Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
29 jun 2021 14:05
Dat hele artikel ging alleen maar over de zorg.
Door de onzorgvuldige formulering van de NOS was dat nu juist niet meer het geval.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Gisteren dus mijn vaccinatie gehad met Janssen. Die prik is volgens mij een stuk langer (qua tijd dat het kost om te zetten) dan die van Pfizer of Moderna, als ik de verhalen van mijn collega's moet geloven. Gelukkig merk ik er weinig van, want voor mijn tatoeages heb ik al vaker naalden in mijn lijf gehad, dus dat gevoel doet me weinig meer.

Dat kwartiertje wachten was echt de grootste willekeur die er was. Je komt een ruimte in, moet op een stoel gaan zitten en zelf bepalen wanneer je vertrekt. Na een minuutje of 8 was ik het wel zat en ben ik naar de auto gelopen.

Vandaag heb ik het wel wat zwaarder. Mijn arm daar heb ik eigenlijk geen last van, maar nadat ik de hele nacht al een zeurende hoofdpijn had, kwam er vanmorgen na het ontbijt ook een minder fijn gevoel in mijn maag en darmstelsel bij. Ach ja, die bijwerkingen nemen we dan maar voor lief en mijn baas accepteert dat ie vandaag vrij weinig aan me heeft en me regelmatig even van mijn werk onttrek. Morgen zal het wel beter zijn.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Dat kwartiertje wachten was echt de grootste willekeur die er was.
Willekeur? Het is je eigen verantwoordelijkheid om te blijven zitten. Niemand kan je 15 min vast houden tegen je wil. Dus als je gaat, dan ga je. Je staat echter die 15 min onder controle en als er wat is, dan kunnen ze ingrijpen. Als je zelf besluit na 8 min weg te lopen en je gaat na 12 min onderuit ergens onderweg naar huis, dan is dat toch echt je eigen schuld.

Lowieze
Berichten: 6497
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lowieze »

angel1978 schreef:
29 jun 2021 15:55
Dat kwartiertje wachten was echt de grootste willekeur die er was.
Willekeur? Het is je eigen verantwoordelijkheid om te blijven zitten. Niemand kan je 15 min vast houden tegen je wil. Dus als je gaat, dan ga je. Je staat echter die 15 min onder controle en als er wat is, dan kunnen ze ingrijpen. Als je zelf besluit na 8 min weg te lopen en je gaat na 12 min onderuit ergens onderweg naar huis, dan is dat toch echt je eigen schuld.
Je eigen schuld als je onderuit gaat? Beetje ongelukkig geformuleerd. Kan natuurlijk ook na een half uur nog gebeuren.

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Dat kan, maar ik zag het achteraf pas om mijn telefoon (had namelijk toen ik er heen liep een appje gestuurd naar mijn baas), ik ben niet zo'n type dat ergens gaat zitten en meteen bezig gaat zijn met de tijd. Pas toen ik erachter kwam dat ze niet kwamen zeggen dat je er een kwartier was en kon gaan, heb ik maar gegokt en vond ik het wel mooi geweest.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Lowieze schreef:
29 jun 2021 16:01
angel1978 schreef:
29 jun 2021 15:55
Dat kwartiertje wachten was echt de grootste willekeur die er was.
Willekeur? Het is je eigen verantwoordelijkheid om te blijven zitten. Niemand kan je 15 min vast houden tegen je wil. Dus als je gaat, dan ga je. Je staat echter die 15 min onder controle en als er wat is, dan kunnen ze ingrijpen. Als je zelf besluit na 8 min weg te lopen en je gaat na 12 min onderuit ergens onderweg naar huis, dan is dat toch echt je eigen schuld.
Je eigen schuld als je onderuit gaat? Beetje ongelukkig geformuleerd. Kan natuurlijk ook na een half uur nog gebeuren.
Als je na 12 min onderweg naar huis onderuit gaat is dat je eigen schuld. Niets ongelukkig geformuleerd, dat is wat het is.
het is je eigen keuze om voor die 15 min weg te gaan. Was je blijven zitten, dan had je nooit na 12 min onderweg onderuit kunnen gaan. Dus hoezo ongelukkig geformuleerd?

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2021 16:04
Dat kan, maar ik zag het achteraf pas om mijn telefoon (had namelijk toen ik er heen liep een appje gestuurd naar mijn baas), ik ben niet zo'n type dat ergens gaat zitten en meteen bezig gaat zijn met de tijd. Pas toen ik erachter kwam dat ze niet kwamen zeggen dat je er een kwartier was en kon gaan, heb ik maar gegokt en vond ik het wel mooi geweest.
Je was de enige die daar zat?
Wat ik gezien heb zit er duidelijk een volgorde in en kun je dus gewoon zien als je voorganger opstaat, wanneer jij aan beurt bent ( ongeveer ). Dus dan weet je het behoorlijk precies. Maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier zijn georganiseerd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2021 16:04
Dat kan, maar ik zag het achteraf pas om mijn telefoon (had namelijk toen ik er heen liep een appje gestuurd naar mijn baas), ik ben niet zo'n type dat ergens gaat zitten en meteen bezig gaat zijn met de tijd. Pas toen ik erachter kwam dat ze niet kwamen zeggen dat je er een kwartier was en kon gaan, heb ik maar gegokt en vond ik het wel mooi geweest.
Lijkt mij logisch dat ze het niet komen zeggen, er zitten erg veel mensen.

Maar goed...... je loopt nog rond :D

Nijogeth
Berichten: 9890
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

angel1978 schreef:
29 jun 2021 16:15
Je was de enige die daar zat?
Wat ik gezien heb zit er duidelijk een volgorde in en kun je dus gewoon zien als je voorganger opstaat, wanneer jij aan beurt bent ( ongeveer ). Dus dan weet je het behoorlijk precies. Maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier zijn georganiseerd.
Nee, maar je loopt een ruimte in en kiest een stoel. Er was geen volgorde in mijn geval. Wel een hulpverlener, maar die was bezig met stempels in gele boekjes te zetten, van wat ik kon zien.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

Nijogeth schreef:
29 jun 2021 16:52
angel1978 schreef:
29 jun 2021 16:15
Je was de enige die daar zat?
Wat ik gezien heb zit er duidelijk een volgorde in en kun je dus gewoon zien als je voorganger opstaat, wanneer jij aan beurt bent ( ongeveer ). Dus dan weet je het behoorlijk precies. Maar dat kan natuurlijk ook op een andere manier zijn georganiseerd.
Nee, maar je loopt een ruimte in en kiest een stoel. Er was geen volgorde in mijn geval. Wel een hulpverlener, maar die was bezig met stempels in gele boekjes te zetten, van wat ik kon zien.
Zonder volgorde wordt er meer verwacht van jezelf qua tijd in de gaten houden. Op zich ook niet erg aangezien bijna iedereen weet dat je 15 min moet wachten. Maar als er wel een volgorde is in de stoelen is het wel eenvoudiger idd.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

Jablan schreef:
29 jun 2021 07:32
Grrrr... af en toe is het versimpelen van zaken door media vervelend. Heel uitgebreid bericht over de bijwerking 'ontstoken hartspier'. Noem het beestje bij de naam, dan weet iedereen waar het over gaat:

Bij BionTech en Moderna is er voor jongens (tot ca. 25 jaar) een kans van 1 op 15.000 op myocarditis.

Eerste signalen kwamen uit Israël, deze kansberekening uit de VS en commentaar van onze jongen: kans hier zal wel lager zijn, want wij zijn veel gezonder dan die Amerikanen.

Het goede nieuws van de dag: kinderartsen zijn ook om, willen iedereen vanaf 12 jaar een vaccin aanbieden.
Niet alle ( kinder)artsen.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

snellie schreef:
29 jun 2021 12:23
Ik schiet er heel veel mee op. Het wordt bij mijn vermogen geteld, dus ik mag het gewoon houden. En mijn aanvulling van de soos is sowieso heel weinig. Maar dat is allemaal off-topic.
Ik denk niet dat er iemand staat te trappelen om mij geld te geven voor een vaccinatie.
Hopelijk niet nee.

scharrelschipper
Berichten: 1788
Lid geworden op: 05 apr 2020 20:37

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

angel1978 schreef:
29 jun 2021 16:13
Lowieze schreef:
29 jun 2021 16:01
angel1978 schreef:
29 jun 2021 15:55


Willekeur? Het is je eigen verantwoordelijkheid om te blijven zitten. Niemand kan je 15 min vast houden tegen je wil. Dus als je gaat, dan ga je. Je staat echter die 15 min onder controle en als er wat is, dan kunnen ze ingrijpen. Als je zelf besluit na 8 min weg te lopen en je gaat na 12 min onderuit ergens onderweg naar huis, dan is dat toch echt je eigen schuld.
Je eigen schuld als je onderuit gaat? Beetje ongelukkig geformuleerd. Kan natuurlijk ook na een half uur nog gebeuren.
Als je na 12 min onderweg naar huis onderuit gaat is dat je eigen schuld. Niets ongelukkig geformuleerd, dat is wat het is.
het is je eigen keuze om voor die 15 min weg te gaan. Was je blijven zitten, dan had je nooit na 12 min onderweg onderuit kunnen gaan. Dus hoezo ongelukkig geformuleerd?
Wat een onzin weer!
die 15 min is ook maar een idee,je moet toch wat om de mensen min of meer gerust te stellen?
Dus als je braaf 15 min blijft zitten kan er niets meer gebeuren?
Dat is de vraag die ik natuurlijk ook niet kan beantwoorden.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door reggie2 »

@scharrelschipper, er kan van alles gebeuren😄, maar beter is ff die 15 minuten te blijven zitten.
Ik vond het ook lang duren zo op een stoeltje.

angel1978
Berichten: 10896
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door angel1978 »

scharrelschipper schreef:
29 jun 2021 19:11
angel1978 schreef:
29 jun 2021 16:13
Lowieze schreef:
29 jun 2021 16:01


Je eigen schuld als je onderuit gaat? Beetje ongelukkig geformuleerd. Kan natuurlijk ook na een half uur nog gebeuren.
Als je na 12 min onderweg naar huis onderuit gaat is dat je eigen schuld. Niets ongelukkig geformuleerd, dat is wat het is.
het is je eigen keuze om voor die 15 min weg te gaan. Was je blijven zitten, dan had je nooit na 12 min onderweg onderuit kunnen gaan. Dus hoezo ongelukkig geformuleerd?
Wat een onzin weer!
die 15 min is ook maar een idee,je moet toch wat om de mensen min of meer gerust te stellen?
Dus als je braaf 15 min blijft zitten kan er niets meer gebeuren?
Dat is de vraag die ik natuurlijk ook niet kan beantwoorden.
Er is een marge ingebouwd van 15 minuten om heftige allergische reacties op te vangen.
Je wordt gevraagd om 15 minuten te blijven zitten. Als je ervoor kiest om binnen die 15 minuten weg te gaan en je krijgt toch zo'n reactie, dan is het dus je eigen schuld. Je hebt het advies zelf in de wind geslagen en er is nu niemand van de GGD of EHBO die je nu snel kan helpen.

Ik zeg nergens dat je na 15 minuten niets meer kan gebeuren. Dat verzin je er volledig zelf bij.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Moneyman schreef:
29 jun 2021 15:41
Lady1234 schreef:
29 jun 2021 14:05
Dat hele artikel ging alleen maar over de zorg.
Door de onzorgvuldige formulering van de NOS was dat nu juist niet meer het geval.
Misschien lees ik dan een andere link, maar in elke alinea gaat het over de zorg. Niet over de KLM of andere steunontvangers.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Op de priklocatie waar ik was, hingen twee grote klokken. Blijkbaar wordt er van volwassenen verwacht dat ze klok kunnen kijken. :lol:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
29 jun 2021 16:52
Nee, maar je loopt een ruimte in en kiest een stoel. Er was geen volgorde in mijn geval. Wel een hulpverlener, maar die was bezig met stempels in gele boekjes te zetten, van wat ik kon zien.
Hier ook, een grote ruimte , stoelen op een afstand van elkaar en hulpverleners vooraan op stoelen of wat rondlopend.
Twee grote klokken voor je snufferd, dus klok kijken en na 15 min opstaan.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

Het goede nieuws van de dag: kinderartsen zijn ook om, willen iedereen vanaf 12 jaar een vaccin aanbieden.
scharrelschipper schreef:
29 jun 2021 18:56
Niet alle ( kinder)artsen.
Hoeft niet, zolang de vaccins maar worden vrijgegeven voor wie wil vanaf 12 jaar. Dat is simpeler, sneller, makkelijker dan 'medisch risico' en veel te veel nieuwe bureaucratie.
Kinderen tot 12 jaar mogen nog niet worden gevaccineerd, die groep moet je zo goed mogelijk beschermen. Dat gaat beter wanneer hun oudere broers/zussen wel een vaccin kunnen krijgen. Verder is het voor de scholieren 12-17 jaar veel gemakkelijker als ze een vaccin kunnen krijgen, dan kunnen ze weer vrijer door het leven stappen, bij elkaar over de vloer komen, probleemloos naar de sportvereniging, enz.

NDR Podcast Corona Update 95
- Statistiek: 'Delta is waarschijnlijk nu al de dominante variant' lijkt heel dramatisch, maar dat valt mee. Er zijn nu zo weinig nieuwe besmettingen, dat een nieuwe mutatie direct al een groot percentage van het totaal uitmaakt. Daarom is het handiger om niet alleen de percentages, maar ook de absolute getallen in de gaten te houden. Als de Deltavariant in 150 van 200 positieve uitslagen wordt gevonden, is dat 75% (dominant), maar nog steeds veel kleiner of minder dan de getallen van de Britse variant een paar maanden geleden. Toch blijft het opletten, omdat de Delta variant zo besmettelijk is, dat grote uitbraken verwacht worden. In eerste instantie onder de groepen, die zich niet willen of mogen laten vaccineren. (Engeland heeft weer 170 gevallen per 100.000 inwoners, ondanks vaccins)

- De Chinese vaccins van Sinopharm en Sinovac zijn met recht traditionele vaccins. Ze bevatten inactief, opgekweekt virus en wel van de eerste varianten zoals die in China actief waren (najaar 2019 - voorjaar 2020). Op zich niets mis mee, behalve dat ze door de gebruikte techniek alleen beschermen tegen die oude varianten, bij nieuwere direct veel minder effectief zijn. Dit als verklaring waarom landen, die enthousiast in China hebben ingekocht, toch uitbraken zien van nieuwe varianten.
De vectorvaccins (AstraZeneca, Janssen) beschermen al beter, al heeft Janssen een specifiek probleem: het is zo nieuw, dat de mate van bescherming onduidelijk is. In de VS wordt nu al onderzocht of mensen, die Janssen hebben gekregen, nog een dosis BionTech of Moderna zouden moeten krijgen voor de best mogelijke bescherming tegen nieuwe varianten. (Sorry, Nijogeth)
Voor specifieke groepen wordt nog gekeken naar de optie van een derde prik. Dat zijn in de eerste plaats mensen met een zwak immuunsysteem. Wie al Covid19 heeft gehad, zou baat kunnen hebben bij een tweede prik van de mRNA-vaccins.

Jablan
Berichten: 6161
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 2)

Ongelezen bericht door Jablan »

moederslink schreef:
29 jun 2021 19:59
Hier ook, een grote ruimte , stoelen op een afstand van elkaar en hulpverleners vooraan op stoelen of wat rondlopend.
Twee grote klokken voor je snufferd, dus klok kijken en na 15 min opstaan.
Helpt dat bij mensen, die slechtziend zijn en alleen de letters op het scherm van de telefoon nog goed zien :?:

Gesloten