Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

witte angora schreef:
24 jun 2021 00:14
Kortom, de overtollige mondkapjes kun je dus beter nog niet naar de kringloop brengen.
Sterker nog : ik bestel nieuwe voorraad :D straks zijn ze of weer peperduur of uitverkocht .
Ze kosten nu geen drol :D .

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
23 jun 2021 22:48
Daar gaan ze dus niet in mee. Alleen een door de GGD vastgestelde besmetting van maximaal 6 maanden terug. Mijn prikken zijn gepland, de eerste is zaterdag, maar ik pak liever Janssen als ik de keus heb. Dan ben ik sneller klaar.
De 1 prik voor wie het laatste half jaar Covid19 heeft gehad is ergens de afgelopen weken opgerekt naar 1 prik voor iedereen, die sinds maart 2020 positief is getest.
Probeer het vandaag nog een keer, zou rustiger moeten zijn.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door sjohie »

Jablan schreef:
23 jun 2021 08:52
Automatische woordaanvulling is soms verwarrend. :wink:
Het is 66% bescherming tegen een besmetting (uit het fase 3 onderzoek) en meer dan 90% bescherming tegen een ernstig verloop.
Bij de Deltavariant zal de bescherming tegen een besmetting iets lager zijn - nog steeds goed - en zoals het er vandaag voorstaat, nog steeds een hoge bescherming tegen een zwaar verloop.

Nog een andere opmerking uit de Podcast: de antistoffentesten worden minder betrouwbaar, naarmate meer mensen een vaccin hebben gehaald. Deze mening van Christian Drosten is gebaseerd op zijn ervaring met de Influenzavirussen. De vaccins lokken de productie van antistoffen uit, waardoor zo'n test eerder een twijfelend of positief resultaat geeft, ook al ben je niet besmet.
Dat is één van de redenen, waarom Nederland waterland, zoveel werkt maakt van het testen van influent bij de rioolwaterzuiveringen. Dat is iets waar burgers niks voor hoeven te doen, en wat bestuurders een goede regionale doorkijk op de besmettingen geeft.


Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Jablan schreef:
24 jun 2021 07:51
Nijogeth schreef:
23 jun 2021 22:48
Daar gaan ze dus niet in mee. Alleen een door de GGD vastgestelde besmetting van maximaal 6 maanden terug. Mijn prikken zijn gepland, de eerste is zaterdag, maar ik pak liever Janssen als ik de keus heb. Dan ben ik sneller klaar.
De 1 prik voor wie het laatste half jaar Covid19 heeft gehad is ergens de afgelopen weken opgerekt naar 1 prik voor iedereen, die sinds maart 2020 positief is getest.
Probeer het vandaag nog een keer, zou rustiger moeten zijn.
Maar alsnog geen positieve test van de GGD, puur een antistoffentest. Maar het is gelukt om Janssen in te plannen, dus dat is mooi.

@reggie, persoonlijk ben ik niet zo bang voor welke variant dan ook. Zeker als Gommers het zegt, dan maak ik me niet zo druk, die zit er zo vaak naast. Er zullen vast wel tests zijn uitgevoerd ondertussen, dus die twijfel zal vast wel weggenomen worden.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

reggie2 schreef:
23 jun 2021 22:49
Ik had alweer iets gelezen, dat ze tegen het najaar zonodig weer een lockdown kunnen gaan invoeren.
Hopelijk niet, want zo krijg je het jojo effect.
Ben er wel een beetje klaar mee.

Stond op NOS teletekst.
Natuurlijk gaat het in het najaar weer wat oplaaien,dan doen de gewone griep virussen ook dus deze sm**rl*p ook.
En we worden alvast gewaarschuwd, en zoals ik al eerder zei(en wat me niet in dank afgenomen werd) we moeten bang blijven.
Daar ben ik dan wel weer klaar mee.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Nijogeth schreef:
24 jun 2021 20:07
Maar alsnog geen positieve test van de GGD, puur een antistoffentest. Maar het is gelukt om Janssen in te plannen, dus dat is mooi.
Mooi.

Wij zijn voor de proefkonijntjesroute gegaan. Er zijn zo weinig mensen lang en goed gevolgd, dat onze gegevens een schatkamer zijn voor medici en onderzoekers. Daarom vaccin erin en aansluitend weer regelmatig checks en controles om te zien of de long-covid-klachten nu definitief verdwijnen.
Mijn man en ik hebben alleen aan de zwelling in de bovenarm gemerkt, dat er een vaccin inging. Verder helemaal niets. Toch zijn er effecten. We hebben minder snel rust nodig, houden alles langer vol en dat levert in de spreekkamers tevreden gezichten op, want hoe minder afwijkingen te zien zijn op de foto's, hoe liever een arts het heeft. In overleg besloten om ook prik 2 te doen, dat wordt eind juli.
Voor onze jongen ligt het anders. Hij heeft nu een vaste afspraak staan voor de laatste lesdag van het schooljaar. Als hij net zo goed erop reageert als wij, dan wordt het een abonnement op het zwembad. Sneller dan verwacht.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Mocht er tussen 22.00 en 00.00 toch een Boa langs komen, zou ik zeggen: geef hem een biertje...

https://nos.nl/artikel/2386563-grapperh ... en-blijven

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

moederslink schreef:
24 jun 2021 00:34
witte angora schreef:
24 jun 2021 00:14
Kortom, de overtollige mondkapjes kun je dus beter nog niet naar de kringloop brengen.
Sterker nog : ik bestel nieuwe voorraad :D straks zijn ze of weer peperduur of uitverkocht .
Ze kosten nu geen drol :D .
Kun je ze straks met 9 miljoen winst verkopen.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

snellie schreef:
25 jun 2021 20:35
Wat ik niet goed snap, is dat in Portugal toch zo'n grote uitbraak is van de delta variant? En toch is het land nog steeds geel
Snelste verklaring: op Europees niveau wordt met een 14-daags gemiddelde gewerkt, waardoor fluctuaties met vertraging doorwerken in de kleurcodes. Zoekterm: ecdc.

Als je buren op een plek zijn geweest, waar de Briiten niet komen, zal het meevallen.
Misschien zijn ze zelfs gevaccineerd ...

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Vaccinatie is geen garantie op het niet krijgen van corona.

@ snelle, gewoon uit hun buurt blijven.

BTPGNL
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 jun 2021 11:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door BTPGNL »

Bij herhaling stuurt het RIVM mij uitnodigingen voor vaccinatie NADAT ik gevaccineerd ben.
Wellicht wordt dat veroorzaakt doordat ik op het Corona vaccinatie vragenformulier heb ingevuld dat ik ik mijn persoonlijke informatie niet wens te delen.

Als reactie op mijn vraag aan het RIVM hoe ik de uitnodigingen kan stoppen. wordt domweg gereageerd dat niet op individuele vragen wordt ingegaan. Op de betreffende websites van de Rijksoverheid is hierover niets te vinden.

Zijn er meer forumgebruikers die hier last van hebben?

BTPGNL

joep873
Berichten: 394
Lid geworden op: 14 mei 2010 19:11

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door joep873 »

BTPGNL schreef:
26 jun 2021 11:44
Bij herhaling stuurt het RIVM mij uitnodigingen voor vaccinatie NADAT ik gevaccineerd ben.
Hoeveel herhalingen heb je al gehad?

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Herhalingen kon je stond laatst op internet van het RIVM weggooien , gezien de drukte kan het voorvallen.

Heeft niks met wat je ingevuld hebt te maken.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

BTPGNL schreef:
26 jun 2021 11:44
Bij herhaling stuurt het RIVM mij uitnodigingen voor vaccinatie NADAT ik gevaccineerd ben.
Wellicht wordt dat veroorzaakt doordat ik op het Corona vaccinatie vragenformulier heb ingevuld dat ik ik mijn persoonlijke informatie niet wens te delen.

Als reactie op mijn vraag aan het RIVM hoe ik de uitnodigingen kan stoppen. wordt domweg gereageerd dat niet op individuele vragen wordt ingegaan. Op de betreffende websites van de Rijksoverheid is hierover niets te vinden.

Zijn er meer forumgebruikers die hier last van hebben?

BTPGNL
Je wil niet je gegevens delen maar verwacht wel dat men weet of je al gevaccineerd bent?
Leg uit?

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Logisch. Het RIVM heeft uw gegevens niet door gekregen en wil u alsnog motiveren de vaccinatie te ondergaan. Misschien even bij de instantie waar u gevaccineerd bent doorgeven dat ze uw informatie bij het RIVM mogen doorgeven, dan weten ze daar dat u gevaccineerd bent.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Nijogeth schreef:
26 jun 2021 19:08
Logisch. Het RIVM heeft uw gegevens niet door gekregen en wil u alsnog motiveren de vaccinatie te ondergaan. Misschien even bij de instantie waar u gevaccineerd bent doorgeven dat ze uw informatie bij het RIVM mogen doorgeven, dan weten ze daar dat u gevaccineerd bent.
"vaccinatie te ondergaan",wat mooi!! :lol: :lol:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Het RIVM is er om te informeren en te adviseren. Niets meer en niets minder.

Het RIVM motiveert niemand. Of je je wel of niet wil laten inenten is je eigen keuze.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar door te informeren en te adviseren kunnen mensen gemotiveerd raken. Dat is dus een positieve en gewenste bijwerking van het nijvere en noeste werk van het RIVM.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
26 jun 2021 22:05



. Of je je wel of niet wil laten inenten is je eigen keuze.
Mensen die zich niet laten vaccineren worden nogal scheef aangekeken. Ik ken wat mensen die het niet doen, is terecht eigen keus, vind ook niet dat iemand daar een oordeel over mag hebben.

Gesloten