed voor ze is geweest, worden ze hard van.
Er is niets slaps of zieligs aan wanneer iemand aangeeft ergens moeite mee te hebben. Zo'n open, daardoor kwetsbare opstelling verdient meer respect dan een bot oordeel.

Schade is er op veel meer manieren. Van kleuter tot en met student: naast de achterstand in kennis* ook stilstand in de ontwikkeling, sociale vaardigheden, gedrag in een groep. Dan de groep, die net klaar is met opleiding of studie: op mijn werk zouden we ze het liefste het laatste jaar laten overdoen, zodat ze een volwaardig diploma hebben in plaats van een Coronapapiertje, want ze hebben deficiënties.

ZZP'ers zijn al genoemd. Dat mag je rustig verbreden naar de hele vrijetijdssector. Als je maandenlang niet je werk mag doen, is er meer dan alleen de financiële schade.

* Deze week verschenen: Studie naar de effectiviteit van afstands/online onderwijs. Kort samengevat: het is net zo nuttig als een zomervakantie.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

D34M0N schreef:
22 jun 2021 00:17


Eerlijk gezegd had ik niet stil gestaan bij zzp'ers en misschien had ik iets genuanceerder kunnen zijn, maar aan de andere kant hadden zzp'ers bewust gekozen voor een leven met minder zekerheden.
Wat een naar antwoord, komt over als "eigen schuld dat er corona is " , waar dus echt niemand iets aan kan doen.

We leven in een tijd dat mensen niet eens een vast contract krijgen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

reggie2 schreef:
22 jun 2021 11:38
D34M0N schreef:
22 jun 2021 00:17


Eerlijk gezegd had ik niet stil gestaan bij zzp'ers en misschien had ik iets genuanceerder kunnen zijn, maar aan de andere kant hadden zzp'ers bewust gekozen voor een leven met minder zekerheden.
Wat een naar antwoord, komt over als "eigen schuld dat er corona is " , waar dus echt niemand iets aan kan doen.

We leven in een tijd dat mensen niet eens een vast contract krijgen.
Ik vind dat voor "echte" ZZPers, dus mensen die bewust die keus maken, een zeker ondernemersrisico ook voor eigen rekening moet zijn. Dat is het gevolg van die keuze. Van die schijn ZZP-ers bij oa PostNL, moeten we zsm af met zijn allen, want die worden in vorm en functie, moderne slavernij in gedwongen.

Maar goed, ik vind dus wel dat échte ZZP-ers ook een deel van de klap op mogen vallen. Ik ken er een paar in de ICT, en die kunnen 2 maanden/jaar leuke dingen doen met het gezin van hun uurtarief de andere 10 maanden, en er divers leuk mannenspeelgoed op na houden. Die zetten die motor eerst maar even op marktplaats, en 4 weken door de VS in een camper met la familia, kan ook wel een keer een weekje Schoorl zijn. Die hoeven niet meteen aan een overheidsinfuus wat mij betreft.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zelfstandigen zijn er in alle soorten en maten. Maar als je als ambulant medisch- pedicure maanden geen klanten hebt mogen behandelen, is dat beetje steun van de overheid echt niet overbodig of te weelderig.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531

Zo krijg je de corona vaccinatie bereidheid ook voor elkaar :-)

Ben toch wel blij dat ik een Nederlander ben.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door D34M0N »

sjohie schreef:
22 jun 2021 08:27
Die "schijn" ZZP-ers in dienst van oa PostNL als pakketbezorger, of bij die grote eten bezorgdiensten, zijn dat feitelijk niet. Gelukkig worden dat soort constructies steeds meer via rechters en wetgeving aangepakt. Ik ken ook "echte" ZZP-ers, en ja ,dat zijn ondernemers met de daarbij behorende risico's. Die gaan ook actief op zoek naar nieuwe kansen, maar als je toevallig als ZZP-er in zeg de verlichting van evenementen zit, dan is de vijver om werk uit te vissen, finaal opgedroogd. Kennis van me, is dankzij het bezit van een groot-rijbewijs, al vrij snel gaan rijden voor een supermarkt, maar de afschrijving op al die apparatuur, drukt alsnog zwaar op het gezin.
Ook schijn zzp'ers kiezen er bewust voor om akkoord te gaan met een dergelijke constructie. Het lijkt mij sterk dat schijn zzp'ers gedwongen worden om dat werk te doen. Ze kunnen er gewoon voor kiezen om ander werk te gaan doen.
Zoals al gezegd, ik denk dat leed vergelijken, nooit de oplossing gaan zijn. Een zzp-er die zijn kinderen amper te eten kan geven, zal evenzogoed overspannen raken, als een student, die continue alleen zit met een laptop, op haar of zijn 6m2 kamer-oppervlak, zonder sociale stimuli.
Naar mijn mening heeft een zzp'er, die het risico loopt om met het gezin op straat te komen staan, meer recht van spreken dan een student die zich af en toe eenzaam voelt omdat die de vrienden iets minder vaak kan zien.

Daarnaast is het verminderen van sociale contacten tijdens de coronacrisis voor een groot deel ook eigen keuze. Voor de coronacrisis had ik met enige regelmaat een gezellige avond met een vriendengroep. Tijdens de coronacrisis is dat contact met een paar vrienden onverminderd door gegaan, bij sommigen was het contact enigszins verminderd en één iemand koos ervoor om zich helemaal af te zonderen. We hielden vanzelfsprekend wel genoeg afstand als we bij elkaar op bezoek kwamen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Overigens kregen die pakjesbezorgers juist meer werk door corona. Ze worden echter wel zwaar onderbetaald.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door D34M0N »

Lady1234 schreef:
22 jun 2021 14:11
Overigens kregen die pakjesbezorgers juist meer werk door corona. Ze worden echter wel zwaar onderbetaald.
Reden te meer voor pakketbezorgers om te kiezen voor een andere baan of om te gaan staken, als het ze lukt om zich te organiseren in een groep die groot genoeg is. De vraag stijgt, maar als het aanbod achter blijft, hebben de (grote) transportbedrijven geen andere keuze dan de arbeidsvoorwaarden verbeteren, als ze genoeg personeel willen hebben.

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door 16again »

reggie2 schreef:
22 jun 2021 13:21
https://www.msn.com/nl-nl/nieuws/Buiten ... hp&pc=U531

Zo krijg je de corona vaccinatie bereidheid ook voor elkaar :-)

Ben toch wel blij dat ik een Nederlander ben.
Bij lezen blijkt dat dit volgens de minister van justitie aldaar geen ‘serieus’ dreigement betreft.
Vaccinatiegraad van slechts een paar procent is wel heel laag

Gesloten